D3 CE order avbeställs =(

Permalänk
Medlem

D3 CE order avbeställs =(

Hej!

Jag fick just veta av Dustin att min redan betalda order av D3 CE inte kommer att levereras. De får tydligen "inga exemplar alls av artikel......".

Det känns lite surt när man bokade orginalutgåvan hos Dustin redan 2008 när spelet annonserades.

Om det finns någon som bokat på fler ställen så ber jag er att inte avboka. Jag skulle bli evigt tacksam om jag fick köpa ert extra exemplar.

Magnus

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

Det va ju inte speciellt schysst eller seriöst.. antar att de flesta collectors edition redan är slut på andra ställen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Hej!

Jag fick just veta av Dustin att min redan betalda order av D3 CE inte kommer att levereras. De får tydligen "inga exemplar alls av artikel......".

Det känns lite surt när man bokade orginalutgåvan hos Dustin redan 2008 när spelet annonserades.

Om det finns någon som bokat på fler ställen så ber jag er att inte avboka. Jag skulle bli evigt tacksam om jag fick köpa ert extra exemplar.

Magnus

är det inte lättare och säkrare att ringa runt dom butiker du har i närheten eller dom som finns på internet å fråga hur många bokningar dom har samt hur många exemplar av spelet dom får in? finns säkert flera butiker som inte har bokat alla D3 CE som dom får in till lanseringen..

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

trist hoppas ju fan inte att det händer samma sak för mig, man _måste_ ju spela på release och gnälla på allt lagg

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Kommer det bara en omgång av CE ? Eller kan man vänta ett tag så kommer det en ny batch CE exemplar,Eller är det först till kvarn och sen får man stå där med lång näsa när alla CE är slut ?

Permalänk
Medlem

Mitt D3 är avbeställt helt och hållet.

Blizzard har bestämt sig för att spelet ska vara online only och eftersom jag bara är intresserad av single player på min laptop när jag reser så är det helt värdelöst för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gullaN:

Kommer det bara en omgång av CE ? Eller kan man vänta ett tag så kommer det en ny batch CE exemplar,Eller är det först till kvarn och sen får man stå där med lång näsa när alla CE är slut ?

Antar att det kommer komma en batch till, det känns som om det alltid görs sådant sen 0.5-1 år sedan så kan man köpa de sista för ~1/3 av priset som var från början.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gullaN:

Kommer det bara en omgång av CE ? Eller kan man vänta ett tag så kommer det en ny batch CE exemplar,Eller är det först till kvarn och sen får man stå där med lång näsa när alla CE är slut ?

Kommer bara 1 omgång. Därav Collectors edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

är det inte lättare och säkrare att ringa runt dom butiker du har i närheten eller dom som finns på internet å fråga hur många bokningar dom har samt hur många exemplar av spelet dom får in? finns säkert flera butiker som inte har bokat alla D3 CE som dom får in till lanseringen..

Jo. Det har jag gjort nu. Jag hade flera beställningar som låg hos andra butiker förra veckan, men tydligen har dessa butiker redan en väntelista. Så nu står jag sist i dem.

Att köpa i "fysiska" butiker låter dyrt. Och jag är inte beredd att betala huuur mycket som helst.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Kommer bara 1 omgång. Därav Collectors edition

De har de sagt om WoW expansionerna också, sen några månader efter så dyker dem upp lite varstans för typ 399kr -.- Helt kopiöst irriterande. Extra exemplar de bara typ så där "hittat".

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem

Det kommer med all sannolikhet inte vara något problem att köpa CE, men du kanske får vänta ett tag på ny leverans i värsta fall. Numera producerar de så enormt många av dem att de går att hitta i affärer långt efter att spelet släppts (tänker på WoW-expansioner/SC2).

Skrivet av dozix:

Kommer bara 1 omgång. Därav Collectors edition

De görs i så många exemplar idag att de knappast är samlar/begränsade utgåvor.

Ta t.ex. WoW Cataclysm Collector's Edition. Jag hitta den rätt snabbt på Spelbutiken, finns i lager och kostar 388:- och det spelet släpptes december 2010. Nu är det kanske svårare att jämföra en sen WoW-expansion med D3 releasen när det gäller CE, men ändå.
http://www.spelbutiken.se/catalog/product/63452-world-of-warc...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eltarion:

De har de sagt om WoW expansionerna också, sen några månader efter så dyker dem upp lite varstans för typ 399kr -.- Helt kopiöst irriterande. Extra exemplar de bara typ så där "hittat".

Ja, butikerna har en hemlig konspiration mot sina kunder där de håller saker undangömda i någon månad och sen säljer det för halva priset än vad de skulle fått om de sålt det direkt

Permalänk
Medlem

Kan inte de leverera spelet (avtalsbrott) så tror jag att du har rätt att köpa det annanstans och Dustin får betala mellanskillnaden. Hör med Konsumentvägledaren i din kommun, för att droppa en order efter 4 års väntan är allt annat än ok.

Om det fortfarande inte går att fixa på något sätt ska du kräva en skälig kompensation för den tid som Dustin fått låna pengarna av dig.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Kommer bara 1 omgång. Därav Collectors edition

Har du någon källa angående ditt påstående eller läser du mellan linjerna och ser "Collectors limited edition"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buio:

Det kommer med all sannolikhet inte vara något problem att köpa CE, men du kanske får vänta ett tag på ny leverans i värsta fall. Numera producerar de så enormt många av dem att de går att hitta i affärer långt efter att spelet släppts (tänker på WoW-expansioner/SC2).

Även om du har rätt känns det ju dumt att lägga 400:- på en vanlig utgåva för att öht kunna spela. Den försvinner ju bara när man lägger in CE på battle.net sen.

Skrivet av FireFox:

Kan inte de leverera spelet (avtalsbrott) så tror jag att du har rätt att köpa det annanstans och Dustin får betala mellanskillnaden. Hör med Konsumentvägledaren i din kommun, för att droppa en order efter 4 års väntan är allt annat än ok.

Om det fortfarande inte går att fixa på något sätt ska du kräva en skälig kompensation för den tid som Dustin fått låna pengarna av dig.

Ja fast så illa är det inte. Det är den vanliga versionen som jag bokade då. Och denna CE-utgåva har jag inte legat ute med pengar för speciellt länge.
Men undrar om jag kan kräva att Dustin ska betala mellanskillnaden om jag hittar produkten i en fysisk butik tex. Det är ju ändå förhandsbokning vi talar om.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Även om du har rätt känns det ju dumt att lägga 400:- på en vanlig utgåva för att öht kunna spela. Den försvinner ju bara när man lägger in CE på battle.net sen.

Ja fast så illa är det inte. Det är den vanliga versionen som jag bokade då. Och denna CE-utgåva har jag inte legat ute med pengar för speciellt länge.
Men undrar om jag kan kräva att Dustin ska betala mellanskillnaden om jag hittar produkten i en fysisk butik tex. Det är ju ändå förhandsbokning vi talar om.

Ett avtalsbrott är ett avtalsbrott hur man än ser på det.
Du och Dustin har kommit överens om en sak, ni har det skriftligt och dem har tagit dina pengar. Att dem sen inte kan leverera är deras problem. Hade det varit mellan två företag hade Dustin blivit stämda åt helvete nu om de inte kunnat styra upp dealen.

Stå på dig säger jag!

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Även om du har rätt känns det ju dumt att lägga 400:- på en vanlig utgåva för att öht kunna spela. Den försvinner ju bara när man lägger in CE på battle.net sen.

Ja, det vill man hellst inte göra. Det lär bli svårt hitta en affär där du kan boka en just nu i alla fall. Leta vidare och hoppas det ändrar sig till närmare release (t.ex. att Blizzard procuderat fler CE till release så att affärerna får ny tilldelning).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Eltarion:

De har de sagt om WoW expansionerna också, sen några månader efter så dyker dem upp lite varstans för typ 399kr -.- Helt kopiöst irriterande. Extra exemplar de bara typ så där "hittat".

På Gamestop på Nova Lund (Lund) kan man fortfarande köpa World of Warcraft Cataclysm Collectors edition för 399:-
Nyligen så sålde dom WOTLK CE också.
Känns lite drygt då man köpte det vid releasen för man trodde att det bara skulle komma 1 omgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morpiha:

På Gamestop på Nova Lund (Lund) kan man fortfarande köpa World of Warcraft Cataclysm Collectors edition för 399:-
Nyligen så sålde dom WOTLK CE också.
Känns lite drygt då man köpte det vid releasen för man trodde att det bara skulle komma 1 omgång.

Ja.. som jag sa de dyker upp lite varstans. Var på Gamestop på Nova Lund för inte allt för länge sedan, har också ett minne av att de hade dem där.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Jo. Det har jag gjort nu. Jag hade flera beställningar som låg hos andra butiker förra veckan, men tydligen har dessa butiker redan en väntelista. Så nu står jag sist i dem.

Att köpa i "fysiska" butiker låter dyrt. Och jag är inte beredd att betala huuur mycket som helst.

Dyrt? Typ elgiganten brukar vara 100kr billigare än alla internet butiker samma sak med maxi.

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Kommer bara 1 omgång. Därav Collectors edition

Och ändå har man alltid kunnat köpa collectors edition typ något år efter release på iprincip alla spel
För bra mycket billigare peng.

Det kommer fler "omgångar" bara det att när det skickas ut får alla visst antal, sen brukar det i dom flesta fallen komma fler.
Många spel som har haft helt slut på CE förbokningar, även blizzard CE. Men sen poof dyker dom upp senare rejält mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Ett avtalsbrott är ett avtalsbrott hur man än ser på det.
Du och Dustin har kommit överens om en sak, ni har det skriftligt och dem har tagit dina pengar. Att dem sen inte kan leverera är deras problem. Hade det varit mellan två företag hade Dustin blivit stämda åt helvete nu om de inte kunnat styra upp dealen.

Stå på dig säger jag!

Lycka till med det.
Man vet ju hur många som försökt få igenom produkter dom köpt som sedan försvunnit ur lager, eller som blivit felsänkta osv.
Inte en enda har fått igenom det, och ett par fall har varit i rätten där ingen fått igenom det.

Var uppe en stor tråd om detta på swec för inte länge sen.

En orderbekräftelse räknades inte som giltig i domstolen iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Ett avtalsbrott är ett avtalsbrott hur man än ser på det.
Du och Dustin har kommit överens om en sak, ni har det skriftligt och dem har tagit dina pengar. Att dem sen inte kan leverera är deras problem. Hade det varit mellan två företag hade Dustin blivit stämda åt helvete nu om de inte kunnat styra upp dealen.

Stå på dig säger jag!

Härlig naiv inställning du har iaf, det ska du ha cred för

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Lycka till med det.
Man vet ju hur många som försökt få igenom produkter dom köpt som sedan försvunnit ur lager, eller som blivit felsänkta osv.
Inte en enda har fått igenom det, och ett par fall har varit i rätten där ingen fått igenom det.

Var uppe en stor tråd om detta på swec för inte länge sen.

En orderbekräftelse räknades inte som giltig i domstolen iaf.

Nja, en orderbekräftelse är en orderbekräftelse även i domstol... Men det finns ett par fall där man kan bryta orderbekräftelsen. Vet att det är snack om det var och varannan gång komplett har någon demoprodukt billigt som mer än en person lyckas boka, och det kommer alltid fram att det är ett sådant fall där en orderbekräftelse kan "avbrytas".
Likaså när det är ett pris som är totalt uppåt väggarna...

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem

Ja och detta är en förbokning utav en produkt, du tror det hade hållt i domstol
Lycka till säger jag bara

Permalänk
Medlem

Jag fick följande mail av Dustin ingår:

Hej!

Vi måste dessvärre meddela att vi inte kommer att få några exempelar alls utav artikel 5010625615 DIABLO 3 COLLECTORS EDITION PC som ni har förbeställt. Det vi kan göra istället är att erbjuda er den vanliga utgåvan, 5010308489 DIABLO 3 PC, för 399kr istället.

Vänligen återkom om ni vill att vi ändrar till den utgåvan istället eller om ni vill justera er order på något annat sätt.

Vi ber om ursäkt för det inträffade.

Vi önskar er en bra dag!

Tycker det inte är vidare seriöst av ett så stort företag som Dustin och blev väldigt förvånad att dom inte kommer få in ett enda exemplar av produkten.
Skrev tillbaks till Dustin för att få svar på hur det kommer sig att de inte kommer få in Collectors edition, men lär inte få något svar tillbaks för de har varit väldigt duktiga på att ignorera frågor förut rörandes Diablo 3 Collectors edition.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Igelkott:

Även om du har rätt känns det ju dumt att lägga 400:- på en vanlig utgåva för att öht kunna spela. Den försvinner ju bara när man lägger in CE på battle.net sen.

Stämmer inte, om du kontaktar Blizzard så kan dom se att du lagt in CE-utgåvan och därmed ge tillbaks en helt ny nyckel till vanliga D3 som du kan ge bort till vem som helst alternativ sälja.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zyriak:

Härlig naiv inställning du har iaf, det ska du ha cred för

Haha vadå naiv, allt går bara man vågar stå på sig och vara lite kaxig!
Citerar Pricerunners konsumentpanel

http://www.pricerunner.se/fragespalten/index.html

Citat:

Kan jag kräva kompensation för en order som makulerats av butiken?
Jag beställde en surfplatta på nätet för 995 kr. Surfplattan såldes ut för att ge plats åt nya modeller och fanns i lager enligt webbshoppen.
Jag fick bekräftelsemejl från butiken men efter en vecka hade plattan fortfarande inte dykt upp. Jag frågade då kundtjänst när varan skulle komma fram och fick då svaret att den var slutsåld och inte skulle lagerföras igen. Min order hade därför makulerats. Kan jag kräva kompensation?

Svar:
Ja, har du beställt en vara och fått bekräftelse har du ingått avtal med butiken. Bryter butiken avtalet har du rätt till kompensation för den ekonomiska skada du lidit. I det här fallet mellanskillnaden i pris av varan hos en annan återförsäljare. Undantag är om det får anses uppenbart att varan är fel prissatt eller att du på andra sätt borde förstått att varan inte går att beställa.

Med andra ord har TS och de andra som beställt CE rätt att beställa det annanstans och begära mellanskillnaden tillbaka från Dustin.

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Haha vadå naiv, allt går bara man vågar stå på sig och vara lite kaxig!
Citerar Pricerunners konsumentpanel

http://www.pricerunner.se/fragespalten/index.html

Med andra ord har TS och de andra som beställt CE rätt att beställa det annanstans och begära mellanskillnaden tillbaka från Dustin.

Var antyder TS att han fått en orderbekräftelse?

Visa signatur

Datorer - M1 MacBook Pro 14"
Hörlurssystem - Scarlett 4i4 / Objective2 / Beyerdynamic DT 770
Ljudsystem - NAD C356BEE > DALI Mentor 6
Bilpark - Porsche 718 Spyder