Fråga om strömförsörjning till USB-hub

Permalänk
Medlem

Fråga om strömförsörjning till USB-hub

Kan den här inkopplad i datorn ihop med en +5V 600mA strömadapter ge totalt 1.1A?

Mitt resonemang är datorn matar ut 500mA och adaptern jag redan har hemma 600mA, men kommer dom jobba ihop?

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem

har du bara hubben får alla USB uttag i den dela på 500mA som uttaget på datorn matar ut. har du sen strömadaptern i så matar den ju ytterligare med ström. så rent logiskt så kommer du få 1100mA som samtliga uttag på USBhubben får dela på
Vad är det annars för mening med att ha strömadapter till en USBhubb? jo för att kunna drive fler saker:)

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Jag tänker min strömadapter är svag. Köper man en hub där strömadapter medföljer skulle jag tro att den ligger på 1-2A. Då är det inte som för mig, nödvändigt att datorn hjälper till med försörjningen.

Vill verkligen ha just den här huben för den passar in perfekt på skrivbordet

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,

Permalänk
Medlem
Skrivet av EMMHMMS:

Jag tänker min strömadapter är svag. Köper man en hub där strömadapter medföljer skulle jag tro att den ligger på 1-2A. Då är det inte som för mig, nödvändigt att datorn hjälper till med försörjningen.

Vill verkligen ha just den här huben för den passar in perfekt på skrivbordet

jag har en USB hubb o den har en 2A adapter du nog hade kunnat få, men vet inte om den passar uttaget på den USB hubben du länka

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Såg att jag länkade till fel hub men ni har ändå hjälpt mig, tackar. Den här huben ska jag ha, gillar just den perforerade ytan. På bildena syns inte ingången för ström men av två kommentarer att döma så finns det.

Inga pengar att tala om så jag tar och beställer nu.

Visa signatur

i7 6700K, GTX 970, ASUS Z170-A, 16GB RAM, Samsung 840 EVO 250GB,