Permalänk
Medlem

Ikon till Opera extension

Jag ska precis till att submitta en extension till Opera, men ikonen ser ganska risig ut. Jag skulle uppskatta det om någon grafik-kunnig hade lust att slänga ihop en ny och fräsch innan det publiceras, så kan du få ditt namn under credits någonstans utöver i git-commiten också ifall det intresserar dig. Det rör sig om en portning av rikaikun och det är även den ikonen jag använder idag. Jag räknar med att ca 3k kan komma att använda den, men det är inga som helst pengar inblandade åt något håll.

Återkommer med kod vid senare tillfälle ifall någon är intresserad. Edit: http://mathall.github.com/Rikaisan/

Edit: Oops, vore kul om någon kan styla till options-sidan också (HTML/CSS), den ser förjävlig ut. Fick själv ta och lära mig JavaScript för detta bös, har ingen lust att lära mig göra ordentlig design nu också.

<!DOCTYPE html> <html lang="en"> <head> <meta charset="utf-8"> <style type="text/css"> #options { font-family: sans-serif; font-size: 10pt; clear: both; background-color: #dde; padding: 10px; border: 1px solid black; } </style> <title>Rikaisan - options</title> </head> <body> <div id="options"> <form id="optform" name="optform"> <ul> <li> <label for="popupcolor">Popup color:</label> <select name="popupcolor" id="popupcolor"> <option value="blue">Blue</option> <option value="lightblue">Light Blue</option> <option value="black">Black</option> <option value="yellow">Yellow</option> </select> </li> <li> <label for="highlight">Highlight text?</label> <select name="highlight" id="highlight"> <option value="yes">Yes</option> <option value="no">No</option> </select> </li> <li> <label for="textboxhl">Highlight text inside of text boxes?</label> <select name="textboxhl" id="textboxhl"> <option value="yes">Yes</option> <option value="no">No</option> </select> </li> </ul> </form> </div> </body> </html>

Dold text
Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Medlem

Nära en vecka efter publicering av v0.1 tänkte jag ge mig en liten bump, se ifall någon känner sig manad att bidra nu.. Annars får jag väl ta mig i kragen och försöka bäst jag kan själv helt enkelt..

https://addons.opera.com/en/extensions/details/rikaisan/

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell