Permalänk
Medlem

Paranoia.. försiktighet

jag är en sån som ALLTID vill ha rent o fint i mitt rum.. o ordning..

hatar när nån kommer över o e vldigt flängig o typ när han förlorar i CS/Q3 eller nåt slår muse i bordet o allt bara skakar.. då känns det som om kablar o hela skiten kläms o dras o åker ur eller vad vet jag..

har typ 10000000 sladdar o så som ligger huller om buler under bordet o går runt stolsben o så.. bl.a. telesladden till ADSL:et.. som jag alltid e rädd ska få ett LITET jack i sig o orsaka 1kb/sec prestandaförlust.. eller 1ms högre ping.. så fort internet går lite slöare får jag typ panik o tror att nu e sladden paj o jag får det aldrig lika bra igen..

har ni såna här tvångstankar.. alltså det e inte så hemskt som det kanske låter.. men det ligger i huvet där hela tiden..

gott nytt år också!!

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

nop men jag har andra tvångstankar som jag skulle klara mig utan.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Varför inte dra sladden ordentligt då så du slipper vara orolig för den hela tiden? Eller skaffa något sånt där plastskydd som ser ut ungefär som ett farthinder, dom borde skydda ganska bra.

Visa signatur

Micael Ehn
ICQ: 2450221 Mail: micke(at-tecken)ehn.nu

Permalänk

Känner igen mig väldigt mycket.
Psykolog någon?

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Rengör tangentbordet när någon annan använt det känns "orent" samma sak med musen.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Avstängd

Samma sak här. Rengör alltid musen efter att någon annan suttit vid datorn... Äcklar mig om jag tänker på att min lille-brorsa kanske tagit på musen med jordiga fingrar eller nåt. hehehe

Jo, överhuvudtaget är det drygt att ha kompisar i ens rum, jag får panik och försöker hitta på allt möjligt för att vi ska kunna gå ut därifrån.-.

Visa signatur

[size="1"] | Asus P4S533 | Intel P4 2.26 @ 2.6 Ghz | 512 Samsung PC 2700 | Gf4 ti4200 64 mb 310/605 | 80 gb IBM 120 GXP | Hercules Fortissimo III 7.1 | Dubbla skärmar; Sony 19" G400 & Samsung 17" 757NF | Chieftech dragon svart | Adsl |Win xp pro | 3DMARK: 13300+ poäng |[/size]

Permalänk
Hedersmedlem

Ajdå, nu har nog ni suttit för mycket framför datorerna

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Kontakta psykolog. Det låter ju inte riktigt sunt.

Visa signatur

:: System 1 | 2500+ -M | 9800se |
::

saknar öä - Är på semester till ~januari

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellsis
Samma sak här. Rengör alltid musen efter att någon annan suttit vid datorn... Äcklar mig om jag tänker på att min lille-brorsa kanske tagit på musen med jordiga fingrar eller nåt. hehehe

Jo, överhuvudtaget är det drygt att ha kompisar i ens rum, jag får panik och försöker hitta på allt möjligt för att vi ska kunna gå ut därifrån.-.

Känner igen det där angående kompisarna. Jag gillar inte heller att ha folk i mitt rum. Det är ju liksom mina saker etc i det så dom ska typ se men inte röra

Permalänk
Medlem

ja det e främst det.. att ha kompisar i rummet.. vissa funkar som e ganska "lugna" som mig..

hade min lilelbrorsas polare i rummet igår.. han skulle koppla in sig i switchen me sin bärbara o dra nåt.. men han e så svänig o flängig.. känns som om han river hela rummet..

sladdarna är draget ordentligt.. men det känns ändå som om han/någon flyttar ALLT o i mitt huvud så blir allt i oordning..

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Re: Paranoia.. försiktighet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
bl.a. telesladden till ADSL:et.. som jag alltid e rädd ska få ett LITET jack i sig o orsaka 1kb/sec prestandaförlust.. eller 1ms högre ping.. så fort internet går lite slöare får jag typ panik o tror att nu e sladden paj o jag får det aldrig lika bra igen..

Stackare.. Ring Telia och be dem dra kabeln från ditt hus till telestationen i ett kraftigt titanrör, så att den inte riskerar att skadas. Genom att dessutom låta dem byta hela kabeln till 99.9999999999999% ren koppar kanske du får ett par ns lägre i ping. Givetvis får du inte ha några andra telefoner inkopplade på samma lina, det kanske ger 0.00001 kB/s lägre hastighet. När du ändå håller på får du nog ta och betala beväpnade vakter som kan patrullera utanför telestationen, och någon som kontrollerar kabeln tre gånger i veckan.

:p:rolleyes::D

Permalänk
Medlem

Byt till bredbandbolaget ...

Visa signatur

Var snälla mot varandra och snåla inte på nätaggregatet.

Permalänk
Medlem

Fy fan... det där låter inte sunt.. get some help...
Ni ska se mitt rum... hehe gillar inte att ha oordning, men har jag ordning? Svaret är NEJ.. Ska ta och städa nu ikväll om jag orkar

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

sådärja då slipper man att alla renliga muppar kommer på besök iaf... jag har ett eget skört ekosystem på mitt rum som lever i symbios med horder av petflaskor och allmän oordning

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sundelin
Kontakta psykolog. Det låter ju inte riktigt sunt.

Och definitivt inte som paranoia.

Permalänk
Medlem

Slå 5 kärringknutar kan du sen fortfarande tanka i samma hastighet så gör det nog inget

Permalänk
Medlem

Även jag lider utav bacillskräck.
Mina kompisar är sådana som inte tvättar händerna innan de äter på Burger King. De tar i dörrhantag osv speciellt nu, när det går någon diarré & spysjuka som härjar i Sverige så är det bra att vara extra försiktig.
Så jag torkar alltid av musen och tangentbordet efter mina kompisar har brukat min dator.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
Även jag lider utav bacillskräck.

Utsätter du inte dig för "baciller" så kommer ditt imunförsvar försvagas med tiden och då kommer du bli otroligt känslig för minsta lilla förkylningsvirus. Bara lite vänlig information helt enkelt. Leva sterilt fungerar inte i en värld full med bakterier...

Permalänk
Medlem

Re: Paranoia.. försiktighet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
jag är en sån som ALLTID vill ha rent o fint i mitt rum.. o ordning..

har typ 10000000 sladdar o så som ligger huller om buler under bordet o går runt stolsben o så..

Men hur ska du ha det? Har man riktigt ordningssinne så har man ju ordning på kablarna också

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Hur gör ni bacillrädda med datorerna i plugget då? Står ni och torkar av mus och tangentbord innan ni sätter er?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost
Hur gör ni bacillrädda med datorerna i plugget då? Står ni och torkar av mus och tangentbord innan ni sätter er?

När jag gick i skolan tvättade jag händerna efter jag suttit vid datorerna

Det är just det att jag snusar jag tycker det är jobbigt med baciller iom man tar i publika datorer, där folks händer har varit lite varstans. Sen kramar man snuset med fingrarna som sedan förs in i munnen det är som att slicka på tangentbordet.

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snausman
Sen kramar man snuset med fingrarna som sedan förs in i munnen det är som att slicka på tangentbordet.

Bara att börja snusa portion i stället då..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ghost

Bara att börja snusa portion i stället då..

eller sluta snusa kanske..?

Visa signatur

(ü) Ironi borde vara ett skolämne. (ü)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hellsis
Samma sak här. Rengör alltid musen efter att någon annan suttit vid datorn... Äcklar mig om jag tänker på att min lille-brorsa kanske tagit på musen med jordiga fingrar eller nåt. hehehe

Jo, överhuvudtaget är det drygt att ha kompisar i ens rum, jag får panik och försöker hitta på allt möjligt för att vi ska kunna gå ut därifrån.-.

Likadant för mig... hatar att ha kompisar hemma finns inge värre... Har inget imot att vara hos nån av dom...
Vettefan vad det kan bero på.

Brukar aldrig rengöra om nån annan suttit vid datorn. Men om nånannan än jag sitter vid datorn o jag sätter mig senare kan jag inbilla mig att datorn e slöare osv... Eller kanske inte inbillar mig men den blir alltid segare känns det som och blir tvungen att formatera o lägga om allt.
Nån som kan förklara varför man e ett sånt mongo?

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk

Min tvångstanke är den att jag får en oerhörd lust att kasta mig ut för ett stup/bro/högt ställe när jag står nära kanten.

/jonaas

Visa signatur

Gör annat nu för tiden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Min tvångstanke är den att jag får en oerhörd lust att kasta mig ut för ett stup/bro/högt ställe när jag står nära kanten.

/jonaas

Ajdå... hur länge hade du tänkt att leva då?:rolleyes:

Visa signatur

Jag är en n00b, om du inte gillar min frågor så lär upp mig, då ställer jag dem inte...

Inte för att jag är anti eller nåt.....

Permalänk
Medlem

bryr mig inte om något sådant alls. men jag vill iaf inte att någon pillar på mina prylar.
Däremot har jag andra tvångstankar. Men de tänker ja inte skriva något om här.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte-san
Min tvångstanke är den att jag får en oerhörd lust att kasta mig ut för ett stup/bro/högt ställe när jag står nära kanten.

/jonaas

Det hade jag glömmt brukar jag oxo få... att jag bara vill testa att hoppa ut..... brukar vara lika dant när en lastbil kommer i hög fart kan jag få tvångstankar att vilja slänga mig ut.... Fattar ej varför eftersom jag är ej deprimerad lr så... Har alltid fått sånna tvångstankar.

Visa signatur

Cpu: Athlon64 winchester 3000+ @ 2340Mhz | MB: MSI K8N Neo2-54G | Ram: Ballistix 2x512 520Mhz| HD: Barracuda IV 40GB, Maxtor DaimondMax 160GB, WD Caviar 250GB | Gpu: Geforce6800 LE @ 16/6 430/883 | Os: winXP SP2 |

Permalänk
Medlem

Re: Paranoia.. försiktighet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jejje
känns det som om kablar o hela skiten kläms o dras o åker ur eller vad vet jag..

Heh... du skulle sett mig när jag fastnade med foten i mussladden så att musen slets in under skärmen i 180 km/h... eller nåt. Kul var det inte.

Angående stup och lastbilar så vet jag hur det känns. Man vill inte skada sig, men man "vill" ändå på något sätt göra det. Jefligt skumt...

Permalänk
Medlem

God dag 2003-01-05 02:33 var det näst senaste inlägget

Paranoia? naa inget för mig