Vilka skärmar med minst inputlag till eyefinity/surround? :)

Permalänk
Medlem

Vilka skärmar med minst inputlag till eyefinity/surround? :)

Hej SweC! Jag är nu på jakt efter skärmar med så låg inputlag som möjligt eftersom att jag är ganska känslig för det Jag ska i alla fall använda skärmarna med mitt Evga geforce gtx 670 4 gb (kommer nog senare köpa ett till för sli men bara det här klarar bf3 på high på ca. 60 fps i 5760x1080p ) Jag hade iaf 3 st Acer gd245hq som jag köpte hos komplett som jag testade bl.a. bf3 och Dirt 3 med och skärmarna var jättebra förutom den höga inputlaggen vilket gjorde att jag utnyttjade öppet köp.. Jag vill iaf tacka komplett för den fina kundservicen

Men nu är jag på jakt efter nya skärmar med så låg inputlag som möjligt. Jag har inte många krav förutom input lag då så kom med alla era förslag Förresten så är det nog viktigt att veta att jag har en budget på ca. 2k per skärm Kan gå upp lite mer i pris så att ni vet ;D

Är Dell u2312hm ett bra val?, är tacksam för alla era svar Förresten så spelar jag mycket fps spel som typ cs och bf3

Permalänk
Medlem

Jag har ju en budget på ca 6k för alla skärmarna så jag kanske ska börja med att köpa 2 st BenQ xl2420t och köpa en till när jag samlat ihop mer pengar? Jag bryr mig inte så mycket om skillnaden mellan 60hz och 120hz men däremot så bryr jag mig mycket om input lag.. Så vad tycker ni? Dell u2312hm vs BenQ xl2420t? Eller kanske nån annan skärm som ni rekommenderar?

Skickades från m.sweclockers.comNågon som vill hjälpa en vilsen medlem i nöd? hehe

Permalänk

Ultrasharp serien är bra vad jag har fått höra. Har nyligen fått hem 3 st dell ultrasharp 2412M och märker ingen dåligt inputlagg, men vet att 2312HM sall ha bättre än 24an.

Rekommendera dig testa om en kompis, bekant har någon skärm

http://www.youtube.com/watch?v=tX6Wau5K6mw

Tyckte denna video gav en bra bild av hur prestandan är. Man märker en skillnad men minimal

Visa signatur

•̪̀● Corei7 •̪̀●