Permalänk
Avstängd

överklocka med garanti kvar?

Hej!

Nu så tänkte jag köpa en uppgradering med moderkort minne och cpu. Cpun är en i5 3570k och jag vill överklocka lite.

Min fråga är hur fungerar garantierna finns det nåt villkor? får jag överklocka och ha en garanti kvar? om inte garantin gäller exempel cpun då jag överklockar den gäller det moderkortet det satt en överklockad cpu på då också?

Tacksam för ett svar innan datorköp.

Permalänk
Medlem

Skulle du sabba din cpu pga överklockning gäller inga garantier. Givetivs är det svårt för dem du köpt dem av att bevisa att den gått sönder pga det. Men skulle personligen aldrig skicka tillbaks en CPU som man själv övervoltat t.ex och tagit sönder.
Läs bara på lite innan du överklockar. Köp ett bra moderkort så kan man nästan köra allt på auto bara hålla koll på tempsen så det är hanterbart.
Kör själv 4,8 ghz på min 3770k har allt på auto bara ändrat multipliern, tog 10 sekunder att fixa.

Ska du på och pilla med volt osv manuellt så börjar det bli farligare för din cpu.

Visa signatur

Intel 7700K @ 5,1ghz (Binned) | Custom H2O Loop | Asus Maximus IX Hero | 32GB Corsair @ 3200mhz | GTX 3080 | Samsung 960 EVO 500GB | Samsung 870 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 2TB | Soundblaster Z-Xr | Asus ROG Swift PG279Q | Corsair 850W-HX | Thermaltake The Tower 900

Permalänk
Medlem

Läste för ett par månader sen att Intel skulle införa nån ny garanti (som kostar lite mer) som gäller även fast man överklockar. Värt att kolla upp.

Skickades från m.sweclockers.com