Eyefinity: Screen-tearing liknande problem.

Permalänk
Medlem

Eyefinity: Screen-tearing liknande problem.

Har ett problem som uppstod för en vecka sedan, det kan ha varit efter ett lan, är inte riktigt säker (hade bara en skärm med mig på lanet).

Det är INTE screen-tearing! det har jag också, men detta är nåt annat.

Det är så att det är en scrollande linje som går vertikalt över menyer (OBS!, det är endast i menyerna, inte in-game!) i vissa spel, såsom borderlands och team fortress 2. linjen är BARA på mittenskärmen, även om det är en meny på sidoskärmarna.

här är borderlands. det spelas INTE i eyefinity, utan 1920x1080, samma problem som annars. Notera att det försvinner in-game.

här är team fortress 2, det spelas i eyefinity, 6016x1080, och det uppstår endast i själva menyn, inte runtom den. precis som i borderlands.

mittenskärmen är kopplad via en aktiv DVI-DP adapter.
sidoskärmarna är kopplade direkt med DVI.
grafikkort är hd 6870.
notera att jag har samma koppling som innan, och ändå är det ett nytt fel.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

har nu laddat ner en ny version av drivrutiner men problemet kvarstår än. det är dock bara i en del spel.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

löste problemet genom att installera CCC 12.1 istället för 12.8

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Jag hade ett liknande problem som uppstod efter att jag uppdaterade från 12.6 till 12.8.
Menyerna "studsade" så fort man gjorde något på den aktuella skärmen.

Det löste sig genom att inaktivera och sedan aktivera crossfire igen.

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"