Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av miizoo:

G skill RAM minnen 16gb 3000mhz CL16 för oslagbara 99 euro!

https://www.mindfactory.de/product_info.php/16GB-G-Skill-Aegi...

Skickades från m.sweclockers.com

Väldigt bra pris, problemet är att de inte skickar direkt till Sverige utan man får köra med en postlåda i Tyskland. Frakten till postlådan kostar €8.99, och därefter blir det ytterligare en frakt på €15 för att få hem den till Sverige.

Slutpriset landar då på €122.99, vilket blir med €1 ~= 10.3 kr ca 1267 kr. Då kan man nog lika gärna lägga till 40 kr och köpa Corsair Vengeance 2x8 GB DDR4 3000 MHz CL16 för 1305 kr hos Computersalg, för att slippa strulet:

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4719779

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defendermannen:

Någon här som lyckats beställa nedladdningsbara produkter hos elgiganten?
När jag går in på sidan där man fyller i sina betaluppgifter får jag bara
"Produkter för digital nedladdning kan endast köpas när du är inloggad
Office 365 Home (Nedladdning)"
och
"Fraktalternativ
Inga tillgängliga leveransalternativ. Kontrollera dina adressuppgifter och att varorna du försöker köpa finns tillgängliga för beställning."

Även fast jag skapat ett konto.
Efter att jag fyllt i mina kortuppgifter så kan jag inte trycka på "slutför order" knappen eftersom den är utgråad.

Någon som vet hur man löser det?

Köp en i taget.
Jag använde swish och med Edge.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Gäller inte? Stod det någonstans? Jag trodde det skulle gälla alla RTX-kort oavsätt återförsäljare?

Skickades från m.sweclockers.com

Står på nvidias hemsida vilka återförsäljare, finns inget sätt att få koden från nvidia, de ska man få direkt från återförsäljaren.

Rätta mig gärna om ja har fel

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av raks0:

Står på nvidias hemsida vilka återförsäljare, finns inget sätt att få koden från nvidia, de ska man få direkt från återförsäljaren.

Rätta mig gärna om ja har fel

Om vi inte kollar på olika sidor hos Nvidia så listas det ju inte en enda svenskåterförsäljare där, men t.ex. inet har ju den dealen. Jag tror inte man ska säga att den "inte gäller" förrän man explicit läst/fått svar på att den inte gör det.

Man kanske ska maila mindfactory om det? Det kan ju vara så att dom inte hunnit skapa en kampanjsida för det än, det var ju ändå bara ett par dagar sen Nvidia gick ut med dealen?

Edit: Ok, hittade inet på Nvidias svenska sida nu, får försöka hitta deras tyska sida också.

Edit2: Du har rätt, de listas inte här. Tycker ändå man ska maila och fråga, de ser ju ut att ha haft Nvidia-bundles förut om man googlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dabman:

Köp en i taget.
Jag använde swish och med Edge.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av jonthan:

Jag har köpt det och det funkade utmärkt när jag var inloggad, men det var ju någon vecka sen

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, men jag får det fortfarande inte att fungera.
Har testat edge i win 10, edge på android, skapat ännu ett nytt konto, loggat in via Facebook och att loggat in via Gmail.

Kanske får erkänna mig besegrad.
Om någon har tid och lust skulle det vara intressant att höra vad som händer om ni lägger in en nedladdningsbar produkt i korgen och går till kassan. Är "slutför köp" knappen inte utgråad för er?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defendermannen:

Tack, men jag får det fortfarande inte att fungera.
Har testat edge i win 10, edge på android, skapat ännu ett nytt konto, loggat in via Facebook och att loggat in via Gmail.

Kanske får erkänna mig besegrad.
Om någon har tid och lust skulle det vara intressant att höra vad som händer om ni lägger in en nedladdningsbar produkt i korgen och går till kassan. Är "slutför köp" knappen inte utgråad för er?

Har inte haft problemet själv, men sett att folk tidigare lagt en fysisk produkt i korgen och sen tagit bort den i något steg.

Edit: "logga in" kanske betyder "bli medlem i vår klubb som lämnar ut dina uppgifter till 3e man", jag har konto men är inte medlem och får nu problemet i Chrome

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defendermannen:

Tack, men jag får det fortfarande inte att fungera.
Har testat edge i win 10, edge på android, skapat ännu ett nytt konto, loggat in via Facebook och att loggat in via Gmail.

Kanske får erkänna mig besegrad.
Om någon har tid och lust skulle det vara intressant att höra vad som händer om ni lägger in en nedladdningsbar produkt i korgen och går till kassan. Är "slutför köp" knappen inte utgråad för er?

Fungerar för mig, enligt ovan - fortfarande.

Permalänk
Skrivet av rbt:

Har inte haft problemet själv, men sett att folk tidigare lagt en fysisk produkt i korgen och sen tagit bort den i något steg.

Edit: "logga in" kanske betyder "bli medlem i vår klubb som lämnar ut dina uppgifter till 3e man", jag har konto men är inte medlem och får nu problemet i Chrome

Tack. Testade ticka i att bli medlem i deras klubb men det gick inge bättre för det. Testade lägga i en fysisk produkt också. Då kunde jag slutföra köpet. Sen testade jag lägga ur den produkten. Då blev knappen utgråad igen

Skrivet av dabman:

Fungerar för mig, enligt ovan - fortfarande.

Tack.
Det här va ju konstigt. Om det hade varit ett webläsarproblem borde det ju funka på mobilen eller i edge.
Om det är att problem kopplat till mitt acc så borde det ju löst sig när jag skapade nya.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Defendermannen:

Tack. Testade ticka i att bli medlem i deras klubb men det gick inge bättre för det. Testade lägga i en fysisk produkt också. Då kunde jag slutföra köpet. Sen testade jag lägga ur den produkten. Då blev knappen utgråad igen

Tack.
Det här va ju konstigt. Om det hade varit ett webläsarproblem borde det ju funka på mobilen eller i edge.
Om det är att problem kopplat till mitt acc så borde det ju löst sig när jag skapade nya.

Det var en som provade koppla upp sig med VPN, så fungerade det. Sök på VPN i denna tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av dabman:

Det var en som provade koppla upp sig med VPN, så fungerade det. Sök på VPN i denna tråd.

Skickades från m.sweclockers.com

Det funkade!!! Jag trodde att du började trolla mig. "Hur fan kan en vpn hjälpa?" Tänkte jag, men se på fan. Laddade ner en vpn app och startade en gratis trial. Då kunde jag betala via Swish. Har ingen aning om varför det gick, en vpn döljer väl bara min riktiga ip? Tack för tipset!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mrwite:

Står ju såhär i instruktionen från mailboxde "Please cite Mailboxde.com GmbH always in the first or second line" så bara du har med på första eller andra raden ska det va ok.

Det löste sig. Det var just det jag missade i leveransadressen från Mindfactory ( att skriva Mailboxde.com GmbH ). Hade bara angett mitt namn och id.
Enda som krävdes var att fylla i ett "Power of Attorney" dokument från mailboxde och sen kunde dom forwarda paketet. Puh! Gpu på väg från tysklan, yay!

Permalänk
Medlem

Någon som har fått in sitt grafikkort på mailbox.de?
När jag följer mitt paket på DHL så står det som levererat men på mailbox.de så dyker det inte upp.
Jag förstår att det kan ta lite tid men är nyfiken om någon har fått upp det där än.

Visa signatur

Blank

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på trådlösa hörlurar passande gaming? Jag har Logitech G933 idag vars batteri, laddkontakt och volymknapp gett upp på. Har varit nöjd med dem men sugen på att testa något annat, gärna på erbjudande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Någon som har fått in sitt grafikkort på mailbox.de?
När jag följer mitt paket på DHL så står det som levererat men på mailbox.de så dyker det inte upp.
Jag förstår att det kan ta lite tid men är nyfiken om någon har fått upp det där än.

Jag väntar lika otåligt som du på ett mail från mailboxde

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jesper_W:

Någon som har tips på trådlösa hörlurar passande gaming? Jag har Logitech G933 idag vars batteri, laddkontakt och volymknapp gett upp på. Har varit nöjd med dem men sugen på att testa något annat, gärna på erbjudande.

Är grymt nöjd med mina HyperX Cloud Flight. Riktigt bra ljud i min mening och kan gå runt relativt fritt i huset på båda våningarna. Förutom när jag är på toa nere, då dör dom. Så no pooping downstairs for me (while talking)

Har förövrigt haft både G930 och G933 innan och G930 gillade jag starkt men mjukvaran släpade efter, samma sak med G933 tyvärr. Dom returnerades.

Visa signatur

Intel Core i9 10850K @ 5Ghz.
64GB DDR4 3200Mhz.
1TB NVMe M2, 1TB SSD.
Lian Li PC-O11 Dynamic PCMR Limited Edition.
ASUS 3080 Strix OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av lasseTM:

Någon som har fått in sitt grafikkort på mailbox.de?
När jag följer mitt paket på DHL så står det som levererat men på mailbox.de så dyker det inte upp.
Jag förstår att det kan ta lite tid men är nyfiken om någon har fått upp det där än.

Skrivet av Mrwite:

Jag väntar lika otåligt som du på ett mail från mailboxde

Jag har fått mitt, samt betalat för att de ska skicka vidare det. Fick ett mail när det var klart, och så dök det upp under "Received shipments" på deras sida (och nu ligger det under "Ready to send" efter att jag betalt).

Blev förvånad över hur snabbt det gick för min del, enligt DHL levererades paketet 10:41, och jag fick mailet från mailboxde vid 11:02. Ni lär nog få era mail snart!

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Jag har fått mitt, samt betalat för att de ska skicka vidare det. Fick ett mail när det var klart, och så dök det upp under "Received shipments" på deras sida (och nu ligger det under "Ready to send" efter att jag betalt).

Blev förvånad över hur snabbt det gick för min del, enligt DHL levererades paketet 10:41, och jag fick mailet från mailboxde vid 11:02. Ni lär nog få era mail snart!

Hade fått mitt mail också nu med det hade gmail sorterat som spam.

Visa signatur

Of all the things Ive lost, I miss my mind the most

Permalänk
Medlem
Skrivet av aejt:

Jag har fått mitt, samt betalat för att de ska skicka vidare det. Fick ett mail när det var klart, och så dök det upp under "Received shipments" på deras sida (och nu ligger det under "Ready to send" efter att jag betalt).

Blev förvånad över hur snabbt det gick för min del, enligt DHL levererades paketet 10:41, och jag fick mailet från mailboxde vid 11:02. Ni lär nog få era mail snart!

Skrivet av Mrwite:

Hade fått mitt mail också nu med det hade gmail sorterat som spam.

Inget i varken inkorgen eller när jag loggar in på sidan.
Antar att jag får vänta till imorgon :/

Visa signatur

Blank

Permalänk

Beställde accesspunkten från TP-link som var listad tidigare, någon som vet varför den togs bort? Var det ett dåligt köp?
https://www.amazon.de/dp/B01LLAK1UG/ref=pe_3044161_185740101_...

Är ubiquity mycket bättre eller?

Permalänk
Medlem

Jag kan inte vara den enda som läste detta som XBox One X inkl Fallout för 763790:- ?

Hursomhelst, riktigt bra pris!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thisisafakenick:

Beställde accesspunkten från TP-link som var listad tidigare, någon som vet varför den togs bort? Var det ett dåligt köp?
https://www.amazon.de/dp/B01LLAK1UG/ref=pe_3044161_185740101_...

Är ubiquity mycket bättre eller?

Dålig koll på just de, men vet att Ubiquiti är superstabila och väldigt sällan några problem. De liknar mer en enterprise lösning fast för hemmet(som knappt skalats ned då du kan bygga nästan hur stort du vill). Säljer de i jobbet och de funkar alltid lika bra hos kunden.

edit: Mitt 2080 kom till mailboxde imorse, betalade frakten och ligger nu under "Ready to send", lär hoppa över till "sent" imorgon om jag förstår det rätt.

Visa signatur

.

Permalänk
Skrivet av raks0:

edit: Mitt 2080 kom till mailboxde imorse, betalade frakten och ligger nu under "Ready to send", lär hoppa över till "sent" imorgon om jag förstår det rätt.

Vad blev kostnaden med mailboxde om jag får fråga?

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Vad blev kostnaden med mailboxde om jag får fråga?

16€ för att skickas med 500€ försäkring, 25€ för 1000€.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Någon som har testat att ta isär (a.k.a. shuck) en WD My Book Desktop nyligen? Är det fortfarande WD Red-diskar-ish inuti? Är sugen på att testa och sätta in mer lagring i NAS:en.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Någon som har testat att ta isär (a.k.a. shuck) en WD My Book Desktop nyligen? Är det fortfarande WD Red-diskar-ish inuti? Är sugen på att testa och sätta in mer lagring i NAS:en.

Rätta mig om jag har fel, men det är inte röda diskar i My Book, utan endast My Cloud.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Borked:

Rätta mig om jag har fel, men det är inte röda diskar i My Book, utan endast My Cloud.

Skickades från m.sweclockers.com

Det har varit en Red-disk-ish i My Book Desktop tidigare. Om man köpte My Book Duo var det till och med faktiska Red-diskar i, antagligen eftersom de satt konfade i RAID. En av många källor: https://tinkertry.com/liberate-western-digital-8tb-from-exter....

Anledningen till att jag frågar är för att jag inte sett så mycket information om detta efter 2016-2017 någonstans, och undrar då om detta fortfarande är aktuellt.

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Rätta mig om jag har fel, men det är inte röda diskar i My Book, utan endast My Cloud.

Skickades från m.sweclockers.com

det viktiga är om det är 1 eller 2 diskar för att komma upp i 8TB

det tillverkas bara RED, GOLD och PURPLE i 8TB så något av dem får man

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Skrivet av rbt:

det viktiga är om det är 1 eller 2 diskar för att komma upp i 8TB

det tillverkas bara RED GOLD och PURPLE i 8TB så något av dem får man

Jag är inte jätteinsatt i hårddiskvärlden för närvarande, men dessa två ser ut att vara vanliga WD Red-diskar på 8TB:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3606697
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4794747

Är de någon form av strypta Red Gold isf?

Visa signatur

Supermicro X10SDV-6C-TLN4F m. Xeon-D 1528 | Crucial 64GB 2400MHz ECC | Silverstone DS380B | Corsair SF450 450W | HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av ddaniel91:

Jag är inte jätteinsatt i hårddiskvärlden för närvarande, men dessa två ser ut att vara vanliga WD Red-diskar på 8TB:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=3606697
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4794747

Är de någon form av strypta Red Gold isf?

sorry, missade ett kommatecken. det är 3 olika typer av diskar

Visa signatur

[ CPU: Ryzen 9 3900X || MB: ASUS X470-F || Mem: Corsair 2x16GB 3600c14 || GPU: MSI RTX 2080 Gaming X Trio || PSU: Fractal Newton R3 600W || HD: Samsung 970 EVO 1TB + SATA SSDs || Chassi: Fractal Define R6 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av rbt:

det viktiga är om det är 1 eller 2 diskar för att komma upp i 8TB

det tillverkas bara RED, GOLD och PURPLE i 8TB så något av dem får man

Okej tack!
Då blev det helt plötsligt intressant att få en WD red 8tb för 1800kr.

Skickades från m.sweclockers.com