Problem med uppgradering av windows 7

Permalänk
Medlem

Problem med uppgradering av windows 7

Halloj!

Jag tyckte det passade bra att installera om windows 7 (upgradering), för att få bort lite clutter på hårddisken mm. Jag hade Home Premium och upgraderade till Ultimate, båda 64-bitars version (bootade från ett SD-kort, har funkat på en annan dator utan problem)

Det jag upplever nu är att jag inte kan starta något spel överhuvudtaget, de bara kraschar. Jag klickar på exempelvis crysis och då kraschar det på direkten, ingenting kommer upp förutom att det står att det har kraschat. Jag kan kolla på videor samt spela flashspel. När mitt grafikkort sitter i så "flimmrar" det när jag scrollar, det ser ut som om man inte hade haft vsync enabled i ett spel med en lite pixel-effekt. Det blir också rester av pixlar när jag stänger fönster, som försvinner under en sekund.
Jag hade från början en Packard Bell imedia s3810 som jag nu uppgraderat, det enda som är kvar är moderkortet. Jag laddade ner alla drivers från deras hemsida och installerade de efter windows 7 installationen.
Jag har gått till intels hemsida och hämtat drivrutiner, samt AMDs.

System:
Operativsystem: Microsoft Windows 7 Ultimate och senaste drivrutinerna(?).
Processor: Intel Core i3 540.
Processorkylare: Intel Standard (Cooler master).
Moderkort: Ingen blekaste aning, men jag vet vart jag hittar drivrutinerna (PTU5h nånting heter det).
Minne: 2x 2 GB XMS3 1333 MHz samt 2x 2gb Kingston 1333mhz.
Grafikkort: MSI Radeon HD 7850.
Hårddisk: Troligtvis Seagate 640gb.
Nätaggregat:Corsair XFX 550W Core edition.
Övrig kylning: 1x120mm, 1x200mm insug och 1x120mm utblås i lådan.
Övriga komponenter: DVD-brännare och fläktkontroller som inte används just nu.
Temperaturer: ~50C processor med full belastning, kring 20C i lådan.

Innan jag uppgraderade så funkade allting galant, grafikkortet mm, inget fel överhuvudtaget.
Jag har testat att ta ut grafikkortet. Då visade det sig att det var grafikkortet som gjorde att det "flimmrade" när jag scrollade och stängde fönster mm. Det måste vara ett drivrutinsfel eftersom jag inte har överklockat kortet och det fungerade utmärkt innan. Jag har testat att ta ut kingston ramstickorna utan någon vidare förändring.

Eftersom jag hade en märkesdator från början, kanske stödjer inte det Windows 7 Ultimate utan bara det OS:et som det kom med? (Windows 7 Home premium)
Jag har googlat runt i timmar utan någon som helst framgång.
Snälla, hjälp!

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)