SweC:s 64-slottare - normal eller HC?

Permalänk
Hedersmedlem

SweC:s 64-slottare - normal eller HC?

Som många av er känner till så har vår 64-slots-server stått tom mer eller mindre hela tiden de senaste två månaderna. Det beror säkerligen på att nyhetens behag har lagt sig, Diablo 3, dåligt med events mm, men det beror även på att det inte är en kotte som hittar servern p g a att vi kör tämligen ovanliga inställningar ("custom" i Battlelog).

Vi har bestämt oss för att låta er medlemmar välja om vi ska ändra till normal eller hardcore. Det är med tungt hjärta vi har beslutat att gå ifrån våra kära "SweCore"-settings, men det känns meningslöst att köra en server med världens bästa settings om ingen spelar på den.

Så, frågan är enkel - Hardcore eller Normal på vår 64-slottare?

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Vad är skillnaderna mellan SweCore och Hardcore?

Permalänk
Medlem

Spelar bara på "softcore". Inte ett fan av hardcor och spelar endast det om alla i TS råkar vara på en hardcore.
Så en "normal" server skulle iaf öka chanserna att jag tittar in

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kenneth:

Vad är skillnaderna mellan SweCore och Hardcore?

Sedan vi tog bort 3D spotting är det nog bara HP som skiljer faktiskt. En variabel som gör väldigt stor skillnad...

Edit: Glömde att man kan spawna på alla i squaden på vår server.

Permalänk
Medlem

Hardcore FTW!

Visa signatur

Better to have and not need, than to need and not have.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kenneth:

Vad är skillnaderna mellan SweCore och Hardcore?

  • HC kör 60% hälsa och Spawn only on squadleader = YES.

  • SweCore kör 100% och Spawn only on squadleader = NO.

I övrigt är det identiskt.

Hardcore och SweCore har båda följande;
3d spotting av
HP regen av
HUD av
FF på
MiniMap på
Minimap spotting på

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Hardcore verkar som det bästa valet att ha kvar mycket av Swecore-känslan och ta ut servern ur skuggorna

Permalänk
Medlem

SweCore är ju helt klart det bästa av två världar... men ja när man vill gejma så är den alltid tom.

Jag röstar på HC, även om jag nästan uteslutande kört normal hittills i min BF3 karriär. Kan vara kul att ha en bra HC server att falla tillbaka på när man tröttnat på normal. Dock tror jag normal är vägen att gå för flesta spelare.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Hedersmedlem

Jag ser att valet att skapa en omröstning inte gjorde det till ett lättare beslut med tanke på hur opinionen hittills ser ut.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se servern HC, det känns mer swec anda än normal. Dock tycker jag det är väldigt synd att SweCore dör ut, tyckte det var väldigt roligt faktiskt, men förstår helt klart tanken med det

Visa signatur

CPU Intel i7 2.80 GHz CPU-kylare Antec KÜHLER H2O 620Moderkort Gigabyte GA-P55-UD4P Grafikort Sparkle GeForce GTX 580 1536MB RAM Corsair Vengeance 16GB 1600Mhz Fläktar Fractal Design 120mm Silent Series x5 Hårddiskar Corsair SSD P3 Series 128GB + 5.3 tb lagrningsutrymme

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sellwin:

Jag skulle gärna se servern HC, det känns mer swec anda än normal. Dock tycker jag det är väldigt synd att SweCore dör ut, tyckte det var väldigt roligt faktiskt, men förstår helt klart tanken med det

Icke! SweCore kommer att inta helgad plats i event listan istället!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Icke! SweCore kommer att inta helgad plats i event listan istället!

trevligt trevligt, då får vi återminnas SweCore med jämna mellanrum då

Permalänk
Medlem

Det är synd att custom servrar är så svåra att fylla. :/

HC är easymode "point-n-click-shooter" medans Normal är ett spel av "shoot-beneath-the-triangle".
HC med 100% hp är verkligen det närmaste man kommer till perfektion, även om jag själv tycker om auto HP reg då man inte behöver förlita sig på sina teammates som allt för ofta lider av en brist på hjärnceller...

Röstade Normal.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk

Jag röstar på normal, dels för att det är det som man oftast spelar och dels för att jag vill se mer aktivitet på SweC-servern (servrarna?)!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Subdubwise:

Jag röstar på normal, dels för att det är det som man oftast spelar och dels för att jag vill se mer aktivitet på SweC-servern (servrarna?)!

64 är det som omröstningen gäller.

16 manna HC servern har vi inga problem att fylla. In med 3-4 pers och den lyfter på väldigt kort tid. Vi har ju 10-20 pers inne på mumble varje kväll så det är inte svårt.

Men tack för tanken och det vill vi också.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Eftersom jag inte gillar easymode så röstade jag Hardcore.. gillar inte att dom man siktar på inte dör vid första skott öppnandet.. blir som mindre utmanande

Visa signatur

MSI X370 GAMING PRO CARBON | AMD Ryzen 7 1800X 4.0 GHz| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 2666Mhz | MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X | Corsair Vengeance C70 Military Green | Samsung 960 EVO 250GB | Corsair AX 850W 80+ GOLD | Windows 10 64 |
CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

Det ser ut som att normal får lite mer röster än hardcore. vilket stämmer mycket bra med hur det ser ut på server-uppdelningen i battlelog.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Sen kan man ju fundera på om nu servern är tom men "SweCore" inställningar som då liknar HC inställningar så finns ju inte intresset oavsett vad folk skriver här att dom är intresserade av. Steget är långt ifrån att vilja och tycka saker på ett forum och sen faktiskt gå in och spela på servern.

Är Hardcore intresset så stort så borde ju servern vara full eller iaf igång.

Testa Normal och se om det drar igång servern och får tillbaka folket.

Kan inte säga att jag kommer att spela oavsett setting då jag inte spelar så mycket 64 player.
Men lite då och då hittade man in med ett gäng från klanen.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem

Spelar endast hc.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Laholm Station (Busshållplats vid huset) [Hållplå om nu servern är tom men "SweCore" inställningar som då liknar HC inställningar så finns ju inte intresset oavsett vad folk skriver här att dom är intresserade av. Steget är långt ifrån att vilja och tycka saker på ett forum och sen faktiskt gå in och spela på servern.

Är Hardcore intresset så stort så borde ju servern vara full eller iaf igång.

Testa Normal och se om det drar igång servern och får tillbaka folket.

Kan inte säga att jag kommer att spela oavsett setting då jag inte spelar så mycket 64 player.
Men lite då och då hittade man in med ett gäng från klanen.[/quote]

Sen så dyker "SweCore" inte med i se vanliga filtren utan nån måste söka efter den, nog den största anledningen att vi måste starta upp den manuellt

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Som många av er känner till så har vår 64-slots-server stått tom mer eller mindre hela tiden de senaste två månaderna. Det beror säkerligen på att nyhetens behag har lagt sig, Diablo 3, dåligt med events mm, men det beror även på att det inte är en kotte som hittar servern p g a att vi kör tämligen ovanliga inställningar ("custom" i Battlelog).

Vi har bestämt oss för att låta er medlemmar välja om vi ska ändra till normal eller hardcore. Det är med tungt hjärta vi har beslutat att gå ifrån våra kära "SweCore"-settings, men det känns meningslöst att köra en server med världens bästa settings om ingen spelar på den.

Så, frågan är enkel - Hardcore eller Normal på vår 64-slottare?

Röstade Normal. Efter mina egna erfarenheter så joinar jag aldrig servrar med specialinställningar. Har varit med om värdelös gameplay på sådana för många gånger.

Specialservrar har alltför ofta en handfull entusiastiska stammisar som organiserar sig i 1-2 squads (gärna i samma lag) och äger sönder servern totalt. Man tröttnar efter 1 bana oavsett vilket lag man hamnar i.

HC rent allmänt lider av lite samma fenomen vilket är anledningen till att jag enbart spelar Normal. Tycker Normal har större bredd på motståndet vilket gör att spelandet blir mindre förutsägbart.

Nu skriver jag rent allmänt om mina egna anledningar till att inte joina specialservrar, har ingen koll på just Sweclockers servrar.

Permalänk
Medlem

Röstar på hardcore, ingen auto healing, wallhack (3d spoting), noobhair osv...

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem

Normal utan 3d spotting.

Edit: Äh såg inte att det var antingen bara normal eller hardcore. Röstar nog på normal iaf, blir irriterad av att inte kunna se hur mycket skott jag har kvar samt fire mode på vapnen.