Ingen bild med tv-out på Radeon9700pro

Permalänk
Medlem

Ingen bild med tv-out på Radeon9700pro

Skaffade ett Radeon Maya II (Gigabyte) och glad i hågen så ville jag kolla på film från datorn, så jag gick och köpte diverse kablar...

kom hem igår kväll och tänkte ha en myskväll med flickan, så kvickt började jag koppla in alltihop..

Alla kablar på plats, går in på "advanced options -> display" och jodå nog har jag kontakt med tv:n...ta mej fasen igen bild...vad jag än testar med....S-VHS, S-Video(Composite antar jag ) vi scart adapter eller via AV-ingång på tv:n så får jag ingen bild, däremot fungerar ljudet och bilden "flshar till" likt den gör på skärmen när jag går in på "advanced options"

Men som sagt ingen bild..har testat både med och utan förlängningskabeln...men inget verkar hjälpa...

Jag ska hämta en annan tv idag och testa...får vi se...

Är det någon som har något bra tips??

Permalänk
Medlem

Tjo.. ett antagligen dumt förslag..
Men windows kan missa att du har tv-out om du inte startar tv´n på rätt video-in kanal innan du startar datorn..

jag vet att det hjälpte mig iallfall... Om det inte funkar kolla att du har rätt inställningar och att du har enablat tv-out där du ändrar upplösning..

/mvh derran
hoppas det hjälper

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

bocka för "bioläge" i fliken överlagring

Visa signatur

ST20G5// AMD 4400 X2@ 2400Mhz // 2x512 mb Corsair XMS Pro // eVGA 7900KO SC @ core 610, mem 1700 // Dell 2001 FP // Zalman z5500

Permalänk
Medlem

Murre

Va inte de som var felet han fick ingen bild alls..
inte ingen bild vid film visning

Visa signatur

Intel i9 13900k delid (4090) (Jobb/Lek)
Vattenkylning från EK på rubbet.

Permalänk
Medlem

jag hade samma problem jag också först. Jag kopplade in allt och fick bild på TV:n. Men bilden på TV vart ju inte anpassad till bildrutan om man säger så. Jag fick helt enkelt ändra på upplösningen på datorn till 1025*768, då vart det perfekt på TV:n och filmen kunde spelas

Permalänk
Medlem

Tack för alla tips..nu ska ni få en lägesrapport till...

Jag åkt till mor och far och hämtade en tv bara för att testa...naturligtvis fungerade det direkt på den, sedan stoppa jag sladden in i min tv igen och voilá..jag hade bild...det fungerade helt plötsligt...riktigt vad jag gjorde vet jag inte..men det fungerade iaf....

...tills nu ikväll då jag och flickan skulle kolla på film igen...då vägrade fanskapet att fungera trots att jag gjort ett "scheme" som jag testat flera gånger under dagen...jag blir galen snart...vad sjutton gör jag för fel....??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murre
bocka för "bioläge" i fliken överlagring

Har du provat murre's förslag?

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogan

Har du provat murre's förslag?

Jo visst har jag det, redan inan faktiskt..men det är ju liksom inte det som är problemet utan att jag INTE får någon BILD ALLS..

Permalänk
Medlem

Följetången fortsätter..

Så har jag efter ett telefonsamtal till min vän Pettz fått tv-outen att fungera igen, även om det är ganska omständigt att göra detta varje gång man vill kolla på film från burken...

Så här måste jag gå tillväga:

Datorn skall vara avstängd.

Dra ur VGA-kabeln

Starta datorn

Bilden kommer nu upp på tv:n eftersom Composite Video kabeln sitter i

Sätt i VGA kabeln igen

Gå till bildskärmsinställningar->Advanced->Displays-> start mitt underbara schema.

Vips så har jag bild på både monitor och tv..

Frågan är om det är någe vajsing med min tv, eller om det är kortet som inte skickar tv-out signalen till tv:n som den ska...finns det något bildad person därute som kan hjälpa mig förstå mitt problem??

Permalänk

Har kortet ATI:s rage theater chip?

Visa signatur

Powered by Debian GNU/Linux