Permalänk

PVR

Hur får man LiveTV att fungera på en R-Pi. Har försökt på alla möjliga och konstiga sätt att installera en PVR add-on, men lyckas inte.

Är tacksam för tips. Tyvärr kan jag inte Linux och kan därför inte gå in i koden och ändra.

Jag kompletter min fråga med följande:

Vad behöver jag mera än standard grejorna. Har lagt in senaste Frodo XBMC fil och en PVR client via senaste TVHeader fil. Någon fysisk Tuner behövs väl inte? Kan det vara nödvändigt med någon MPEG2 licens?

När jag försöker starta LiveTV och väljer kanaler, får jag svaret att ”Please wait PVR Client don´t started ”, vad är problemet?

Kör programmet för tillfället på datorn via USB stick.

Permalänk
Medlem

Är inte själv så insatt i det men tror att du behöver en fysik mottagare, hur ska du annars se något program?

Taget från XBMC Wiki:

Citat:

Logically, the XBMC PVR / Live TV consists of two parts:

  1. The Live TV backend server, which communicates with a TV tuner adaptor to create a video or audio stream, and

  2. The PVR client - an XBMC Add-on which controls the presentation of that content

Men läs wikin så kanske du hittar fler svar på hur du ska få det att fungera.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR

Permalänk
Skrivet av piGGen:

Är inte själv så insatt i det men tror att du behöver en fysik mottagare, hur ska du annars se något program?

Taget från XBMC Wiki:

Men läs wikin så kanske du hittar fler svar på hur du ska få det att fungera.
http://wiki.xbmc.org/index.php?title=PVR

Jo, en fysisk mottagare är jag med på att jag måste ha, annars blir det ju väldigt svårt att se någon ting.
Jag var kanske lite otydlig i min frågaställning. Vad jag menar är om jag måste ha typ HTPC eller liknande.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Jens.jensen:

Jo, en fysisk mottagare är jag med på att jag måste ha, annars blir det ju väldigt svårt att se någon ting.
Jag var kanske lite otydlig i min frågaställning. Vad jag menar är om jag måste ha typ HTPC eller liknande.

Du skrev ju följande i ditt första inlägg: "Någon fysisk Tuner behövs väl inte?"

Sen nu säger du tvärtom!

Så för att göra det enkelt för dig, det enda du behöver är en fysisk mottagare(a.k.a. tuner) och något sätt att mata signal till din fysiska mottagare.

Sen väljer du själv i vilken maskin du vill stoppa tunern.

Om du kör XBMC så kan du köra en tvheadend server på samma maskin sen ansluter du din xbmc mot tvheadend och får in kanalerna i xbmc.

Visa signatur

Information wants to be free.
Internet: 1Gbit/1Gbit LAN/WiFi: Cisco/Meraki
Laptop: Dell XPS 9550 4K touch HTPC: Raspberry Pi 3 LibreELEC
Desktop: WIP