Permalänk
Medlem

EAX Test

Jag har ett inbyggt ljudkort på mitt EPoX 8K3A+ rev.102 (realtek ALC650 ljudship) och jag har märkt att jag kan slå på hårdvaruaccelredat ljud med EAX o allt,
Jag hör i NWN att elden sprakar och sånt mer bara.
Finns det någor bättre sett att testa om man verkligen har EAX?
Vet ej om mitt 6kanaliga ljukort stödjer det?
Suttigt i BF och UT2k3 ocj testat olika nu men hör inget märkvärdigt förutom mer stero ljud hör mer vad som är bakom och framanför mig typ...
kör med 2.1 ljud system (creative inspire 2100).

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

"Suttigt i BF och UT2k3 ocj testat olika nu men hör inget märkvärdigt förutom mer stero ljud hör mer vad som är bakom och framanför mig typ..."
Det är ju det som är meningen ju
http://eax.creative.com/ Kanske har något du kan testa.

Visa signatur

"Don't you worry, i'm a gamm-M.U.C.K.:ad signalmekaniker."
AMD Athlon 64 3200+ 1024mb ram PC3200, GF6800GT 128Mb, ~800Gb (Dumma D70 som slukar HDD >.<) Hdd SB Audigy2 platinum
Atmel ATmega8515 @ 4mhz, 5v core. Har full koll på 8 LED iallafall

Permalänk
Medlem

Meningen med EAX är att man ska kunna höra om man är i ett stort rum, i en guld gruva eller kloak osv för att göra så att lyssnaren känner sig där och så måste man kunna höra om det finns saker som rör sig bakom dig eller framför sig. Du kanske kan testa det i CS. Kör på militia och gå ner i kloaken och gasta granater och flash. Glöm inte att ha på EAX stödet i Cs. Renagade tror jag att det också går bra.

Edit: Det finns tester på eax.creative.com tror jag.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

men med EAX skall man inte få bättre ljud effekter också istället för bara en mer souround känsla?

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Medlem

Meningen med EAX är att man ska få surround känsla och man ska veta var man är tex när man skriker i en kloak så ska det inte låta som man skriker i skogen. Bättre ljud effekter är också meningen med EAX.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem

ok...har aldrig riktigt fattat mig på EAX men nu vet jag

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!