Permalänk
Medlem

Antec vs Corsair - P280 & 550D

Hej alla nattugglor och annat härligt!

Jag har under den senaste veckan varit igång med att köpa nytt chassi. Mitt förra(CM Elite 430) dög inte. Värmen var för mycket, och ljudnivån var inte att leka med. Så nu ville jag få tag på det bästa för upp till 1.500:-. Efter lite research kom jag fram till följande:

1. Corsair 550D
2. NZXT H2
3. FD Define R3
4. Antec P280
5. Corsair 650D

Efter ha gallrat ut mina krav och sett över lite omdömen så försvann 2an, 3an & 5an. I fredags kände jag mig så bekväm att jag beställde ett P280, precis efter att jag sett Jonas video på den. Nu när jag kollat vidare på nätet verkar det som att den allmäna uppfattningen är att 550D klår P280 på flera sätt, och jag börjar oroa mig för att dessa punkter kommer även beröra mig. Den huvudsakliga punkten är värmen, där många klagat på P280 i sitt grundutförande(dvs. inga intagsfläktar i fronten) och den plastiga luckan.

Jag vill ha ett chassi som jag kan utöka till dubbla grafikkort utan att behöva oroa mig för att det ska bli för hett i lådan. Jag kör just nu på en Corsair H50, och är därför lite beroende av topp- och bakmonterade fläktanordningar för att få ultimat flöde över radiatorn. Därför går alla chassin som inte har minst en i toppen, och en där bak bort.

Jag blir lite misstänksam att Jonas kan ha varit en smula partisk i sin video för P280, och att hans negativa kritik mot 550D kanske inte spelar så stor roll som han fick det att verka?

Vad tror ni? Är jag bara orolig? Tror ni att man blir nöjd på ett P280, eller borde jag avbeställa det och köra på 550D istället?

Kommer köra 7950(ev CF i framtiden), i7 940, HX750, 1st HDD och 1st SSD.

Är väldigt tacksam för svar från er alla, men speciellt från er som har direkt erfarenhet från dessa burkar.

/L

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Skrota H2, har den själv och ångrar det stenhårt!
Mest pga den dåliga designen.

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

h2 är bra mne kylningen inte den bästa jag hade valt p280 blir helt klart mitt nästa chassi

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem

Vad är det som gör P280 så mycket bättre än 550D? sitter själv och tänker köpa något av dessa ljuddämpade chassin för runt 1500kr eftersom jag är trött på mitt röda blingbling chassi från cooler master..

ska också ha ett vettigt nätagg på minst 850w och modulärt för framtida byggen eftersom mitt har 4 år på nacken atm

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2001919/2012-07-08

vad tycks?

förlåt för jag lånar tråden men tyckte det var extremt onödigt att skapa en ny eftersom du var inne på exakt samma spår som jag tänkte på!

Permalänk
Skrivet av Uvania:

Vad är det som gör P280 så mycket bättre än 550D? sitter själv och tänker köpa något av dessa ljuddämpade chassin för runt 1500kr eftersom jag är trött på mitt röda blingbling chassi från cooler master..

ska också ha ett vettigt nätagg på minst 850w och modulärt för framtida byggen eftersom mitt har 4 år på nacken atm

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2001919/2012-07-08

vad tycks?

förlåt för jag lånar tråden men tyckte det var extremt onödigt att skapa en ny eftersom du var inne på exakt samma spår som jag tänkte på!

P280 har bättre byggkvalitet, rymligare, mycket bra möjligheter för kabeldragning och billigare.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Vad är det som gör P280 så mycket bättre än 550D? sitter själv och tänker köpa något av dessa ljuddämpade chassin för runt 1500kr eftersom jag är trött på mitt röda blingbling chassi från cooler master..

ska också ha ett vettigt nätagg på minst 850w och modulärt för framtida byggen eftersom mitt har 4 år på nacken atm

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2001919/2012-07-08

vad tycks?

förlåt för jag lånar tråden men tyckte det var extremt onödigt att skapa en ny eftersom du var inne på exakt samma spår som jag tänkte på!

Inte så dumt paket så jag skulle tagit den men kanske den Corsair Vengeance C70 eller ?

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.