Varför tycker du att Chrome är bättre än Firefox ?

Permalänk
Medlem

Varför tycker du att Chrome är bättre än Firefox ?

Rakt på! Varför?

Jag tycker den är helt värdelös! Ok, det är väl att ta i, den gör ju det den ska.

Men, den kan ju inte mätta sig med Firefox när det kommer till anpassning.

Och kom inte med "hastighetsgrejen" eller "det är så stilrent"

Den är ju så låst och det går inte att anpassa! Jag fixar räven som jag alltid har gjort, så som jag vill ha det! Och får mig är det väldigt viktigt att jag får ha mina knappar där jag vill! Jag har enbart kört med räven som förstaläsare, även när Chrome kom. Och jag fattade att många lämnade Firefox då, för Chrome var snabbare!

Men hallå, ärligt talat vilken är skönast, helt ärligt talat. Jag märker ingen skillnad på hastigheten!! !!

Så varför är Chrome så mycket bättre? Varför tycker du det?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

Det dricker mindre RAM och jag har google konto som synkar bra med Chrome.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk

Tror vår trådskapare har trampat snett i trappen, frågan är egentligen: När kommer Chrome och Firefox bli bättre än Opera?

Enda positiva jag kan säga med Chrome är att HTML5 Youtube funkar bäst där ifrån allt annat.

Visa signatur

Spelburk: R7 5700X | 5700 XT | 32GB RAM | MSI B350M PRO-VDH

Permalänk
Medlem

Jag bytte till chrome från firefox bara för att firefox började hänga sig för mej och drog mycket minne. Chrome var också snabbare att starta. Att man syncar med sitt google konto är också praktiskt. Det enda jag saknar från firefox är noscript addonen.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Medlem

Bytte på den tiden då räven inte gick att få lika slimmad som chrome, sen fastnade jag pga synkningen mot mitt google-konto..
Tappar "aldrig" mer mina bokmärken pga en krash eller ominstallation, och det spelar ingen roll om jag sitter på jobbet, hemma eller är på besök hos någon.

Fastnade är rätt ord för jag hittar inget jag saknar så jag bryr mig inte om att testa någon annan just nu !

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Firefox tar så lång tid att starta och när man väl använder den är den också väldigt seg. Visst chrome borde ha mer valbara grejer så som på firefox med alla dess add-ons, men för att jag ska g¨å tillbaka till firefox måste dom göra så den blir snabbare...

Visa signatur

Gamingrigg: 2600X | Asus ROG STRIX X470-F | G.Skill Flare X 16GB | Palit RTX 3060 Ti Gaming Pro OC | EVGA SUPERNOVA G3 750W | Fractal Design Meshify C-TG

Permalänk

google kontok synk, och väldigt snabbt

Permalänk
Medlem

Utseendet. Användarupplevelsen. Den inbyggda "firebug" är trevligare än firebug.

Kan säga att jag använder firefox på linux datorer där chromium är fulare.

Visa signatur

Programmerare -> PHP | HTML | CSS | JS | Java.

Permalänk
Medlem

Idag kan man även göra ett konto i fx för att synka...

Visa signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

Permalänk

Inte massa onödiga toolabars och skit.

Visa signatur
Permalänk

Snabbt, allt synkat mellan datorer och telefon, och framför allt tokbra utvecklarfunktioner för mig som webutvecklare.

Permalänk
Medlem

Kan inte sig något specifikt som chrome gör bättre än firefox men något gör de rätt på google eftersom det blivit världens mest använda webbläsare och därmed petat IE från tronen efter hur många år som helst.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Avskyr menyerna och GUIn i Firefox, därav använder jag Chrome. Dessutom är Firefox egna "Synkning" otroligt krånglig gämnfört med Chrome. Däremot så ogillar jag skarpt att Chrome uppdaterar sig utan att ens fråga om det, så helt utan problem är det inte.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

För att Chrome startar jämt och det gör inte Firefox på min dator och för att Chrome inte kraschar efter 3 sekunder som Firefox gör på min dator. Förut när det fungerade gick hela gränssnittet ordentligt slött ibland också. Hade Firefox fungerat som det är tänkt så kanske jag hade använt det. Sen är Firefox Sync dåligt också så man får se till att göra backup på sina bokmärken lokalt istället.

Permalänk
Avstängd

Firefox har haft mycket problem med frysningar för mig sedan 2011.
Och är bra mycket segare.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Fram med Popcorn guys.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Atlas Tasume:

Avskyr menyerna och GUIn i Firefox, därav använder jag Chrome. Dessutom är Firefox egna "Synkning" otroligt krånglig gämnfört med Chrome. Däremot så ogillar jag skarpt att Chrome uppdaterar sig utan att ens fråga om det, så helt utan problem är det inte.

Min Chrome frågar alltid om jag vill uppdatera?

Visa signatur

GPU: GTX 1080 CPU: i7 4790k Ljud: DT990 250Ω, HD600, HE4XX, PC360, Schiit 2U-Stack, Fiio E10K & Logitech Z-5500

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Fram med Popcorn guys. Kanske lite för tidigt.

hahaha jag äter faktiskt popcorn just nu xD

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Rakt på! Varför?

Jag tycker den är helt värdelös! Ok, det är väl att ta i, den gör ju det den ska.

Men, den kan ju inte mätta sig med Firefox när det kommer till anpassning.

Och kom inte med "hastighetsgrejen" eller "det är så stilrent"

Den är ju så låst och det går inte att anpassa! Jag fixar räven som jag alltid har gjort, så som jag vill ha det! Och får mig är det väldigt viktigt att jag får ha mina knappar där jag vill! Jag har enbart kört med räven som förstaläsare, även när Chrome kom. Och jag fattade att många lämnade Firefox då, för Chrome var snabbare!

Men hallå, ärligt talat vilken är skönast, helt ärligt talat. Jag märker ingen skillnad på hastigheten!! !!

Så varför är Chrome så mycket bättre? Varför tycker du det?

"Och kom inte med "hastighetsgrejen" eller "det är så stilrent"

Vadå kom inte med det, jag tycker att det är stilrent och snyggt.

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Kan berätta att Firefox använder mindre minne än Google Chrome. Folk lever kvar i när det var Firefox 4.

Permalänk
Medlem

Kör Opera och Waterfox

Gillar inte Chrome då jag tycker att det segar mycket mera när man sitter med några extra flikar.

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Jag bytte för ett tag sen.

Firefox tog en jävla tid att starta (flera sekunder) och chrome startade direkt. Synken är nice och uit är renare.

Det jag inte gillar med chrome är att den skriver en fruktansvärt massa till HDD hela tiden och new tab är hemskt.

Permalänk
Medlem

Som många andra säger så bytte jag från Firefox för Chrome var snabbare och krävde mindre ram. Har kommit mycket addons till Chrome på senare tid men tror fortfarande utbudet är större till Firefox.

Visa signatur

[EVGA P55 FTW] [i5 750 @ 4.2GHZ] [HyperX @1680 16GB 9-9-9-24] [HD6970 Xfire 1010/1475] [AX1200] [Samsung 830 256GB] [Lian-Li A71FB] [XSPC RX480, Cooltek Maxistream 360, Laing D5, Dtek Fuzion V1, Maze4 + Maze5]
Projektlogg Prestanda HTPC

Permalänk

snabbaste jag provat, använder bara adblock (dock inte på sweclockers)

Visa signatur

Intel core i5 2500K | Gtx 560 ti sli | Corsair h60 | fractal design arc | corsair ax 850 | Corsair vengeance LP 8gb 1600 mhz | Asus P8Z68 v Pro | Intel 330 series 120gb SSD |

Permalänk
Medlem

Tycker folk skall testa Firefox Aurora efter Fredag. Eftersom Ionmonkey har kommit in i Firefox 18(nästa Aurora version=18) Sedan kan ni berätta vilken av Firefox och Chrome som är snabbast. Om du märker av att det finns en snabbhet skillnad i att Chrome är snabbare.

Grattis du är då en robot.

Mozilla Firefox
Tweak möjligheterna är oändliga
Addons som är skapta med JetPack
Helt Open Source - Gjord för användaren och inget annat.
Säker
Gillar Att Firefox har kvar en hederlig URL bar
Snabb
Stödjer senaste webb standard
Inbyggda funktioner för developers
Bästa inbyggda bookmark meny
Firefox Sync (krypterad)
Bilder har alltid renderat på rätt sätt. Senaste Azure API gör underverk
https sökningar med Google

Permalänk

Chrome är den snabbaste webläsaren jag provat, därför använder jag den.

Firefox var riktigt segt när jag provade det senast, kan ju ha blivit bättre...men orkar inte byta.

Permalänk
Medlem

Tycker personligen att Chrome är bättre än Firefox eftersom att YouTube
inte är så buggigt och att det även laddar sidor snabbare.

Och för att bananer är gula.

Visa signatur

l Antec Three Hundred l Corsair CX 600W l 2x4+2x2=12 gb 1600mhz
l XFX Radeon HD 6950 2Gb l Gigabyte GA-990XA-UD3 l AMD Phenom II x6 3,2ghz
l Noctua NH-U9B SE2 l Verbatim 120Gb ssd l 1tb 7200rpm

Permalänk
Medlem

Firefox började hänga sig mycket, så jag bytte. Tycker Chrome är snabbare och jag har allt jag behöver, men gillar inte download managern - annars är Chrome riktigt nice.

Permalänk
Medlem

Chrome drar inte mindre minne och är inte snabbare samt det där med google sync kan man också göra i FF. Opera är dock snabbast Så antar att det är smaksak.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jämfört IE, Firefox och Chrome, märkte ingen skillnad på hastighet, inte alls, dock var Chrome längsammast när det gäller uppstart.
Chrome är seg om du kör massor av flikar och får buggar när jag är i YouTube.
IE Buggar med i YT vilket är väldigt jobbigt, Firefox buggade lite innan med men nu efter uppdateringar så funkar det bra.
Tycker IE är snyggast, men Firefox ser bra ut med, Chrome ser inte ful ut men har inget riktigt "najs" utseende, och ja, jag har testat flera teman.
Saken är ju den att de olika webbläsarna funkar olika bra på olika datorer av olika anledningar (olika, olika...OLIKA!;))
i alla fall vad jag märkt. Min laptop är snabb på Chrome, buggfri, men seg och jobbig på Firefox, dock är min stationära burk seg på Chrome (uppstart) och snabb på Firefox.

Förresten jag ser att flera här säger att Firefox kräver mer RAM än Chrome? Jag har alltid hört överallt, att Chrome är den som är RAM-hungrig, hur är det egentligen?