Podcast 4: "Professionell nörd"

Permalänk
Melding Plague

Podcast 4: "Professionell nörd"

I det senaste avsnittet av SweClockers Podcast strömmar redaktionen film med den nylanserade hyrtjänsten Netflix. Programmet får även sin första gäst i form av Olof Geelnard, produktchef på Komplett.se.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Nice!

Visa signatur

Sandy-bridge + gtx770 /dator
http://dreamhack.se/dhw15/

Permalänk
Medlem

vaknade för 10 sekunder sedan.
Ser ingen play knapp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av darrefreak:

vaknade för 10 sekunder sedan.
Hittar inte play knappen.

Direktnedladdning av avsnitt (mp3) ska du trycka på.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk

Sweet! Längtar redan efter nästa, innan jag ens har hört denna.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

Jaaah, skoldagen räddad:)

Permalänk
Medlem

Nice!
Nu kan jag både läsa nyheter, chatta, plugga, dricka te och lyssna på er samtidigt!
Hm, kanske borde spara på podcasten tills man kan fokusera lite mer

Visa signatur
Permalänk

Perfekt till lunchen på jobbet!

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Ahh perfekt till lunchen

Visa signatur

| ASUS P8Z77-V DELUXE | Intel Core i7 2700K @ 4.7Ghz | 16GB Corsair Vengeance 1600Mhz @ 8-8-8-24 |
| ATi Radeon HD 6950@6970 (900|1350Mhz @ 1.14v) | Corsair Force GT 120GB | Corsair HX 650W |
| Nvidia's GT300 yields are less than 2% | Min ArmA2 YouTube Kanal |

Permalänk
Medlem

Tack.. nu måste jag köpa Red bull idag!

Permalänk
Medlem

Varför så hårt språk?

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Medlem

Tjäxchååklaaad

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk

Jag fullkomligt älskar detta! Nästan lika mycket som XKCD på måndagarna

Visa signatur

ASUS TUF GAMING X570-PLUS | Ryzen 5 3600 | Corsair 16GB 3200Mhz Vengeance | MSI GeForce GTX 1080 Gaming X 8G | Corsair HX 750W 80+ | Noctua NH-U12A | Fractal Define R5

Permalänk
Medlem

podcast

Podcasten är det bäst som har hänt sen skivat bröd

Permalänk

Det stavas KEX och uttalas därför KEX, och inte chex......

Visa signatur

Intel i5 2500k 4,7Ghz@ 1,425v - Noctua NH-D14 - Crucial DDR3 BallistiX Tactical 16GB CL8 1,5v - Gigabyte Radeon HD7970 3GB 1189/6400 mhz - Asus Xonar Essence STX - Asrock Z77 Extreme 6

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Det stavas KEX och uttalas därför KEX, och inte chex......

Hur uttalar du Kista eller Kärlek? Mjuk vokal efter K, precis som Kex.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Jag tycker det skulle vara väldigt trevlig med en SweC-träff för skojs skull. Inte att det måste vara DH eller en mässa utan bara för ha roligt.
Kanske skjuta lite paintball eftersom att vi är ganska vana att skjuta på varandra?

Permalänk
Skäggig legend

Gillar verkligen detta!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Angående Netflix var jag inte speciellt imponerad. Saknas nyare filmer och flera av de mest populära serierna. Varken Band of Brothers, Simpsons, Family Guy, South Park, Game of Thrones eller True Blood finns tillgängligt efter en snabb koll. Det som finns är äldre filmer, opopulärar filmer och ett magert urval av nyare filmer och serier.

Sen behöver jag Xbox guld för att kunna se filmerna på Xbox. Jag som inte har det måste alltså antingen koppla in datorn i TVn eller betala för att kunna använda en betaltjänst.

Och det heter Kex [chjex]

Permalänk
Medlem

Och där sprängde dom 1 timmars barriären från förra veckan. Mycket bra killar bara flumma på sjukt sköna att lyssna på!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Quatermain:

Det stavas KEX och uttalas därför KEX, och inte chex......

Beror helt på vilken del av landet man kommer ifrån.

Permalänk
Hjälpsam

Käka
Kex
Kemisk
Kärlek

Fyra besläktade ord som alla uttalas på samma sätt

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Kemi kela keso kex?!

Permalänk
Moderator
Moderator

Inte så oväntat att Glenns favorit är Glen..

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Freezard:

Kemi kela keso kex?!

Keso är enda undantaget som uttalas med hårt K, men det är ett varumärke och följer därför inte vanlig grammatik (edit; är väl förresten import det också? Kommit ur Cottage cheese). Likaså importerade ord som keff (arabiskt ord från början men med annan betydelse).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

På tal om att <audio> taggen funkar kass.
Hittade en intressant js plugin som använder flash ifall html5 stödet inte funkar som det ska.
http://kolber.github.com/audiojs/

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Laddade ner MP3an och kör den i mediaplayern (det som finns på jobb) och nu har den hunnit in 1:04:56 av 1:01:42.... undrans om allt blev rätt med kodningen.

Visa signatur

Case-Labs Mercury S8 - ASUS Rampage V-10 / 6850K@4.1GHz / 2x MSI GTX1080 OC SLI | ASUS Z-170A / 6700K@4.2GHz / MSI 980Ti OC | Synology NAS DS2419+ 80TB | NVIDIA Shield TV | AppleTV 4 | Amiga 500+ & 1200 (030) | C64 | Atari STE (4Mb) | Mac Mini (i5 - oct-12) - NES | NES Mini | N64 | GC | PS4-Pro | Xbox One X

Permalänk
Hedersmedlem

gött podcast och det bästa netflix

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av winne:

Laddade ner MP3an och kör den i mediaplayern (det som finns på jobb) och nu har den hunnit in 1:04:56 av 1:01:42.... undrans om allt blev rätt med kodningen.

Jag klickade på mp3 filen och den öppnades i windows media player, som sa att podcasten är 2 timmar och 17 minuter lång ^^, så helt rätt till är det väll kanske inte, men huvudsaken är att ljudet fungerar som det ska

Permalänk
Discokungen
Skrivet av MultiMan:

Hur uttalar du Kista eller Kärlek? Mjuk vokal efter K, precis som Kex.

Det är dialektalt, så båda är faktiskt rätt!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld