Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Borta, och ett par andra produkter.
Antar folk tror att de ska köpa det nu sen utnytta deras egna prisgaranti (som inte de har längre verkar det som)

Lite dumt utav elgiganten att missa detta, att man kunde köpa alla produkter innan bara sådär.

Erbjudandet skulle väl börja först ikväll? Hur kunde folk köpa det innan?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Även Strix RTX 280 som bara är någon procent sämre än Super.

https://i.imgur.com/ivbozSv.png

Lite tveksam till elgigantens kampanj. Kollade på ett av dessa grafikkort som var kraftigt rabatterat och elgiganten visar inte på sin hemsida vilka butiker som har lager, bara att ett antal butiker har det i lager. Ringde kundtjänst och då visade det sig att de butiker som har i lager endast har ett kort på lager. Då tycker jag inte man ska göra reklam för det på sättet de gör, den absoluta majoriteten av kunderna kommer ju inte kunna köpa det. Tyvärr ett inte helt ovanligt upplägg dvs locka kunder till butiken och få dem sen att köpa dyrare produkter (när den de tänkt köpa inte finns kvar).

Permalänk
Medlem

ASUS Zenfone 5Z 6/64GB för 3000 kr.

Tips på andra bra Androider för max runt 3000 kr? Eller är denna mest prisvärd nu i denna prisklass?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ev1lHomer:

Så - nu är ordern lagd hos Mediamarkt

Enda tveksamheten ljudnivån och om MMs öppet köp tillåter att man öppnar och provar datorn.

Är det via online så gäller Distanshandelslagen och då har du 14 dagars ångerrätt där du får prova på produkten på samma sätt som du kunde gjort i butik. Dvs helt ok att öppna den, drar du bort klisterlappar och slänger emballage kan dom dock göra avdrag om det står i deras villkor, står det inte så kan dom inte heller göra avdrag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon259415:

Gigabyte 5700 XT för 4699kr på Inet är väl rätt schysst ändå. Har fått väldigt bra betyg av både Hardware Unboxed och GN på Youtube. Slog till på en själv

https://www.inet.se/produkt/5410356/gigabyte-radeon-rx-5700-x...

Skrivet av mahiko:

Ye sant, dock ska jag betala 4700 (ish) för ett xt kort ger jag gärna 600 mer och får powercolors dock

Skickades från m.sweclockers.com

Hur är det med kompletts, ASUS STRIX 5700 XT

ASUS Radeon RX 5700 XT ROG Strix OC

Pris 4899:-

Visa signatur

Dator: CPU:INTEL 12700KF , RAM: 32GB 4800 MHZ, MB: ASUS Prime Z690-P, Samsung 980 PRO, CPU-kylare: Custom Loop 360mm, GPU: Gigabyte 1080TI

Permalänk
Medlem

Nu verkar Elgiganten ha uppdaterat sin sida och det står "Extremt begränsad tillgång" på bla 2060 kortet som skulle säljas för ca 2400 kr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bläjd:

Nu verkar Elgiganten ha uppdaterat sin sida och det står "Extremt begränsad tillgång" på bla 2060 kortet som skulle säljas för ca 2400 kr

Skickades från m.sweclockers.com

ska visst innebära typ 1 enhet per varuhus hade någon skrivit såg jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

HiFiKlubben startar sin BF snart. Många intressanta erbjudanden bla många kablar.

Enkelriktad HDMI --> https://www.hifiklubben.se/kablar/hdmi-kabel/audioquest-forest-hdmi-kabel/
sägs vara ett måste om man kör OLED eller QLED

Enkelriktad nätverkskabel --> https://www.hifiklubben.se/kablar/digitalkabel/audioquest-pearl-ethernet-digitalkabel/ ett måste vid streaming

störningsfilter för USB-porten --> https://www.hifiklubben.se/stereo/da-omvandlare/audioquest-jitterbug-filter/ rekommenderas till allt USB-ljud

Strömsladd till datorn --> https://www.hifiklubben.se/kablar/Stromkablar/audioquest-hurricane-high-current-stromkabel/ Minskar störningar och ett måste vid högkvalitetstittande/lyssnande

Svåra val att göra inför kvällen!

vad kommer priset hamna på för första kabeln?
448kr antar jag är originalpris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dammskog:

ska visst innebära typ 1 enhet per varuhus hade någon skrivit såg jag.

Ja 1 enhet får ju anses som begränsad tillgång

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus Rog Strix X299 -E - Intel i7 7740x - Noctua NH-D15 - Kingston HyperX Fury 16GB DDR4 3200MHz - Asus RTX 2070 Rog Strix OC - Corsair RM850I - Samsung 970 Evo Plus 1TB - Fractal Design Define R5 - MSI Optix G273QFK - Hyper X Cloud II

Permalänk
Medlem

Kompletts PC i delar - Black Week Deal

I Sweclockers döljer sig ett helt liv.

Senast jag skrev här var i princip 2007, då jag byggde dator till mig själv.

Nu är sonen så gammal att det är dags för en spel-pc igen.

Efter att ha spenderat natten med att uppdatera 12 år gammal kunskap har jag landat i att Kompletts PC i delar - Black Week Deal är ett starkt erbjudande.

AMD Ryzen 5 3600 6 kärnor 12 trådar, B450, RX 5700, 16GB RAM, 250GB M.2 SSD
https://www.komplett.se/product/1142085/datorutrustning/dator...

Fire strike score på över 20 000 poäng med den cpun och gpun (eller är det nåt annat man ska titta på numera?)

Så frågan det till det kollektiva vetandet: Ska man handla detta paket, eller plocka själv, och vad i deras paket är i sådana fall klent?

(försökte mig på komponentkoll, men jag har helt enkelt för dålig koll på komponenter för att kunna använda den )

Permalänk
Medlem

Någon som vet om de fortfarande går o köpa en mobil på Tele2's black friday deal o sen avsluta abonnemanget o begära att få betala hela summan ? Någon som vet?

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av beardedpear:

Tror ni på allvar att man tjänar pengar på BF?

Om du med man menar konsumenterna så är svaret förstås nej. Men som någon annan påpekade kan man spara en del slantar.

Jag har t.ex. en lista på sådant jag behöver köpa och flera av de sakerna har jag lagt till senaste månaden eller två och valt att avvakta köp tills den här veckan i hopp om att spara några hundralappar (eller mer).

Sen har jag en lista på saker som jag egentligen inte behöver men samtidigt vill ha, sjunker de tillräckligt i pris så blir det även ett par sådana köp.

Men du har dock en poäng i att reorna inte är så väldans mycket bättre än andra reor. Skillnaden är att nu vet vi att det kommer vara en rea på väldigt många produkter, något man inte med säkerhet kan säga andra tider på året.

Permalänk
Skrivet av Madz:

Någon som vet om de fortfarande går o köpa en mobil på Tele2's black friday deal o sen avsluta abonnemanget o begära att få betala hela summan ? Någon som vet?

Mvh

Inga problem, dom har en månad minimum som bindningstid MEN du har även ångerrätt så det är bara att ångre köpet av abonnemanget.

Du kan även ringa in och för köp så be dem ta bort uppläggningsavgiften och även lägga in ett avslut av abonnemanget dagen efter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Någon som vet om de fortfarande går o köpa en mobil på Tele2's black friday deal o sen avsluta abonnemanget o begära att få betala hela summan ? Någon som vet?

Mvh

Skrivet av Math-ematics:

Inga problem, dom har en månad minimum som bindningstid MEN du har även ångerrätt så det är bara att ångre köpet av abonnemanget.

Du kan även ringa in och för köp så be dem ta bort uppläggningsavgiften och även lägga in ett avslut av abonnemanget dagen efter

Ska även gå att lägga till deras wifi-to-go abonnemang som är gratis så slipper man säga upp det efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

............
Strömsladd till datorn --> https://www.hifiklubben.se/kablar/Stromkablar/audioquest-hurricane-high-current-stromkabel/ Minskar störningar och ett måste vid högkvalitetstittande/lyssnande

Svåra val att göra inför kvällen!

En jävla strömsladd för 24 998:- /ST Är ni helt bränd i huvudet -Värsta jag sett alltså, kan du ladda på 10 KVw i den jäkeln eller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hey boiy

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

En jävla strömsladd för 24 998:- /ST Är ni helt bränd i huvudet -Värsta jag sett alltså, kan du ladda på 10 KVw i den jäkeln eller.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag håller med. Helt orimligt att kalla sig hifi-entusiast om ens kablar inte kostar över 25k.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Inga problem, dom har en månad minimum som bindningstid MEN du har även ångerrätt så det är bara att ångre köpet av abonnemanget.

Du kan även ringa in och för köp så be dem ta bort uppläggningsavgiften och även lägga in ett avslut av abonnemanget dagen efter

Skrivet av ProVista:

Ska även gå att lägga till deras wifi-to-go abonnemang som är gratis så slipper man säga upp det efter.

Står så här på deras sida: Har du köpt en telefon med rabatt och väljer att använda öppet köp på abonnemanget så försvinner telefonrabatten.

https://www.tele2.se/foretag/support/telefoni/mobiltelefoni/o...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Madz:

Står så här på deras sida: Har du köpt en telefon med rabatt och väljer att använda öppet köp på abonnemanget så försvinner telefonrabatten.

https://www.tele2.se/foretag/support/telefoni/mobiltelefoni/o...

Detta står dock inte i deras privat person del av det, du verkar vara i företag https://www.tele2.se/support/abonnemang/kop-leverans/oppet-kop-angerratt

Visa signatur

5900x, asus dark hero, 64GB ram, RTX 3090

Permalänk
Medlem

Någon här som vet ifall Samsung HW Q96R har ett bra pris via benify? Jag har ansökt om ett konto men inte fått svar än.

Permalänk

Då jag inte kommer få ett 2060 på elgiganten för 2400kr så kolla jag på asus gtx 1660 super för 2600kr
Jag har sweclockers vinterdator 2016 (utom grafikkortet) är jag dum och köpa detta kort för detta pris? Jag är inte duktigt på datorer och jag spelar inte så krävande spel.. och jag vill inte lägga mer än 3000kr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Någon här som vet ifall Samsung HW Q96R har ett bra pris via benify? Jag har ansökt om ett konto men inte fått svar än.

7990:-

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Tack! Det där är ett riktigt bra pris, hoppas man får inloggning så man kan lägga en beställning.

Permalänk
Medlem

Tycker det är tråkigt att man kunnat köpa Elgigantens Black Friday deals i förväg i hopp om att kunna utnyttja deras prismatchning i efterhand. Flera grafikkort står nu som slutsålda i och med detta och har blivit borttagna från deras deals.

Alla som förköper förstör för alla andra, och dom kommer inte få produkterna för det nedsatta priset eftersom Elgiganten har blockat bort produkterna från deras deal. Det kommer sluta med att flertal grafikkort kommer gå i retur och ingen kommer kunna utnyttja deras erbjudande..

Det här kan också röra sig om falsk marknadsföring från Elgigantens sida, dom borde ha låst alla erbjudande från första början, och öppnat upp dom först när Black Friday drar igång..
Dåligt skött av @Elgiganten hur som helst!

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Tar gärna emot BF-tips på trådlösa tangentbord! Kollat Inet, Komplett och Webhallen men hittills inga vettiga alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tycker det är tråkigt att man kunnat köpa Elgigantens Black Friday deals i förväg i hopp om att kunna utnyttja deras prismatchning i efterhand. Flera grafikkort står nu som slutsålda i och med detta och har blivit borttagna från deras deals.

Alla som förköper förstör för alla andra, och dom kommer inte få produkterna för det nedsatta priset eftersom Elgiganten har blockat bort produkterna från deras deal. Det kommer sluta med att flertal grafikkort kommer gå i retur och ingen kommer kunna utnyttja deras erbjudande..

Det här kan också röra sig om falsk marknadsföring från Elgigantens sida, dom borde ha låst alla erbjudande från första början, och öppnat upp dom först när Black Friday drar igång..
Dåligt skött av @Elgiganten hur som helst!

Det tråkiga är väl att det alltid finns folk som ska utnyttja och förstöra någonting bra.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Tycker det är tråkigt att man kunnat köpa Elgigantens Black Friday deals i förväg i hopp om att kunna utnyttja deras prismatchning i efterhand. Flera grafikkort står nu som slutsålda i och med detta och har blivit borttagna från deras deals.

Alla som förköper förstör för alla andra, och dom kommer inte få produkterna för det nedsatta priset eftersom Elgiganten har blockat bort produkterna från deras deal. Det kommer sluta med att flertal grafikkort kommer gå i retur och ingen kommer kunna utnyttja deras erbjudande..

Det här kan också röra sig om falsk marknadsföring från Elgigantens sida, dom borde ha låst alla erbjudande från första början, och öppnat upp dom först när Black Friday drar igång..
Dåligt skött av @Elgiganten hur som helst!

Kan ju vara precis det som de gjort. Lagt undan varorna för att folk inte ska köpa i förväg. Precis det du önskar. Därför står de som slutsålda. Samma med butikerna. Alla butiker ska ju ha stängt i två timmar innan de öppnar igen vid 19. Då kan de ta fram kampanjvarorna.

Jg tycker denna kritik är befogad först under BF

Du drar lite för snabba slutsatser på begränsat underlag

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon76929:

HiFiKlubben startar sin BF snart. Många intressanta erbjudanden bla många kablar.

Enkelriktad HDMI --> https://www.hifiklubben.se/kablar/hdmi-kabel/audioquest-forest-hdmi-kabel/
sägs vara ett måste om man kör OLED eller QLED

Enkelriktad nätverkskabel --> https://www.hifiklubben.se/kablar/digitalkabel/audioquest-pearl-ethernet-digitalkabel/ ett måste vid streaming

störningsfilter för USB-porten --> https://www.hifiklubben.se/stereo/da-omvandlare/audioquest-jitterbug-filter/ rekommenderas till allt USB-ljud

Strömsladd till datorn --> https://www.hifiklubben.se/kablar/Stromkablar/audioquest-hurricane-high-current-stromkabel/ Minskar störningar och ett måste vid högkvalitetstittande/lyssnande

Svåra val att göra inför kvällen!

Jag vet inte om du trollar eller inte, men sista strömsladden visar ju ändå att de tre första också är troll.
Den som betalar 448kr för 0.6m hdmi-kabel har ju onekligen blivit lurad. Kabeln är möjligtvis "Läckrare" än andra hdmi-kablar, bättre? Nej.

Permalänk
Mattecoach

Ville bara tipsa om att Steam Controller för 5 EUR dyker upp i saldo igen då och då, har hänt ett par gånger under dagen. Jag la till en i kundvagnen och fyllde i alla uppgifter, sen försvann den från saldo igen. Väntade ca 20 minuter och såg att den hade dykt upp igen, eftersom alla uppgifter var ifyllda kunde jag beställa direkt och fick bekräftelsen via mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av exhale315:

Tar gärna emot BF-tips på trådlösa tangentbord! Kollat Inet, Komplett och Webhallen men hittills inga vettiga alternativ.

Har du sett det som Inet har? Ett logitech G512 SE Clicky?

Skickades från m.sweclockers.com