Trasig Samsung 2TB External

Permalänk
Medlem

Trasig Samsung 2TB External

Tjena, tjena

Jag har en vän som har/hade en Samsung 2TB External som tappades i golvet. Eftersom den tappades i golvet så gick "ingångarna/utgångerna" sönder på hårddisken som är micro usb till usb och "strömingingen/utgången".

Hårddisken:
http://www.sunrainet.com/samsung-new-g-series-2tb-external-ha...

Efter att ha sågat upp den där så tog vi ut hårddisken. På "utgången/ingången" på SATAn och Power så satt det något kort som konverterade SATA och Power till vad jag tror är Micro USB och en vanlig el anslutning som finns i laptops. Jag skruvade bort de kortet och nu har jag en helt vanlig hårddisk.

Och nu till min fråga.
Eftersom det har varit en extern hårddisk och använder sig av det där kortet som konverterar ström och data, skulle hårddisken ändå fungera i en vanlig dator med SATA och Power. Eller är det så att just den här hårddisken som är gjort för att användas externt inte funkar på det sättet? Kanske strömmen inte är den samma? Eller är jag helt ute och cyklar? ^^

Tack för hjälpen
Bild:

Visa signatur

Intel Core i7 7700K 4,2GHz - MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X - Corsair LPX 16GB, DDR4 3000Mhz - ASUS PRIME Z270-A - Fractal Design Define R5 - Cooler Master 212 EVO - Corsair AX860 80+ Platinum - A-DATA SSD Premier Pro SP900 128GB, Samsung 960 EVO 250GB - Kingston v400 120 GB - Windows 10 Pro 64-bit
2x Dell U2515H IPS 1440p - ath-m50x & Mod Mic - Asus STX - Oculus Rift + Touch

Permalänk
Medlem

Bara plugga in i en dator och köra. Men om den har tappats i golvet så är risken stor att den är trasig