Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Necragaming:

Då jag inte kommer få ett 2060 på elgiganten för 2400kr så kolla jag på asus gtx 1660 super för 2600kr
Jag har sweclockers vinterdator 2016 (utom grafikkortet) är jag dum och köpa detta kort för detta pris? Jag är inte duktigt på datorer och jag spelar inte så krävande spel.. och jag vill inte lägga mer än 3000kr

Du är inte dum om du köper det!!!

https://www.youtube.com/watch?v=-zzcfNecsRY

Kolla hela videon! (Eller åtminståne från 6:30)

------------------

Dock... 1660 Ti ska vara ca. 3% snabbare och finns nu billigt (2.799:-) på CDON

UserBenchmark

Hittade en extra grej :)
Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av PlogarN97:

Kan ju vara precis det som de gjort. Lagt undan varorna för att folk inte ska köpa i förväg. Precis det du önskar. Därför står de som slutsålda. Samma med butikerna. Alla butiker ska ju ha stängt i två timmar innan de öppnar igen vid 19. Då kan de ta fram kampanjvarorna.

Jg tycker denna kritik är befogad först under BF

Du drar lite för snabba slutsatser på begränsat underlag

Skickades från m.sweclockers.com

Fast just dom här grafikkorten står tyvärr som slutsålda, och folk har varit i kontakt med deras kundsupport som har bekräftat just detta.

https://gyazo.com/fb7d5e2a772a11e82d869052ebfeddaa

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Någon som vill tipsa om en deal på en bra och prisvärd skärm? Skärmen kommer endast användas till mitt ps4 som är standardversionen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Fast just dom här grafikkorten står tyvärr som slutsålda, och folk har varit i kontakt med deras kundsupport som har bekräftat just detta.

https://gyazo.com/fb7d5e2a772a11e82d869052ebfeddaa

Vi får se helt enkelt om de dyker upp igen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeJoke:

Man tjänar aldrig några pengar på att handla något.

Det är iofs inte helt sant även om man kan ha det som generell tumregel.
Det beror ju på vad man handlar och vad man gör med det man har handlat. Hint tänk typ Buffet eller Kamprad.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tips surfplatta

Tar gärna emot tips om en prisvärd surfplatta, har tänkt ha den som "fjärrkontroll" till tv samt till spel Football Manager 20

Permalänk

https://www.webhallen.com/se/product/305772-ASUS-ROG-Strix-Ge...

Kikar på nytt grafikkort till burken då den inte hänger med i tugget i nyare spel.
Rigg
ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC

i7 4790K 4 GHz 8MB
HyperX 16GB (2x8GB) DDR3 CL10 1600MHz

ASUS Z97-PRO GAME

Supernova G2 850W
.

Tänkte först slänga in ett nyare Gkort och med tiden byta övriga delar,
Vad tycker ni? är 2070 Super 8GB tillräckligt om 2år eller står jag som jag gör idag med 970 på low i nya spel för att få det att kännas spelbart?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beercanchicken:

https://www.webhallen.com/se/product/305772-ASUS-ROG-Strix-Ge...

Kikar på nytt grafikkort till burken då den inte hänger med i tugget i nyare spel.
Rigg
ASUS GeForce GTX 970 4GB STRIX DC2 OC

i7 4790K 4 GHz 8MB
HyperX 16GB (2x8GB) DDR3 CL10 1600MHz

ASUS Z97-PRO GAME

Supernova G2 850W
.

Tänkte först slänga in ett nyare Gkort och med tiden byta övriga delar,
Vad tycker ni? är 2070 Super 8GB tillräckligt om 2år eller står jag som jag gör idag med 970 på low i nya spel för att få det att kännas spelbart?

Mvh

2070S är ett riktigt bra kort, men om du inte ska använda dig av raytracing, så kan du lika gärna spara lite pengar på att skaffa ett beggat 1080 Ti som presterar i stort sett identiskt med 2070S och sedan använda de sparade pengarna till ett nytt kort om två år!

Raytracing ska man ändå vara lite försiktig med just nu då jag är övertygad om att detta kommer explodera framöver och vi bara har sett en bråkdel av vad som komma skall.

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk

Funderar på antingen Asus Geforce RTX 2080 Turbo 8G eller Asus Geforce ROG strix rtx 2080 OC 8G.

Vad är skillnaden egentligen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamkarlsson73:

Funderar på antingen Asus Geforce RTX 2080 Turbo 8G eller Asus Geforce ROG strix rtx 2080 OC 8G.

Vad är skillnaden egentligen?

Den första är en med så kallad blowerkylare. Den andra är ASUSs ROG Strix varumärkes överklockade version. Eftersom den är överklockad och har ROG Strixs kylare så presterar den lite bättre.

Visa signatur

| Ryzen 3800XT | Corsair LPX 32GB | B550 Aorus Elite v2 | GTX 970 | Samsung 970 Evo | CM Masterbox 520 | RM750x | Windows 7

| Ryzen 2700 | Corsair LPX 16GB | Prime B450-Plus | GT 1030 | Samsung 970 Evo | Kolink Observatory | RM750x | EndeavourOS

| JDS Labs Atom | Khadas Tone Board | Fostex TX-X00 & HIFIMAN HE4XX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kallamamran:

2070S är ett riktigt bra kort, men om du inte ska använda dig av raytracing, så kan du lika gärna spara lite pengar på att skaffa ett beggat 1080 Ti som presterar i stort sett identiskt med 2070S och sedan använda de sparade pengarna till ett nytt kort om två år!

Raytracing ska man ändå vara lite försiktig med just nu då jag är övertygad om att detta kommer explodera framöver och vi bara har sett en bråkdel av vad som komma skall.

Ska man vänta med uppgradera om man har 1060 6gb?
Vad går beg 1080 för annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vad är det egentligen som har hänt med Elgigantens BF rea? Såg senast igår att ett RTX 2070 skulle kosta typ 3.8k, men nu verkar det inte ens finnas kvar på sidan. Kan det vara fel prissättning eller vad har hänt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

Ska man vänta med uppgradera om man har 1060 6gb?
Vad går beg 1080 för annars?

Skickades från m.sweclockers.com

Skippa begagnat, satsa på detta om du lyckas få tag på ett.

Ca 2400, det är väldigt mycket grafikkort för pengarna!

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Permalänk
Medlem
Skrivet av policeinhelicopter:

Vad är det egentligen som har hänt med Elgigantens BF rea? Såg senast igår att ett RTX 2070 skulle kosta typ 3.8k, men nu verkar det inte ens finnas kvar på sidan. Kan det vara fel prissättning eller vad har hänt?

Jag skulle tro folk lagt beställningar i förtid för att begära black friday-priset ikväll/imorgon. Elgiganten kan även ha tagit bort det när de märkte att folk gjorde så för att lägga in det ikväll igen.

Permalänk
Skrivet av Jallle:

Jag skulle tro folk lagt beställningar i förtid för att begära black friday-priset ikväll/imorgon. Elgiganten kan även ha tagit bort det när de märkte att folk gjorde så för att lägga in det ikväll igen.

Wow. Sliskigt gjort isåfall! Nu finns det ju liksom ingen anledning att fysiskt gå ner till rean, känns som att man kommer hitta lika bra rea hos andra butiker.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Skippa begagnat, satsa på detta om du lyckas få tag på ett.

Ca 2400, det är väldigt mycket grafikkort för pengarna!

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/datorkomp...

Går ju inte att köpa tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Går ju inte att köpa tyvärr.

Skickades från m.sweclockers.com

Priset gäller först kl 19 ikväll!

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av adamkarlsson73:

Funderar på antingen Asus Geforce RTX 2080 Turbo 8G eller Asus Geforce ROG strix rtx 2080 OC 8G.

Vad är skillnaden egentligen?

Skrivet av futhark14:

Den första är en med så kallad blowerkylare. Den andra är ASUSs ROG Strix varumärkes överklockade version. Eftersom den är överklockad och har ROG Strixs kylare så presterar den lite bättre.

Alla Strixs är väll även semipassiva vilket har enorm stor betydelse för mig. Kommer försöka klicka hem ett på EG kl 22.00 idag men som skrivits i tråden förut här: lycka till. I Borås finns de inte inne så ingen ide att åka in kl 19.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Priset gäller först kl 19 ikväll!

Så med andra ord ett lotteri då Elgigantens sida antagligen kommer braka ihop.

Men apropå hårdvara, jag hade behövt byta cpu&mobo&ram också. Någon som känner till något bra erbjudande? Var mycket länge sedan jag köpte cpu och vet inte riktigt vad jag ska kolla på.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

Så med andra ord ett lotteri då Elgigantens sida antagligen kommer braka ihop.

Skickades från m.sweclockers.com

Det gör den årligen

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk

Fick tag på en rtx2080 Strix och för 6743

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Alla Strixs är väll även semipassiva vilket har enorm stor betydelse för mig. Kommer försöka klicka hem ett på EG kl 22.00 idag men som skrivits i tråden förut här: lycka till. I Borås finns de inte inne så ingen ide att åka in kl 19.

Hur vet du det? Detta är ju isåfall falsk marknadsföring, bara anmäla på Konsumentverket och hoppas på ett miljo-vite. Jävla trähattar som blåser konsumenter på detta viset..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Alla Strixs är väll även semipassiva vilket har enorm stor betydelse för mig. Kommer försöka klicka hem ett på EG kl 22.00 idag men som skrivits i tråden förut här: lycka till. I Borås finns de inte inne så ingen ide att åka in kl 19.

Har du varit inne i deras lager eller hur vet du det?

Det står klart och tydligt att de kommer ha butiken stängd i två timmar och då är det väl inte helt otroligt om de lägger fram produkter då.

” För att hinna förbereda oss håller vi varuhusen stängda kl 17.00-19.00.”

Väldigt märkligt att hänga företaget innan rean börjar. Den börjar 19 idag i butikerna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Hur vet du det? Detta är ju isåfall falsk marknadsföring, bara anmäla på Konsumentverket och hoppas på ett miljo-vite. Jävla trähattar som blåser konsumenter på detta viset..

Skickades från m.sweclockers.com

Suck.....
Elgiganten stänger sina butiker för att förbereda BF rean, hur kan man säga att de INTE finns innan rean ens börjat? Trähattar.

Permalänk
Medlem

@PlogarN97: @Ynnoj: Kollade lagerstatus på hemsidan och bland de städer som det stod att den fanns inne på var ingen av dem Borås. Men kanske kommer med taxi-bud ikväll

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Ynnoj:

En jävla strömsladd för 24 998:- /ST Är ni helt bränd i huvudet -Värsta jag sett alltså, kan du ladda på 10 KVw i den jäkeln eller.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det är uselt när folk försöker pracka på en budgetskräp, tacka vet jag en Nordost Supreme Reference Odin 2 Power Cord för $ 17 000
https://www.nordost.com/odin-supreme-reference/odin2.php

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Är Asus GeForce ROG Strix RTX 2080 OC grafikkort 8G för 6750 kr en bra deal förutsatt att man kan få tag på det på elgigantens BF rea? Eller är det mer prisvärt med ett Radeon 5700 XT för 4700? Har läst lite och det verkar som att 5700:an krånglar lite.

Permalänk
Medlem

Angående Elgiganten:

Var nyss inne på Elgiganten i Kungsgatan och såg att de hade vissa varor uppe men det var inte mer än vid "vanliga reor". Tittade in efter att en medarbetare gick in i ett rum - låg bokstavligen med staplar av TV:n, datorkomponenter (speciellt grafikkort, en hel del RTX 2070 och 2080 från det lilla ögonblicket innan dörren stängdes), hörlurar och mycket annat. Antar precis som det sägs ovan att de inte har allt framme ännu (även online) utan allt kommer att dyka upp så fort de öppnar dörrarna till butikerna samt onlinebutiken med Black Friday erbjudandena.

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av lejonhead:

Fick tag på en rtx2080 Strix och för 6743

Skickades från m.sweclockers.com

Kollade du priset i kundvagnen? Gjorde ett test och fick ordinarie pris efter att fått vänta 2 minuter.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Skrivet av yrfhar:

Kollade du priset i kundvagnen? Gjorde ett test och fick ordinarie pris efter att fått vänta 2 minuter.

Fick tag på en i en butik. Frågat om kan få det för BF pris, det gick bra.

Skickades från m.sweclockers.com