Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av finally:

Har du något tips på en prisvärd PD-laddare eller ska man köra på den billigaste man kan hitta?

Mja, jag har en Satechi USB-C 75W-laddare, men den är ganska dyr.
Visst finns det riktigt billiga PD-laddare (Netonnet säljer en billig och halvklen PD-laddare på 18w för 99 spänn), men ingenting jag skulle lita på. Känns dumt att spara lite småpengar på något som i värsta fall kan börja att brinna.
Anker brukar att ha ganska vettiga laddare, men även Deltacos 45w för 249:- som får överraskande bra kritik. Finns även en 53w variant med både QC3.0 och 45w PD, men har ingen aning om den är bra/pålitlig.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Hej!
Såg att Mediamarkt har LENOVO Legion T530 med nedsatta priser. A: Är det det bra bygge som lätt går att uppgradera i framtiden? B: Är det bra priser eller blir det betydligt billigare att bygga en liknande själv? C: Vilka konfigurationer är mest prisvärda?
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av S1887:

Hej!
Såg att Mediamarkt har LENOVO Legion T530 med nedsatta priser. A: Är det det bra bygge som lätt går att uppgradera i framtiden? B: Är det bra priser eller blir det betydligt billigare att bygga en liknande själv? C: Vilka konfigurationer är mest prisvärda?
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...

Känns som att den här kan vara mer prisvärd.
https://www.webhallen.com/se/product/302906-Lenovo-IdeaCentre...
Liknande specs för 8490 :-

Har inte tittat närmare på just dessa men färdigbyggda datorer är ofta rätt knepiga att uppgradera utöver typ minne då de har lite udda komponenter och konfigurationer ibland, t.ex. nätagg som inte följer ATX-standarden så de inte lätt kan bytas ut och är klent tilltagna så att de inte kan ta kraftfullare grafikkort. Finns säkerligen någon som plockat isär och kollat i dessa på nätet dock, helt klart lönt att gräva lite.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av S1887:

Hej!
Såg att Mediamarkt har LENOVO Legion T530 med nedsatta priser. A: Är det det bra bygge som lätt går att uppgradera i framtiden? B: Är det bra priser eller blir det betydligt billigare att bygga en liknande själv? C: Vilka konfigurationer är mest prisvärda?
https://www.mediamarkt.se/sv/product/_lenovo-legion-t530-towe...

https://www.komplett.se/product/1077933/datorutrustning/dator...
För 9999kr
9500F, 2060, PLUS Gold psu med mera. Ser ut att vara rätt schysta komponenter (i datorn jag länkade).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Steelseries Rival 650
164gram? Eller är detta med alla vikter i? kommer ju kännas som en tegelsten

Det ska vara med alla vikter. Den ska väga runt 120 utan om jag inte förstått fel. Allra vanligast brukar vara att möss väger 80-100. Sannolikt batteriet som ändrar spelplanen något. Kör en mx master på jobbet, förvisso inga spel men den väger tydligen 145 och aldrig tänkt på att den skulle vara tung.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Tråd rensad; påminner igen om att all handel sker i marknaden och ingen annanstans.

Citat:

§9 Marknadsföring och annonsering

Forumet får inte användas för annonsering eller marknadsföring av egen eller andras verksamhet. Privatpersoner ska använda Marknad för all slags handel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@TheBodyLotion: Det är en jävla tegelsten. I typisk steelseries anda har dom inte riktigt förstått att det inte är kul att spela med en tegelsten för de flesta så antar dom äntligen fasar ut den och försöker komma in i matchen.

Permalänk
Medlem

Tråkig frakt bara men bra om man bor i Lund

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

64GB, helt ok för priset men påminner om när folk snålade och köpte Intel X25-V 40GB istället för den större modellen för att den "bara" kostade 1000 kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara vad man ska ha en 64GB ssd för?
För litet för att kunna ha det som en boot drive, knappt plats för en blue ray film eller ett spel.
Vad är poängen?

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Kan någon förklara vad man ska ha en 64GB ssd för?
För litet för att kunna ha det som en boot drive, knappt plats för en blue ray film eller ett spel.
Vad är poängen?

Jag har en intel nuc som styr min cnc fräs allt som finns på den är windows 7 samt cnc programet.
Totalt runt 15Gb, min nuvarande ssd i den börjar bli gammal och en ny disk för under en stor stark i pris vore ju fint.

Jag har även en mac mini som agerar plex server och har sin stora lagring i google drive där behövs även bara en windows 10 installation samt plex server.
Idag sitter det en mekanisk disk i den som är slö som fan, skulle vara trevligt att få en ssd vid uppdateringar och omstarter.
Jag använder datorn för sällan för att lägga pengar på den och köpa en ssd eftersom den bara står och har uptime men de 2-3 gångerna per år jag måste göra något med datorn blir jag bra frustrerad när det tar 30 sekunder att öppna den här datorn.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Savage_Gray:

Kan någon förklara vad man ska ha en 64GB ssd för?
För litet för att kunna ha det som en boot drive, knappt plats för en blue ray film eller ett spel.
Vad är poängen?

Man kan montera den i en sådan här och få ett toksnabbt (men aningen stort) USB-minne:
https://www.amazon.de/Schl%C3%BCssel-SuperSpeed-Adapter-Exter...
Det kan kanske vara bra för tillfälliga säkerhetskopior.
Och, ärligt talat, de minsta sortens USB-minnen är så små att de är för lätta att tappa bort ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Kan någon förklara vad man ska ha en 64GB ssd för?
För litet för att kunna ha det som en boot drive, knappt plats för en blue ray film eller ett spel.
Vad är poängen?

För liten för att ha som boot-disk? Jag kör min server på 120gb och använder inte ens hälften, Ubuntu behöver bara 20gb och det finns distar som bara använder hälften av det. Man kan utan problem klara sig på 10gb om man inte skall ha en massa stora program.

Kör man Windows får man skylla sig själv!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av Savage_Gray:

Kan någon förklara vad man ska ha en 64GB ssd för?
För litet för att kunna ha det som en boot drive, knappt plats för en blue ray film eller ett spel.
Vad är poängen?

Skrivet av zarkov:

För liten för att ha som boot-disk? Jag kör min server på 120gb och använder inte ens hälften, Ubuntu behöver bara 20gb och det finns distar som bara använder hälften av det. Man kan utan problem klara sig på 10gb om man inte skall ha en massa stora program.

Kör man Windows får man skylla sig själv!

Skickades från m.sweclockers.com

Jag körde länge windows på en 64GB SSD, så det är inga problem heller.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

Några Intel Gamer days deals i EU? https://gamerdays.intel.com/

Visa signatur

MSI PRO Z690-A WIFI DDR4 - Intel i5 12600K - ASUS GeForce RTX 4070 Dual 12GB - G.Skill TridentZ Neo DDR4-3600 C16 - Corsair RM750X V2 - Fractal Design Meshify 2 Compact - WD SN750 SE 1TB - Yamaha AG03 - Beyer Dynamic DT 770 Pro - LG 27'' UltraGear 27GL850 QHD Nano IPS 144 Hz - Logitech PRO X Superlight - Wooting 60HE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Kan någon förklara vad man ska ha en 64GB ssd för?
För litet för att kunna ha det som en boot drive, knappt plats för en blue ray film eller ett spel.
Vad är poängen?

Min chromebook har 16GB ssd

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

RTX 2080 för 549 Euro.. Riktigt fint pris!

https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olsson80:

RTX 2080 för 549 Euro.. Riktigt fint pris!

https://www.mindfactory.de/Highlights/MindStar

Verkar ju inte gå att frakta till Sverige?

Visa signatur

ASUS B450-F STRIX GAMING | RYZEN 5 3600x | H100i V2
16GB DDR4 @ 3466Mhz | XFX Radeon RX 5700 XT THICC II Ultra
Corsair RM750X 750W v2 | Samsung 850 EVO 256GB / Intel 335 180GB / 2TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av kapisch:

Verkar ju inte gå att frakta till Sverige?

Går via mailboxde.com, kräver att du fyller i och signerar deras fullmakt.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Går via mailboxde.com, kräver att du fyller i och signerar deras fullmakt.

Går även att frakta direkt via sidan om man har företag. Dock med frakt på drygt 300kr.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Audiopro t14 1990kr på elgiganten.
Köpte själv ett vitt och ett svart par.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

@Murgatroyd: men från Japan betalar du moms och tullavgift tyvärr.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Triton242:

Audiopro t14 1990kr på elgiganten.
Köpte själv ett vitt och ett svart par.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad tycker du om ljudet? Det kliar i köpfingret här.
Har de en förvrängd ljudbild typ som bose-högtalare brukar ha?

Det är viktigt för mig att ljudet är rent och tydligt vid podcast och talkshow.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad tycker du om ljudet? Det kliar i köpfingret här.
Har de en förvrängd ljudbild typ som bose-högtalare brukar ha?

Just dessa har inte kommit ännu men jag har köpt flera vid tidigare reoar av dessa till alla möjliga vänner.
För 2000kr med allt man får är det ett riktigt bang for the buck.
Inga party burkar men perfekt att ha till ungarnas rum, förbättra Tv ljudet med mil eller som ren musikanläggning i normala rum skulle jag säga.
De är lagom stora, snygga o smälter in lätt och förmedlar musik helt okey.
Skulle inte haft de framför datorn då de behöver ca 2 meter mellan högtalare och lyssningspositon för att de skall flyta ut fint.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Vad tycker du om ljudet? Det kliar i köpfingret här.
Har de en förvrängd ljudbild typ som bose-högtalare brukar ha?

Det är viktigt för mig att ljudet är rent och tydligt vid podcast och talkshow.

Har haft dem i ett par år nu, har inte haft några problem och jag lyssnar ofta på podcasts osv. Låter bra för sitt pris får man säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon298854:

Lenovo har kampanj + att man får en 10% rabattkod om man registrerar sig för nyhetsmail först innan köp.

Längst ner på denna sida finns Anpassa och Köp:
https://www.lenovo.com/se/sv/laptops/legion-laptops/legion-y-...

Erbjudandet gäller endast tom. 2 sep.

Jag nyttjade detta och köpte en Legion Y540-17IRH som jag konfigurerade själv och tog utan OS då jag har en licens.

Konfigurationsdetaljer:
- Intel Core i7-9750H-processor (2,60 GHz, upp till 4,50 GHz med Turbo Boost, 6 kärnor, 12 MB cache)
- 32 GB (16+16) DDR4 2 666 MHz SoDIMM
- 512 GB SSD-enhet, M.2 2280, PCIe-NVMe, TLC
- 17,3" FHD (1 920 × 1 080), LED-bakgrundsbelysning, IPS, 300 nit, antireflex, 144 Hz, tunn
- NVIDIA GeForce RTX 2060 6 GB GDDR6 192 bitar
- Svart
- Tangentbord bakgrundsbelyst silver nordiskt (DK/FI/NO/SV/EN)
- 720p HD-kamera med array-mikrofon
- HM370
- 3-cells inbyggt Li-polymerbatteri, 57 Wh
- 230 W nätadapter (tre stift) – EU
- Lenovo Wireless 2x2 AC, Bluetooth Version 4.1
- Publikationer – nordiska språk (DK/FI/SV/NO/EN)
- 2 års verkstad eller inlämning

Pris: 12810kr inkl moms och frakt.

Finns det någon direktlänk för att registrera sig till deras nyhetsbrev/mail för att kunna få dessa extra 10 % rabatt?

För mig poppade den rutan upp ibland men dessa extra 10 % funkade inte alls när jag försökte använda det.

Slutpriset för exakt samma specs du valde landade på ~13520 kr för mig och inte strax under 13000 kr som du fick.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Kan någon förklara vad man ska ha en 64GB ssd för?
För litet för att kunna ha det som en boot drive

Alla kör ju inte OS som har helt larviga utrymmeskrav.
Annars: liten cachedisk.

Permalänk
Medlem

Bose Noise Cancelling Headphones 700 - Svart

https://www.webhallen.com/se/product/303162-Bose-Noise-Cancel...

Medlemspris: 3709:-
Rabatt: 681:- (kanske beror på Nivå)
Närmast prisjakt: 4390:-

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5141400

Skickades från m.sweclockers.com

Edit, "gick upp" en level och nu blev priset:
Medlemspris: 3695:- (Rbatt: 695:-)
Närmast prisjakt: 4390:-

Visa signatur

CASE: Corsair Obsidian 900D | CPU: Intel i7-8086k@5.4GHz | GPUs: 1x AORUS GeForce® GTX 2080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition | 2x AORUS GeForce® GTX 1080 Ti Waterforce WB Xtreme Edition 11G | MB: Asus ROG Maximus Formula X | NVMe: 1x 1TB Samsung 960 Pro PCIe | SSD: 2x 1TB Samsung 850 EVO | RAM: G.Skill Trident Z Black/White 64GB (4x16GB) / 3200Mhz / DDR4 / CL14 | PSU: Corsair HX1200i | COOLING: EKWB EK-KIT 1xXE360 1xXE420 1xXE240 | SCREENs: 2x40" 3x27" 1x34" UW | HEADPHONES: SteelSeries Arctis Pro Wireless | MOUSE: Mad Catz R.A.T 8+ | KEYBOARD: Corsair Gaming K95 RGB PLATINUM
https://valid.x86.fr/bjhxgj

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Asterion:

Finns det någon direktlänk för att registrera sig till deras nyhetsbrev/mail för att kunna få dessa extra 10 % rabatt?

För mig poppade den rutan upp ibland men dessa extra 10 % funkade inte alls när jag försökte använda det.

Slutpriset för exakt samma specs du valde landade på ~13520 kr för mig och inte strax under 13000 kr som du fick.

@Asterion

Det kom upp som ett val för mig när jag nyregistrerade mig på Lenovo sidan, va en ruta att kryssa i att jag fick en 10% rabattkod om de kunde skicka lite mail med erbjudanden mm.

10% rabattkoden kom till min mail att använda på ett köp inom 7 dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaffeofikaelika:

@Murgatroyd: men från Japan betalar du moms och tullavgift tyvärr.

Jo, det är självklart.
Jag köper förstås bara saker från Japan som bara finns där - från amazon.co.jp..., annars köper jag då jag är i Tokyo.

Visa signatur

"There's a Sucker Born Every Minute"
På nätet sedan 1994