Permalänk
Medlem

tangentbord för komfort

är på jakt efter ett tangentbord med komfort. en extra lång sak där man kan vila händerna på är viktigt. det är viktigt att den är av kvalitet och inte nått skräp som går sönder väldigt lätt. minns att nått logitech tangentbord gjorde det.
inte ute efter att spendera en förmögenhet på de.
mekaniskt eller inte, spelar ingen roll. skönt om man inte behöver klicka så hårt dock för att de ska svara.
anti ghosting är glatt uppskattat.
om de är ett mekaniskt och de finns en klickversion och en tyst version, länka den tysta versionen då.
hade hemskt gärna tagit steelseries 7g, men överlever inte den korta backspace och att hubben bara är usb 1.0

funderar på: http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/141887-corsair_vengea...
eller
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/141888-corsair_vengea...
eller
http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/123747-gigabyte_aivia...

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Christley:

är på jakt efter ett tangentbord med komfort. en extra lång sak där man kan vila händerna på är viktigt. det är viktigt att den är av kvalitet och inte nått skräp som går sönder väldigt lätt. minns att nått logitech tangentbord gjorde det.
inte ute efter att spendera en förmögenhet på de.
mekaniskt eller inte, spelar ingen roll. skönt om man inte behöver klicka så hårt dock för att de ska svara.
anti ghosting är glatt uppskattat.
om de är ett mekaniskt och de finns en klickversion och en tyst version, länka den tysta versionen då.

Har själv racer lycosa och det är bra, men har på senare tid sett detta tangentbord http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/106296-microsoft_side... och är väldigt sugen på att köpa det, fått skitbra betyg från Swec, och det har knappbelysning och är gediget och stabilt, stilrent och snyggt och kostar väldigt lite om man jämför med andra tangentbord, man kan även trycka in 28 knappar samtidigt. Så kolla in detta tangentbord iallafall.

Permalänk
Skrivet av add9400:

Har själv racer lycosa och det är bra, men har på senare tid sett detta tangentbord http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/106296-microsoft_side... och är väldigt sugen på att köpa det, fått skitbra betyg från Swec, och det har knappbelysning och är gediget och stabilt, stilrent och snyggt och kostar väldigt lite om man jämför med andra tangentbord, man kan även trycka in 28 knappar samtidigt. Så kolla in detta tangentbord iallafall.

Ingedera av dem är dock speciellt ergonomiska. Samt, köper du ett med PS/2-kontakt så kan du trycka ner hur många du vill.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DukeTwicep:

Ingedera av dem är dock speciellt ergonomiska. Samt, köper du ett med PS/2-kontakt så kan du trycka ner hur många du vill.

Ge ett tips på ett tangentbord som är ergonomiska då. Han ville inte betala en förmögenhet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av add9400:

Ge ett tips på ett tangentbord som är ergonomiska då. Han ville inte betala en förmögenhet.

förmögenhet=2k.
kan lätt betala en tusenlapp om de är ett vettigt ergonomiskt tangentbord

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Christley:

förmögenhet=2k.
kan lätt betala en tusenlapp om de är ett vettigt ergonomiskt tangentbord

Om du är villig att betala såpass mycket så är det valfritt mekaniskt tangentbord, vill du ha så lite motstånd som möjligt så är det blå, röda eller bruna switchar som gäller. Vill du veta mer om hur de fungerar så är det bara att trycka på länken i min signatur.

Du ska absolut inte ta ett vanligt membran tangentbord om du vill ha ergonomi.

Och som grädde på moset så ska du skaffa dig ett rejält handledsstöd. Det kan du köpa på MaxFPS.

Vill du även satsa på ett kvalitéts tangentbord så är Filco att rekommendera.
Är det så att du inte vill köpa från utlandet så skulle jag rekommendera Ducky's tangentbord som även finns att köpa inom Sveriges gränser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Om du är villig att betala såpass mycket så är det valfritt mekaniskt tangentbord, vill du ha så lite motstånd som möjligt så är det blå, röda eller bruna switchar som gäller. Vill du veta mer om hur de fungerar så är det bara att trycka på länken i min signatur.

Du ska absolut inte ta ett vanligt membran tangentbord om du vill ha ergonomi.

Och som grädde på moset så ska du skaffa dig ett rejält handledsstöd. Det kan du köpa på MaxFPS.

Vill du även satsa på ett kvalitéts tangentbord så är Filco att rekommendera.
Är det så att du inte vill köpa från utlandet så skulle jag rekommendera Ducky's tangentbord som även finns att köpa inom Sveriges gränser.

det där handledsstödet ser sjukt obekvämt ut. ser ut som en sten bara.
okej, de där gjorde ju allt lite klarare vilka switchar jag vill ha. det uppskattas.
och om du har sån erfarenhet av tangentbord. vilken switch skulle du helst rekommendera till en all around gamer (ingen direkt genre), men som även sitter på msn och sånna saker och skriver ungefär 30 tusen klick per dag?

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Christley:

det där handledsstödet ser sjukt obekvämt ut. ser ut som en sten bara.
okej, de där gjorde ju allt lite klarare vilka switchar jag vill ha. det uppskattas.
och om du har sån erfarenhet av tangentbord. vilken switch skulle du helst rekommendera till en all around gamer (ingen direkt genre), men som även sitter på msn och sånna saker och skriver ungefär 30 tusen klick per dag?

Efter att ha suttit med typ alla switchar ett bra tag nu så skulle jag rekommendera dig röda eller bruna för spelande och skrivande. Personligen gillar jag inte bumpen som blir från de bruna, så jag själv gillar röda bättre.

Men det beror ju helt på personen som använder tangentbordet, så där rekommenderar jag dig att testa vad du gillar bäst själv. Motståndet i dom är väldigt snarlika, lite lite mer motstånd i bruna eftersom du har bumpen att ta dig över också.

Permalänk
Medlem

Komfort beror lite på vem du frågar.
Själv har jag väldigt svårt för tangentbord som inte är lågprofil t.ex, och med mekaniska tangentbord
är oväsen det första jag tänker på, vilket heller inte ingår i mina komfortspecifikationer.

Visa signatur

Vill ni ha svar från mig underlättar det enormt om ni citerar mig.

AMD R7 1700X | Gigabyte Aorus AX370 Gaming K7 | Zotac 1070Ti Mini 8GB | 16GB Corsair Vengeance DDR4 @ 3000MHz | Seasonic Prime 650W Platinum | NZXT Elite S340

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Make.Sense:

Komfort beror lite på vem du frågar.
Själv har jag väldigt svårt för tangentbord som inte är lågprofil t.ex, och med mekaniska tangentbord
är oväsen det första jag tänker på, vilket heller inte ingår i mina komfortspecifikationer.

När man pratar tangentbord och komfort så är det nog i första hand tangentbord som inte framkallar RSI man eftersöker. Mina rekommendationer är iaf för att man ska få en så "lätt" skrivning som möjligt och inte överanstränga fingrarna när man skriver.

Permalänk
Medlem

jag skiter fullständigt i ljudet egentligen. för mig är de viktiga att kunna vila händerna på nått så jag inte sitter i en stor vinkel med handlederna. de är förjävla obekvämt och efter en hel sommar av nördande så börjar de göra ont i den vänstra. svårt att spela spel med wasd tangenterna.
just nu verkar de som att de blir 90 serien, för jag kan vila båda händerna där, och macros kan nog vara bra för andra saker än spel med

Visa signatur

Min dator: Silent Base 600 | 1700X @ 3.9Ghz | MSI Gaming X 1080TI | RM750X | 512Gb M2 | 16Gb 3200mhz Ram | S34E790C @ 3440x1440
Tjejens dator: Define r4 | i5 3570k @ 4.2ghz | GTX Titan | 750w Supernova | 240gb SSD | 32gb ram
Citera/Tagga för svar!

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Kan rekommendera detta handledsstöd:

http://www.netonnet.se/art/dator/moss---tangentbord---pekdon/...

200kr på NetonNet och jag tycker det är skönt. Inte för mjukt och det är ganska högt och det klibbar sig fast på bordet då det är klibbig undersida. Tycker inte något tangentbord har bekvämt handledsstöd som följer med. Alla är för låga/hårda/vinklade etc...

Visa signatur

Pimp my CM Quickfire TK | Pimp my Func KB-460 | Pimp my Dell AT102W | Pimp my Matias Tactile Pro | Pimp my CM Quickfire Rapid | Pimp my CM Novatouch

Permalänk
Skrivet av deeyay:

Kan rekommendera detta handledsstöd:

http://www.netonnet.se/art/dator/moss---tangentbord---pekdon/...

200kr på NetonNet och jag tycker det är skönt. Inte för mjukt och det är ganska högt och det klibbar sig fast på bordet då det är klibbig undersida. Tycker inte något tangentbord har bekvämt handledsstöd som följer med. Alla är för låga/hårda/vinklade etc...

Det kan jag hålla med om, de flesta handledsstöd som följer med tangentbord är för det mesta endast menade att höja upp handlederna så att man inte skriver i en lustig position.
Jag skulle nog köpa ett tangentbord (mekaniskt) utan handledsstöd (eller valfritt) och köpa till ett mjukt sådant.

Permalänk
Medlem

Har själv både K60 och K90 och kan utan tvekan säga att dom är de bästa tangentboden jag har haft i mitt liv än så länge.
K90 har ett litet handledsstöd som kanske inte är det absolut bästa i alla lägen men det funkar bra för mig och gör vad det ska göra.
knapparna är även av en mattare yta och ger inte riktigt samma plast glid som andra tangentbord, vilket enligt mig är väldigt skönt när man spelar eller skriver väldigt mycket på tangentbordet. Så länge man vet vart knapparna sitter då vill säga:P

K60 är som man själv ser när man tittar på det, väldigt inriktat på fps gaming och har ett sjukt underbart stöd för din vänsterhandled som ger dig precis rätt höjd och vinkel när du spelar och skriver. Du kan även höja och sänka både baksidan och framsidan av tangentbordet vilket inte så många andra tangentbord erbjuder faktiskt.
du får även till "gummi" knappar till 1-6 & wasd som är lite formade i kanterna som gör att du hela tiden känner skillnad på dom och dom andra tangenterna när du spelar och ger bättre grepp och känsla när du spelar enligt mig.

Hoppas det var till någon hjälp. har du några som helst frågor om Corsair och vill ha snabba svar så är det bara att ställa din fråga till oss på facebook - Corsair Fan Club Sweden

Visa signatur

Det är inte jag som är konstig, det är du som är normal!