Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Dark Enemy:

Nej, men vad händer om jag får hem mitt dyra 2070kort helt defekt som måste returneras?
Kontaktar jag då mailbox-företaget eller tar det direkt med mindfactory?
Vad gör man om de kör en "tyvärr är garantin inte giltig då den enbart gäller tyska medborgare t.ex.?
För att inte nämna de där tredjepartsaddresserna, vad stoppar de från att öppna upp ditt paket och ta skiten, du kan ju ändå aldrig bevisa att det var dem.

Fast mailbox.de är ju legitimt företag, det är som att säga att du skulle köpa nått från Elgiganten och komma hem med en sten gömd i kartongen. Vem har bevisbördan då?
De skulle tappa kunder om det inte skötte sig helt enkelt som alla andra företag, så se till att använda en seriös aktör så ska det inte va några problem.
De flesta tillverkarna har global garanti, jag har oftare vänt mig direkt till tillverkarna för mina garantiärenden och har alltid fått toppenhjälp både av evga och logitech, men även inom hushållsprodukter osv. och har aldrig vänt mig till åf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Dark Enemy:

Nej, men vad händer om jag får hem mitt dyra 2070kort helt defekt som måste returneras?
Kontaktar jag då mailbox-företaget eller tar det direkt med mindfactory?
Vad gör man om de kör en "tyvärr är garantin inte giltig då den enbart gäller tyska medborgare t.ex.?
För att inte nämna de där tredjepartsaddresserna, vad stoppar de från att öppna upp ditt paket och ta skiten, du kan ju ändå aldrig bevisa att det var dem.

Då du köper något inom EU så är det aldrig några problem med garantier. Värre om du köper från exempelvis Norge.
Mailboxde.com är väldigt pålitliga.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Medlem

Sista Rma via Mindfactory tog jag det direkt med dom så klart.

Dock får man själv påkosta returfrakten till Tyskland och dom kräver försäkrad och spårbar försändelse om något händer med varan från Sverige till Mindfactory i Tyskland.

Sedan skickade dom det vidare till en Service verkstad i Tyskland, 3 veckor tog Rma sedan betala dom frakten till Sverige via DHL och skickade den direkt till min adress i Sverige.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas79:

Sista Rma via Mindfactory tog jag det direkt med dom så klart.

Dock får man själv påkosta returfrakten till Tyskland och dom kräver försäkrad och spårbar försändelse om något händer med varan från Sverige till Mindfactory i Tyskland.

Sedan skickade dom det vidare till en Service verkstad i Tyskland, 3 veckor tog Rma sedan betala dom frakten till Sverige via DHL och skickade den direkt till min adress i Sverige.

Hur länge sen var det här ärendet eftersom dom nu för tiden inte skickar till Sverige längre, så deras policy kanske har ändrats?

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Hur länge sen var det här ärendet eftersom dom nu för tiden inte skickar till Sverige längre, så deras policy kanske har ändrats?

Mars/April 2019 Detta ärendet pågick men vet en som reklamera sin Ryzen 7 3700x nyligen och fick ut en ny utskickat från Mindfactory 1-2 veckor sedan. @muSashi

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av The Dark Enemy:

Nej, men vad händer om jag får hem mitt dyra 2070kort helt defekt som måste returneras?
Kontaktar jag då mailbox-företaget eller tar det direkt med mindfactory?
Vad gör man om de kör en "tyvärr är garantin inte giltig då den enbart gäller tyska medborgare t.ex.?
För att inte nämna de där tredjepartsaddresserna, vad stoppar de från att öppna upp ditt paket och ta skiten, du kan ju ändå aldrig bevisa att det var dem.

Skrivet av Jonas79:

Sista Rma via Mindfactory tog jag det direkt med dom så klart.

Dock får man själv påkosta returfrakten till Tyskland och dom kräver försäkrad och spårbar försändelse om något händer med varan från Sverige till Mindfactory i Tyskland.

Sedan skickade dom det vidare till en Service verkstad i Tyskland, 3 veckor tog Rma sedan betala dom frakten till Sverige via DHL och skickade den direkt till min adress i Sverige.

Vi har inte bara en gemensam marknad inom EU utan även gemensamma konsumentköplagar (Norge och Island har också valt att vara med).
Vissa länder kan välja att ha ännu strängare lagar men de kan aldrig lägga sig under de lagstiftade minimigränserna.
Den finns till och med en myndighet som hanterar europeiska konsumentfrågor: Konsument Europa (https://www.konsumenteuropa.se/sv/).
På deras webbsida kan du läsa om dina rättigheter vid köp från företag i andra EU-länder:
https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/handel-inom-eu...

Det finns numera lagar om geoblockering, men de innebär främst att ett multinationellt företag inte får hindra dig från att se någon av deras utländska sidor genom att automatiskt dirigera om dig till din svenska sida. Företagen är däremot inte skyldiga att leverera varor till andra länder och Mindfactory är kanske nöjda med enkelheten att bara jobba mot den stora tyska marknaden.

Grundregeln vid en reklamation är att kontakta säljaren. Frågan är bara vem som anses vara säljare i det här fallet – jag misstänker att det är mailboxföretaget som skickar en faktura till dig? Då kan det kanske bli bökigt ...
Men, om varan har en global garanti kan du, som Swetox nämnde, även vända dig direkt till det aktuella företaget i Sverige.

Vid en reklamation ska du inte behöva betala något för frakten någon väg.
(@Jonas79 Du borde kunna kräva att få fraktkostnaden återbetald.)

De uppenbara nackdelarna med att reklamera saker som är köpta från andra länder är svårigheten att kommunicera (du kan inte förvänta dig att alla förstår engelska eller andra språk du behärskar) och att det kan ta längre tid på grund av frakter.
Vissa företag, till exempel Amazon, hanterar reklamationer oerhört bra.

Gjorde ett förtydligande.
Permalänk
Inaktiv

Obs! Fabriksrenoverade hårddiskar

Skrivet av Rolle2000:

Den här HDD brukar det tipsas om med jämna mellanrum.
Just nu på ett ovanligt lågt pris. Har bevakat den en längre tid (ca 1 år) och ordinarie pris brukar vara €159.
Så, behöver du en ny disk för t.ex. backup eller alla några filmer, klipp till nu om det är WD du önskar ha.

Nu €139
My Book Desktop TB External Hard Drive 8TB
https://www.amazon.de/gp/product/B01LWVT81X

DustinHome 2088:-
Proshop 1961:-

Observera att det här är reklamerade diskar som har fabriksrenoverats av WD (”Western Digital Re-certified”).
De är alltså inte är nya även om de enligt WD ska vara jämförbara med helt nya diskar.
Då känns slutpriset på drygt 1 600 kronor inte riktigt lika lockande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

Amazon.de säljer Strix Vega 56 för otroliga 255 euro!

https://www.amazon.de/90YV0B53-M0NA00-Grafikkarte-Arez-Strix-...

Fri frakt, ca 2600kr

Skickades från m.sweclockers.com

Med svensk moms (som läggs på automatiskt) så hamnar man runt 2860 plus eventuellt växlingspåslag. Verkar fortfarande vara ett bra pris annars

Permalänk
Medlem

@Frispel:

Helt korrekt. Tack för korrigeringen, 2856kr hamnade det på Tot inkl svensk moms.

267 euro när man väl la till den i varukorgen.

Permalänk
Medlem

Vad betyder det här som vissa skriver:

"OBS! Var inloggad på ditt konto på netonnet om du köper. Du får då 90 dagar istället för 30 dagar. OBS"

90 dagar vadå?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Schiznit:

Vad betyder det här som vissa skriver:

"OBS! Var inloggad på ditt konto på netonnet om du köper. Du får då 90 dagar istället för 30 dagar. OBS"

90 dagar vadå?

Öppet köp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schiznit:

Vad betyder det här som vissa skriver:

"OBS! Var inloggad på ditt konto på netonnet om du köper. Du får då 90 dagar istället för 30 dagar. OBS"

90 dagar vadå?

90 dagars öppet köp

https://www.netonnet.se/Content/Klubbhyllan/Login.MyPage.USP....

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

När vi ändå pratar om Mindfactory som man beställer via ett brevlådeföretag; betalar man verkligen svensk moms då man går via det företaget? Det låter lite som att vid en eventuell granskning från tullverket så skulle man eventuellt bli betalningsskyldig till mellanskillnaden mellan tysk och svensk moms eller e jag helt ute och cyklar?

Nu är jag ingen expert men som jag förstår det så gäller väl det även om man skulle åka till tex tyskland för att köpa valfri vara (förutom vissa varor som är bortplockade från extra beskattning såsom sprit, öl och andra varor som man kan inta i kroppen såsom mat) så är man skyldig att betala mellanskillnaden vid gränsen till sverige.

Det främsta exemplet måste väl ändå vara en begagnad bil som är populärt att importera från just tyskland då dom i regel är billigare än i sverige. Då måste man betala extra skatt för importen. Därför borde väl också man bli tvungen att betala denna extra tullavgift på ett grafikkort där man "smiter" undan flera % i moms mellan tysklands system och det svenska. Skillnaden borde väl endast vara att det är lättare att "smita undan" från tullens påslag eftersom tullverket inte har bemanning att kolla igenom samtliga paket?

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikodemous:

När vi ändå pratar om Mindfactory som man beställer via ett brevlådeföretag; betalar man verkligen svensk moms då man går via det företaget? Det låter lite som att vid en eventuell granskning från tullverket så skulle man eventuellt bli betalningsskyldig till mellanskillnaden mellan tysk och svensk moms eller e jag helt ute och cyklar?

Nu är jag ingen expert men som jag förstår det så gäller väl det även om man skulle åka till tex tyskland för att köpa valfri vara (förutom vissa varor som är bortplockade från extra beskattning såsom sprit, öl och andra varor som man kan inta i kroppen såsom mat) så är man skyldig att betala mellanskillnaden vid gränsen till sverige.

Det främsta exemplet måste väl ändå vara en begagnad bil som är populärt att importera från just tyskland då dom i regel är billigare än i sverige. Då måste man betala extra skatt för importen. Därför borde väl också man bli tvungen att betala denna extra tullavgift på ett grafikkort där man "smiter" undan flera % i moms mellan tysklands system och det svenska. Skillnaden borde väl endast vara att det är lättare att "smita undan" från tullens påslag eftersom tullverket inte har bemanning att kolla igenom samtliga paket?

Eftersom dom inte säljer för mer än 320 000 kronor till Sverige per år så tolkar jag det som att du har rätt att köpa med Tysk moms och importera. En bil är en helt annan sak eftersom att du pratar om en begagnad vara, skulle du däremot köpa en ny bil via ett brevlådeföretag så kanske du kan slippa Svensk moms haha

EDIT: https://www.konsumenteuropa.se/sv/amnesomraden/handel-inom-eu...
EDIT nr2: Undantagna är nya bilar, motorcyklar och båtar. Mao så är motorfordon undantag från denna regel förmodligen eftersom det rör sig om så mycket pengar som det faktiskt gör.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Eftersom dom inte säljer för mer än 320 000 kronor till Sverige per år så tolkar jag det som att du har rätt att köpa med Tysk moms och importera.

Så mycket som det skrivs om de här på forumet låter det lite konstigt att de inte säljer mer än så. Men det kanske stämmer, vad vet jag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Så mycket som det skrivs om de här på forumet låter det lite konstigt att de inte säljer mer än så. Men det kanske stämmer, vad vet jag?

Beställning till Mailboxde i Tyskland räknas naturligtvis inte in i den försäljningen.
Det är endast företagsbeställningar till Sverige. Skulle man räkna ihop allt som skickades till Mailboxde kan det säkert överstiga 320 000 kr.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nikodemous:

När vi ändå pratar om Mindfactory som man beställer via ett brevlådeföretag; betalar man verkligen svensk moms då man går via det företaget? Det låter lite som att vid en eventuell granskning från tullverket så skulle man eventuellt bli betalningsskyldig till mellanskillnaden mellan tysk och svensk moms eller e jag helt ute och cyklar?

Jo, du är nog ute på en liten cykeltur eftersom vi har en fri inre marknad inom EU.
Men, om du handlar på distans mellan två EU-länder är, som lasseTM nämner, företag inom EU som under ett år säljer för över 320 000 kronor till ett annat EU-land skyldiga (enligt tvingande EU-regler) att ta ut mottagarlandets moms. Det är till exempel därför som Amazon oftast (när varan säljs av dem själva eller ett annat företag som säljer för över 320 000 kronor till Sverige varje år) måste ta ut svensk moms, vilket gör varan nästan exakt 5 procent dyrare.

Skrivet av Nikodemous:

Nu är jag ingen expert men som jag förstår det så gäller väl det även om man skulle åka till tex tyskland för att köpa valfri vara (förutom vissa varor som är bortplockade från extra beskattning såsom sprit, öl och andra varor som man kan inta i kroppen såsom mat) så är man skyldig att betala mellanskillnaden vid gränsen till sverige.

Om du handlar på plats i ett annat EU-land och sedan själv skickar varan hem till dig själv eller tar med dig den över gränsen betalar du alltid det säljande landets moms. Inga andra avgifter tillkommer eftersom vi har en fri inre marknad inom EU.
När du köper ett begagnat fordon och själv tar med dig det över gränsen gäller samma sak – du betalar det pris som gäller i säljarlandet, inklusive säljarlandets moms. Men, när det gäller fordon tillkommer dessutom en hel del administration och avgifter i samband med exporten/importen, t.ex. avregistreringar/registreringar, avgifter för svensk vägskatt m.m.

Några undantag finns förstås: alkohol, tobak (tullundantag) och nya fordon (skatteundantag)

När det gäller alkohol finns det regler om skattefrihet för personligt bruk för en person eller familj (10 liter spritdrycker, 90 liter vin, 20 liter starkvin och 110 liter öl enligt Tullverkets webbplats). Det gör att du kan ta med dig allt upp till den här mängden till Sverige från ett annat EU-land utan att behöva betala något extra. Liknande mängdregler finns för tobak.
Du måste däremot själv fysiskt transportera dessa varor in i Sverige. Om du åker till Tyskland, köper alkohol eller tobak där och sedan skickar den hem till dig själv i Sverige får du betala samma höga avgifter, t.ex. alkohol- eller tobaksskatt, som om du beställer varorna från ett företag utomlands.

Om du köper ett nytt fordon och tar med dig det hem (en bil som har körts mindre än 600 mil eller har varit i trafik mindre än sex månader anses vara ny) måste du betala svensk moms i stället för säljarlandets moms. Det är nog inte heller omöjligt att dra av vissa lokala skatter som utgör en del av bilens försäljningspris.
Sedan tillkommer dessutom en hel del administration och avgifter i samband med exporten/importen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pelof:

Beställning till Mailboxde i Tyskland räknas naturligtvis inte in i den försäljningen.
Det är endast företagsbeställningar till Sverige. Skulle man räkna ihop allt som skickades till Mailboxde kan det säkert överstiga 320 000 kr.

Doh, ibland borda man tänka ett steg till innan man yttrar sig

Permalänk

Någon som vet vad det sitter för disk i denna?

Skrivet av Rolle2000:

Den här HDD brukar det tipsas om med jämna mellanrum.
Just nu på ett ovanligt lågt pris. Har bevakat den en längre tid (ca 1 år) och ordinarie pris brukar vara €159.
Så, behöver du en ny disk för t.ex. backup eller alla några filmer, klipp till nu om det är WD du önskar ha.

Nu €139
My Book Desktop TB External Hard Drive 8TB
https://www.amazon.de/gp/product/B01LWVT81X

DustinHome 2088:-
Proshop 1961:-

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Någon som vet vad det sitter för disk i denna?

Köpte två för ett halvår sedan och då var det:

Citat:

Model Family: WDC HGST Ultrastar He10
Device Model: WDC WD80EZAZ-11TDBA0

kan tänka mig att det är samma fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon36896:

Jo, du är nog ute på en liten cykeltur eftersom vi har en fri inre marknad inom EU.
Men, om du handlar på distans mellan två EU-länder är, som lasseTM nämner, företag inom EU som under ett år säljer för över 320 000 kronor till ett annat EU-land skyldiga (enligt tvingande EU-regler) att ta ut mottagarlandets moms. Det är till exempel därför som Amazon oftast (när varan säljs av dem själva eller ett annat företag som säljer för över 320 000 kronor till Sverige varje år) måste ta ut svensk moms, vilket gör varan nästan exakt 5 procent dyrare.

Om du handlar på plats i ett annat EU-land och sedan själv skickar varan hem till dig själv eller tar med dig den över gränsen betalar du alltid det säljande landets moms. Inga andra avgifter tillkommer eftersom vi har en fri inre marknad inom EU.
När du köper ett begagnat fordon och själv tar med dig det över gränsen gäller samma sak – du betalar det pris som gäller i säljarlandet, inklusive säljarlandets moms. Men, när det gäller fordon tillkommer dessutom en hel del administration och avgifter i samband med exporten/importen, t.ex. avregistreringar/registreringar, avgifter för svensk vägskatt m.m.

Några undantag finns förstås: alkohol, tobak (tullundantag) och nya fordon (skatteundantag)

När det gäller alkohol finns det regler om skattefrihet för personligt bruk för en person eller familj (10 liter spritdrycker, 90 liter vin, 20 liter starkvin och 110 liter öl enligt Tullverkets webbplats). Det gör att du kan ta med dig allt upp till den här mängden till Sverige från ett annat EU-land utan att behöva betala något extra. Liknande mängdregler finns för tobak.
Du måste däremot själv fysiskt transportera dessa varor in i Sverige. Om du åker till Tyskland, köper alkohol eller tobak där och sedan skickar den hem till dig själv i Sverige får du betala samma höga avgifter, t.ex. alkohol- eller tobaksskatt, som om du beställer varorna från ett företag utomlands.

Om du köper ett nytt fordon och tar med dig det hem (en bil som har körts mindre än 600 mil eller har varit i trafik mindre än sex månader anses vara ny) måste du betala svensk moms i stället för säljarlandets moms. Det är nog inte heller omöjligt att dra av vissa lokala skatter som utgör en del av bilens försäljningspris.
Sedan tillkommer dessutom en hel del administration och avgifter i samband med exporten/importen.

Tack förtydligandet 🙂

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Star citizen - swedish umbrella. En svensk union för er spelare och organisationer som tycker om demokratiska val.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.com/invite/j5AkGERJz3

Permalänk
Skrivet av Naki:

Köpte två för ett halvår sedan och då var det:

kan tänka mig att det är samma fortfarande.

Tack! Har du öppnat och satt den i din maskin? Funderar lite på om det går att öppna chassit så det inte skadas ifall det blir något bekymmer.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

Det är en cashback-kampanj igång om man köper Asus moderkort+AMD. Ger t.ex. 100 euro tillbaka på en Threadripper 1920x och ett X99 moderkort.

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Det är inte direkt Klasses lilla elektronikhörna.
De sålde för över 3 _MILJARDER_ förra året. Vilket är mer än Inet och Webhallen tillsammans.

Okej, läst in mig lite och det verkar vara legit som du säger.
Jag tror jag överger mina tidigare planer på att jaga rabatterade/fyndvaror i delar här och ska försöka fixa merparten av komponenter genom mindfactory.
Vad blir det för frakt/produkt om jag försöker utnyttja varje möjlighet till billigt pris som t.ex. beställ mellan 0-6 som någon nämnde. Ett moderkort som väger mer än andra kompontenter lär kosta mer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conditioned:

Tack! Har du öppnat och satt den i din maskin? Funderar lite på om det går att öppna chassit så det inte skadas ifall det blir något bekymmer.

Sitter i en HP microserver gen8 nu. Drog tyvärr sönder en liten plastbit inuti en av dem, men den andra gick bättre. Man får vara lite försiktig, men det finns video på youtube hur man gör.

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Dark Enemy:

Okej, läst in mig lite och det verkar vara legit som du säger.
Jag tror jag överger mina tidigare planer på att jaga rabatterade/fyndvaror i delar här och ska försöka fixa merparten av komponenter genom mindfactory.
Vad blir det för frakt/produkt om jag försöker utnyttja varje möjlighet till billigt pris som t.ex. beställ mellan 0-6 som någon nämnde. Ett moderkort som väger mer än andra kompontenter lär kosta mer?

Jag pröjsade 150:- i frakt till Sverige för moderkort, GPU och SSD. Då skulle man kunnat beställa 2-3 KG fler prylar och ändå ligga på samma pris.
När det endast var SSD/Minnen så kostade det femtio spänn.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Då skulle man kunnat beställa 2-3 KG fler prylar och ändå ligga på samma pris.

Menar du samtidigt? Blir det paketfraktpris eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Dark Enemy:

Menar du samtidigt? Blir det paketfraktpris eller?

Nej, men det är samma pris för upp till 5 KG om jag inte minns fel.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Seagate FireCuda 520 2TB * 3

Permalänk
Skrivet av Lodisen:

Nej, men det är samma pris för upp till 5 KG om jag inte minns fel.

Köper man med paypal? Har de redigt ok valutaväxling?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Dark Enemy:

Köper man med paypal? Har de redigt ok valutaväxling?

Paypal kurs är jättedålig använd inte den. Du har garanterat bättre kurs med visa/mastercard. Om du ska köpa mycket kan jag rekomendera att använda Revolut för att slippa valutaväxlingsavgifter och få tillgång till interbanking exchange rates.