Råd o tips inför ny telefon

Permalänk
Medlem

Råd o tips inför ny telefon

Hej!

Efter att ha haft närkontakt med ett badkar vill inte min telefon riktigt samarbeta längre (IQ fiskmås...) så jag behöver införskaffa en ny.

Förutsättningar:
Nuvarande halvtorra telefon är en HTC Desire HD.
Jag använder den mest som email klient (gmail) och spotify klient.
Jag har inga dasslock till händer.
Jag vill inte ha en Iphone, men i övrigt inga åsikter. Det kanske finns trevliga telefoner med windows tom? Annars är jag rätt nöjd med android.
Jag vill ha bra mottagning.

Mitt abonemang är 3, jag får ny telefon via dom på abonemanget.

Jag är inte ajour på mobiltelefoner och har inte tid att lägga ned så mycket tid som jag brukar på införskaffandet av ny elektronik. (den tiden kommer att gå åt till nästa datorbygge

Mao. så tar jag tacksamt emot tips o förslag på dessa små tingestar som styr våra liv.

/C

Permalänk
Medlem

GAlaxy Note 2

Visa signatur

Intel 9700 i7@4.7GHz | LG55G920V | Silverstone Raven RV02 | Thermaltake MAX | Asus TUF 3080 OC | g-string 32GB RAM 1833mhz | Hyper 880W Gold | Intel 9700 Pro mNVME 1TB |
Intel 2700K@4.7GHz | VIEWSONIC 4K PROJ | SILVERSTONE HTPC | Zalman 9900CCMAX | MSI GTX970 4096Mb SLi | Kingston 16Gb DDR3 1866Mhz | Windows 8 64 Bit | Hyper 880W Gold | LG BH10LS30 | Asus P8P67 Maximus IV Extreme| Samsung 840 Pro 256GB SSD | Acer

Permalänk
Medlem
Skrivet av dealerovski:

GAlaxy Note 2

Skrivet av crilloan:

Jag har inga dasslock till händer.

Du får en ny??
Då har du väl fått en lista på vad du kan välja eller hur menar du?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Om du har haft en desire så är kanske desire X något för dig, den har alla de bästa egenskaperna från dem andra modellerna säger htc.

Permalänk
Lego Master

Vad pratar vi för budget? Även om du "får" telefonen när du binder om abonnemanget så påverkar det ju månadskostnaden.
Jag skaffade en Galaxy S3 istället för en iPhone 5, och jag är nöjd med den. I början kändes den ovant stor, men det kommer man över ganska snart. Nu känns snarare min gamla iP4 väldigt liten och konstig när jag pillar på den.

Annars skulle jag nog rekommendera någon av Nokias Lumia med WP. Inte pillat på någon själv, men jag har hört väldigt gott om dem.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Budgetmässigt är det fritt spelrum.
Jag får en Galaxy s3 och behålla samma månadskostand som jag har nu, 399/månad

Ska titta på desire x o mokia

tack för input
C

Permalänk
Medlem

I mitt tycke så finns det två intressanta telefoner som inte är iPhone 5 den närmsta tiden och det är Nokia Lumia 920 och Galaxy S3. Möjligen också HTC One X eller 8X. För mig är Note II för stor, även om jag är övertygad om att det säkerligen är en mycket kapabel telefon

Visa signatur

CPU: Intel i7 12700K (Scythe Fuma 2) GPU: MSI GeForce RTX 10GB GAMING Z TRIO 3080
Moderkort: Asus ROG Strix Z690-I Gaming WiFi DDR5 Ram: Corsair Dominator Platinum RGB Black DDR5 5200MHz 2x16GB
Chassi: Cooler Master NR200P PSU: ASUS ROG Loki 850W SFX
SSD: Samsung 970 2TB

Permalänk
Medlem

Om du tror det kan bli fler badkarsincidenter med telefonen kan jag annars rekommendera Xperia Active, Go, Acro S eller V, alternativt Motorola Defy+.

Annars ser 4G-versionen av S3 rätt intressant ut just nu (pga just 4g), eller kanske senaste Motorola Razr (4g, stänkskyddad, kevlarförstärkt). (Lumia 920 verkar också rätt schysst, mest pga att skärmen är så bra, men då får man börja om med appar mm.)

Permalänk

S3 ftw
jag har själv inga dasslock till händer men har absolut inga problem med att använda den, tycker storleken på den är helt perfekt

Visa signatur

AMD Ryzen 3700X | ASUS Rog Strix X570-F | WD Black SN850 1TB | 32Gb | 3060Ti | Fractal Design Meshify C TG | Windows 11
LG 48GQ900 | Qpad 8K | Varmilo VA88M

Permalänk

Xperia V är nog den senaste vattentäta luren. Bra storlek på sina 4,3 tum jämfört med S3:an på 4,8 tum. Bra prestanda, bra kamera. Dock lär den inte dyka upp förens november och då kanske den inte finns hos tre. Behöver du den nu eller kan du vänta?

Permalänk
Medlem

Jag hade kollat närmare på den nya Lumian

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ska du bara kolla mailen och lyssna på Spotten kan du ju köra budgettelefon och sänka månadskostnaden till 199 (tres billigaste plus deras snabbaste surf).
Billigaste xperian, Motorolan eller Noka Lumia 610 som idag sänktes till under tusingen.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av crilloan:

Hej!

Efter att ha haft närkontakt med ett badkar vill inte min telefon riktigt samarbeta längre (IQ fiskmås...) så jag behöver införskaffa en ny.

Förutsättningar:
Nuvarande halvtorra telefon är en HTC Desire HD.
Jag använder den mest som email klient (gmail) och spotify klient.
Jag har inga dasslock till händer.
Jag vill inte ha en Iphone, men i övrigt inga åsikter. Det kanske finns trevliga telefoner med windows tom? Annars är jag rätt nöjd med android.
Jag vill ha bra mottagning.

Mitt abonemang är 3, jag får ny telefon via dom på abonemanget.

Jag är inte ajour på mobiltelefoner och har inte tid att lägga ned så mycket tid som jag brukar på införskaffandet av ny elektronik. (den tiden kommer att gå åt till nästa datorbygge

Mao. så tar jag tacksamt emot tips o förslag på dessa små tingestar som styr våra liv.

/C

HTC One X+, eller kanske Xperia V om du planerar ytterligare äventyr ner i badkaret?

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk

HTC One X+ eller Samsung Galaxy S3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monday:

Om du tror det kan bli fler badkarsincidenter med telefonen kan jag annars rekommendera Xperia Active, Go, Acro S eller V, alternativt Motorola Defy+.

Annars ser 4G-versionen av S3 rätt intressant ut just nu (pga just 4g), eller kanske senaste Motorola Razr (4g, stänkskyddad, kevlarförstärkt). (Lumia 920 verkar också rätt schysst, mest pga att skärmen är så bra, men då får man börja om med appar mm.)

Risk för det, har en ovana att koppla telefonen till en bergsprängare o lyssna på musik i badet. Blöta händer eller ärthjärna o svara i telefonen om det ringer..

Skrivet av Andy Mcdee:

Xperia V är nog den senaste vattentäta luren. Bra storlek på sina 4,3 tum jämfört med S3:an på 4,8 tum. Bra prestanda, bra kamera. Dock lär den inte dyka upp förens november och då kanske den inte finns hos tre. Behöver du den nu eller kan du vänta?

Kan i nödfall använda jobbmobilen ett tag, så det är värt att kolla upp.

Skrivet av MrAdde:

HTC One X+, eller kanske Xperia V om du planerar ytterligare äventyr ner i badkaret?

(småbarnsförälder, förbannat värdefull tid men en liten virre i badet o skön musik o ha frisedel från kaoset en kväll i veckan...;-) )

Skrivet av Nisse-Tuta:

Ska du bara kolla mailen och lyssna på Spotten kan du ju köra budgettelefon och sänka månadskostnaden till 199 (tres billigaste plus deras snabbaste surf).
Billigaste xperian, Motorolan eller Noka Lumia 610 som idag sänktes till under tusingen.

Bra kommentar.
Svår fråga.
Vad behöver man egentligen och vad är skapat behov?
Då min HTC är den första smartphone jag haft (sedan ca 20 månader) så har jag förutom att ha tillgång till mejl o spotify uppskattat kalender funktioner, GPS när jag har bråttom o ska någonstans jag inte varit förut och möjligheten att läsa artiklar, nyheter o surfa. Även använt som "resebio" för ena dottern då jag lagt upp en bunt bamse avsnitt på telefonen (orginalhörlurarna åt hon upp )
Jag vill gärna ha en bättre kamera än den nuvarande har (min nikon d5100 är fin, men f-n att jag kommer ihåg att ta med den, någonsin...)

Galaxy 3 är imponerande, men rätt stor. behöver titta upp sonys och nokias varianter, tack för de tipsen.

C

Permalänk
Skrivet av crilloan:

(småbarnsförälder, förbannat värdefull tid men en liten virre i badet o skön musik o ha frisedel från kaoset en kväll i veckan...;-) )

Jag minns så väl hur det var att "rymma" från familjen in i ett bad och ta en bira.
Köp nån hyfsat vattentät telefon, så du kan fortsätta med det!

Visa signatur

It´s-a me! Mario!