Permalänk
Medlem

Fick upp högtalarna, samt skaffat ett ställ för headsetet så man kan ha ordning och reda

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av sINsen:

Fick upp högtalarna, samt skaffat ett ställ för headsetet så man kan ha ordning och reda

https://i.imgur.com/ywzdd92.jpg

Var kommer skrivbordet från ?

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av besnikmaloku:

Var kommer skrivbordet från ?

Det är från Jysk, har ett likadant (bara monterat det på eget vis)
https://jysk.se/kontor/skrivbord-datorbord/skrivbord-ullits-6...

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem

De där var inte dumt, hur gjorde du den lösningen?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

De där var inte dumt, hur gjorde du den lösningen?

Borrade egna hål i samma storlek fast längre mot kanten på lådgrejen, sen fäste jag bara benen längre ut på undersidan av bordskivan. Flyttade bara om befintliga hål så det va lätt mäta. Kan fortfarande montera det som det ska vara utan att några hål syns. Skulle dock inte montera det längre ut för då blir det nog vingligt, så ska datorn få plats får den inte va bredare än det chassit jag har typ.

**edit** la till en bild

Har även en kabelkanal på undersidan så inga kablar syns:

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

https://i.imgur.com/ecltune.jpg
Slänger med en länk på datorn också om nån är intresserad. https://imgur.com/a/Zysveza

Är det en "klk"? Enligt lägenhetsritningen? x)

Permalänk

Min lilla "mancave" hörna, måste lära mig att inte ställa kaffekoppen på datorn (min Asus gl702vs dog kaffekoppsdöden i början av juni)

Visa signatur

Bärbar: Dell G7 17-7790, i7-9750H, RTX2060, 144Hz ips
Mobil: Samsung Galaxy A71
Mediaspelare: Apple TV 4K 32GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

https://forumbilder.com/images/2020/08/04/IMG_20200804_142318.jpg
Borrade egna hål i samma storlek fast längre mot kanten på lådgrejen, sen fäste jag bara benen längre ut på undersidan av bordskivan. Flyttade bara om befintliga hål så det va lätt mäta. Kan fortfarande montera det som det ska vara utan att några hål syns. Skulle dock inte montera det längre ut för då blir det nog vingligt, så ska datorn få plats får den inte va bredare än det chassit jag har typ.

**edit** la till en bild

Har även en kabelkanal på undersidan så inga kablar syns:
https://forumbilder.com/images/2018/05/08/IMG_20180508_160714.jpg

Perfekt, riktigt schysst, ja kanske gör samma, då kan man ju få "bredare" sittplats också 👌🏻 hur många cm har du flyttat hålen i sidleds? och var köpte du kabelhyllan?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Skrivet av maLakai:

https://forumbilder.com/images/2020/08/04/IMG_20200804_142318.jpg
Borrade egna hål i samma storlek fast längre mot kanten på lådgrejen, sen fäste jag bara benen längre ut på undersidan av bordskivan. Flyttade bara om befintliga hål så det va lätt mäta. Kan fortfarande montera det som det ska vara utan att några hål syns. Skulle dock inte montera det längre ut för då blir det nog vingligt, så ska datorn få plats får den inte va bredare än det chassit jag har typ.

**edit** la till en bild

Har även en kabelkanal på undersidan så inga kablar syns:
https://forumbilder.com/images/2018/05/08/IMG_20180508_160714.jpg

Det där med att flytta skivan var riktigt smart undrar ifall min datorlåda hade fått plats där ?.. jag har idag ca 23 cm bred låda.

Ser att bordet är 140cm brett, är inte det för smalt ? för dubbla monitorer på 27 tum + 23cm låda (vad har du)

Visa signatur

i9-9900K, 32GB G.skill,Asus GeForce GTX 1080Ti Strix OC,Corsair Hydro H115i Platinum,MK ASUS PRIME Z390-A
Case: Corsair Obsidian 500D RGB SE
Keyboard: Corsair k70 RGB
Mouse: Logitech G502
MousePad:SteelSeries Qck Prism Cloth Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av downup:

Är det en "klk"? Enligt lägenhetsritningen? x)

Stämmer bra 😁

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Perfekt, riktigt schysst, ja kanske gör samma, då kan man ju få "bredare" sittplats också 👌🏻 hur många cm har du flyttat hålen i sidleds? och var köpte du kabelhyllan?

Skrivet av besnikmaloku:

Det där med att flytta skivan var riktigt smart undrar ifall min datorlåda hade fått plats där ?.. jag har idag ca 23 cm bred låda.

Ser att bordet är 140cm brett, är inte det för smalt ? för dubbla monitorer på 27 tum + 23cm låda (vad har du)

Skickar PM med bilder och mått

Visa signatur

| Lian-Li O11 Dynamic XL | AMD Ryzen 9 5900X | EVGA GeForce RTX 3080 Ti 12GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Crosshair VIII DARK HERO | 32GB G.Skill TridentZ Neo 3600MHz CL16-16-16-36 | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | 32" Acer Predator XB323UGX QHD IPS 270 Hz | 27" Acer Predator XB271HU IPS 165 Hz |

Permalänk
Medlem
Skrivet av maLakai:

Skickar PM med bilder och mått

Tackar så mycket för det!

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Någon i tråden som har Ikeas höj och sänkbara bord bestå? Funderade på att köpa ett, men upplevde det som aningen ostabilt i affären. Nog för att det inte är Kinnarps men för 4500 vill jag inte ha ett bord som skakar.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem

Nytt underrede till skrivbordet idag. Själva bordsskivan är samma som innan.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Någon i tråden som har Ikeas höj och sänkbara bord bestå? Funderade på att köpa ett, men upplevde det som aningen ostabilt i affären. Nog för att det inte är Kinnarps men för 4500 vill jag inte ha ett bord som skakar.

Finns det något Bestå som är höj- och sänkbart?

Köpte själv ett begagnat 160x80 Bekant i nyskick för 2000 kr vilket kändes prisvärt även om jag saknar sparade positioner. Finns lösningar (Megadesk och Smart Control) men ska man lägga pengar på det så är det kanske bättre att lägga pengarna på ett bättre skrivbord från början.

Angående stabilitet i stående läge med Bekant så darrar mina Dell-skärmar (standardfot) och mikrofonarm (Røde PSA1) när jag växlar mellan mus och tangentbord, samt när jag skriver tungt i högt tempo. Mikrofonen märks mest men eftersom jag sällan använder den så har jag monterat den på kortsidan ute i periferin och ser inte den. Skärmarnas darr ligger på gränsen av min toleransnivå (lätt att säga i efterhand) men stående är en ganska liten del av min vardag.

Vet man med sig att man ska stå mycket eller stör sig på vibrationerna så kan det kanske vara en idé att köpa ett begagnat Kinnarps och byta ut bordsskivan, för att få ned priset.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Finns det något Bestå som är höj- och sänkbart?

Köpte själv ett begagnat 160x80 Bekant i nyskick för 2000 kr vilket kändes prisvärt även om jag saknar sparade positioner. Finns lösningar (Megadesk och Smart Control) men ska man lägga pengar på det så är det kanske bättre att lägga pengarna på ett bättre skrivbord från början.

Angående stabilitet i stående läge med Bekant så darrar mina Dell-skärmar (standardfot) och mikrofonarm (Røde PSA1) när jag växlar mellan mus och tangentbord, samt när jag skriver tungt i högt tempo. Mikrofonen märks mest men eftersom jag sällan använder den så har jag monterat den på kortsidan ute i periferin och ser inte den. Skärmarnas darr ligger på gränsen av min toleransnivå (lätt att säga i efterhand) men stående är en ganska liten del av min vardag.

Vet man med sig att man ska stå mycket eller stör sig på vibrationerna så kan det kanske vara en idé att köpa ett begagnat Kinnarps och byta ut bordsskivan, för att få ned priset.

Nej, det är såklart Bekant jag menar. Hade för många Ikea-möbler i huvudet samtidigt.

Det låter med andra ord som att darrandet som jag upplevde på plats på Ikea är något som inte har med demoexemplar att göra, och jag ska jobba alltmer hemmifrån vilket är varför jag vill investera i ett vettigt bord, då det är det jag saknar från kontoret. Det låter som att jag kanske ska försöka hitta ett begagnat kvalitetsbord istället med andra ord. Söker jag runt lite på nätet så får man ju faktiskt dem till liknande pris.

Tack!

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

Nej, det är såklart Bekant jag menar. Hade för många Ikea-möbler i huvudet samtidigt.

Det låter med andra ord som att darrandet som jag upplevde på plats på Ikea är något som inte har med demoexemplar att göra, och jag ska jobba alltmer hemmifrån vilket är varför jag vill investera i ett vettigt bord, då det är det jag saknar från kontoret. Det låter som att jag kanske ska försöka hitta ett begagnat kvalitetsbord istället med andra ord. Söker jag runt lite på nätet så får man ju faktiskt dem till liknande pris.

Tack!

Lite mer info vid letande:
Jag har ett Rodulf underrede med bara ett 65cm djup skiva och mina Dell (mest 2518) darrar när jag skriver eller lutar mig. Det är lite jobbigt fast jag har klarat mig från galenskap än iaf. (AJ och andra företag har samma underrede som Rudolf, olika namn)
Jag tror att det är T-benen konstruktionen, för grabbens Bekant utan höj/sänkbara med 80 djup är lite åt det hållet också kan jag tycka. Är ju inte T-foten som gör det utan upp mot skivan som blir vinkligt. A-benen som de hade förr var riktigt stadiga, men inte höj/sänkbara.
Har inte provat något Kinnarp än, men de borde ju vara bättre.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagers:

Lite mer info vid letande:
Jag har ett Rodulf underrede med bara ett 65cm djup skiva och mina Dell (mest 2518) darrar när jag skriver eller lutar mig. Det är lite jobbigt fast jag har klarat mig från galenskap än iaf. (AJ och andra företag har samma underrede som Rudolf, olika namn)
Jag tror att det är T-benen konstruktionen, för grabbens Bekant utan höj/sänkbara med 80 djup är lite åt det hållet också kan jag tycka. Är ju inte T-foten som gör det utan upp mot skivan som blir vinkligt. A-benen som de hade förr var riktigt stadiga, men inte höj/sänkbara.
Har inte provat något Kinnarp än, men de borde ju vara bättre.

Tack för info! De Kinnarps vi har på jobbet har inte det problemet iallafall, så det får nog bli ett sånt. Lite får det såklart darra, men man vill ju inte bli galen. Dessa har jag funderat på:

https://bbsmobler.se/produkt/begagnade-eldrivna-skrivbord-kin...

Men ska kika vidare, hade varit praktiskt att hitta något lokalt.

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slysor:

Nytt underrede till skrivbordet idag. Själva bordsskivan är samma som innan.

https://imgur.com/jiCXPRz.jpg

https://imgur.com/wKio1Sp.jpg

Det där stativet ju inte så pjåkigt, kanske inte direkt snyggt vilket jag än så länge aldrig sett ett ståbordsstativ vara men ändå inte lika galet fult som de med benen i hörnet. Var kommer det ifrån? Och dessutom verkar det vara rätt bra möjligheter att ha förvaring under (om inte annat för att dölja stativet ).

Permalänk
Hedersmedlem

Min nya Samsung CRG9. Fattas bara några små högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

https://i.imgur.com/80IhCAS.jpg

https://i.imgur.com/DEaugVz.jpg

Min nya Samsung CRG9. Fattas bara några små högtalare

Snyggt, men varför så många externa diskar?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av griid:

Snyggt, men varför så många externa diskar?

De är backupdiskar (3x 14TB, 1x 12TB) till min Plex server

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phat^Trance:

De är backupdiskar (3x 14TB, 1x 12TB) till min Plex server

Jäklar! vad behöver man 54TB till?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Newbranch:

@Lafa: Lider också av snuva ser jag.
Hemska tider med pollen nu.

Jag måste vara uttråkad men skrattar nästan så jag gråter...

Permalänk
Skrivet av griid:

Jäklar! vad behöver man 54TB till?

Till en massa fet trance musik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Till en massa fet trance musik.

Så det är så det kallas nu för tiden

Permalänk

@improwise: Eller så tittar man på vad han heter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av improwise:

Det där stativet ju inte så pjåkigt, kanske inte direkt snyggt vilket jag än så länge aldrig sett ett ståbordsstativ vara men ändå inte lika galet fult som de med benen i hörnet. Var kommer det ifrån? Och dessutom verkar det vara rätt bra möjligheter att ha förvaring under (om inte annat för att dölja stativet ).

Det är ett lite äldre underrede med enpelarlyft från kinnarps, något modifierat för att min gamla skiva skulle passa. Tungt som fasen och kanske inte det vackraste, men RIKTIGT stadigt. Inget gung i skärm eller liknande om man hänger lite på det eller när man kör bordet upp eller ner.

Tror dock att ett höj- och sänkbart bord med två lyftar är enklare att förvara saker under då mitt är rätt klumpigt på golvet under. Eftersom mitt bara har en lyft så måste den ju vara lite kraftigare och mer centrerad än de som har två, och "foten" på golvet måste också vara kraftigare för att klara påfrestningar åt alla håll. Som du ser på bilderna så kunde jag till exempel inte få in hela hurtsen under skrivbordet.

Visa signatur

CPU: i5 9600K GPU: Asus GTX 1080 Ti MB: Asus Prime Z390-A RAM: Corsair Vengeance LPX 32GB 3000MHz SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB Chassi: Fractal Design Define 7 Compact PSU: Seasonic Focus GX 750 CPU kylare: Noctua NH-D15 Ljudkort: Sound Blaster Z Skärm: LG 27GL83A
Laptop: Lenovo Thinkpad L380 CPU: i5 8250U RAM: 16GB SSD: Samsung 970 EVO Plus 500GB

Permalänk
Medlem

Fick lite bråttom att bygga klart mitt nya kontor då vi väntade tillökning 14/8 (blev en pojke!) här är kontoret nästan klart. Ska bara fixa ny smyg till fönstret (och vika in tapeten). Rummet är inte större än bilden visar. Kommer antagligen bygga ett eget skrivbord som inte är lika djupt och väggmontera skärm när tillfälle ges.

https://photos.app.goo.gl/MRNYyF2fa2atnCLt9

Visa signatur

Audio: xDuoo TA-22, Hifiman Deva, HE-R9, Modmic Wireless, Dali Opticon 1, SVS SB 2000
SFF PC: Lian li Q58, Asus B550-I, Ryzen 5800x3D, 2x16GB 3600MHz cl16, 4080 Ventus, CM V750W Gold SFX, Philips 32" 4k 144hz 329M1RV
Coffee: Moccamaster KBGT741 Thermo, AeroPress, Lavazza ¡Tierra! Organic

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Jäklar! vad behöver man 54TB till?

Nu vet jag förstås ingenting om personen ifråga men då jag är lite halvaktiv på /r/plex har jag märkt att många automatiskt laddar ner så mycket de bara kan oavsett om det är ren skit eller inte. Och då menar jag inte att de laddar ner filmer för att se när man är hög som ett hus en söndagsförmiddag utan jag menar filmer och serier som de troligtvis aldrig kommer titta på.

Vissa gör det för att de kan och gillar att se siffran under ”all movies” öka till absurdum och andra gör det för att kunna ta bättre betalt av personer som betalar för att få tillgång till deras bibliotek.

Personligen förstår jag inte varför man vill ladda ner så mycket som möjligt men det är inget jag direkt bryr mig om. Däremot tycker jag jävligt illa om de som gör det i syfte för att kunna ta betalt av okända personer, men men, ingen är vi perfekt.

Men med det sagt så ska man också vara medveten om att vissa laddar ner i orört blurayformat vilket gör att ganska många filmer är mellan 25-50 gb stora.