Problem med mitt Nätagg.. NZXT Hale90

Permalänk
Medlem

Problem med mitt Nätagg.. NZXT Hale90

Hej!

Jag har haft min dator sen ngn vecka innan 680 kom ut på marknaden, så typ 6 månader.
Inte haft några problem överhuvudtaget, ingen blåskärm, inget som är segt, inga höga temps, inga fläktar som låter, inget krångel med CPU, HDD, SSD etc..
Därför drar jag slutsatsen att när jag får Asus anti-surge has been detected on the last power on, eller något liknande.. att det är fel på nätagget.
Men deet skulle väl också kunna vara fel på moderkortet, att det får något fnatt?
För just nu så vet jag inte hur jag ska göra, ska jag koppla in mitt oöppnade, 1 år gamla Corsair AX Gold 750W som ligger källaren, eller låta NZXT-agget sitta kvar, det är 850W btw, lite overkill för mitt system med tanke på att jag aldrig köpte ett nytt grafikkort.. så sitter på ett 5870.

Resten av specsen, 16GB ram(corsair), 2TB hdd (seagate), 120gb intel 520 ssd, i7-2700k, Asus sabretooth moderkort Z77-chip.

Stort tack på förhand för svar!

Permalänk
Medlem

Eftersom du har en AX750 som bara samla damm, varför inte ? Eller har du tänkte dig sälja den ?

Hade prövat med AX750, om det är samma problem med den så är det väl moderkortet ?

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Hedersmedlem

Är moderkortet monterat med rätt antal moderkortsdistanser?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Okej! Jag testar imorrn, borde väl sova snart iaf..

Aa, har dubbelkollat det, redan vid montering och efteråt!

Tack!