Gainward Phantom tjocklek?

Permalänk
Medlem

Gainward Phantom tjocklek?

Undrar om det är någon som vet hur tjock kylaren som Gainward använder till sin Phantomserie, toppen av GPU till ovankanten på kylaren?
Skulle behöva detta mått för att kunna planera inför ett bygge. Sökt som en idiot efter detta men hittar inget mer än att grafikkortet tar upp 2.5 slots, vilket inte säger så mycket om hur tjock kylaren verkligen är...

Svar uppskattas.

Permalänk
Medlem

Du kanske behöver ett mer exakt svar, men om man kollar på bilden http://www.gainward.com/main/product/vga/pro/p00458/p00458_pi... så ser det ut som om att kylarens del som syns är lika hög som DVI-porten. Så mät 2st slots och lägg till höjden på en DVI-port så bör du komma väldigt nära.

Edit
Lite googling:
Item Height 45 millimetres
http://www.amazon.co.uk/Gainward-GeForce-GTX-560-Phantom/dp/B...

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Det är ju ett sätt, men då får jag ju även med tjockleken på kort och GPUn, behöver mer noggrant, då det är måttet från GPUn och upp som är intressant i detta fall. Men det skulle vara till nytta ifall någon vet hur tjockt kretskortet+GPUn är?

EDIT, jovisst 45 mm kan jag köpa delvis för hela kortet, men 2.5 slot ger ungefär 50 mm, så vilket är det? och för den delen innehåller de måtten mer än bara kylaren vilket är det jag är intresserad av.

Men tack i alla fall för inputen i mitt sökande!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Det är ju ett sätt, men då får jag ju även med tjockleken på kort och GPUn, behöver mer noggrant, då det är måttet från GPUn och upp som är intressant i detta fall. Men det skulle vara till nytta ifall någon vet hur tjockt kretskortet+GPUn är?

EDIT, jovisst 45 mm kan jag köpa delvis för hela kortet, men 2.5 slot ger ungefär 50 mm, så vilket är det? och för den delen innehåller de måtten mer än bara kylaren vilket är det jag är intresserad av.

Men tack i alla fall för inputen i mitt sökande!!

Då är jag med, skummade igenom det du hade skrivit lite. Så går det när man inte läser allt

Om vi nu vet tjockleken på hela paketet, då behöver vi endast veta tjockleken på kortet nu för att minimera helheten med kortets tjocklek. Jag vet inte om det är någon stor skillnad på tjockleken mellan olika modeller, 560, 580 osv. Vad har du fört kort, eller vad är det du hade tänkt att införskaffa så kan vi börja därifrån.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Kan öppna datorn och mäta om du vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av Noobenu:

Kan öppna datorn och mäta om du vill

Ett skjutmått på ett kort för att mäta hade varit bra Men tänk på att skjutmått är metall och kan med största sannolikhet kortsluta ett kort.

Så om någon har ett kort liggandes och ett skjutmått så tror jag TS blir glad

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Inte bara bli glad, utan riktigt lycklig

Men var försiktig dock så att inget blir kortslutet!

Permalänk

Hela kortets tjocklek är 4.6 cm. (mätt med tumstock)

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Skrivet av DunderHoken:

Hela kortets tjocklek är 4.6 cm. (mätt med tumstock)

EDIT: 4.5

Oj, råkade visst citera mig själv

Visa signatur

8700K@ 5Ghz, Noctua NH-D15, MSI RTX 2080 Ti VENTUS OC, Asus ROG STRIX Z370-F GAMING, Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3000MHZ, Corsair RM850W, AOC C32G1 144Hz

Permalänk
Medlem

Kan också ta och mäta om det behövs, får nytt chassi på onsdag så ska flytta över allt

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Så ca 4,5 cm tjockt, vilken modell är det ifall de har olika tjocklek, GTX 560 vs GTX 570/580?
Antar också att det var hela kortet, men om man antar att kretskortet och GPUn är ca 5 mm, så borde kylaren vara ca 40 mm.
Uppdaterar även rubriken att det gäller kylaren i första hand.

Men tack i alla fall!!

Grejen är att jag tittar på ett chassi och undrar hur stor eftermarknads kylare man kan få på grafikkortet innan det blir för tjockt och en Gainward Phantom GTX570 får precis plats...