Vill du vara del av diskussionerna i forumet, ställa frågor eller hjälpa andra? Registrera dig här!

Intel Core i7 3770K och Core i5 3570K

Intel Core i7 3770K och Core i5 3570K

Med världens mest avancerade tillverkningsteknik presenterar Intel en ny generation processorer i familjen Ivy Bridge. SweClockers tar pulsen på två högintressanta modeller för entusiaster och överklockare.

Läs hela artikeln här

Mumma

Nice

JAAAAAAAAAAAA ÄNTLIGEN

Intressant. Lite nja faktiskt, kanske håller på min Phenom till nästa gen ändå.

Senast redigerat 2012-04-23 18:10

Detta var nog det Jonas och Emil menade med att de hade mycket att göra?

Yes! Finally!

Trevligt! Blir ju sugen

Äntligen! Nu blir det lite trevlig läsning

YES!

Haha, lades upp på minuten NDA släpptes ^^ Gött jobbat!

Känns inte som någon jätte boost i prestanda om man sitter på typ SB 2600k och bara spelar spel

När släpps de på Inet?

Då stämde ryktena om den höga temperaturen och problemen det medför för överklockningen
http://www.sweclockers.com/forum/55-intel/1105219-ivy-bridge-...

Nu får man läsa lite mer detaljerat!

Ivy-Bridge till bärbara, recension på Anandtech
http://www.anandtech.com/show/5772/mobile-ivy-bridge-and-asus...

Också på Anandtech, lite mer om överklockning av Ivy Bridge
http://www.anandtech.com/show/5763/undervolting-and-overclock...

Senast redigerat 2012-04-23 18:23

Ser lovande ut!

Vart är prestandaindexet..?

2700k var bra mycket svalare vid oc.

Tack Swec för ännu en grym recension! Tack Tack och åter Tack!

Hehe trevligt!

Ska bli intressant hur det kommer utvecklas nu med kommande processorer

Mycket trevlig recension, kommer läsas noggrant!

Hur är det med 24p och den inbyggda grafikkretsen? :/

Anade ju detta

Najs, tack för klargörandet! Får väl bli en 3570K, nu iväg och testa massa moderkort så man blir klok på vad som är vettigt

Blir svårt det här sitter med en Phenom II 955@4ghz som inte riktigt hänger med längre och hög temperatur vid överklockning är ingen höjdare. Annars är det väntade resultat, strax över SB. Bara att hoppas att det är fel på temperaturavläsningen och inte processorerna.

tror jag kör med 2700K istället för 1000kr mindre.

Känns ju totalt ovärt att byta ut sin 2500K i dags läget iaf. :-/

Snygg recension!

Lär knappast finnas någon anledning för någon med 2600k/2700k att köpa en 3770k?
Jag menar, visst 3770k har lite högre IPC men 2600k/2700k kan nå en högre klockfrekvens vilket i slutändan vid överklockning presterar de ungefär lika bra?

Är väl om man möjligtvis vill ha grafikprestandan men annars känns de inte som en uppgradering direkt.

Skrivet av Nikkop:

Lär knappast finnas någon anledning för någon med 2600k/2700k att köpa en 3770k?
Jag menar, visst 3770k har lite högre IPC men 2600k/2700k kan nå en högre klockfrekvens vilket i slutändan vid överklockning presterar de ungefär lika bra?

Är väl om man möjligtvis vill ha grafikprestandan men annars känns de inte som en uppgradering direkt.

Nej, Ivy Bridge får ses som en evolutionär förbättring av Sandy Bridge. Den som sitter på en Sandy idag klarar sig gott och väl fram till Haswell i början av nästa år.

1 min innan NDA upphörde!

Alltid samma höga kvalité på era recensioner, blir lite härlig kvällsläsning nu