Microsoft tillkännager surfplattan Surface

Permalänk
Melding Plague

Microsoft tillkännager surfplattan Surface

Microsoft trappar upp kampen mot Apple Ipad och Google Android och presenterar surfplattan Surface med Windows RT och Windows 8 Pro.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Jacob Fanboy

Ser väldigt intressant, ska bli roligt att se exakt vad priset blir i slutändan.

Permalänk
Medlem

Tangentbords dockan och hela plattan ser vääääldigt plasstig ut :S.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

Bland det fulaste jag sett. "Stöd benet" är ju för den inte klarar att så utan, det känns som att de inte tänkte på att man brukar ha skärmar lutade bakåt så de fick göra en "quick fix" så den inte skulle tippa över hela tiden.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk

Platta med "riktigt" operativsystem och en i5:a och surfplatta blev för en gångs skull intressant. Jag vil inte ha en stor mobil, jag vill ha en liten dator om jag ska ha en platta.
Dock fortfarande hellre en laptop så inget köp ändå men intressantare.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem
Skrivet av Drygman:

Ser väldigt intressant, ska bli roligt att se exakt vad priset blir i slutändan.

Ja, priset blir intressant men även batteritid! Jag har varit tveksam på batteritiden sedan jag hörde att hela win 8 ska användas på tablets!

Annars tycker jag det ser jäkligt intressant ut!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

den såg väldigt tjock ut för att vara en "surfplatta", men presterar den toppen kanske man kan leva med det

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Avstängd

Lite roligt att de inte fick toutchskärmen att fungera när de skulle introducera plattan

Permalänk
Medlem

Den med i5an känns dyr. Ska bli intressant och se vad AMD's platta kommer kosta.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Frågan är om batterierna är fastlimmade eller inte...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ooooh shiny!

Permalänk

Jag trodde Microsoft skulle använda Nokia som tillverkare till hårdvaran? Nu blir Microsoft konkurrent till andra som släpper Windows 8 baserade datorer och surfplattor. Undra hur de andra tillverkarna reagerar på detta. Detta känns som Microsofts svar på Nexus som Google har bara det att Google väljer ut en tillverkare att samarbeta med.

Angående surfplattorna ser dom väldigt snygga och trevliga ut.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Bland det fulaste jag sett. "Stöd benet" är ju för den inte klarar att så utan, det känns som att de inte tänkte på att man brukar ha skärmar lutade bakåt så de fick göra en "quick fix" så den inte skulle tippa över hela tiden.

Hur menar du att de skulle ha gjort annars? Plattan har en viss vikt, och enda sättet för att den inte ska tippa bakåt när du vinklar är att göra ett mycket tyngre tangentbord, om du inte gör en smidig lösning med stöd då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Bland det fulaste jag sett. "Stöd benet" är ju för den inte klarar att så utan, det känns som att de inte tänkte på att man brukar ha skärmar lutade bakåt så de fick göra en "quick fix" så den inte skulle tippa över hela tiden.

Du vet att det inte är en laptop va?

Gillade verkligen att skärmskytted extraknäcker som tbord.
Sen gillade jag videon också ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Musikälskare

Jösses... Nej tack haha

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den bättre varianten verkar riktigt awesome. Kan vara en värdig ersättare av traditionella datorer som laptops och desktops för de "enklare" användarna. Frågan är bara vad den dyrare varianten kommer gå på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Du vet att det inte är en laptop va?

Gillade verkligen att skärmskytted extraknäcker som tbord.
Sen gillade jag videon också ^^;

Ja det vet jag. Men anser fortfarande att det är en ful produkt me en quickfix.

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Varför försöker de inte ens?

Den klenare modellen kommer vara för klen och de kommer snåla på skärmen och stoppa in något värdelöst piss. Hur svårt ska det vara att fatta vad folk vill ha?

Den större modellen är alldeles för klumpig.

Det är så tröttsamt att se stora tillverkare lansera gammal teknik precis hela tiden. Det är faktiskt inte konstigt att Apple kan göra precis hur de vill och sätta vilka priser de vill, de är fan de enda som faktiskt lanserar något nytt.

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB

Permalänk
Medlem

Gentlemen, we just found me new pad

Permalänk
Medlem

Nu har jag en iPad, så blir väl inget inköp av den här generationen, men detta ser ur att vara en intressant produkt.
Gillar verkligen skärmskyddet med tangentbord och pekplatta, vilket borde innebära muspekare, något jag saknar relativt ofta idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Ja det vet jag. Men anser fortfarande att det är en ful produkt me en quickfix.

Jag förstår inte hur den enda vettiga lösningen är en "quickfix".

Permalänk
Medlem

Liten jämförelse på tjocklekar.

Windows RT
9,3mm

Windows 8 Pro
13,5mm

Apple iPad (3rd Generation)
9,4mm

Asus Transformer Pad Infinity
8,5mm

Permalänk
Medlem
Skrivet av wixia:

Varför försöker de inte ens?

Den klenare modellen kommer vara för klen och de kommer snåla på skärmen och stoppa in något värdelöst piss. Hur svårt ska det vara att fatta vad folk vill ha?

Den större modellen är alldeles för klumpig.

Det är så tröttsamt att se stora tillverkare lansera gammal teknik precis hela tiden. Det är faktiskt inte konstigt att Apple kan göra precis hur de vill och sätta vilka priser de vill, de är fan de enda som faktiskt lanserar något nytt.

Den är inte klumpigare än en Ipad. Smidigare än en laptop, och till skillnad från Ipad så har den full laptopsfunktionalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dahle86:

Ja det vet jag. Men anser fortfarande att det är en ful produkt me en quickfix.

På vilket sätt är detta en quickfix?
Förklara gärna på vilka andra sätt man hade kunnat lösa detta på utan att tillverka en docka.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Riktigt nice! Detta blir helt klart den första platta som är värt att köpa

Hårdvaran är kanske inte så imponerande som vissa andra antyder men jag tror helt klart på Metro i en platta, ta en titt här : http://www.youtube.com/watch?v=JHcxMKDKCiU

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Framtida mer kraftfull GPU i Windows Pro + stativet + steam + Xbox 360 kontroller skulle nog kunna vara intressant för många.
Touch gaming suger.

Permalänk
Medlem

Blir definitivt en intel i5 platta, har väntat länge efter en Windows baserad men ändå relativt lätt platta. Microsoft you made my day.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Hedersmedlem

För att vara endast 10,6" håller jag med om att den ser tung och lite tjock ut för att vara en surfplatta. Det är ändå ca 1 kg att bära omkring på när det gäller Intel Core i5 varianten, och då vet jag inte riktigt hur jag ska ställa mig. Är det värt det i jämförelse med t ex en Zenbook utan pekskärm?

Permalänk
Medlem

Om man kan få in ubuntu(eller någon annan dist) på Surface for Windows 8 Pro så är det nog ett givet köp för min del!

Permalänk
Medlem

Har SweC missat det här?

http://www.svd.se/naringsliv/digitalt/microsoft-forsoker-utma...
Att MS gjorde bort sig vid presentationen och surfplattan vägrade fungera till en början hehe...

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1