Köpt ny laptop: kb ne, NE windows 7?

Permalänk
Medlem

Köpt ny laptop: kb ne, NE windows 7?

Hej!

Hag köpte en Gigabyte u2442v från webhallen. Precis när jag skall packa upp den så ser jag att det står: "kb ne" samt "NE Windows 7 Home Premium". Jag tolkar detta som att tangentbord och Windows är på nederländska. Jag har inte pckat upp datorn än för om det inte är svenskt tangentbordslayout så tänker jag lämna tillbaka den. Är det någon som vit vad detta "NE" betyder.

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av zki:

Hej!

Hag köpte en Gigabyte u2442v från webhallen. Precis när jag skall packa upp den så ser jag att det står: "kb ne" samt "NE Windows 7 Home Premium". Jag tolkar detta som att tangentbord och Windows är på nederländska. Jag har inte pckat upp datorn än för om det inte är svenskt tangentbordslayout så tänker jag lämna tillbaka den. Är det någon som vit vad detta "NE" betyder.

/Johan

Nordic edition? Brukar vara vanligt att de kör en modell som fungerar i de nordiska länderna för att spara pengar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Nordic edition? Brukar vara vanligt att de kör en modell som fungerar i de nordiska länderna för att spara pengar.

Tack för snabbt svar. Det låter rimligt det du säger. Men hur pass säker är du? vore väldigt snopet att sitta med en dator som in har nordisk layout på tangentbordet.

/Johan

Permalänk
Medlem
Skrivet av zki:

Tack för snabbt svar. Det låter rimligt det du säger. Men hur pass säker är du? vore väldigt snopet att sitta med en dator som in har nordisk layout på tangentbordet.

/Johan

Har ingen fakta som styrker vad NE betyder i sammanhanget. Men däremot att det brukar vara nordiska tecken på tangentborden. Har du förövrigt blivit lovad att det är med svenskt + att om man inte frågar så förutsätter man ju svenskt. Så du borde inte ha några problem att reklamera annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zki:

Hej!

Hag köpte en Gigabyte u2442v från webhallen. Precis när jag skall packa upp den så ser jag att det står: "kb ne" samt "NE Windows 7 Home Premium". Jag tolkar detta som att tangentbord och Windows är på nederländska. Jag har inte pckat upp datorn än för om det inte är svenskt tangentbordslayout så tänker jag lämna tillbaka den. Är det någon som vit vad detta "NE" betyder.

/Johan

Varför i hela fridens dagar skulle Webhallen sälja laptops med nederländsk tangentbordslayout utan att informera om detta?