outlook 2010 - går ej att skicka mail?

Permalänk
Medlem

outlook 2010 - går ej att skicka mail?

Får meddelanden om att det "inte går att skicka från något av e-postkontona"
Har tittat på rättigheterna och det ser bra ut för de olika kontona, är det något jag kan ha missat?

Själva infon. som kommer tillbaka säger bara att det inte går att skicka från något av e-postkontona är inte så givande... =/
kan tilläggas att jag har fer konton i outlook.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

Vem tillhandahåller mailen och vilken ISP använder du nu? Många ISPer spärrar den vanliga SMTP-porten (25) utanför sina egna nät och därför kan man inte skicka till andra mailservrar utan att köra annan port (om stödet finns).

Har det uppstått plötsligt är det kanske vanlig driftstörning?

För kunder som vill ha det riktigt smidigt brukar jag köra AuthSMTP.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Vem tillhandahåller mailen och vilken ISP använder du nu? Många ISPer spärrar den vanliga SMTP-porten (25) utanför sina egna nät och därför kan man inte skicka till andra mailservrar utan att köra annan port (om stödet finns).

Har det uppstått plötsligt är det kanske vanlig driftstörning?

För kunder som vill ha det riktigt smidigt brukar jag köra AuthSMTP.

Nu fungerade det helt plötsligt.
Verkar som att man måste flytta på mailet till det kontot som man vill svara ifrån, är inte det lite märkligt?
Borde inte vara isp-probem då det funkar för andra användare.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem

"Flytta mailet till kontot man vill svara från"?

Vet inte riktigt vad du syftar på men givetvis måste mailet skickas via kontot... som du vill det ska skickas från. Enklast är att välja skick-konto i rullgardinsmenyn "Från" i mailfönstret.

Standard skick-konto brukar vara det kontot mailet kommer in via, vilket är ganska logiskt tycker jag, men opraktiskt ibland. Sådant går dock att ändra (tror jag).

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro