"Recension" av AntLion ModMic (bilder och grejjer)

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

Konstigt, jag kan ju liksom :S Men är det en ny hemsida för er? Det är det för mig iaf, stiligt!

Nej jag får upp samma gamla hemsida

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Var inne på den en gång för 1-2 dagar sedan med firefox (aldrig med chrome) men det hjälpte ej att tömma cache.
Det är inte så att det är du linus som har äldre cache så du ser sidan som den var innan meddelandet kom upp? har du provat tömma cache för att vara säker på att du ser den nuvarande sidan?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Var inne på den en gång för 1-2 dagar sedan med firefox (aldrig med chrome) men det hjälpte ej att tömma cache.
Det är inte så att det är du linus som har äldre cache så du ser sidan som den var innan meddelandet kom upp? har du provat tömma cache för att vara säker på att du ser den nuvarande sidan?

Jag vet inte hur jag tömmer cache så jag testar att gå in på FireFox där jag inte vart inne förut. Och där får jag fortfarande upp den nya hemsidan och kan beställa.
Screenshot:

Längst ner till höger nyhet 2/2 står det såhär:

Permalänk

När jag först gick in på sidan i går natt så kom jag först till deras nya hemsida, men efter några minuter dök istället deras gamla hemsida upp och då gick det inte heller att beställa. När jag däremot gick in på deras hemsida nu nyss så gick det alldeles utmärkt. Deras nya hemsida var det som syntes och det gick dessutom att beställa – vilket jag gjorde.

ModMic + ett extra par fästen + frakt till Sverige = 325 kronor

Permalänk
Medlem

Aahh dom byter sida helt och hållet då kan det ju vara så att dom även byter server,ipnr.
Vilket då kan vara anldedningen till detta då du kanske kör med en dns server som har uppdaterats och vi andra så har den inte gjort det ännu.
Jag har telia och kör med en av telias dns servrar (inte den jag blir tilldelad utan en annan som alltid är snabbare för mig vid tester) och även om du har telia så är det inte säkert att du använder exakt samma dns server då dom flesta isp'er har ett par på olika platser i svergie tex stockholm,örebro,umeå dvs typ dom största städerna har en heller två olika.
Visserligen borde ju en isp dns servrar vara uppdaterade ungefär samtidigt (minuter) men man vet aldrig det kan ju ta 24+ timmar för alla dns'er runt om i världen att uppdateras.

Så jag antar att det är därför vi ser olika sidor.
Vi får se i morgon om det är annat?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Har nu beställt en, utan extra fästen. Betalade via Paypal, blev total 299,43 SEK. Förhoppningsvis slipper jag halvskrika i fortsättningen(har just nu en 50-kronormikrofon).

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av backspace:

Azodan: Det står iofs ca 2 månader...

hah, jag skyller på att iphoneskärmen inte är tillräckligt skarp

Permalänk

Hyvade iväg en beställning jag med. Tog extra fästen med, vilka jag förmodligen aldrig ens kommer att använda. Vad onödigt. Men det blir gött att kunna använda mina Beyerdynamic DT-250 istället för de sketna Siberia V2 jag skypar med nu.

Permalänk

Nu funkar den nya sidan för mig Kanske blir en beställning!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Kom ihåg att försöka rikta mikrofonen mot munnen men ändå ha den lite på sidan om, så luft-puffar som uppstår när man säger P inte träffar micken. Då kan man köra med rätt lågt mikrofonljud och minskar då upptagningen av klickljud och tangentbordsljud.

Posta gärna bilder sen på era lurar+modmic här, alltid kul att se olika kombos!

Permalänk
Medlem

Japp sidan funkar för mig med nu.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

De var snabba där på AntLion. Paketet är skickat, och är just nu i Reno. Håller tummarna på att det ska gå snabbt. Sedan ska jag bränna mina Siberia V2.

Permalänk
Skrivet av traeskapa:

De var snabba där på AntLion. Paketet är skickat, och är just nu i Reno. Håller tummarna på att det ska gå snabbt. Sedan ska jag bränna mina Siberia V2.

Hur kan du se var paketet befinner sig?

Permalänk
Skrivet av Subdubwise:

Hur kan du se var paketet befinner sig?

Fick trackingnummer till USPS i mail från AntLion. Jag vet inte om jag kommer att kunna följa paketet utanför USA dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av traeskapa:

Fick trackingnummer till USPS i mail från AntLion. Jag vet inte om jag kommer att kunna följa paketet utanför USA dock.

Det kan vara så att Posten registrerar numret när paketet anländer till Sverige. Värt ett försök i alla fall.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

....

Angående ljudet så kan ni kolla på youtube-review-länken där uppe, men jag kan säga att micken är mycket känsligare så man behöver inte ha lika hög volym på mikrofonen. Min skypevolym var på max tidigare och är nu autojusterad till halva. När jag "pratar med mig själv" via testet i skype låter det mycket bättre än med min Logitech bordsmick.

Slutsats: Bra skit!

du säger att du sänkt volymen i skype, men har du någon micboost igång eller så?
jag sitter med ett par kassa siberia v2 vars mic jag tror har lust o ge sig snart (bytt typ 2 gånger innan då micen/förlängningssladd gav upp)
jag måste ha full volym i skype och +20 dB i min mjukvara för realtek internt ljudkort för att jag ska höras =/

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Min Modmic lämnade Los Angeles igår, med tjänsten "International Letter" vilket förhoppningsvis betyder att den faktiskt är på väg över Atlanten nu.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Min Modmic lämnade Los Angeles igår, med tjänsten "International Letter" vilket förhoppningsvis betyder att den faktiskt är på väg över Atlanten nu.

Min med!

Permalänk
Medlem

Snart dax för dom att införa en swec rabatt

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk

I dag anlände min ModMic. Till skillnad från vad trådskaparen berättade för mig i PM så trillade den faktiskt direkt ner direkt i brevlådan, jag behövde alltså inte hämta ut den från närmsta postkontor.

Jag skapade ett galleri med bilder här på SweClockers, kolla gärna in det: AntLion ModMic

Vad jag tycker om mikrofonen, än så länge:

Det är bra ljudkvalitet. Rösten fångas upp på ett bra sätt och speciellt basen i rösten, så det blir ett väldigt fint djup i ljudet. Dock tycker jag att mikrofonen fångar upp alldeles för mycket brus, jag hade inte alls förväntat mig att det skulle vara på det viset. Men man kanske inte bör förvänta sig mer av en mikrofon för 300~ spänn, vad vet jag...

Byggkvaliteten är inte heller 100 % och jag befarar att mikrofonen inte kommer att hålla i en evighet, men det kanske är samma sak där – kanske inte ska förvänta sig mer för 300 kronor.

EDIT: Jag vill även tillägga att kardborrebandet som följer med, för att hålla ihop den långa kabeln till mikrofonen, "släpper ludd" väldigt mycket. Så jag slängde det och använde istället ett eget kardborreband som inte skräpar ner där man lägger det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

I dag anlände min ModMic. Till skillnad från vad trådskaparen berättade för mig i PM så trillade den faktiskt direkt ner direkt i brevlådan, jag behövde alltså inte hämta ut den från närmsta postkontor.

Jag skapade ett galleri med bilder här på SweClockers, kolla gärna in det: AntLion ModMic

Vad jag tycker om mikrofonen, än så länge:

Det är bra ljudkvalitet. Rösten fångas upp på ett bra sätt och speciellt basen i rösten, så det blir ett väldigt fint djup i ljudet. Dock tycker jag att mikrofonen fångar upp alldeles för mycket brus, jag hade inte alls förväntat mig att det skulle vara på det viset. Men man kanske inte bör förvänta sig mer av en mikrofon för 300~ spänn, vad vet jag...

Byggkvaliteten är inte heller 100 % och jag befarar att mikrofonen inte kommer att hålla i en evighet, men det kanske är samma sak där – kanske inte ska förvänta sig mer för 300 kronor.

Ljudet kan man förvänta sig variera - ljudkort, bakgrundsljud etc. påverkar givetvis slutresultatet. Själv är jag inte hemma, så vet ännu inte om min kommit fram.

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Jag fick min ModMic idag med. Den verkar helt okej, känns lite plastig, och låter väl okej. Bättre ljud än i Siberia V2-mikrofonen i vilket fall.

Permalänk
Medlem

Har nu satt på den. Provade lite snabbt, spelade in mig själv och det lät definitivt bättre än mitt gamla Siberia V2. Nu behöver jag inte heller använda 20+dB-boost-funktionen. Såhär blev resultatet:

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk
Skrivet av ToJa92:

Har nu satt på den. Provade lite snabbt, spelade in mig själv och det lät definitivt bättre än mitt gamla Siberia V2. Nu behöver jag inte heller använda 20+dB-boost-funktionen. Såhär blev resultatet:
http://i.imgur.com/yMo5k.jpg

Snyggt blev det!

Ett tips är att försöka böja ner mikrofonen "efter fästet", på det här viset:

På så vis minskar du belastningen på kabeln, som annars kommer vilja hänga i en 90-gradig vinkel pga. gravitationen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

Snyggt blev det!

Ett tips är att försöka böja ner mikrofonen "efter fästet", på det här viset:
http://minfil.se/FbxcXda8bc

På så vis minskar du belastningen på kabeln, som annars kommer vilja hänga i en 90-gradig vinkel pga. gravitationen.

Tackar!

Och stort tack för dina bilder, förstod först nu att man justerar längden genom att dra den bakåt genom fästet. Skyller på morgontrötthet

Innan hade jag böjt den som ett U för att få den nära munnen

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Nu kan man för övrigt beställa igen, de är riktigt snabba att få iväg varorna. mina gick inom några timmar

Permalänk
Medlem
Skrivet av pjuppi:

du säger att du sänkt volymen i skype, men har du någon micboost igång eller så?
jag sitter med ett par kassa siberia v2 vars mic jag tror har lust o ge sig snart (bytt typ 2 gånger innan då micen/förlängningssladd gav upp)
jag måste ha full volym i skype och +20 dB i min mjukvara för realtek internt ljudkort för att jag ska höras =/

Sorry för sent svar, varit bortrest.
Jag kör med auto-volym i Skype. Den verkar dra igång micboost automatiskt men volymen lägger sig på runt hälften på slidern, så det blir inte så brusigt.
Dock kör jag med ett Essence STX så det kanske minskar brus och grejjer med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Sorry för sent svar, varit bortrest.
Jag kör med auto-volym i Skype. Den verkar dra igång micboost automatiskt men volymen lägger sig på runt hälften på slidern, så det blir inte så brusigt.
Dock kör jag med ett Essence STX så det kanske minskar brus och grejjer med.

bättre sent än aldrig
aha okay, oavsätt vad så lär det ju bli bättre än siberia v2 micen ^^. låter som att många är nöjda med micen iaf, så det kanske blir att man köper en själv någon gång.
tack för recensionen och svaret.

Visa signatur

Dator: MSI Z77A-G45, i7 3770k, Crosair 24GB, MSI 970 4G, Samsung 840 250GB, Crucial MX500 1TB, WD Green 2TB, Phanteks Evolv ATX, Be-Quiet P7 550W skärm: Asus PB238Q, Acer p193w kringutrustning: Corsair k70 RGB, Logitech 603, SMSL SA 300 + Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem

Nån här som lagt beställning på version 2.0-micken?

Permalänk
Medlem
Skrivet av FL3JM:

Nån här som lagt beställning på version 2.0-micken?

Japp, beställde precis. Verkar som de kommer in nästa vecka så det ska väll inte ta allt för länge att få den.