Laptop-prestanda i D3 - välgjort test

Permalänk
Hedersmedlem

Laptop-prestanda i D3 - välgjort test

Ett tips till alla som är intresserade av hur Diablo 3 fungerar på laptops.

Laptop Graphics Face Off: Diablo III Performance @ Anandtech

Permalänk
Medlem

Tycker det varkar vara en pinsamt dålig grafikmotor dom fått till. Man kan få rejäla FPS drops med grymma maskiner idag.
Det är långt ifrån snyggt. Lågupplösta texturer och låg polygon antal. Men det är snygg design och fysiken verkar helt ok.
Trodde det skulle flyta som smör på min gammla spelburk med tanke på hur det såg ut... men icke. Inte ens på min min nuvarande som har i5 2500K och ett HD 6950 slipper jag FPS drops ibland.
Och på min laptop är det helt ospelbart.
Wow är myyyycket mindre krävande och funkar hur bra som helst med låg och medel inställningar på min laptop.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem
Skrivet av zeg:

Tycker det varkar vara en pinsamt dålig grafikmotor dom fått till. Man kan få rejäla FPS drops med grymma maskiner idag.
Det är långt ifrån snyggt. Lågupplösta texturer och låg polygon antal. Men det är snygg design och fysiken verkar helt ok.
Trodde det skulle flyta som smör på min gammla spelburk med tanke på hur det såg ut... men icke. Inte ens på min min nuvarande som har i5 2500K och ett HD 6950 slipper jag FPS drops ibland.
Och på min laptop är det helt ospelbart.
Wow är myyyycket mindre krävande och funkar hur bra som helst med låg och medel inställningar på min laptop.

Wow har ju förvisso funnits ett tag. Som alla spel idag så har dom flesta barnsjukdomar som brukar lösas efter ett tag.