Permalänk
Medlem

Kylning liknande prometeia/vapo?

Hejsan, jag undrar vilket kylmedel som kyler bästa förutom prometeia o vapochill. det är väll förmodligen peltier, men jag vill kunna pressa ner tempen i stil med prometeia el. vapo. Att bygga själv är absolut inga prob. farsan kan det mesta men finns det inget värre än 226w peltier? med förutsättning att det hela kommer kostar runt en 3000 då. //peter

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

tack för länken, precis det jag letade efter

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

Finns nån här på sweclockers som har gjort samma sak, finns en ganska står tråd om det i Eget bygge-mod forumet.

EDIT: Här är tråden: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=10213...

Permalänk
Medlem

tack ringde farsan o frågade om han ville bygga kompressorkylningmed mej, han sa: klart! jag känner nog några som kan skaffa fram delar oxå..
(han har utvecklat datorer med www.login.se tidigare)

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aprox
tack ringde farsan o frågade om han ville bygga kompressorkylningmed mej, han sa: klart! jag känner nog några som kan skaffa fram delar oxå..
(han har utvecklat datorer med www.login.se tidigare)

Han kan la göra en till mig också!!!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vill också ha en far som kan sånt *avunsjuk*

Permalänk
Medlem

inte för att skryta, men det kan va rätt andvändbart

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Medlem

Gör som phase change kungarna och som asker nu gjorde i hans rev2. Kyl en liten vattentank som du kan kyla tex graffet med minusgradigt vatten så kör du direct die på cpun som alla byggen som postas här gör.

Permalänk
Medlem

fii faen du får gärna göra en åt mig med

Permalänk

tror du han kan fixa ett MIL Tangentbord till mig är fett med intreserad på det...

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)

Permalänk
Medlem

han jobbar inte där längre, har eget företag nu o gör specialjobb inom cad/cam och specialdelar till bilar/mc så det blir nog svårt...iförsej så känner jag alla @ login (7st typ =P) men jag tror inte dom "fixar" sånt till andra =/

Visa signatur

xlycpq

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aprox
han jobbar inte där längre, har eget företag nu o gör specialjobb inom cad/cam och specialdelar till bilar/mc så det blir nog svårt...iförsej så känner jag alla @ login (7st typ =P) men jag tror inte dom "fixar" sånt till andra =/

synd som fan tgb var fett med fräsigt...

Visa signatur

Ursäkta min smått nationalistiska avatar jag menar inget illa mot någon jag bara gillar skåne...
Jag är certificierad dyslektike (stavning?? :) ) och jag kan fixxa papper på det :)