SweClockers BF3 Hardcore-server!

Permalänk
Hedersmedlem

SweClockers BF3 Hardcore-server!

Damer och herrar, stammisar och söndagskrigare - jag har goda nyheter!

Tack vare en generös medlem vid namn Mikael_Berglund kan jag härmed presentera ytterligare en BF3-server i SweClockers moderatorers regi. Mikael betalar för servern, men låter admin-gruppen som driver 64-slottaren driva även denna server. Huvudsyftet med servern är utveckling av plugins till BF3, men testning av dessa plugins kommer inte att hota serverns stabilitet på kvällstid eller andra tider när det är mycket folk på servern. Vi börjar med 16 slots, men om vi får in tillräckligt mycket donationer så finns det en god chans att vi utökar till 32 slots!

Även denna server hostas av Rocket Blast och ligger i Stockholm. Som många av er vet så har vi även en Mumble-server där spelare är välkomna att titta in om man vill ta teamplay till en helt ny nivå, hänga med skönt folk, diskutera spelet osv. Det brukar vara väldigt avslappnad och skön stämning på Mumble, och det är nästan alltid någon admin inne kvällstid.

I den här tråden kan ni diskutera allt som rör servern, men läs gärna igenom hela detta inlägg först!

Grundläggande info

  • Servernamn: "SweClockers.com HC Mixed TDM/Rush" <--- Klickbar länk till servern på Battlelog.

  • Hardcore

  • Mixat TDM/Rush (varannan karta)

  • Inga Back to Karkand-kartor

  • 16 slots

  • Betald för tre månader till att börja med

Vi är medvetna om att TDM inte är det mest uppskattade spelläget bland er medlemmar, men det finns tyvärr inte mycket att välja på när det handlar om endast 16 spelare totalt. SQDM har vi uteslutit eftersom LAV:en i SQDM rubbar hela balansen på alla kartor så länge det finns en enda duktig LAV-förare på servern. Tyvärr går det inte att ta bort fordon och behålla Hardcore-statusen i Battlelog.

Något jag personligen hoppas på med denna server är att duktiga spelare ska hitta hit, både SweC-medlemmar och utomstående. Jag vet av erfarenhet att många av er medlemmar är väldigt skickliga spelare, och jag tror och hoppas att fler än jag uppskattar riktigt hårt motstånd. Detta betyder dock inte att alla spelare inte är välkomna på servern! Du är varmt välkommen, oavsett om du är nybörjare eller veteran, och vi kommer som alltid att sträva efter god stämning och mycket teamwork!

Kartrotationen

TDM

  • Caspian Border

  • Seine Crossing

  • Operation Firestorm

  • Noshahr Canals

  • Kharg Island

  • Grand Bazaar

Rush

  • Seine Crossing

  • Damavand Peak

  • Operation Metro

Dold text

Anledningen till att vi endast kör tre kartor i Rush är att vi har bedömt de andra som obalanserade för 8v8 p g a att vi inte kan kontrollera vilka fordon som finns på kartan. Jets och AMTRAC är exempelvis extremt kraftfulla generellt i Rush, och med endast 8 spelare per lag blir det snabbt ohanterbart. Vi skippar Back to Karkand eftersom vi får en större potentiell spelarbas utan dem, och det finns så pass många kartor som fungerar bra i TDM, så vi känner inte att variationen är särskilt nödvändig.

Regler är samma som på 64-slottaren:

  1. Fusk i alla dess former är förbjudet.

  2. Chattar gör vi på svenska eller engelska.

  3. I chatten är vi trevliga, respekterar andra, och använder ett vårdat språk. Alla har någon gång varit nybörjare - tillrättavisa andra spelare istället för att förolämpa dem!

  4. Team Damage i alla former är förbjudet, på lagfordon eller infanteri. Om någon lagmedlem skadar dig - avsiktligt eller oavsiktligt - skjuter du inte tillbaka.

  5. Team Killing (att döda en lagmedlem) är självklart inte tillåtet. Om du råkar döda en lagmedlem förväntas det att du ber om ursäkt i spelets chatt.

  6. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits").

  7. Så kallad Stat padding är inte tillåten. Stat padding innebär att nyttja spelets poängsystem för att manipulera din statistik.

  8. Fordon: Först till kvarn är det som gäller. Det är förbjudet att stjäla fordon från lagmedlemmar - t. ex. att ta någons tank när denne har hoppat ur för att laga fordonet.

  9. Auto-balance kommer att vara påslaget, och admins kommer inte att flytta dig eller någon kompis på begäran.

  10. En server-admins uppmaningar skall alltid följas snarast - om du har klagomål på någon admin - kontakta den serveransvarige på widl (at) sweclockers.com.

  11. Admins äger tolkningsföreträde till ovanstående regler.

Dold text

Donationer
Vi ger möjlighet att donera pengar även till denna server, och vi har ordnat så att man kan donera till antingen den här eller vår 64-slottare, det är alltså två helt skilda konton, och vi admins kan inte föra över pengar mellan dessa. Ju mer pengar vi får in, desto längre kan servern hållas igång!

Lite riktlinjer/regler ang. donationer:

1. Alla donationer är välkomna - oavsett summa! Donerade medel kommer självklart endast användas för serverns drift.
2. Donationer kan under inga omständigheter återbetalas och server-administrationen tar inte ansvar för eventuella tekniska eller mänskliga fel i samband med transaktionen.
3. Donationer ger inga fördelar in-game, VIP-status eller mer rätt att påverka servern jämfört med någon annan.
4. Om en donator blir avstängd gäller fortfarande #2.

När ni donerar godkänner ni ovanstående utan förbehåll!

Att donera

Rocket Blast använder sig av ett system där man kan fylla på vårt konto hos dem med s k "krediter". 1 Kredit = 1 SEK. Det går att fylla på vårt konto på olika sätt. I nuläget vill vi att ni donerar via "SMS Direct". Systemet är mycket enkelt - ni skickar ett SMS där ni specificerar hur mycket ni vill donera, och till vilket konto på Rocket Blast (i form av ett "kontonummer" - i vårt fall 10017). Jag har själv testat, och det fungerar utmärkt. Ni får även ett bekräftelse-SMS tillbaka.

Så här står det på Rocket Blast ang. SMS-betalning:

[quote]Skicka SMS till det nummer som står nedan, innehållandes texten för den typen av insättning du vill göra. För att få skicka betalsms till oss måste du, enligt avtal, vara myndig eller ha målsmans tillstånd. Vi kan tyvärr endast ta emot SMS från Sverige. Det finns två olika sätt som du kan sätta in crediter på med hjälp av SMS, dessa beskrivs nedan.
SMS Direct

Med SMS Direct så behöver du inte aktivera någon kod, crediterna sätts in automatiskt på ditt konto så fort vi fått ditt SMS. Skicka ett sms till nummer 72550, sms:et skall innehålla det som står nedan i SMS Direct, för den summa du vill sätta in.

Dold text

[/quote]

Något som är viktigt att påpeka är att jag som person (det är mitt konto, endast jag har tillgång) inte på något sätt kan få ut pengarna ur mitt konto på Rocket Blast. Det är alltså omöjligt att använda era pengar till något annat än server-kostnaden!

Flera av er har efterfrågat riktlinjer för hur mycket ni ska donera - alltså hur mycket vi betalar för tjänsten. Jag kan inte gå in på några som helst detaljer, p g a ett avtal, men det jag kan säga är att vi behöver få in 680 kr/mån för att täcka serverkostnaden. Kontot blir inte "fullt" när ni har donerat 680 kr, utan då fortsätter vi med en buffert!

SMS-koder:

SKICKA SMS TILL: 72550 För 10 SEK, skriv: maxt 10 10566 20 SEK maxt 20 10566 30 SEK maxt 30 10566 50 SEK maxt 50 10566 150 SEK maxt 150 10566 170 SEK maxt 170 10566

Dold text

Jag har tillsammans med Rocket Blast en lösning på gång som kommer kunna ge oss möjlighet att följa kontots saldo i realtid, vilket ni donerande användare säkert kommer att uppskatta. Tyvärr vet jag inte exakt när denna lösning kan vara på plats.

Det var nog allt om donationer - om ni undrar något, PM:a mig eller skriv i den här tråden! Jag kommer att lägga till info här i första inlägget om jag glömt något.

Dold text
Permalänk
Moderator
Moderator

Nu får vi ta och snoka reda på dem som snackat om HC förut, ska ta och göra det med första posten kanske?

Ha det roligt folket!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Trevliga matcher ikväll! mkt bra spel

Permalänk
Hedersmedlem

Det är kul att ha lite omväxling från CQ ibland

Visa signatur

Meow

Permalänk
Benchmaskin 🍞

Nu när D3 är ute också! Det är för mycket spel att spela! (dagens I-lands problem)

Ska försöka ta mig in och panga lite ikväll.

Permalänk
Medlem

Kanske testa även om jag inte är ett större fan av Hardcore. Fast på en liten server kanske antalet snipers minimeras naturligt, dom brukar vara ett gissel dom få gånger jag spelat hardcore.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk

Bryr mig inte så mycket om HC vs. Normal, men rotationen är ju perfekt!

"6. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits")."
Detta inkluderar M26 antar jag? Servrar som tillåter detta buggade vapen är helt ospelbara just nu. :/

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av el_genius:

Bryr mig inte så mycket om HC vs. Normal, men rotationen är ju perfekt!

"6. Det är inte tillåtet att använda buggar i spelmekaniken eller kartorna för att skapa fördelar för dig själv eller ditt lag (s.k. "exploits")."
Detta inkluderar M26 antar jag? Servrar som tillåter detta buggade vapen är helt ospelbara just nu. :/

Självklart. Det rullar ett speciellt meddelande ingame som upplyser om "M26 bug = Exploit = Ban".

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
99:e percentilen

Kostar det mer pengar att ha 32 slots än 16? Varifrån kommer den kostnaden egentligen?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk
Skrivet av Zuggmate:

Kostar det mer pengar att ha 32 slots än 16? Varifrån kommer den kostnaden egentligen?

Ja. Det brukar kosta runt 10-12 kronor för varje slot. En 16 slot server kostar exempelvis 170kr, medan en 32 slots då kommer kosta 340 osv.
Kostnaden är väldigt mycket enligt mig, men det är för att det krävs mycket bättre hårdvara att kunna driva 5 stycken 64-slots servrar istället för 5 stycken 32-slots servrar. Sen vill ju företagen gå i vinst och de anställda ska ha lön.

Visa signatur

🖥️ Gigabyte Aorus B450I Pro (mITX), AMD Ryzen 5 3600, Corsair Vengeance LPX 16GB 3000MHz, Corsair SF600 V2, ASUS GeForce GTX 1070 ROG Strix, Corsair Force MP510 960GB, Samsung 850 EVO 250GB & OCZ Vector 256GB, ASUS VG248QE & DELL U2312HM
📱OnePlus 6
🏍️ 2018 Kawasaki Ninja 650

Permalänk

Tycker rush är ganska skoj ibland så även om jag inte är en bra spelare så kan det vara trevligt att spela med det glada SweC gänget

Visa signatur

Jag kan ha fel, men jag tror att jag har rätt.

Permalänk
Medlem

Trevliga nyheter! Har hittills undvikit SweClockers-servern då den inte kört HC, men nu ska jag nog in och lira lite!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Medlem

kan man inte ställa respawn på fordon så att den i princip bara dyker upp en gång??

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Citat:

SQDM har vi uteslutit eftersom LAV:en i SQDM rubbar hela balansen på alla kartor så länge det finns en enda duktig LAV-förare på servern.

Varför tänker jag på Kinekin och Grand Bazar nu?:)

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av LTsm:

Varför tänker jag på Kinekin och Grand Bazar nu?:)

Jag var faktiskt en av dom som pratade högst om att förbjuda fordon i SQDM, finns inget tråkigare än att sitta i en LAV hela matchen.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Medlem

Spelade precis en runda, och måste säga att det inte fanns någon auto balance. Att det ena laget är bättre kan jag köpa, men att alla i det så kallade "förlorande" laget kan byta till det "vinnande" och sedan kunna vara kvar där matchen ut är ju rent bedrövligt. Vi var som mest 2 mot 7, utan att något skedde.

Nej... Det blir nog inget mer på den här servern förrän ni fixat det.

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Arginj:

Spelade precis en runda, och måste säga att det inte fanns någon auto balance. Att det ena laget är bättre kan jag köpa, men att alla i det så kallade "förlorande" laget kan byta till det "vinnande" och sedan kunna vara kvar där matchen ut är ju rent bedrövligt. Vi var som mest 2 mot 7, utan att något skedde.

Nej... Det blir nog inget mer på den här servern förrän ni fixat det.

Vi fick den precis ominstallerad (fredags tror jag) så det fanns inte ett script som kördes på den under hela helgen tyvärr då jag var bortrest och inte har konfigurerat upp den igen.

Beklagar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers