Permalänk
Medlem

Lucid Virtu MVP

Tjena,

Hittade den artikel om Lucid Virtu MVP:
http://www.tweaktown.com/articles/4651/lucid_virtu_mvp_hyperf...

Är detta nåt nytt som kommer med Ivy Bridge prollen eller har det funnits förut och någon av er som testat?

Resultatet känns ju lite ojämt, men har man tur så kanske det funkar på just "sitt" spel, i mitt fall BF3.

Då jag själv sitter på en gammal Duoprop och 560TI Top och tänkte vänta med GPU byte tills i höst, men köpa ny prolle nu när Ivy kommer i slutet av månaden, kanske det kan vara ett lyft över 50-60 FPS (i High 1920x1080) ?!

//Lasse

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasse468:

Tjena,

Hittade den artikel om Lucid Virtu MVP:
http://www.tweaktown.com/articles/4651/lucid_virtu_mvp_hyperf...

Är detta nåt nytt som kommer med Ivy Bridge prollen eller har det funnits förut och någon av er som testat?

Resultatet känns ju lite ojämt, men har man tur så kanske det funkar på just "sitt" spel, i mitt fall BF3.

Då jag själv sitter på en gammal Duoprop och 560TI Top och tänkte vänta med GPU byte tills i höst, men köpa ny prolle nu när
Ivy kommer i slutet av månaden, kanske det kan vara ett lyft över 50-60 FPS (i High 1920x1080) ?!

//Lasse

ser ut att vara något väldigt intressant om det funkar som det ska det där =P

dock så kommer du nog inte tjäna så mycket på det då du har samma flaskhals som jag med att grafikkortet bara har 1gb minne =/

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Jäklar.

Undra hur detta fungerar i CF / SLI samt hur frame timesen ser ut med det här!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

Läste om det igår. Verkar inte så bra pga man får microstuttering som är ungefär 2 gånger värre än SLI/CF.

Permalänk
Medlem

Tester som finns är gjorda med sandy-bridge, får vänta på Ivy tester, tills man kan bedöma om det är bra eller dåligt.

Permalänk

Den här tekniken är väldigt missförstådd, den ökar inte alls FPS:en, även om det kan se ut så. Den är snarare gjord för att minska input lag:

http://www.anandtech.com/show/5728/intel-z77-panther-point-ch...

Permalänk
Medlem

Bah skulle väntat med att köpa nya grejer, det här rockar, använder cpu för att öka fpsen, och det ger mycket i vissa spel.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexbriss:

Den här tekniken är väldigt missförstådd, den ökar inte alls FPS:en, även om det kan se ut så. Den är snarare gjord för att minska input lag:

http://www.anandtech.com/show/5728/intel-z77-panther-point-ch...

Tack, innehöll även en bra jämförelse av Z77 kort. Sen är ju frågan om "trasiga" framar är något att ha (hög FPS) eller om tekniken fixar både och (frames och input lag)

//Lasse

Permalänk
Medlem

Hej

Hur fungerar detta när man tex kodar om filmer från mpg2 till mpg4/H264?
jag använder intel qvick synk (stavning?) skulle det vara lönt att stoppa i ett separat grafikkort eller ökar det inte farten på omkodningen?
och spelar det någon roll vad det är för kort? (är det bara vissa modeller som stödjer det?)

/Aragon

Skrivet av alexbriss:

Den här tekniken är väldigt missförstådd, den ökar inte alls FPS:en, även om det kan se ut så. Den är snarare gjord för att minska input lag:

http://www.anandtech.com/show/5728/intel-z77-panther-point-ch...

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Som jag har förstått det så har det här INGET med prestanda att göra på något sätt.

Tanken är helt enkelt att man ska kunna använda den integrerade GPU:n när man inte använder några krävande applikationer... som t.ex. lite surfande eller ordbehandling i Word och därmed sänka värmeutveckling/energiförbrukning.

Och när man ska göra något mer krävande så ska det separata g-kortet aktiveras.

Mja, det ska även kunna köra samman iGPU-kraften med den vanliga GPU:n om jag kommer ihåg rätt.
Men det bästa enligt mig är att man skulle kunna köra med deras V-sync utan att få en massa inputlag.
Tänkte jag skulle få igång det till BF3 men det krånglade en del i det spelet tydligen, om de inte fixat det nu.
Det blev stora ytor på banan som blev missfärgade.

Permalänk

Prestandan höjs garanterat.
Har provat själv och det blir typ som Crossfire.

Permalänk
Medlem

Gigabyte har uppdaterat Lucidlogix Virtu MVP aldeles nyligen och har nu stöd för Windows 8.
Lucidlogix har inte uppdaterat sitt än på deras hemsida, men Gigabytes borde väl funka för er andra med?
Denna hjälper t.ex till med att tillåta Vsync och ända passera 60 FPS vilket gillas?
Det går bra att skapa egna profiler med, F12012 funkar och är inte med på listan, t.ex.

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=4140#u...

Permalänk
Medlem

Var så god Gamer.

Permalänk

Jag testade Lucid Virtu MVP med ett 7970 Ghz och det gav faktiskt riktigt bra fps höjning till BF3. Men jag struntade i att använda det eftersom jag skaffade ett till 7970 Ghz. Lucid Virtu MVP funkar bara med ett grafik kort och inte två. Det går inte köra Crossfire/SLI med Virtu MVP igång. Det resulterar bara i BSOD. Men annars är det tummen upp för Virtu MVP.

Visa signatur

|Intel 3770k 4.4GHz Offset OC| Cooler Master Storm Trooper | 2x Sapphire Vapor-X 7970 3Gb CrossfireX OC:1110/1500 | ASUS Maximus V Formula | SSD Samsung 830 128 | Gb Seagate 1TB HDD @7200rpm | Fractal Design 1000w | 2x4GB Corsair Vengeance DDR3 @1600MHz | CPU Kylare: Phanteks Ph-Tc14pe |

Permalänk
Medlem

Blev tvungen att testa efter att ha läst tråden, Virtu MVP med I5 3570 och ett 7950.
Resultatet blev över förväntan, har av någon anledning fått betydligt livfullare färger (kontrast?) i GW2.
Bättre FPS och allt flyter mjukt och fint, fick lägga till GW2 i listan, HyperFormance aktiverat.
Det har inte blivit några extrema förbättringar men överlag en förbättring.

Men Asus har en uppdatering på sin support som inte funkar, nåt med licens.

Visa signatur

nörd

Permalänk
Skrivet av punchline82:

Prestandan höjs garanterat.
Har provat själv och det blir typ som Crossfire.

Skrivet av PappyOdaniel:

Jag testade Lucid Virtu MVP med ett 7970 Ghz och det gav faktiskt riktigt bra fps höjning till BF3. Men jag struntade i att använda det eftersom jag skaffade ett till 7970 Ghz. Lucid Virtu MVP funkar bara med ett grafik kort och inte två. Det går inte köra Crossfire/SLI med Virtu MVP igång. Det resulterar bara i BSOD. Men annars är det tummen upp för Virtu MVP.

Skrivet av LovePig:

Blev tvungen att testa efter att ha läst tråden, Virtu MVP med I5 3570 och ett 7950.
Resultatet blev över förväntan, har av någon anledning fått betydligt livfullare färger (kontrast?) i GW2.
Bättre FPS och allt flyter mjukt och fint, fick lägga till GW2 i listan, HyperFormance aktiverat.
Det har inte blivit några extrema förbättringar men överlag en förbättring.

Men Asus har en uppdatering på sin support som inte funkar, nåt med licens.

Jag ser att jag behöver repetera mig själv. Bara för att FPS-mätaren visar mer betyder det inte att ni får bättre FPS, ni får FPS motsvarande eran uppdateringsfrekvens. Däremot får ni minskad input lag, om skärmen körs på 60Hz och fps-mätaren visar 75fps har ni fortfarande 60fps, men med input lag motsvarande 75fps, det är det som ni upplever som bättre prestanda.

http://www.anandtech.com/show/5728/intel-z77-panther-point-chipset-and-motherboard-preview-asrock-asus-gigabyte-msi-ecs-and-biostar/2

Citat:

This means, HyperFormance increases responsiveness and makes FPS meaningless. In order to work, HyperFormance will only make a difference if your normal frame rate is greater than your refresh rate, usually 60 FPS.

Essentially, the FPS number you get from HyperFormance becomes a measure of system responsiveness, not GPU output.

Permalänk
Medlem

Måste revidera mig, verkar som nån timmes spel ger massor av lag.
försvann när jag avaktiverade virtu, försvann även med en omstart

Visa signatur

nörd