Liten varning ang. Region europe/us osv.

Permalänk
Medlem

Liten varning ang. Region europe/us osv.

God kväll swec!

Jag tänkte bara kort och gott varna er lite så att ni inte begår samma misstag som jag gjort.
Jag körde betan tidigare och som bekant fanns ju endast US då, mina settings ligger förmodligen kvar sedan dess och jag har ovetandes spelat för mig själv på US. Som tur är har jag inte kommit långt alls så det är inte hela världen för mig att börja om, dubbelkolla gärna detta så att ni inte får en obehaglig överraskning senare då ni sitter med riktigt feta chars och bra items.

Happy gaming!

(Jag ber om ursäkt om detta redan tagits upp)

Permalänk
Medlem

Japp, US versionen är på skivan som följer med på spelet. Se till att ändra det i options under "account". Var det första jag gjorde innan jag loggade in, tråkigt för er som missade det och får börja om :-/

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Japp, US versionen är på skivan som följer med på spelet. Se till att ändra det i options under "account". Var det första jag gjorde innan jag loggade in, tråkigt för er som missade det och får börja om :-/

Ah, ja då kanske det är inställt så från början via installern då.
Jag brukar vara noga med att kolla sådant, men denna gång verkar jag ha klantat till det för mig.
Tur jag knappt spelat längre än vad betan hade att erbjuda dock. Men jag föreställde mig hur jobbit det kunde ha varit och beslöt mig för att skriva här, hoppas det hjälper någon.

Permalänk
Medlem

Ruttet att dom gömt regionsintällningar i options.. det borde ligga där man loggar in eller nåt så man inte missar det..

Permalänk
Medlem

Så förbannat surt att man missat detta. Blizzard borde skämmas som inte gjort server-valet mer uppenbart.

Många timmar bortslösat på ingenting..

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4 PSU: Corsair RM750x 750W 80+ Guld Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F GAMING CPU: Intel Core i9-9900K Kylare: Noctua NH-D15 Minne: Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 32GB Systemdisk: Corsair Force Series MP600 1TB M.2 SSD GPU: ASUS GeForce RTX 2080 Ti ROG Strix OC

Permalänk
Medlem

Jepp riktigt uselt många som gjort det misstaget. Hoppas de lägger regionen klart och tydligt på inloggningssidan snart.,

JAg varnade för detta redan imorse här på forumet men det är kanske ngn som missat det ändå?

Permalänk
Medlem

wow, ja det var juh riktigt jäkla segt att råka ut för.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Och vart är det man kan se detta? Går jag in på battle.net, mitt account och sedan Diablo 3 så står det "Region: Global". Är det fel? Eller är det något annat ni pratar om?

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem
Skrivet av vikham:

Och vart är det man kan se detta? Går jag in på battle.net, mitt account och sedan Diablo 3 så står det "Region: Global". Är det fel? Eller är det något annat ni pratar om?

Skrivet av zin_90:

Japp, US versionen är på skivan som följer med på spelet. Se till att ändra det i options under "account". Var det första jag gjorde innan jag loggade in, tråkigt för er som missade det och får börja om :-/

där

Permalänk
Medlem
Skrivet av zin:

Aa, hittade det. Trodde han menade på hemsidan först. Min var förinställd på Europe redan, phew.. Vilken tur

Visa signatur

| Fractal Design R4 White | Intel I5 6600k@4Ghz| Asus Z170-A | MSI GTX 970 @1425Mhz | Corsair 16GB DDR4 2133mhz | Samsung 840 250GB | Corsair 650Watt nätagg |

https://soundcloud.com/symbolofficial

Permalänk
Medlem

Vad är skillnaden på EU servers och US? Jag bytte innan jag började spela men är osäker på om polarna har gjort det haha, dock spelade jag med dom igår men det går väl även om det dom är US eftersom att det är globalt nu

Permalänk
Medlem

Yes, detta råkade jag ut för Dock hann jag bara bli level 10, så ingen större skada skedd.

Visa signatur

CPU & Kylning: Ryzen 7 7800X3D & ASUS ROG Strix LC II 360 RAM: Kingston 32GB DDR5 6000MHz FURY GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte X670 Gaming PSU: EVGA Supernova G2 850W M.2: Samsung 960 Evo 250GB Chassie: CM Storm Stryker Skärmar: AOC AGON AG271QG G-Sync IPS @165Hz och Qnix QX2710 IPS/PLS @110Hz

Permalänk
Medlem

By fadin3 at 2012-05-15

Visa signatur

NZXT Phantom Full-T | nVidia GeForce GTX590 675| 1350 | 3700MB | Antec Kuhler H20 620 |
XFX 850W Core - PSU P1-850S-NLB9 | Intel Core I7 2600K 3.4GHz(4.6GHz - 1.36v) | Asus Sabertooth P67 - Sandy Bridge
Kingston HyperX 16GB DDR3 1600MHz | Seagate 1000GB 7200RPM 32MB | OCZ Solid Series 3 120GB - 500 MB/550 MB/sek (SSD)

Permalänk
Medlem

Märkte detta misstag nu på morran. Tur att man bara hann spela 3 timmar...

Visa signatur
Permalänk

Kommer blizzard erbjuda en att flytta gubbarna till eu servrarna eftersom det är verkligen deras fel? Så jävla korkat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfishswe:

Kommer blizzard erbjuda en att flytta gubbarna till eu servrarna eftersom det är verkligen deras fel? Så jävla korkat

Tror det kommer gå snabbare att bara spela upp en ny gubbe.

Visa signatur
Permalänk

Jahapp. Så sitter man på jobbet och läser det här. Jag köpte den fysiska skivan, installerade och satte igång att spela igår.. Jag har ingen möjlighet att kolla förrän jag kommer hem från jobbet antar jag. Men är det troligen så att jag skapat karaktären på US om jag inte fipplat med någon inställning under account? Och vad har detta för egentlig betydelse?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Medlem

Ingen egentligen, bara att om du vill spela me den karaktären me dina kompisar som spelar på europa så går det inte och man får ju högre ping spela på amerikanska servrar.

Permalänk
Skrivet av HazZarD:

Ingen egentligen, bara att om du vill spela me den karaktären me dina kompisar som spelar på europa så går det inte och man får ju högre ping spela på amerikanska servrar.

Okej, I see.. bara att rolla om då. Men skit samma, jag var bara på level 5.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S - CPU: Intel Core i7-6700K @stock - PSU: EVGA SuperNOVA 650 G2 650W GPU: Palit GeForce RTX 2080 GameRock Premium - MB: ASUS Z170 Pro Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX 16GB (2x8GB) / 2133MHz CL13 - HDD: Samsung SSD 850 EVO SSD 500GB - Kylare: be quiet! Pure Rock - Skärm: Asus ROG PG278QR - Hörlurar: Sennheiser PC 360 - Tangentbord: CM Masterkeys PRO S Gaming - Mus: Zowie FK2

Permalänk
Skrivet av netza:

Tror det kommer gå snabbare att bara spela upp en ny gubbe.

Skulle kommit upp en stor jävla varnings skylt när man loggar in. Hatar första delen i act 1 har redan spelat den ett antal gånger på betan och nu en gång. Detta sammanfattar min vreda http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GsqUZk... hehe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfishswe:

Skulle kommit upp en stor jävla varnings skylt när man loggar in. Hatar första delen i act 1 har redan spelat den ett antal gånger på betan och nu en gång. Detta sammanfattar min vreda http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GsqUZk... hehe

Håller med, måste själv dra upp en ny gubbe. De hade kunnat placera server-valet lite bättre.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swordfishswe:

Skulle kommit upp en stor jävla varnings skylt när man loggar in. Hatar första delen i act 1 har redan spelat den ett antal gånger på betan och nu en gång. Detta sammanfattar min vreda http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GsqUZk... hehe

Samma här, vill inte spela om Act 1 ytterligare en gång...
Var säker på att jag valt Europe, men när jag kollade nu står det såklart på The Americas!

Borde inte en flytt av karaktären mellan serverar vara ett ganska enkelt fix?

Permalänk
Avstängd

Åh, nej! upptäcker detta nu... Är i lvl 32 med min wd act 1 nightmare -.-

Permalänk
Skrivet av gollawolla:

Åh, nej! upptäcker detta nu... Är i lvl 32 med min wd act 1 nightmare -.-

Lider med dig! Hade nog inte spelat mer Diablo om det hänt mig. :X

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Tack för varningen. Jag har inte börjat lira D3 än men kan vara bra att känna till.

En reflektion av en noob, vad spelar det egentligen för roll om man kör på US eller EU? Om man har hunnit spela upp en gubbe till hög level utan problem innan man märker att man kör på US istället för EU har det väl ingen betydelse, man borde lagt märke till om det laggar eller har andra problem. Borde ju bara vara mindre belastning på US-servrarna den tid man själv spelar? Det är väl bara att man bestämmer med de polare man vill köra med att köra på US istället. Eller är det rappakalja vad jag säger och i så fall varför?

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Tack för varningen. Jag har inte börjat lira D3 än men kan vara bra att känna till.

En reflektion av en noob, vad spelar det egentligen för roll om man kör på US eller EU? Om man har hunnit spela upp en gubbe till hög level utan problem innan man märker att man kör på US istället för EU har det väl ingen betydelse, man borde lagt märke till om det laggar eller har andra problem. Borde ju bara vara mindre belastning på US-servrarna den tid man själv spelar? Det är väl bara att man bestämmer med de polare man vill köra med att köra på US istället. Eller är det rappakalja vad jag säger och i så fall varför?

Det som du säger stämmer, det enda negativa är egentligen lagg och vänner.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Det som du säger stämmer, det enda negativa är egentligen lagg och vänner.

Ok... ja, en del jag hört med har ju kört normal och kanske rent av nightmare innan de börjar köra coop och i det läget skulle det ju vara lite lönndrygt att upptäcka att man startat på olika servrar. Ska vara uppmärksam på detta.

Visa signatur

Data: B650 + 7800X3D + 4080 Super + 64GB (2x32) + 2TB T700 + 850W
Ljud: Cambridge Audio DacMagic + SPL Phonitor 2 + AKG K812
Bild: MSI MAG 274UPF (27" 4K)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MadMantiz:

Ok... ja, en del jag hört med har ju kört normal och kanske rent av nightmare innan de börjar köra coop och i det läget skulle det ju vara lite lönndrygt att upptäcka att man startat på olika servrar. Ska vara uppmärksam på detta.

De enda som jag haft problem är vad jag tror personer som har spelat Betan (eftersom denna var US). Annars är default för oss Europe.

Permalänk
Medlem

Märkte det jag också.. trodde min gubbe försvunnit när jag loggade in andra gången. Men så kom jag på att jag efter jag skapat gubben ändrade region till Europe....
Ingen skada skedd dock eftersom jag inte körde långt alls på US.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Avstängd

Happ, märkte det idag,, lvl 54... är riktigt förbannad just nu,, tänkte precis lira med en kompis och kom på att jag har kört på US hela tiden...

Dags att slänga Diablo 3 i papperskorgen!

Visa signatur

Dator: i7 4960x | 32GB RAM | Asus Rampage IV Formula | GTX 1080
OS: Slackware 64-bit current + multilib

Laptop: HP Elitebook 6930p | 8GB RAM | 211GB SSD RAID 0 | 256MB AMD Radeon HD 3450/3470 | Intel Duo T9900 @ 3.06GHz
OS: Slackware 64-bit 14.2