Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Roger W:

Hmm vänta nu: HyperX Cloud Orbit är väl inte Bluetooth?
Audeze Mobius är trådlösa, men inte HyperX-varianten av dem såvitt jag förstått!

Det står att det är bt och 10 timmars batteritid om du läser spec.
Står även bt i överskriften.

Man ser även usb-c batteriporten på bilderna.
Eller är detta fel?

https://www.komplett.se/product/1136369/gaming/spelutrustning...

EDIT: Det stämmer att det INTE är blåtand på dessa.
Komplett skulle redigera på hemsidan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Ryzen 9 3950X (16c/32t) för 5490 kr måste väl ändå anses vara ett fynd?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5150968

Prishistorik:

Prishistorik

Du får en like för att jag gillar initiativet. Men det bör stanna nu också, vill inte att tråden spårar.
Tipset om hyperx-lurarna verkar nice dock.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pulver:

Abonnemang från Hallon 1kr, endast idag (inget aprilskämt)

https://www.hallon.se/kampanj/april?utm_campaign

Nice. Har planerat länge sen att prova något annat än Vimla som jag har i dagsläget. Täckningen ute på landet är inte den bästa just med Vimla..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anders190:

Stor förbättring med dessa mot ett par gamla slitna AKG K242 HD? Börjat snegla på något nytt och dessa ser intressanta ut.

Nu har jag stort förtroende för @Mumu55 förstås men kombinationen 1 april och HyperX...

Citerar mig själv, hunnit researcha lite och slutade med ett köp av S modellen. Sneglade även på nämnda Audeze Mobius för att få BT men kör jag trådlöst är det i första hand WH-1000XM3 jag föredrar att använda.

Ska bli kul med något nytt i ljudvåg faktiskt, lite intressant att se hur Mic fungerar också, min Rode NT är aningen otymplig.

Stort tack för tipset @Mumu55 !

Permalänk
Skrivet av Mieriola:

Höjer ditt erbjudande med flash-sale av den klassiska Wltoys 12428 från tomtops tyska lager för 638 kr
Andra av deras modell finns också på rea.

Snabbare - större - bättre (troligtvis)

https://www.tomtop.com/p-rm5683gr.html?currency=SEK&Warehouse...

Är den nåt att ha? Lite sugen på fler leksaker i arsenalen, men inte haft radiostyrd bild sen jag var 7 år gammal för 20 år sen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Är den nåt att ha? Lite sugen på fler leksaker i arsenalen, men inte haft radiostyrd bild sen jag var 7 år gammal för 20 år sen.

https://www.youtube.com/watch?v=1n05q0GiJ_8 - Av den här videon att döma verkar det vara en mycket imponerande RC-bil för pengarna. Jag tipsade kollegan som genast beställde två stycken åt sina ungar. Det kliar även i mina fingrar, men jag kan inte se när jag skulle få för mig att köra radiostyrd bil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Nice. Har planerat länge sen att prova något annat än Vimla som jag har i dagsläget. Täckningen ute på landet är inte den bästa just med Vimla..

Hallon är 3. Så samma täckning som 3.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av p.lindblom:

https://www.youtube.com/watch?v=1n05q0GiJ_8 - Av den här videon att döma verkar det vara en mycket imponerande RC-bil för pengarna. Jag tipsade kollegan som genast beställde två stycken åt sina ungar. Det kliar även i mina fingrar, men jag kan inte se när jag skulle få för mig att köra radiostyrd bil.

Var inne i en affär för radiostyrda bilar i Hammarby Sjöstad för några dagar sedan (Actionhobby tror jag), livsfarligt, kände mig som ett barn på nytt, det är ju kul. Men inte så kul med en och köper man två blir det väl typ 10-15 lapp för de modellerna som verkar coola.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av anon5930:

Citerar mig själv, hunnit researcha lite och slutade med ett köp av S modellen. Sneglade även på nämnda Audeze Mobius för att få BT men kör jag trådlöst är det i första hand WH-1000XM3 jag föredrar att använda.

Ska bli kul med något nytt i ljudvåg faktiskt, lite intressant att se hur Mic fungerar också, min Rode NT är aningen otymplig.

Stort tack för tipset @Mumu55 !

Ingen orsak, hoppas dom är bra. Funderar på ett köp själv, främst för att jag vill prova head trackingen

Dock behöver man ha micken nära munnen, enligt hardwarecanucks youtube. Men mickljudet verkade ok.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapparsven:

Är den nåt att ha? Lite sugen på fler leksaker i arsenalen, men inte haft radiostyrd bild sen jag var 7 år gammal för 20 år sen.

Skrivet av p.lindblom:

https://www.youtube.com/watch?v=1n05q0GiJ_8 - Av den här videon att döma verkar det vara en mycket imponerande RC-bil för pengarna. Jag tipsade kollegan som genast beställde två stycken åt sina ungar. Det kliar även i mina fingrar, men jag kan inte se när jag skulle få för mig att köra radiostyrd bil.

Skrivet av makatech:

Var inne i en affär för radiostyrda bilar i Hammarby Sjöstad för några dagar sedan (Actionhobby tror jag), livsfarligt, kände mig som ett barn på nytt, det är ju kul. Men inte så kul med en och köper man två blir det väl typ 10-15 lapp för de modellerna som verkar coola.

Jo, man blir lätt sugen när man kikar på videos på RC-bilar.

En mindre modell, men i princip lika rolig, är Wltoys XKS 144001: https://www.youtube.com/watch?v=gsAC7mi-S_k
Mer metall(-ish) delar på den och kanske en mer behändig storlek.
Sägs vara ett ex kvar för 700kr, men om tullfritt från Kina fungerar i praktiken så kan 770kr vara en okej extra slant: https://www.tomtop.com/p-rm12413r.html

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Mieriola:

Jo, man blir lätt sugen när man kikar på videos på RC-bilar.

En mindre modell, men i princip lika rolig, är Wltoys XKS 144001: https://www.youtube.com/watch?v=gsAC7mi-S_k
Mer metall(-ish) delar på den och kanske en mer behändig storlek.
Sägs vara ett ex kvar för 700kr, men om tullfritt från Kina fungerar i praktiken så kan 770kr vara en okej extra slant: https://www.tomtop.com/p-rm12413r.html

Men den blir billigare att köpa från Tyskland för då vet du ju att du slipper tull och kostnad för importdeklaration och att det inte tillkommer 25 % moms utan max 5% beroende på hur mycket de säljer till Sverige.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Kort fråga angående tipset om Noctua NH-D15 - jag har ett Fractal Design Define C chassi och ett par Kingston HyperX minnen. Tror ni att det går att sätta in fläkten i chassit? Ska försöka mäta ordentligt noggrant senare, men det ser ev. att kunna bli en tight squeeze.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Kort fråga angående tipset om Noctua NH-D15 - jag har ett Fractal Design Define C chassi och ett par Kingston HyperX minnen. Tror ni att det går att sätta in fläkten i chassit? Ska försöka mäta ordentligt noggrant senare, men det ser ev. att kunna bli en tight squeeze.

Om du nöjer dig med att använda endast mittenfläkten så har du ganska bra utrymme för minnen ändå på grund av att de skurit ut en bit av flänsen där. Det är absolut värt att mäta, även om Noctua själva säger att den är kompatibel med ditt chassi baserat på kylarens höjd.

https://noctua.at/en/case/Fractal_Design_Define_C

Generellt kan det bli ganska tight i de flesta chassin med denna kylaren. Själv kan jag exempelvis inte montera ur grafikkortet utan att montera bort kylaren då den täcker moderkortets lås för PCI-E-porten.

Jag ser inte vilka komponenter du har men notera att den precis likt den normala NH-D15 inte har AM4-stöd utan det extra monteringskitet. Du kan ju dock få Noctua att skicka det till dig gratis om du kan visa att du äger en kompatibel kylare och AM4-hårdvara. I annat fall kostar det väl ca 100 kr extra om du har mer bråttom.

EDIT: Numera inkluderas AM4-stöd med både den vanliga och den svarta varianten av NH-D15 visade det sig. Så var inte fallet tidigare.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Kort fråga angående tipset om Noctua NH-D15 - jag har ett Fractal Design Define C chassi och ett par Kingston HyperX minnen. Tror ni att det går att sätta in fläkten i chassit? Ska försöka mäta ordentligt noggrant senare, men det ser ev. att kunna bli en tight squeeze.

Enligt pcpartpicker är den kompitabel iaf:
https://pcpartpicker.com/products/cpu-cooler/?compatible_with...

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Om du nöjer dig med att använda endast mittenfläkten så har du ganska bra utrymme för minnen ändå på grund av att de skurit ut en bit av flänsen där. Det är absolut värt att mäta, även om Noctua själva säger att den är kompatibel med ditt chassi baserat på kylarens höjd.

https://noctua.at/en/case/Fractal_Design_Define_C

Generellt kan det bli ganska tight i de flesta chassin med denna kylaren. Själv kan jag exempelvis inte montera ur grafikkortet utan att montera bort kylaren då den täcker moderkortets lås för PCI-E-porten.

Jag ser inte vilka komponenter du har men notera att den precis likt den normala NH-D15 inte har AM4-stöd utan det extra monteringskitet. Du kan ju dock få Noctua att skicka det till dig gratis om du kan visa att du äger en kompatibel kylare och AM4-hårdvara. I annat fall kostar det väl ca 100 kr extra om du har mer bråttom.

Skrivet av meanh:

Tack för era svar. Jag har förstått att den går in i chassit, men att det beroende på vilka minnen man har kan bli problem. Det verkar gå att lösa till viss del genom att man lossar sidofläkten på kylaren och flyttar upp den lite. Det finns några millimeter till godo mellan glaset och kylaren så lite spelutrymme finns. Men i värsta fall står man där en millimeter kort -_-

Jag ska försöka mäta, är det svårt att avgöra så köper jag nog den ändå och testar att sätta i. I värsta fall får man returerna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Tack för era svar. Jag har förstått att den går in i chassit, men att det beroende på vilka minnen man har kan bli problem. Det verkar gå att lösa till viss del genom att man lossar sidofläkten på kylaren och flyttar upp den lite. Det finns några millimeter till godo mellan glaset och kylaren så lite spelutrymme finns. Men i värsta fall står man där en millimeter kort -_-

Jag ska försöka mäta, är det svårt att avgöra så köper jag nog den ändå och testar att sätta i. I värsta fall får man returerna.

Det är inte jättestor prestandaskillnad i praktiken mellan att använda en eller två fläktar på den och NH-D15S säljs ju med endast en fläkt, vilket är ganska talande.

Ja, den är klart värt att köpa den nu till detta pris.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Kort fråga angående tipset om Noctua NH-D15 - jag har ett Fractal Design Define C chassi och ett par Kingston HyperX minnen. Tror ni att det går att sätta in fläkten i chassit? Ska försöka mäta ordentligt noggrant senare, men det ser ev. att kunna bli en tight squeeze.

Jag har själv ett Fractal Design Define C och kör med D15, så det funkar. Har ingen aning om dina minnen dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av blunden:

Om du nöjer dig med att använda endast mittenfläkten så har du ganska bra utrymme för minnen ändå på grund av att de skurit ut en bit av flänsen där. Det är absolut värt att mäta, även om Noctua själva säger att den är kompatibel med ditt chassi baserat på kylarens höjd.

https://noctua.at/en/case/Fractal_Design_Define_C

Generellt kan det bli ganska tight i de flesta chassin med denna kylaren. Själv kan jag exempelvis inte montera ur grafikkortet utan att montera bort kylaren då den täcker moderkortets lås för PCI-E-porten.

Jag ser inte vilka komponenter du har men notera att den precis likt den normala NH-D15 inte har AM4-stöd utan det extra monteringskitet. Du kan ju dock få Noctua att skicka det till dig gratis om du kan visa att du äger en kompatibel kylare och AM4-hårdvara. I annat fall kostar det väl ca 100 kr extra om du har mer bråttom.

Var kan man köpa AM4 monterinskit om man inte säger till Noctua? Jag är i färd med att köpa ny dator, bl.a Ryzen 3900.. Tänkte först köpa nya PWM-fläktar till min NH-D14, men nu med detta pris på en ny 15 så blir det ju typ samma pengar. Plus att jag antagligen kan sälja min gamla för en liten slant?

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Var kan man köpa AM4 monterinskit om man inte säger till Noctua? Jag är i färd med att köpa ny dator, bl.a Ryzen 3900.. Tänkte först köpa nya PWM-fläktar till min NH-D14, men nu med detta pris på en ny 15 så blir det ju typ samma pengar. Plus att jag antagligen kan sälja min gamla för en liten slant?

läser man på Noctuas hemsida så ingår AM4 bracket https://noctua.at/en/nh-d15-chromax-black.html

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Var kan man köpa AM4 monterinskit om man inte säger till Noctua? Jag är i färd med att köpa ny dator, bl.a Ryzen 3900.. Tänkte först köpa nya PWM-fläktar till min NH-D14, men nu med detta pris på en ny 15 så blir det ju typ samma pengar. Plus att jag antagligen kan sälja min gamla för en liten slant?

AM4-kit ingår

Permalänk
Medlem

Aha. Står inte med på elgigantens hemsida dock. Men såg med sen på noctuas att det ingår på de senare.. Köpte en iaf! Har man ju ändå ett tag på sig att lämna tillbaka med om man skulle ångra sig

Visa signatur

| Skärm: LG 23" LED E2350v-PN | Chassie: Silverstone Raven RV 02 | Nätagg: Corsair HX 750w PSU | Moderkort: Asus P7P55D-E PRO | Cpu: Intel Core i5 Quad - 750 | Noctua NH-D14 | Minne: Corsair Dominator DHX 1600MHz DDR3 20gb | Grafik: Powercolor Radeon HD 5870 1GB GDDR5 | HDD: Intel X25-M SSD 80GB, WD Caviar black 1TB |
Psn: Joi_

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joi:

Aha. Står inte med på elgigantens hemsida dock. Men såg med sen på noctuas att det ingår på de senare.. Köpte en iaf! Har man ju ändå ett tag på sig att lämna tillbaka med om man skulle ångra sig

Vid lanseringen av nh-d15 existerade inte AMDs senaste sockel - därav anledningen. Numer har D15 har fullt stöd för AM4.
Som du påpekade så står AM4 listad under deras sajt så ingenting att vara orolig för

Visa signatur

Nytt hela tiden

Permalänk
Medlem

Blev ett köp av en Noctua på Elgiganten för mig, detta trots att jag har en Arctic eSport Duo till min r5 3600. Har dock märkt att den låter lite väl mycket nu när jag pressar den med folding, tror att det kommer bli en ganska stor skillnad med Noctuan, dessutom planeras uppgradering till 4900x då den lanseras, så då kommer man ju ha bra nytta av den iaf

Permalänk
Medlem
Skrivet av N0tepad:

Vid lanseringen av nh-d15 existerade inte AMDs senaste sockel - därav anledningen. Numer har D15 har fullt stöd för AM4.
Som du påpekade så står AM4 listad under deras sajt så ingenting att vara orolig för

Ja, det är ju ganska logiskt egentligen men jag dubbekollade specifikationerna och där hade de även på denna utelämnat AM4. Förmodligen hade de väl kopierat specifikationerna för den äldre vanliga varianten som inte inkluderade det. Det verkar som att de börjat inkludera AM4-stöd även för den silvriga sedan en bit in på förra året.

https://noctua.at/en/noctua-cpu-coolers-now-include-am4-mount...

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

Fínns Noctua nh-d15 svart fortfarande kvar i Elgiganten? jag får inte fram något när jag söker efter den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agiri:

Fínns Noctua nh-d15 svart fortfarande kvar i Elgiganten? jag får inte fram något när jag söker efter den

Nej, helt slut.

Vilket är förståeligt då det är superbra pris.

Skrivet av 1Z3C0LD:

NH-D15 svart för 690kr från Elgiganten

Närmast på prisjakt 1149kr

Fan, behöver inte ens en CPU kylare då jag har en bra AIO men kan ju inte låta bli o klandra sig för att man missa den haha. Köpgalen

Visa signatur

MB: Asus Rog B550-F WiFi | CPU: Ryzen 5, 3600
GPU: RTX 4070TiS PNY Verto | Chassi: FD Meshify 2 compact
Ram: G.skill Trident Z, 14-14-14-34, 3200 Mhz, 2x 8gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av draanexle:

Fan, behöver inte ens en CPU kylare då jag har en bra AIO men kan ju inte låta bli o klandra sig för att man missa den haha. Köpgalen

Förstår dig helt, jag beställde en direkt innan jag postade dealen, även fast jag kanske egentligen inte behöver Men kommer göra sig i mitt framtida bygga :')

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agiri:

Fínns Noctua nh-d15 svart fortfarande kvar i Elgiganten? jag får inte fram något när jag söker efter den

Muuu..... Har letat efter en bra deal på denna i 6 månader, första gången prisjakt alertar mig om att den gått ner i pris så är det 10h efter att dealen tog slut =(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chrisism8:

Muuu..... Har letat efter en bra deal på denna i 6 månader, första gången prisjakt alertar mig om att den gått ner i pris så är det 10h efter att dealen tog slut =(

Har du en Elgiganten butik i närheten så kan det vara värt att åka dit - möjligt att de fortfarande har detta erbjudande i butik.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Har du en Elgiganten butik i närheten så kan det vara värt att åka dit - möjligt att de fortfarande har detta erbjudande i butik.

Om en vara finns i butik så ligger den ju kvar på Elgigantens hemsida men det står typ "Vara slut, finns collect at store". Nu eftersom den är helt borttagen så är det 95% chans att den inte heller finns i några butiker. Elgiganten har ju generellt ett väldigt litet utbud av PC komponenter i butik oftast.

Men, med det sagt kan det ju vara värt att åka förbi