Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Var det någon som försökte köpa något från Clas Ohlsson precis innan rabatterbjudandet gick ut?

Jag satt från 23:50 till midnatt och försökte men när jag skulle välja leveransmetod gick jag bet. När jag valde att hämta i butik fick jag bara meddelande om att ”inga butiker hittades, testa göra om din sökning”. Valde jag att få det hemskickat stod det att det inte fanns någon ”tillgängligt” leveransmetod för produkten.

Ja, fick exakt samma fel så blev ingen beställning, deras site klarade väl inte trycket.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Jag har dom, köpte livstid för 19 usd via xda. Brukar va på rea då och då, tycker inte att 40 usd va spec bra pris.

Tack för tipset. Då kanske jag ska vänta lite då.

Tillägg: Hittade deal på Zdnet Academy med koden VPNSAVINGS. Då fick man priset 15 USD för lifetime hos Keep Solid VPN. Det känns som det inte går att hitta billigare än så så jag beställde det. Sparade 250 kr med hjälp av er då. Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Tillägg
Permalänk
Skrivet av anon298854:

@fieskmask

Du får denna för 13510kr inkl frakt på Lenovos hemsida med 10% rabattkoden man får vid anmälan till nyhetsbrev.

Legion Y540-17IRH

Konfigurationsdetaljer:
- Intel Core i7-9750H-processor (2,60 GHz, upp till 4,50 GHz med Turbo Boost, 6 kärnor, 12 MB cache)
- 32 GB (16+16) DDR4 2 666 MHz SoDIMM
- 1TB SSD-enhet, M.2 2280, PCIe-NVMe, TLC
- 17,3" FHD (1 920 × 1 080), LED-bakgrundsbelysning, IPS, 300 nit, antireflex, 144 Hz, tunn
- NVIDIA GeForce RTX 2060 6 GB GDDR6 192 bitar
- Svart
- Tangentbord bakgrundsbelyst silver nordiskt (DK/FI/NO/SV/EN)
- 720p HD-kamera med array-mikrofon
- HM370
- 3-cells inbyggt Li-polymerbatteri, 57 Wh
- 230 W nätadapter (tre stift) – EU
- Lenovo Wireless 2x2 AC, Bluetooth Version 4.1
- Publikationer – nordiska språk (DK/FI/SV/NO/EN)
- 2 års verkstad eller inlämning

Absolut, men det är sämre grafik samt saknad av G-sync 😁
Sen är det lite andra skillnader från Y540 och Y740 också.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus ROG Swift PG348Q | MSI Tomahawk X570 WiFi | AMD Ryzen 5900X | Asus ROG 1000W | Corsair Vengeance 32GB DDR4@3200MHz | MSI GEFORCE® RTX 3080 VENTUS 3X OC EDITION | Fractal Design Meshify S2 | ASUS Xonar Essence STX | Noctua NH-D15 Cromax Black | WD Black SN750 nvme 1TB, KINGSTON KC2500 1TB, Samsung 850 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

Superbra tips!
Har aldrig handlat av Elfynd, är det bara skadat emballage eller hur funkar det?
Någon som har erfarenhet o vill dela med sig...?

Jag köpte en Macbook pro där för ett tag sedan, datorn var ny och felfri men hade vi uppackning av EL-fynd en missfärgad/skadad/begagnad? sladd. Fick ett telefonsamtal och avdrag på priset innan de skickade ut den. Ingen skada på kartongen. Just mitt exemplar hade ett norskt tangentbord men det stod med i beskrivning så det visste jag ju om innan. Gick vädigt smidigt och bra.

Visa signatur

There can be only one...

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Exakt den modellen jag tog emot är:
XF270HU Abmiidprzx

Exemplaret jag tog emot var utan nämnvärt blacklight bleed och alla pixlar är pigga. Är mycket nöjd och glad.

Är också nöjd med mitt exemplar. Vad har du för gpu? Om du har Nvidia: har du testa freesync-stödet? Har endast ett gammalt r9 390 för tillfället men hade tänkt uppgradera mig till ett GTX 1080. Inofficiellt ska väl skärmen ha stöd för freesync med Nvidia gpu?

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Halldin:

Elfynd har ibland, 4199kr: https://www.elfynd.se/ipad-mini-2019-64-gb-wifi-silver
Typ 500-600kr billigare än via prisjakt i alla fall.

Vill bara medd att en iPad mini nu är beställd från Elfynd!
Ett stort o varmt TACK till alla som bemödat sig att svara - ni är de bästaste!

(nu gäller det bara att hitta en vettig prissatt ATV4 oxå...)

Permalänk
Expertgissare

Ni som köpt en Ryzen 3700X som fyndvara hos Netonnet, hur såg era kartonger ut? Min ser helt ny och fräsch ut, obruten försegling och kan inte se några rester av klister mm.
processorn ligger snyggt och prydligt i sitt "fönster" och kan inte se något kladd eller skräp där.
Har dock inte hunnit öppna och titta, men skramlar lite oroväckande
https://imgur.com/a/zHSQD7z

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Moderator
Skrivet av Edvin-89:

Ni som köpt en Ryzen 3700X som fyndvara hos Netonnet, hur såg era kartonger ut? Min ser helt ny och fräsch ut, obruten försegling och kan inte se några rester av klister mm.
processorn ligger snyggt och prydligt i sitt "fönster" och kan inte se något kladd eller skräp där.
Har dock inte hunnit öppna och titta, men skramlar lite oroväckande
https://imgur.com/a/zHSQD7z

Skickades från m.sweclockers.com

Kylaren har några löshängande metallbitar, typ "spännen", så skramlet behöver du nog inte oroa dig för.

Skrivet av hornfalk:

CDON kör fredag den 13e rea idag och säljer ASUS RTX 2070 8GB ROG STRIX GAMING OC för 4849 kr, näst billigaste på prisjakt är elgiganten för 5896 kr.
https://cdon.se/hemelektronik/asus-rtx-2070-8gb-rog-strix-gam...

Är ju inte ett dåligt pris men "Ord. pris 8290 kr", mjo tjenare CDON. -.-

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem

@Daemon: Haha såg det med, såg 41% först o tänkte satan va bra pris de måste vara. Men så såg jag orginalpriset....

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K Moderkort : Asus ROG MAXIMUS XI HERO Grafikkort : Asus GeForce GTX 1070 Ti ROG Strix Gaming Edition Minne : G.Skill 16GB (2x8GB) DDR4 4000MHz CL17 Trident Z RGB Kylning: Corsair H100i PRO RGB Chassi : Fractal Design Define r5 Nätdel : Corsair AX860 OS disk : Samsung 970 EVO PLUS 1 TB Övriga diskar : Samsung 860 500 GB SSD Skärm : HP Omen 27 G-SYNC 165hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av atraversiamo:

Kostar 699

Skickades från m.sweclockers.com

"Med ovan kod" står det ju. Alltså 699-20%.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Var det någon som försökte köpa något från Clas Ohlsson precis innan rabatterbjudandet gick ut?

Jag satt från 23:50 till midnatt och försökte men när jag skulle välja leveransmetod gick jag bet. När jag valde att hämta i butik fick jag bara meddelande om att ”inga butiker hittades, testa göra om din sökning”. Valde jag att få det hemskickat stod det att det inte fanns någon ”tillgängligt” leveransmetod för produkten.

Produkten (ett element) går bara att beställa online och ska enligt sidan finnas i lager.

Du verkar tyvärr ha råkat ut för "ClasOhlson-slut". Det innebär att butiken hävdar att produkten finns i lager men butiken är inte synkad med kassans lagersaldot (tar några dagar). Konsekvensen blir att man inte kan slutföra ordern eftersom produkten är slut i kassan men butiken vet inte om detta utan fortsätter hävda att produkten finns i lager. Naturligtvis får man inget felmeddelande om detta - det går bara inte att välja leverans och slutföra ordern.

Jag kritiserade detta upplägget förra året på Black Friday:

"Likt många andra omdömen så stämmer inte lagersaldon på prissänkta produkter och du blir aldrig informerad - det går bara inte att avsluta ordern. Ett dygn efter att supporten hävdade att produkten var slut i alla butiker i Sverige så står den fortfarande som "Finns i lager". De hänvisar till att systemet inte hunnit uppdatera men då bör de se över det omgående. Oseriöst och ett enormt slöseri med tid för alla inblandade."

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Du verkar tyvärr ha råkat ut för "ClasOhlson-slut".

...och jag råkade ut för ett "Elfynd-slut" då jag precis nyss blev uppringd av företaget som sa att de inte kunde leverera min beställda iPad mini då lagersaldot inte hade synkat med nätbutiken.

Tillbaka på ruta ett...

*suck*

Permalänk
Medlem
Skrivet av elp:

...och jag råkade ut för ett "Elfynd-slut" där min jag precis nyss blev uppringd av företaget som sa att de inte kunde leverera min beställda iPad mini då lagersaldot inte hade synkat med nätbutiken.

Tillbaka på ruta ett...

*suck*

Kolla in här varje dag, så dyker det säkert upp något: https://www.webhallen.com/se/category/16013-iPad?page=1

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Kolla in här varje dag, så dyker det säkert upp något: https://www.webhallen.com/se/category/16013-iPad?page=1

Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Jensen Lynx 9000 WiFi router - KLUBBPRIS 990:- Pris ej klubbmedlem 2 295:-
Jensen Lynx 9000 WiFi router (svart)

Gäller t.o.m. Söndag 15/9 Elgiganten

Creds till "Fyrverkeri" på Swedroid

Vad säger folket om Jensen Lynx 9000 för 990kr? Hur står den sig tex jämfört med Asus RT-AC86U, om nu "originalpris" ska vara 2 295kr?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Vad säger folket om Jensen Lynx 9000 för 990kr? Hur står den sig tex jämfört med Asus RT-AC86U, om nu "originalpris" ska vara 2 295kr?

Jensen är väl inga dåliga routrar i sig så det borde gå bra. Den har alla specs iaf, sen kan jag inte uttala mig om mjukvaran! och den är viktig för många. Själv gillar jag DDNS som asus har och mobilappen där jag kan lägga in WOL osv. Alltså lite mer skillnad på QOL då det säkerligen går att lösa ändå.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Vad säger folket om Jensen Lynx 9000 för 990kr? Hur står den sig tex jämfört med Asus RT-AC86U, om nu "originalpris" ska vara 2 295kr?

Asus RT-AC86U är lite bättre, men den kostar å andra sidan inte tusen spänn. För det priset skulle jag säga att den verkar bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Vad säger folket om Jensen Lynx 9000 för 990kr? Hur står den sig tex jämfört med Asus RT-AC86U, om nu "originalpris" ska vara 2 295kr?

"Routern har dualband WiFi-ac frekvens och hastigheter upp till 2.6 GHz" ?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av frong:

"Routern har dualband WiFi-ac frekvens och hastigheter upp till 2.6 GHz" ?

Jag är inte speciellt insatt när det gäller nätverkstermer, men antar att du menar att meningen inte går ihop på något sätt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av elp:

Superbra tips!
Har aldrig handlat av Elfynd, är det bara skadat emballage eller hur funkar det?
Någon som har erfarenhet o vill dela med sig...?

Vi var ett helt gäng som handlade från Elfynd när de hade 20 procent rabatt på sina laptopdatorer för ett tag sedan och du hittar en hel del diskussioner om det tidigare i den här tråden. Elfynd ger ett års garanti, men ordinarie märkesgarantier gäller också.

Det här är vad jag skrev om mitt eget fynd:

Det fanns en hel del trevliga datorer att välja på men det blev en Lenovo Legion Y530 med Core i7-8750H, GeForce GTX 1060 6 GB, 144 Hz-skärm, 16 GB RAM och 512 GB-HD för 8 799 kronor efter rabatten!
Webbhallen är näst billigast och tar 12 790 kr för samma modell, medan övriga ÅF tar över 16 000 kr.

...

Här kommer en kort recension av min fyndvarulaptop från Elfynd:

* 23 timmar efter att jag hade beställt datorn fanns den att hämta hos mitt paketombud. Jag kan inte klaga på det ...
* Datorn kom i originalkartongen som var invirad i flera lager bubbelplast och ordentligt tejpad. Inget att klaga på där heller ...
* Alla tillbehör (inklusive tillbehör för att montera en 2,5-tums SATA-hårddisk) fanns med. Inga fel där heller ...
* Datorn har inte minsta lilla repa, startar snällt och laddar som den ska. Nyskick var ordet. Det är helt ok det med ...

Förpackningsskadan bestod i att ett av kartongens hörn var intryckt en centimeter och att kartongens ena sida hade två långa märken efter bortriven packtejp. Det var allt. Sedan syntes det att den hade varit öppnad, men Elfynd säger ju själva att de kollar att datorerna startar.

Om jag är nöjd med att ha köpt en Lenovo Legion Y530 med Core i7-8750H, GeForce GTX 1060 6 GB, 144 Hz-skärm, 16 GB RAM och 512 GB-HD för 8 799 kronor? Gissa ...

Om jag är nöjd med Elfynd? Gissa ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Jag är inte speciellt insatt när det gäller nätverkstermer, men antar att du menar att meningen inte går ihop på något sätt?

2.6GHz (och vanligen 5GHz) är frekvenser på vilka wifi-antenner kommunicerar med varandra. Lägre innebär bättre räckvidd och högre tillåter högre hastigheter, dual band innebär att den fixar båda samtidigt, något som är standard idag.

Ett nätverks hastighet mäts i megabit eller gigabit per sekund. Just denna Lynx 9000 fixar 850mbps på 2.4GHz (vet inte varför det stod 2.6, tillverkaren säger 2.4) och 1750mbps på 5GHz vilket jag skulle säga är rätt bra för oss vanligt folk. Det som avgör mest för mig personligen är vilka extrafunktioner som finns och hur användarvänliga menyerna är, och det är svårt att bedöma utan att ha tillgång till en.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rezol:

2.6GHz (och vanligen 5GHz) är frekvenser på vilka wifi-antenner kommunicerar med varandra. Lägre innebär bättre räckvidd och högre tillåter högre hastigheter, dual band innebär att den fixar båda samtidigt, något som är standard idag.

Ett nätverks hastighet mäts i megabit eller gigabit per sekund. Just denna Lynx 9000 fixar 850mbps på 2.4GHz (vet inte varför det stod 2.6, tillverkaren säger 2.4) och 1750mbps på 5GHz vilket jag skulle säga är rätt bra för oss vanligt folk. Det som avgör mest för mig personligen är vilka extrafunktioner som finns och hur användarvänliga menyerna är, och det är svårt att bedöma utan att ha tillgång till en.

Okej, så för mig själv som endast går in i menyn för att ändra lösenord (på sin höjd), som letar efter en "plug&play"-lösning så borde detta vara väldigt prisvärt alternativ? Förutsatt att allt fungerar som det ska, vill säga..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tokas:

Okej, så för mig själv som endast går in i menyn för att ändra lösenord (på sin höjd), som letar efter en "plug&play"-lösning så borde detta vara väldigt prisvärt alternativ? Förutsatt att allt fungerar som det ska, vill säga..

Det törs jag nog påstå. Jag hade definitivt övervägt den om jag var i behov av en ny. Men vill du vara säker på att nån främling på internet inte lurar dig så hinner du nog vänta på fler svar! Tänkte tipsa om att googla efter recensioner men hittar inte en enda...

Såg förresten nu att det var Elgiganten som hade blandat ihop hastighet och frekvens. De menade att max är 2.6 Gbps (det vill säga båda frekvensernas hastigheter sammanlagda).

Permalänk

Är det värt att köra? Kan den komma ner till 3999kr?

Permalänk
Moderator
Permalänk
Medlem

@The Dark Enemy: Det tror jag nog

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Du verkar tyvärr ha råkat ut för "ClasOhlson-slut". Det innebär att butiken hävdar att produkten finns i lager men butiken är inte synkad med kassans lagersaldot (tar några dagar). Konsekvensen blir att man inte kan slutföra ordern eftersom produkten är slut i kassan men butiken vet inte om detta utan fortsätter hävda att produkten finns i lager. Naturligtvis får man inget felmeddelande om detta - det går bara inte att välja leverans och slutföra ordern.

Skrev nyss i fyndtipstråden att kampanjen ska vara förlängd till kl 23 ikväll pga problem igår. Jag lade en beställning idag och koden fungerade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av peterk76:

Skrev nyss i fyndtipstråden att kampanjen ska vara förlängd till kl 23 ikväll pga problem igår. Jag lade en beställning idag och koden fungerade.

Finns det något kul som kampanjen gäller? Känns som de undantagit det mesta numera.

Permalänk
Skrivet av TheBodyLotion:

De närmsta månaderna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naki:

Finns det något kul som kampanjen gäller? Känns som de undantagit det mesta numera.

Köpte mest saker jag ändå tänkt köpa men gaminglurarna som det tipsats om blev prisvärda. 560kr för club clas medlem som använder fira20-koden.