Chassi lämpat för vattenkylning

Permalänk
Medlem

Chassi lämpat för vattenkylning

Hej!

Jag har tröttnat på mitt enorma Corsair 800D och vill ha ett mindre chassi.

Mina krav är följande:

  • ATX-moderkort

  • 2st grafikkort (vattenkylda)

  • 2x360 radiatorer (tjocka)

  • minst 4 hårddiskplatser

  • Relativt stort nätagg, Cooler Master Silent Pro Gold 1200w

  • SÅ LITET SOM MÖJLIGT.

  • INGA LAMPOR/FÖNSTER/TRAMS

Om det inte framgår vill jag ha en så liten box som det bara går att trycka in allt i. Den skall vara diskret och inte lysa eller föra annat trams för sig.

Tack på förhand!

Edit:
Kan tänka mig gå ner till mATX. Osäker på om mATX är ett bra val med tanke på mina 2x GTX 570. Vi får se.

Permalänk

[QUOTE=Kaspersky 0_o;12312650]Hej!

Jag har tröttnat på mitt enorma Corsair 800D och vill ha ett mindre chassi.

Mina krav är följande:

  • ATX-moderkort

  • 2st grafikkort (vattenkylda)

  • 2x360 radiatorer (tjocka)

  • minst 4 hårddiskplatser

  • Relativt stort nätagg, Cooler Master Silent Pro Gold 1200w

  • SÅ LITET SOM MÖJLIGT.

  • INGA LAMPOR/FÖNSTER/TRAMS

Om det inte framgår vill jag ha en så liten box som det bara går att trycka in allt i. Den skall vara diskret och inte lysa eller föra annat trams för sig.

Tack på förhand!

Edit:
Kan tänka mig gå ner till mATX. Osäker på om mATX är ett bra val med tanke på mina 2x GTX 570. Vi får se.[/QUOTE]

mATX är inget problem med sli, problemet är att du vill ha in 2x360 rads som dessutom ska vara tjocka, Skulle påstå att det finns ytterst begränsat med lämpliga "små" chassin som detta går i utan att modifiera lådan, jag kommer i alla fall inte på något på rak arm.

Så frågan är, ska det gå att få in 2x360rads original eller är du ok med att behöva modifiera lådan för att uppfylla kraven? Det öppnas verkligen upp en helt ny värd om du är ok med det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

mATX är inget problem med sli, problemet är att du vill ha in 2x360 rads som dessutom ska vara tjocka, Skulle påstå att det finns ytterst begränsat med lämpliga "små" chassin som detta går i utan att modifiera lådan, jag kommer i alla fall inte på något på rak arm.

Så frågan är, ska det gå att få in 2x360rads original eller är du ok med att behöva modifiera lådan för att uppfylla kraven? Det öppnas verkligen upp en helt ny värd om du är ok med det!

Har inget emot att modda så länge det inte kräver massa verktyg och jobb. Jag har nämligen inga verktyg.

Det är 2st XSPC RX360, relativt tjocka.

Jag såg nyss XSPC H1 Cube Case vilket var jättetrevligt, förutom att det är enormt, har fönster och annat jobbigt. Annars gillar jag chassit mycket. Hjul är fantastiskt praktiskt. Kub-formen gillar jag verkligen.