SweC BF3 goes Close Quarters!

Permalänk
Hedersmedlem

SweC BF3 goes Close Quarters!

Hej alla söndagskrigare och legosoldater!

Jag har precis ändrat om vår 16-slottare till att köra Conquest Domination och Gunmaster på de fyra nya kartorna som kom med expansionen Close Quarters! Det är varannan karta Conq Dom och varannan Gunmaster som gäller, iaf preliminärt. Ge gärna input på rotationen!

Det är fortfarande 16 slots och hardcore som gäller, och preliminärt samma regler som förut. Regeländringar kan komma att göras om vi finner det nödvändigt.

Välkomna in och kör lite kaotiskt krig! Hoppa gärna i på Mumble också, vi är några som sitter och lirar i skrivande stund!

--> LÄNK TILL SERVERN PÅ BATTLELOG

Permalänk
Medlem

Inget jättefan av hardcore, Normal drar garanterat fler spelare. Kommer självklart in och spelar lite när Battlelog fungerar igen.

Permalänk
Hedersmedlem

Bra timing av mig där, nu åkte Battlelog ner för underhåll! Skulle vara tillbaka om ungefär en halvtimme.

Skrivet av Or0s:

Inget jättefan av hardcore, Normal drar garanterat fler spelare. Kommer självklart in och spelar lite när Battlelog fungerar igen.

Vi får se hur bra HC funkar i CQ. Det är så pass nytt så jag tänkte att vi ändrar så lite som möjligt till att börja med, så får vi se vad folk tycker efter ett par dagar.

Permalänk
Medlem

Gött med HC! Nu får jag bara ta och köpa expansionen så ses vi.

Visa signatur

Vattenkylt SilverStone FT02B, i7 2600k, Asus P8Z68 Deluxe, Corsair AX 850W, Corsair 16GB VENGEANCE BLUE, Asus GTX 570 SLI, Asus Xonar Essence STX, OCZ Vertex2 60GB, WD Black 1TB, 2x WD Green 2TB, 2x Seagate 500GB.

Permalänk
Medlem

Awesome! Diggar närstrid som f-n och en Swec server med nya kartorna är ju för grymt!

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av rhalla:

Gött med HC! Nu får jag bara ta och köpa expansionen så ses vi.

Köp för tusan - skynda dig!

Skrivet av Deba:

Awesome! Diggar närstrid som f-n och en Swec server med nya kartorna är ju för grymt!

Verkligen, jag har bara hunnit spela ett par rundor Gunmaster än så länge, och det är störtkul! Kartorna verkar riktigt bra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rhalla:

Gött med HC! Nu får jag bara ta och köpa expansionen så ses vi.

du måste köpa premium annars får du först tillgång till cq den 26e
(premium får tillgång 2veckor tidigare idag alltså)

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Hedersmedlem

Då var Battlelog uppe igen! Nu blir det krig!

Permalänk
Skrivet av widL:

Då var Battlelog uppe igen! Nu blir det krig!

Du som hostar CQ banor kan du bekräfta att det inte går att välja squad rush eller vanlig rush på nya banorna?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av davidolw:

Du som hostar CQ banor kan du bekräfta att det inte går att välja squad rush eller vanlig rush på nya banorna?

Det stämmer. Enligt serverdokumentationen från DICE så är det TDM, Conq Dom Gun Master och SQDM som gäller för de nya kartorna.

Permalänk
Medlem

Nästan så man får köpa Premium bara för att inviga nya grafikkortet!

Permalänk
Medlem

Gött, tankar ner CQ nu, så dyker upp snart.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Skrivet av widL:

Det stämmer. Enligt serverdokumentationen från DICE så är det TDM, Conq Dom Gun Master och SQDM som gäller för de nya kartorna.

Jag är besviken.

Permalänk

Suck, en annan får vänta tills på fredag innan man får spela.
Men men jag överlever nog

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Det stämmer. Enligt serverdokumentationen från DICE så är det TDM, Conq Dom Gun Master och SQDM som gäller för de nya kartorna.

Måste man köpa spelet, trots att man köpte det dyra paketet när spelet kom ut. Då fick man förra expansionen :)? Är det samma sak här eller är det bara att köpa :)?

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk

När kan man köpa Close Quarters utan premium ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Måste man köpa spelet, trots att man köpte det dyra paketet när spelet kom ut. Då fick man förra expansionen :)? Är det samma sak här eller är det bara att köpa :)?

Du måste ha premium om du vill spela idag. Och som du kanske vet så ingår även alla de kommande expansionerna med premium plus att du har tillgång 2 veckor tidigare än alla andra som inte har premium. Du tjänar ungefär 120kr på att köpa premium nu istället för att köpa kommande expansioner separat, så jag ser mer det andra som ingår som en fin bonus

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

äntligen HC, normal är så tråkigt. Ska man sitta och regga hp kan man lira MW spelen

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av sirnicke:

Nästan så man får köpa Premium bara för att inviga nya grafikkortet!

Låter som en toppen idé tycker jag!

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Evolve | Moderkort: Asus Matx | SSD: Crucial m4 128Gb, Samsung 256Gb | CPU: Intel Core I5 9600k | Kylning:Noctuna NH-U12S | Ram: Corsair Vengeance 16GB | GPU: Gigabyte 2080ti | PSU: Corsair RM750 80+ Gold | Skärm: 27GL| Lur: Motorola Edge 30 Pro

Citera för respons!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MuLLvaD3n:

Måste man köpa spelet, trots att man köpte det dyra paketet när spelet kom ut. Då fick man förra expansionen :)? Är det samma sak här eller är det bara att köpa :)?

Du måste köpa Premium för att kunna spela CQ nu. Annars kan du köpa bara CQ och spela om två veckor.

Permalänk
Medlem

Hmm, har kollat lite filmer där folk spelar Gunmaster. Man får alltså en M320 LVG vid ett tillfälle, funkar det bra i hardcore?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Hmm, har kollat lite filmer där folk spelar Gunmaster. Man får alltså en M320 LVG vid ett tillfälle, funkar det bra i hardcore?

Funkar bättre än på normal, fortfarande extremt tråkigt vapen, sämre än vanliga M320.

Permalänk
Avstängd

Har fan tröttnat på BF3.. Blir snarare att gå tillbaks till att lira BC2..

Permalänk
Medlem

Kul som f@n men svårt... tkr jag iaf hehe

Visa signatur

Chassi:Taurus CPU:Intel Core i9 9900K MB:ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING SSD:Samsung 1tb HDD:3TB + Extern:5.5TB RAM:Corsair VENGEANCE LPX 2666MHz 32gb GPU:ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG STRIX GAMING OC PSU:BeQuiet Kraft 700 Ljud:logitech Z-5500/Corsair VOID Wireless RGB Vit Skärm:Acer Predator x34"

Permalänk

Tycker inte hc är jätte bra i dessa nya kartor, eftersom det är så mycket action och man skjuter på allt som rör sig (nästan lite stressad ) normal skulle vara bättre enligt mig.
Måste skaffa ett nytt grafikkort ligger på 20-25 fps nu :C

Visa signatur

Moderkort: Asus Maximus VI Hero CPU: i7 4770k RAM: G.Skill Ares 16GB
PSU: Corsair TX Series 650W GPU: GIGABYTE GTX670 OC
Chassi: Antec P280 Cpu-Kylare: Stock SSD: Samsung 840 EVO Series 250GB
OS: Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av Or0s:

Funkar bättre än på normal, fortfarande extremt tråkigt vapen, sämre än vanliga M320.

Skjuta granater bland trånga utrymmen där folk spawnar överallt, när somhelst, och det fungerar bättre med friendly fire på? Ja, varför inte.

Permalänk
Medlem

kommer strax om de finns plats!!!

Visa signatur

* Fractal Meshify 2/TG Light Tint * MSI Z490I Unify * Intel i5 10600KF+Alphacool Eisbaer Aurora 360 Digital RGB * Corsair Vengance 16GB * MSI 2080 Ventus V2+Bykski Full Coverage GPU Water Block * Samsung 840 250gb SSD * Corsair GT 120GB SSD * Corsair RM750X 80+ gold * Benq XL2420T * Benq G2420HD * Roccat Kone XTD * QPAD MK-85 Pro * Steelseries 840 *

Permalänk
Medlem

I Gunmaster känner man verkligen hur dålig man är när man spelar mot er

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Gött, hoppar in så fort jag har installerat det.

Visa signatur

ASRock P67 Extreme 6 // Intel Core i7 2600K @4,4Ghz // 32GB DDR3 // ASUS GeForce GTX 1070 Dual 8GB

Permalänk
Medlem

Skänk mig bf3 premium! Du kommer vara mitt livs hjälte!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Meshify-C Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD+1TB SSD CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W
P280 Crossfire Citera för svar