"Unable to create system partition" (windows 7 + usb)

Permalänk
Hedersmedlem

"Unable to create system partition" (windows 7 + usb)

Hej Sweclockers,

Jag har nyligen skaffat mig SSD för några dagar sedan, börjat backup'a grejer och sedan slängt in disken och nu sitter jag med denna mardröm.

Jag är på steget där man väljer disk att installera windows på och får enbart upp meddelandet:
"Setups was unable to create a new system partition or locate existing system partition. See the Setups log files for more information."

Har googlat runt ett tag nu utan att få fram något vettigt. I 9 av 10 fall har det handlat om att dom haft extern hdd inkopplat som sedan pluggats ur och allt har rullat på. I sista fallet är det fortfarande mer eller mindre olöst.
Jag har kopplat ur båda mina andra interna diskar samt dvd läsaren och problemet återstår fortfarande.

Är det någon här som har tips?

SPECS:
ASUS Crosshair IV Formula
AMD Phenom II X6 1090T Black Edition 3.2GHz
PowerColor Radeon HD6870 1GB
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz XMS3
Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Samsung SSD 830 series 128gb
2x 2TB Western Digital Caviar Green

USBt:
32GB Team Group Inc. F108
Detta formaterat i NTFS och inlagd windowsskiva från msdnaa (skivan är testad förr men usbt är gjort på nytt då gamla upphört befinna sig på sin ursprungliga plats i lägenheten).

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W

Permalänk
Medlem

Tyvärr får du nog testa ett annat USB-minne först och främst.

Permalänk
Hedersmedlem

Blev lite facepalm här.
Provade usb't på en av mina gamla hårddiskar (som var tom) och samma problem kvarstod.

Alltså är det nått skit med installationsusbt så blir väl att starta på ruta 0 där..

Visa signatur

Dator, MOBO: Asus X99-A, CPU: Intel I7 6800k (3.4GHz), GPU: Geforce PNY 2070 Super, RAM: 4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400MHz, OS-HDD: Intel 750 PCIe 400GB, PSU: EVGA SuperNOVA G2 850W