Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiisken:

Tyvärr så måste jag meddela att vi har haft en felaktig specifikation (samt bild) på vår hemsida när det kommer till den produkt du har beställt med artikelnummer: 10521294 (dessvärre så är det bara en fläkt och inte en hel kylare) och din order har därför annullerats och hela köpesumman kommer att återbetalas dig.

Den riktiga produkten finner du här: http://www.misco.se/?sku=10563953 och även om jag önskar att jag hade kunnat skicka ut en sådan till dig istället så är prisskillnaden lite för stor för att jag skall kunna göra det.

Det jag däremot kan erbjuda dig är att du får köpa den till det pris vi köper in den för, vilket är 356:- inkl. moms, och om det är intressant så ber jag dig att återkomma till mig så att vi kan lösa det rent tekniskt.

Ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade och får önska dig en trevlig helg

Dold text

Fick detta mail nyss angående Processorkylaren på Misco. Blev lite besviken men tycker det är ett fint erbjudande som de kompenserar med så är lite sugen på att köpa den. Vad tror ni är den värd 356kr?

Finns för 380kr på cdon men då tillkommer ju frakten.
Personligen så lägger jag hellre på 200 och får en riktig kylare eller snålar och köper en Cooler Master Hyper 212 evo för 249kr.
I min mening så är 350kr på tok för mycket även om den är bra, pushpins känns helt klart motbjudande.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk

Ingen bra erbjudande på datorkomponeter....tror ni att butikerna vänta till nästa helg och folk ha fått lönen??

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

Ingen bra erbjudande på datorkomponeter....tror ni att butikerna vänta till nästa helg och folk ha fått lönen??

CDON kommer att ha sin 15% nästa vecka, så bättre att vänta :).

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av zelxi:

CDON kommer att ha sin 15% nästa vecka, så bättre att vänta :).

oHHHHHH !!! glömt det----tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvEngland:

Ingen bra erbjudande på datorkomponeter....tror ni att butikerna vänta till nästa helg och folk ha fått lönen??

Tänkte skriva att den på 3D skärmar från komplett var bra men Kompletts 99kr frakt satte den bara 14kr under wesellcds normalpris på Asus 27".
Lite synd med tanke på att nästan alla fått lönen.

Skrivet av screamin-daemon:

Alla behöver Kaffe framför datorn (eller Cola) och Elgiganten rear ut Bosch Tassimo för 299:- (Kapselmaskin, finns kaffe, the och chocklad)
http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/kaffe-espresso/T...

Tråkiga är att man måste köpa kapslar till den så det blir ytterligare 5kr per kopp kaffe man gör. Om man sedan dricker 5 koppar kaffe om dagen så är det ändå 25 kronor om dagen i 30 dagar. Totalt 750kr månaden för att dricka kaffe...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av screamin-daemon:

Greenmangaming har rea på Square Enix, tex Tomb raider för 16.99$
Anger man rabattkoden GMG20-LLASD-D8WBQ blir det istället låga 13.60$ 0_o

Sleeping dogs för 9.51$ - med ovannämnda rabattkod blir det istället 7.61$
http://www.greenmangaming.com/s/se/en/pc/games/action/sleepin...

Hela rean:
http://www.greenmangaming.com/massive-savings-square-enix-tit...

Alla behöver Kaffe framför datorn (eller Cola) och Elgiganten rear ut Bosch Tassimo för 299:- (Kapselmaskin, finns kaffe, the och chocklad)
http://www.elgiganten.se/product/hem-hushall/kaffe-espresso/T...

Kul att tassmi ligger på 300 på nätet då det var chock pris endast i butik i tisdags? eller om de va onsdags.

Folk: tänk att detta är bara nätpris, ej collect at store och ej butikspris längre, går du till butik kommer de ligga mellan 500-600 kr.

Enbart nätpris.

Vi hade 70 stycken t20 och när dagen var slut hade vi bara 3 stycken kvar (en av elgigantens minsta butiker).

off topic: Tycker det är riktigt kul att elgiganten kör chockpriser varje dag, en vara var dag som det är riktigt lågt pris på, +- 0 priser oftast eller 100:- i förtjänst för butiken bara.

Skrivet av Pimpim666:

Tänkte skriva att den på 3D skärmar från komplett var bra men Kompletts 99kr frakt satte den bara 14kr under wesellcds normalpris på Asus 27".
Lite synd med tanke på att nästan alla fått lönen.

Tråkiga är att man måste köpa kapslar till den så det blir ytterligare 5kr per kopp kaffe man gör. Om man sedan dricker 5 koppar kaffe om dagen så är det ändå 25 kronor om dagen i 30 dagar. Totalt 750kr månaden för att dricka kaffe...

Kaspelmaskiner är helt ok, men inte 750 kr i månaden xD

vanligt kaffe kostar 49:- för 16 kapslar så det blir ca 100 per månad för vanligt kaffe(1 om dagen). Och det är stora koppar då 2.5dl koppar. Har du små koppar räcker en kapsel till 2 koppar :). Så det tycker jag inte är så farligt

Perfekt å ha v id datorn eller så om man bara vill ha en kopp å är lat xD

Fast ska du ha mycket kaffe så kör man ju självklart med perkulator å köper färskmalet kaffe från närmaste kaffe affären

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Pimpim666:

Tråkiga är att man måste köpa kapslar till den så det blir ytterligare 5kr per kopp kaffe man gör. Om man sedan dricker 5 koppar kaffe om dagen så är det ändå 25 kronor om dagen i 30 dagar. Totalt 750kr månaden för att dricka kaffe...

Tycker man köper en kapselmaskin som supplement till en riktig bryggare. Blir lätt dyrt om man får gäster ju och tar en jävla tid Dock helt perfekt om man bara vill ha en snabb kopp kaffe/chocklad. Har försökt att brygga en kopp kaffe med min Moccamaster, det blir inte gott.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vispen123:

MediaMarkt har rea på Logitech Z906 5.1 surroundljudsystem. Kostar nu 1500~ (tidigare 2400~)

Är det någon som kan bekräfta detta? På deras hemsida står det 2489:-

Visa signatur

Här skryts det inte!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Passe:

Är det någon som kan bekräfta detta? På deras hemsida står det 2489:-

Finns med i dagens annons i Göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiisken:

Tyvärr så måste jag meddela att vi har haft en felaktig specifikation (samt bild) på vår hemsida när det kommer till den produkt du har beställt med artikelnummer: 10521294 (dessvärre så är det bara en fläkt och inte en hel kylare) och din order har därför annullerats och hela köpesumman kommer att återbetalas dig.

Den riktiga produkten finner du här: http://www.misco.se/?sku=10563953 och även om jag önskar att jag hade kunnat skicka ut en sådan till dig istället så är prisskillnaden lite för stor för att jag skall kunna göra det.

Det jag däremot kan erbjuda dig är att du får köpa den till det pris vi köper in den för, vilket är 356:- inkl. moms, och om det är intressant så ber jag dig att återkomma till mig så att vi kan lösa det rent tekniskt.

Ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade och får önska dig en trevlig helg

Dold text

Fick detta mail nyss angående Processorkylaren på Misco. Blev lite besviken men tycker det är ett fint erbjudande som de kompenserar med så är lite sugen på att köpa den. Vad tror ni är den värd 356kr?

Skit också. Jag har inte fått det mailet! Dom har skickat fläktarna till mig som jag trodde var cpu-kylare. Blir till att maila deras support! Tack för att du delade med dig!

Visa signatur

i5 4670K, 16GB ram, 1070GTX

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Xeter:

Skit också. Jag har inte fått det mailet! Dom har skickat fläktarna till mig som jag trodde var cpu-kylare. Blir till att maila deras support! Tack för att du delade med dig!

Samma här, jag mejlade Misco igår men nu fick jag ett mejl med kolli-id. 400g så det är bara fläktar.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Samma här, jag mejlade Misco igår men nu fick jag ett mejl med kolli-id. 400g så det är bara fläktar.

Status på min beställning är "Pågående" men jag har skickat 2 mail och sagt att jag inte vill ha några fläktar så troligtvis har dom avbrutit den.

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Finns med i dagens annons i Göteborg.

Står det något om "Endast Göteborg"? Och finns det någon tidsrymd för annonsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_ikers:

Står det något om "Endast Göteborg"? Och finns det någon tidsrymd för annonsen?

MM har olika erbjudande beroende på varuhus.
Detta finns i Göteborg och gäller till 28/5.

Bara gå till MM hemsida och kolla vad som gäller för MM närmast dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fiisken:

Tyvärr så måste jag meddela att vi har haft en felaktig specifikation (samt bild) på vår hemsida när det kommer till den produkt du har beställt med artikelnummer: 10521294 (dessvärre så är det bara en fläkt och inte en hel kylare) och din order har därför annullerats och hela köpesumman kommer att återbetalas dig.

Den riktiga produkten finner du här: http://www.misco.se/?sku=10563953 och även om jag önskar att jag hade kunnat skicka ut en sådan till dig istället så är prisskillnaden lite för stor för att jag skall kunna göra det.

Det jag däremot kan erbjuda dig är att du får köpa den till det pris vi köper in den för, vilket är 356:- inkl. moms, och om det är intressant så ber jag dig att återkomma till mig så att vi kan lösa det rent tekniskt.

Ber så hemskt mycket om ursäkt för det inträffade och får önska dig en trevlig helg

Dold text

Fick detta mail nyss angående Processorkylaren på Misco. Blev lite besviken men tycker det är ett fint erbjudande som de kompenserar med så är lite sugen på att köpa den. Vad tror ni är den värd 356kr?

Hej! Det var jag som tipsade från början.

Jag fick också orderbekräftelse om att Kabuton blivit skickad, men som en Glidestream 1300 rpm istället. Jag tycker det är märkligt resonerat från Miscos sida, då jag mailade dem innan både beställning och innan jag skrev tipset i denna tråd (ser att min originalpost är borttagen), och svaret har ni här:

Hej,

Vårt pris 121:- inkl moms stämmer.

Med vänliga hälsningar / Best regards

____________________________________________________
Misco AB

Xxxxx Xxxxxxxx

Head Of Category
PPD - Printer & Peripherals Division

E-mail: xxxxx.xxxxxxxx@misco.se

Dir: +46 (0)510-xx xx xx - Mob:+46 (0)xx-xxx xx xx
Vxl: +46 (0)510-48 50 00 - Fax: +46 (0)510-48 50 01

Från: Jimmy Nilzohn [
Skickat: den 22 maj 2013 21:13
Till: webb order
Ämne: Scythe Kabuto II

Hej Misco!

Stämmer Ert pris på Scythe Kabuto II (http://www.misco.se/?sku=10521294 , 121 kr?
Det är åtminstone 200 kr billigare än närmsta konkurrent. Det kliar i ”köp”-fingret, men det känns som ärlighet varar längst 

Mvh

Jimmy Nilsson
Kristianstad

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nilzohn:

Hej! Det var jag som tipsade från början.

Jag fick också orderbekräftelse om att Kabuton blivit skickad, men som en Glidestream 1300 rpm istället. Jag tycker det är märkligt resonerat från Miscos sida, då jag mailade dem innan både beställning och innan jag skrev tipset i denna tråd (ser att min originalpost är borttagen), och svaret har ni här:

Hej,

Vårt pris 121:- inkl moms stämmer.

Med vänliga hälsningar / Best regards

____________________________________________________
Misco AB

Xxxxx Xxxxxxxx

Head Of Category
PPD - Printer & Peripherals Division

E-mail: xxxxx.xxxxxxxx@misco.se

Dir: +46 (0)510-xx xx xx - Mob:+46 (0)xx-xxx xx xx
Vxl: +46 (0)510-48 50 00 - Fax: +46 (0)510-48 50 01

Från: Jimmy Nilzohn [
Skickat: den 22 maj 2013 21:13
Till: webb order
Ämne: Scythe Kabuto II

Hej Misco!

Stämmer Ert pris på Scythe Kabuto II (http://www.misco.se/?sku=10521294 , 121 kr?
Det är åtminstone 200 kr billigare än närmsta konkurrent. Det kliar i ”köp”-fingret, men det känns som ärlighet varar längst 

Mvh

Jimmy Nilsson
Kristianstad

Allt verkar helt klart skumt, tycker inte dom skött det på ett bra sätt.
Vissa har fått ordern borttagen, andra har fått ordern fryst, vissa har fått mail att det blivit något fel å andra tycks helt enkelt fått ett par fläktar istället för en kylare.
Vad ska Misco.se säga till sitt försvar?

Visa signatur

Define R4 | Asus z97-Pro Gamer| 4790K ~ 4.6Ghz | Gainward 1080 Phoenix | Corsair Vengeance 2x8GB 1600MHz | Phanteks PH-TC14PE | EVGA SuperNova G2 750W | Samsung 850 Evo 256gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ackaman:

GoPro Hero 3 Silver Edition

1490:- på mediamarkt IDAG!

Lägsta pris på prisjakt: 2548:-

Ser ut att gälla på samtliga mediamarkt då dom firar 30 varuhus i Sverige.

Vart såg du detta?
Står inget i veckobladet som är 23-26 och inget på deras hemsida.
Lite sugen men orkar inte direkt ta mig dit om det bara är 1 varuhus i sverige det gäller på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Vart såg du detta?
Står inget i veckobladet som är 23-26 och inget på deras hemsida.
Lite sugen men orkar inte direkt ta mig dit om det bara är 1 varuhus i sverige det gäller på.

Ligger som annons idag under varuhus Göteborg på deras hemsida.

Permalänk

Jag hittar inte heller Gopro 3 Silver Edition nedsatt på MediaMarkt, kan någon länka tack?
White edition har dock "MediaMarkt-pris" vilket i detta fall är 100kr dyrare än 3 andra butiker på prisjakt..

edit: Pratade precis med Kundtjänst, 1490:- priset på GoPro Hero 3 Silver Edition gäller endast i göteborg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ligger som annons idag under varuhus Göteborg på deras hemsida.

Förtydligade det i tipstråden, så fler slipper göra som ovan kontakta kundtjänst osv för ett Tips som bara gäller på 1 MediaMarkt.

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Förtydligade det i tipstråden, så fler slipper göra som ovan kontakta kundtjänst osv för ett Tips som bara gäller på 1 MediaMarkt.

Finns tre media markt i Göteborg. Priset gäller alla tre antar jag?

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 900d PSU: Seasonic Prime Titanium 850W Moderkort: ASUS Maximus VIII Formula CPU: i7-6700k @4.8Ghz Kylning: Custom vattenkylning på CPU och grafikkort Ram: Corsair Vengeance 3000MHz 2x8GB GPU: Asus Strix 1080Ti OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyckokaka:

Finns tre media markt i Göteborg. Priset gäller alla tre antar jag?

http://www.mediamarkt.se/webapp/wcs/stores/servlet/MultiChann...

Permalänk
Medlem

KFA2 GeForce GTX 680 2GB EX OC
3390kr
Prisvärt? Slå till eller vänta på ytterligare prissänkingar? Närmsta pris på prisjakt är 5332kr.

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/157120-kfa2_geforce_g...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1310105

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Saya:

Adobe Lightroom 4 för 807:- med koden LIGHTROOM33.

http://www.adobe.com/cfusion/store/handlers/elicensing/trialc...

Gäller till och med 29 maj.

Kostar 749:- hos Dustin så meh...
http://www.dustinhome.se/product/5010624154/adobe-photoshop-l...

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av zelxi:

CDON kommer att ha sin 15% nästa vecka, så bättre att vänta :).

När/hur får vi reda på denna kod tror ni? Ska i princip trycka på köpknappen när som helst, men dumt att göra om jag kan få det 1000 kr billigare om några dagar

Permalänk
Medlem
Skrivet av GandUlf:

När/hur får vi reda på denna kod tror ni? Ska i princip trycka på köpknappen när som helst, men dumt att göra om jag kan få det 1000 kr billigare om några dagar

Mellan 5 till 3 innan månadens slut på den här länken
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Du måste köpa en jävla massa grejer för att komma upp i 1000kr billigare.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

Det där är dock ingen nedladdningsbar version. Omgående åtkomst i stället för ett par tre dagars väntan samt ingen förpackningsjonglering är enkelt värt en femtiolapp extra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av overheated:

Fallout 3 GOTY 39kr
Fallout NEW VEGAS 19kr
Fallout NEW VEGAS Ultimate edition 39kr
http://www.viagame.se/campaign/1556/

Tack som fan, blev New vegas ultimate edition.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Mellan 5 till 3 innan månadens slut på den här länken
http://cdon.se/hemelektronik/cdon_%2B_sweclockers/

Du måste köpa en jävla massa grejer för att komma upp i 1000kr billigare.

Jao, ska köpa delar till ny dator så kundkorgen ligger på typ 7000 kr :). Har köpt några delar hos inet där cdon inte hade dem eller priset skilde väldigt lite. Men "tyvärr" är prisskillnaden för stor på vissa komponenter för att det ska vara motiverat att köpa allt hos annars suveräna Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GandUlf:

Jao, ska köpa delar till ny dator så kundkorgen ligger på typ 7000 kr :). Har köpt några delar hos inet där cdon inte hade dem eller priset skilde väldigt lite. Men "tyvärr" är prisskillnaden för stor på vissa komponenter för att det ska vara motiverat att köpa allt hos annars suveräna Inet.

Du kan inte blanda 5% med 15%. Och allt från 5% kommer inte med i 15% så du måste nog göra två beställningar.
Men det är helt klart värt att vänta och se hur det blir.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken