Permalänk

Skärm med låg fot

Tja,

sitter med en 24" monitor just nu med en repa på vänstra sidan, tror det är dags för en ny.
Ett problem med nuvarande monitorn är dock att den är för hög pga att foten är 9cm (mätt från bordet till början av skärmen).
Foten är alltså för hög, och kanten på undersidan av monitorn är typ 3cm vilket också får sägas är rätt mycket.
Då jag känner att det blir lite för högt för mig så skulle jag vilja ha en skärm med liten fot och/eller liten kant på undersidan.

Så, någon som vet en skärm, 22 - 24", men låg fot för under 2000kr?
Mitt enda krav är att maxupplösningen ska vara 1920x1080 eller mer.

Permalänk

9cm är inte speciellt högt, min 22" är 11cm ovanför bordet och det är en helt vanlig fot, inget konstigt med den. Antingen är du kort, har ett väldigt högt skrivbord (+80cm), låg stol eller någon kombination av dessa. Har kollat lite snabbt och tror det blir väldigt svårt att hitta en skärm som för under 2000kr som har så pass låg fot (även om du ökar din budget så tror jag det blir svårt).

Permalänk

Nja, problemet är att jag har byggt om vinden till kontor, ska inte påstå att det är högt till tak här. Jag sitter rätt bra ändå då jag ofta lutar mig lite bakåt i stolen, men skärmen känns för hög... 3 - 4 cm ner skulle göra märkbar skillnad. Om jag sänker bordet så hamnar tangentbordet för lågt så det funkar inte riktigt.

Allt är egentligen riktigt bra här, några cm ner på foten bara skulle vara pricken över över i't.

Klart jag alltid kan bygga något själv, t.ex genom att skära foten en bit, men nu när jag ändå köper en ny skärm så vore det skönt att slippa hålla på och istället få nått som passar direkt.

Permalänk
Skrivet av ubbelarsson:

Nja, problemet är att jag har byggt om vinden till kontor, ska inte påstå att det är högt till tak här. Jag sitter rätt bra ändå då jag ofta lutar mig lite bakåt i stolen, men skärmen känns för hög... 3 - 4 cm ner skulle göra märkbar skillnad. Om jag sänker bordet så hamnar tangentbordet för lågt så det funkar inte riktigt.

Allt är egentligen riktigt bra här, några cm ner på foten bara skulle vara pricken över över i't.

Klart jag alltid kan bygga något själv, t.ex genom att skära foten en bit, men nu när jag ändå köper en ny skärm så vore det skönt att slippa hålla på och istället få nått som passar direkt.

Du kan inte köpa ett väggfäste? Då kan du sätta den i vilken höjd som helst. Dessutom är det snyggt.

Visa signatur

6600K@4,5GHz 1,25V | EVGA 980Ti | Samsung 950 Pro m.2