Priset på GEMS har rasat, passa på att uppgradera!

Permalänk
Medlem

Priset på GEMS har rasat, passa på att uppgradera!

Det spekuleras i alla möjliga orsaker, dupes tror många. Den bästa går för under 400k på Asiens servrar, här kostar en emerald 9 mille i skrivande stund, nästan halva pris!

Finns väl inte så mycket diskussionsunderlag för tråden, men tänkte att en heads up kan vara schysst om någon missat det. Går ju att bumpa denna om priset rasar ännu mera.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Jag har aldrig köpt radiant stars tidigare, vad brukar dom ligga på annars?

Permalänk
Medlem

Förut kostade det över 20 miljoner att köpa en radiant star. Men nu när jag kollade låg priset på 9 mille.

Permalänk

Tror ni att det är tillfälligt eller är det här priset kommer ligga?

Permalänk
Medlem

Tycker fortfarande dom är lite för dyra ändå

Permalänk

Hur handla från asien-server om man inte har någon karaktär där från början?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Hur handla från asien-server om man inte har någon karaktär där från början?

Det går inte att flytta items från servrarna i asien -> servrarna i europa. Börjar du spela på asienservrarna så kommer det bli som om du precis har startat ett nytt konto, annars skulle priserna inte skilja sig så mycket som de gör.

Permalänk
Skrivet av Kakann:

Det går inte att flytta items från servrarna i asien -> servrarna i europa. Börjar du spela på asienservrarna så kommer det bli som om du precis har startat ett nytt konto, annars skulle priserna inte skilja sig så mycket som de gör.

Med andra ord har jag noll nytta av denna info?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Med andra ord har jag noll nytta av denna info?

Logga in som vanligt och handla för 9 mille om du vill ... halva priset är väl inte så illa så jag vill inte kalla det för noll nytta

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Med andra ord har jag noll nytta av denna info?

Extremt på Asien servrarna men även bättre pris på EU sade han iofs.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Skrivet av Iceglow:

Logga in som vanligt och handla för 9 mille om du vill ... halva priset är väl inte så illa så jag vill inte kalla det för noll nytta

Hade inte koll på vad de brukar kosta. Men tackar för infon då. Får se om jag har 9 mille att handla för.
Hur stor är sannolikheten att det sjunker betydande till?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Hade inte koll på vad de brukar kosta. Men tackar för infon då. Får se om jag har 9 mille att handla för.
Hur stor är sannolikheten att det sjunker betydande till?

Skulle gissa att chansen är större att priset höjs igen om hålet som användes för att dupa (utgår från att det är en dupe det handlar om) täppts till, om det inte är täppt så kan det nog sjunka mer.
Men att någon annan än de som dupat items skulle lägga upp gems för dessa priser är väldigt osannolikt eftersom det kostar ca 18 miljoner att crafta en Radiant Star.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Avstängd

Lågt pris på gems = Duping

Anledningen till det låga priset var att alla high end gems blev dupade. Finns information om detta på Blizzards forum samt Moldran och Kripparian @ Youtoube

Permalänk
Skrivet av tWitch1:

Anledningen till det låga priset var att alla high end gems blev dupade. Finns information om detta på Blizzards forum samt Moldran och Kripparian @ Youtoube

Och vad betyder och innebär det för en gubbe som inte förstår gamersnacket?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Och vad betyder och innebär det för en gubbe som inte förstår gamersnacket?

Skickades från m.sweclockers.com

Någon/några har kommit på hur man kopierar saker i spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Och vad betyder och innebär det för en gubbe som inte förstår gamersnacket?

Han säger att high-end (de bäst) gems har blivit dupeade (man har kopierat dem med hjälp av ett exploit). Moldran och Kripparian är några youtube-kändisar som spelar diablo 3. Hoppas du förstår bättre nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk

Mjo, att de är kopierade kunde jag räkna ut att ni menade, men vad innebär det i praktiken? Kommer de som sålts att raderas ur spelet? Kommer priserna åter att öka på dessa ädelstenar?

Visa signatur

12700K | Asus ROG Strix B660i | DDR5 Kingston 5200 MHz 32gb | Samsung 980 Pro | GTX 3070 | CM V850SFX | Cambridge DacMagic Plus | Dynaudio DBM50 | Infinity Beta Sw10 sub | CM NR200P | Alienware 34" |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stoffe (AMDGuru):

Mjo, att de är kopierade kunde jag räkna ut att ni menade, men vad innebär det i praktiken? Kommer de som sålts att raderas ur spelet? Kommer priserna åter att öka på dessa ädelstenar?

Tvivlar starkt på att de gems och items som blivit sålda kommer raderas ur spelet pga RMAH, däremot lär det inte säljas så många fler från de som dupat gemsen då deras konton förhoppningsvis är avstängda (lär inte vara så svårt för Blizzard att hitta deras mulkonton heller med 1000+ Radiant stars av varje sort.)
Priserna lär gå upp igen nu när dupingen inte längre fungerar. Rubies har gått upp 4m på 2 dagar, Emeralds har gått upp ca 6m på 2 dagar.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Fan man skulle köpt fler, jag köpte bara tre. Betalade fem mille styck per emerald, nu kostar de över det dubbla.

Visa signatur

| Fractal Design Define R2 | i5 2500K @ 4,5 Ghz| Asus P8P67 Deluxe | Cooler Master Hyper 212+| 4x2 Gb DDR3 @ 1600 MHz | Samsund 850 EVO 250 Gb | Intel x25 g2 80 Gb (Win7 + mjukvara) | 2 x Sapphire Radeon HD 7970 Crossfire | Seasonic X-750 | LG W3000h 30" IPS |

Permalänk
Medlem

har gjort en förtjänst på 50mille so fare.
Köpte massa gems billigt, under transmute konstnaden, är glad jag gjorde det.
Kommer nog dra in en förtjänst på runt 200mille, när priserna går tillbaka till det dom var innan

Permalänk

Personligen avstod jag från att göra det som just Dr.Spike gjorde pga att jag anser att profitera på att andra dupade gems och drev ner priset.
Min privata åsikt är att profiterar man på det så är man inte bättre än dom som började med dupingen av gems eftersom man själv utnyttjar just en exploit och tar fördel av det och det är i stort sett samma sak.

Men alla har vi olika moral och åsikter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helloween78:

Personligen avstod jag från att göra det som just Dr.Spike gjorde pga att jag anser att profitera på att andra dupade gems och drev ner priset.
Min privata åsikt är att profiterar man på det så är man inte bättre än dom som började med dupingen av gems eftersom man själv utnyttjar just en exploit och tar fördel av det och det är i stort sett samma sak.

Men alla har vi olika moral och åsikter.

Kunde inte sagt det bättre själv!

Visa signatur

Nothing to see here, move along ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helloween78:

Personligen avstod jag från att göra det som just Dr.Spike gjorde pga att jag anser att profitera på att andra dupade gems och drev ner priset.
Min privata åsikt är att profiterar man på det så är man inte bättre än dom som började med dupingen av gems eftersom man själv utnyttjar just en exploit och tar fördel av det och det är i stort sett samma sak.

Men alla har vi olika moral och åsikter.

Skrivet av Iceglow:

Kunde inte sagt det bättre själv!

Håller med er lite. Men samtidigt tar men en stor risk om man köper emeralder för 5 mille styck, även om det är under transmute priset. Vem vet hur lågt priset skulle fortsätta sjunka, och om dupingen någonsin stoppats? Kunde blivit en riktigt dålig affär :). Så jag unnar de som tar riskerna lite profit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helloween78:

Personligen avstod jag från att göra det som just Dr.Spike gjorde pga att jag anser att profitera på att andra dupade gems och drev ner priset.
Min privata åsikt är att profiterar man på det så är man inte bättre än dom som började med dupingen av gems eftersom man själv utnyttjar just en exploit och tar fördel av det och det är i stort sett samma sak.

Men alla har vi olika moral och åsikter.

Blizzard gjorde ju D3 och det mesta serverside, för att detta inte skulle kunna hända som i D2.
Men ändå hände det, och tog lång tid innan dom gjorde något åt det, så jag anser att blizzard klantat sig väldigt hårt.
Det bästa dom kan göra är att dra tillbaka alla saker som blivit dupade och ge folk pengarna tillbaka.
Men det kommer ju inte hända och kan man dra en profit av något i spelet, så ska man ju passa på.
Jag kanske inte ens har köpt dupade gems, kan vara gems som folk bara sålde iväg snabbt innan priset gick väldigt lågt och dom gjorde en massiv förlust.
Fast alla har ju sina moraler och åsikter, jag tror väldigt många skulle dra nytta av att tjäna guld eller pengar i D3 om dom kunde, utan att fuska/exploita etc.. och göra något som bryter mot reglerna, tror bara du säger du avstod, pågrund av att du var för sent ute eller inte hade tillräckligt med guld att lägga ut för att göra en stor profit på det.
Vet flera som väntade länge och hoppades priset skulle dyka ner till runt 1-4mille styck, men missade och ångrar nu när priset har börjat gå upp till normalt.

Permalänk

Jag varken var för sent ute eller hade/har för lite guld för att ha kunnat tjäna en bra hacka på det.
Men som sagt jag har heller inte använt mig av nån av alla exploits som finns och har funnits sen starten även om möjligheterna har funnits där.
Men folk får göra som dom vill även om jag själv inte gillar att använda mig av "fusk".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Helloween78:

Jag varken var för sent ute eller hade/har för lite guld för att ha kunnat tjäna en bra hacka på det.
Men som sagt jag har heller inte använt mig av nån av alla exploits som finns och har funnits sen starten även om möjligheterna har funnits där.
Men folk får göra som dom vill även om jag själv inte gillar att använda mig av "fusk".

Köpa gems för under pris är ej fusk.
Handlar ju bara om vilket pris folk lägger ut det, att sedan andra har dupat gems och lagt ut dom billigt.
Är ju inget du som person kan ta ansvar för och är inget fel du gör, du använder AH som blizzard infört och följer regler.
Du utnyttjar ingen exploit eller fusk.
Så får står inte denna moral paniken folk har, tror bara det handlar om att folk failade att köpa, dom hoppades på att GEMS skulle droppa mer i pris, men det gjorde dom ej, utan gick upp i pris igen och dom var för sega.
Eller att dom ej hade guld att lägga ut på GEMS, vilket gör att dom kan leka moral tanter, när det bara handlade om att dom ej hade guld eller hann i tid

Edit:
Av att dömma, från dina tidigare poster och din post här: #12835013
Så har/hade du dåligt med guld, vilket talar för det jag sa.
Citat från det du skrev: Och den där lilla Manticore med 2 sockets skänks till en fattig DH som mig

Permalänk

Att jag skrev just så "Och den där lilla Manticore med 2 sockets skänks till en fattig DH som mig"
Var för att det är en jag spelar med och spelade med just då dom sakerna droppade så det var menat som ett skämt till just den personen.

Att jag inte har ont om guld ser man nog på min gear och i min bank med saker för övrigt om man har nån koll på vad saker går för ingame.
Och jag sa inte att jag inte köpte gems.Jag har gems så jag klarar mig och till mina alts när dom kommer upp till 60 så jag klarar mig finfint och behöver inte köpa några alls.
Skulle jag en dag inte behöva dom så åker dom till vendorn och inte till försäljning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tricitum:

Köpa gems för under pris är ej fusk.
Handlar ju bara om vilket pris folk lägger ut det, att sedan andra har dupat gems och lagt ut dom billigt.
Är ju inget du som person kan ta ansvar för och är inget fel du gör, du använder AH som blizzard infört och följer regler.
Du utnyttjar ingen exploit eller fusk.

Du är fullt medveten om att det var dupande som gjorde att priserna var såpass låga, du utnyttjade detta dupande för att köpa på dig billiga gems med avsikt att sälja dem när priset normaliserats och göra dig en förtjänst. Detta är den exakta definitionen av exploit; du utnyttjar en icke avsedd aspekt av spelet för dn egen vinnings skull. Att du sedan försöker smutskasta andra gör bara din åsikt att ditt beteende är försvarbart än mer löjeväckande.
Vill du fuska så kör på, men gnäll inte här när andra reagerar på ditt trams.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Du är fullt medveten om att det var dupande som gjorde att priserna var såpass låga, du utnyttjade detta dupande för att köpa på dig billiga gems med avsikt att sälja dem när priset normaliserats och göra dig en förtjänst. Detta är den exakta definitionen av exploit; du utnyttjar en icke avsedd aspekt av spelet för dn egen vinnings skull. Att du sedan försöker smutskasta andra gör bara din åsikt att ditt beteende är försvarbart än mer löjeväckande.
Vill du fuska så kör på, men gnäll inte här när andra reagerar på ditt trams.

Där har du ju fel, priserna var så pass låga för det fanns EXTREMT mycket GEMS där ute som folk ville sälja.
Mycket av något = saker väldigt billigt.
Att säga jag utnyttjade något är ju helt fel, jag köpte något billigt, för jag visste att priser skulle stiga.
Det är som jag skulle köpa på mig ett X antal Manticores eller Skorns, och sedan om 2v sälja dom dyrare.
Det är så man gör med AH för att tjäna pengar, så du menar att alla som utnyttjar AH och köper och säljer, exploitar?
Gemsen jag har köpt behöver inte ett dugg vara någon dupad GEM, kan vara GEMS så någon bara sålde av snabbt innan priset sjunk för mycket, som dom hade i banken.
Att du sedan försöker på stå något annat, anser jag är bara ett beteende för att du ska smutskasta andra och väldigt löjeväckande.
Att gnälla på andra att dom gör profit på AH, är ju bara trams.

Permalänk
Medlem

Nej du utnyttjade dupingen precis lika mycket som dom som dupa om du köpte billiga gems som du sedan säljer dyrt, precis likadant som att köpa stöldgods billigt för att tjäna sig en slant. Trams är att du försöker berättiga ditt betende genom att förlöjliga hans påstående, Att sedan påstå att du inte köpte dupeta gems "kanske" är ju bara löjligt då det låg cirka 10k stycken för exakt samma pris. hur som helst så utnyttjade du duping och du kan inte direkt neka det.