Permalänk
Medlem
Skrivet av nisse007:

@wilsontaylor: Yes det är 2 sorters tabasco och en flarra siracha sås. Är en sån person som alltid äter framför datorn så blir ibland rätt fullt med grejer på skrivbordet.

Skönt då är man inte ensam!:) Fyfan vad mkt grejer det blir när man äter tacos!xD

Visa signatur

Morderkort: Gigabyte Z790 Gaming X AX - Processor: Intel Core i7 13700K 3.4GHz - Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4090 24GB Gaming - Interminne: Corsair 32GB (2x16) DDR5 6000MHz Vengeance - SSD: WD Black SN850X 1TB Gen 4 & Seagate FireCuda 510 SSD 2TB - Processorkylning: Arctic Liquid Freezer II 360 - Datorlåda: Lian Li PC-O11 Dynamic Svart - Nätaggregat: ASUS TUF Gaming 1000W Gold - Tillbehör: Mus: Logitech G Pro Wireless, G502 Wireless, Tangentbord: Logitech G915 TKL Lightspeed Tactile, Headset: SteelSeries Arctis Pro Wireless, Skärmar: LG 42" C2, Dell S2417DG 24" 1440p

Permalänk
Medlem

Fixat farsans burk som hade grafikkortshaveri och sett till att han kan spela Halo igen nu när han är pensionär, det var jävligt akut. Drog igång det på min skärm för att testa efter kortbytet och drivrutinsinstallation bara för att. Ser lite roligt ut med moderna prylar och ett spel från 2003.

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masyve:

Fixat farsans burk som hade grafikkortshaveri och sett till att han kan spela Halo igen nu när han är pensionär, det var jävligt akut. Drog igång det på min skärm för att testa efter kortbytet och drivrutinsinstallation bara för att. Ser lite roligt ut med moderna prylar och ett spel från 2003.

https://i.imgur.com/1dI01Qm.jpg

Det är ju bara så vackert

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Bildexpert

Här spenderar jag min fritid. Kanske den mest omoderna setupen på hela forumet men jag är nöjd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nissling:

Här spenderar jag min fritid. Kanske den mest omoderna setupen på hela forumet men jag är nöjd.

https://i.imgur.com/BJ8ol6w.jpg

Tittade snabbt första gången och den vänstra Sonyskärmen såg ut som en mikrovågsugn :'D

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Nissling:

Här spenderar jag min fritid. Kanske den mest omoderna setupen på hela forumet men jag är nöjd.

https://i.imgur.com/BJ8ol6w.jpg

Är den vänstra skärmen någon extremt färgkorrekt fotoskärm eller?
Ser ut som den är väldigt dyr med tanke på formatet..

Hur kalibrerar du grejerna?

Permalänk
Bildexpert

@luri: Du är inte den första som säger det!

@huttala: En ganska korrekt uppfattning ja. Det är en Sony BVM-D24E1WE, som var avsedd för bruk där korrekt bilderåtergivning är som mest kritiskt - Exempelvis vid färgkorrigering av en långfilm. Just denna har använts hos en TV-studio i Storbritannien. Använder den personligen för Photoshop, Lightroom, DaVinci Resolve samt lite retrokonsoler. Max standard är 1080/60i så det går att lira moderna PC-spel på den. Lite omständligt då det krävs en HDMI->HD-SDI omvandlare däremellan och även se till att spelen körs i borderless fullscreen med rätt upplösning inställd på grafikkortet, men sedan funkar det och blir oftast riktigt bra bild.

Använder CalMAN för kalibrering. Det roliga är att GDM-FW900 som står till vänster använder likadant bildrör, fast BVM:en har bättre batcher förstås och helt annan elektronik på insidan. Skillnaden i nypris var också väldigt påtaglig

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Nissling:

@luri: Du är inte den första som säger det!

@huttala: En ganska korrekt uppfattning ja. Det är en Sony BVM-D24E1WE, som var avsedd för bruk där korrekt bilderåtergivning är som mest kritiskt - Exempelvis vid färgkorrigering av en långfilm. Just denna har använts hos en TV-studio i Storbritannien. Använder den personligen för Photoshop, Lightroom, DaVinci Resolve samt lite retrokonsoler. Max standard är 1080/60i så det går att lira moderna PC-spel på den. Lite omständligt då det krävs en HDMI->HD-SDI omvandlare däremellan och även se till att spelen körs i borderless fullscreen med rätt upplösning inställd på grafikkortet, men sedan funkar det och blir oftast riktigt bra bild.

Använder CalMAN för kalibrering. Det roliga är att GDM-FW900 som står till vänster använder likadant bildrör, fast BVM:en har bättre batcher förstås och helt annan elektronik på insidan. Skillnaden i nypris var också väldigt påtaglig

Coolt!
Har själv haft en FW900 som gick att kalibrera till perfektion! Älskar den skärmen. Tyvärr fick jag göra mig av med den till slut.

Permalänk
Medlem

Gick från 2x 27" till en 49" idag. Spontanhandlade lite på Swec-marknaden. Tänkte mig en extra bred skärm, missade att den var skitstor.

Från detta

2x 27

Till detta

1x 49
Visa signatur

Aorus X570 Elite | Ryzen 9 3900X | Vengence LPX DDR4 32 GB |
RTX 3090 Aorus Xtreme | Corsair RM1000x | Corsair 4000D Airflow | M2-1 1 TB - M2-2 500 GB | Samsung C49HG90

Permalänk

Någon som skulle vilja tipsa mig om ett trevligt skrivbord?
Har kikat på Ikea bekant men tänkte om det fanns något annat.
Skulle gärna vilja ha ett bord som är lite ”urfasat” mot kroppen om ni hänger med på vad jag menar. Bara en liten lätt böjning så som man kan se på Arozzi arena etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@kalleteodor: Finns t.ex. från Kinnarp https://www.kinnarps.se/store/produkt/kontorsmobler/bord/ober... har själv ett som jag lyckades få tag på när jobbet bytte ut möblerna och är mycket nöjd, om du hittar något ställe som säljer begagnade kontorsmöbler brukar en kunna få bra priser.

Permalänk
Medlem

Så sjukt svårt att ta bilder i ett mörkt rum med motljus.

Visa signatur

● Active

Permalänk

@Calle: Var det svårt att matcha hålen på bänkskivan med underredet? Gäller ju att inte borra fel

Permalänk
Medlem
Skrivet av pullmanstation:

@Calle: Var det svårt att matcha hålen på bänkskivan med underredet? Gäller ju att inte borra fel

Nädå, det är bara att placera ut underredet när skivan ligger ner. Skruvhålen syns ju inte från ovansidan heller

Visa signatur

AMD Ryzen 7950x3D | Asus ROG Strix B650E-E | 32GB G.Skill DDR5 6000Hz CL30 | ASUS TUF RX 7900 XTX OC | Cooler Master Tempest GP27U, Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Verkligen inget high tech, men effter att ha kompromissat med tjejen så får detta duga.. Det känns mysigt, stilrent och lagom. Jag är i alla fall nöjd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Proluial:

Verkligen inget high tech, men effter att ha kompromissat med tjejen så får detta duga.. Det känns mysigt, stilrent och lagom. Jag är i alla fall nöjd

https://i.imgur.com/4b2KddZ.jpg

Klart grabben ska ha skrivbord! Snyggt och stilrent

Visa signatur

Processor: Intel i9 9900K @ 4,7Ghz kyld av Noctua NH-D15 | Moderkort: Gigabyte Z390 Aorus Ultra | RAM: G.Skill Trident Z 16GB 3200Mhz | Grafikkort: MSI RTX 2080 Gaming X Trio | Chassi: Fractal Design Define S2 | PSU: Corsair RM750x | Hdd: Samsung 970 Evo 500GB & Seagate Barracuda 2TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Muddyvaines:

Klart grabben ska ha skrivbord! Snyggt och stilrent

Hon har inte sett det ännu, så jag håller tummarna att stolen får vara kvar..

Permalänk
Inaktiv

Såhär kan det se ut när det inte är övertäckt av kameragrejer och fakturor. Självklart finner man en fermenterad maltdryck där en lördagskväll som denna

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Någon som skulle vilja tipsa mig om ett trevligt skrivbord?
Har kikat på Ikea bekant men tänkte om det fanns något annat.
Skulle gärna vilja ha ett bord som är lite ”urfasat” mot kroppen om ni hänger med på vad jag menar. Bara en liten lätt böjning så som man kan se på Arozzi arena etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Du kan ju se bilden som jag bifogade några kommenterar längre ner på ett Bekant från IKEA. Jag är nöjd, än så länge (bara haft det ett dygn). Gällande böjningen så spelar det faktiskt inte någon roll för mig, jag sitter ändå inte mer armarna över skrivbordet utan de har jag på armstödet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon242437:

https://i.imgur.com/AK4fiNA.png Såhär kan det se ut när det inte är övertäckt av kameragrejer och fakturor. Självklart finner man en fermenterad maltdryck där en lördagskväll som denna

Vad är det för ljusslingor bakom skrivbordet?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Proluial:

Vad är det för ljusslingor bakom skrivbordet?

Det är faktiskt Clas Ohlsons då Netonnets var slut när vi var förbi där men gissar de är ganska snarlika. Tycker de funkar bra för pengen och var enkelt att installera

Permalänk
Medlem

Då mitt skrivbord gav upp så blev det att nyttja köksbordet som aldrig användes till annat än att ställa tomma kartonger på. Ett gäng bilder med tänd/släckt lampa och efter bilderna en video när det är fullt disco läge. Inväntar lite mer rgb slingor och lite "snyggare" figur som ska få bosätta sig i burken. Ska även få tummen ur och fixa ordning lite bättre på kablarna. Lite dammigt men orkade inte ställa mig o torka av nu mitt i natten.

https://www.youtube.com/watch?v=jWGWff8Yljc

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

SKulle vilja ha lite bilder på datorhörnor som fått klämmas in i garderober och liknande. Har skummat igenom tråden och galleriet och hittat en del, men hade varit kul med fler. Kommer eventuellt att flytta till en lägenhet där klädkammaren är tilltänkt datorplats. 120cm bredd. Tips på sådanna gallerier eller inlägg i tråden?

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Medlem
Skrivet av macmann1:

SKulle vilja ha lite bilder på datorhörnor som fått klämmas in i garderober och liknande. Har skummat igenom tråden och galleriet och hittat en del, men hade varit kul med fler. Kommer eventuellt att flytta till en lägenhet där klädkammaren är tilltänkt datorplats. 120cm bredd. Tips på sådanna gallerier eller inlägg i tråden?

Tror jag har nått till tog här, rummet är 125x150cm tror jag. https://imgur.com/a/JvTc55e

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Eyeless1983: Wow, ser ju riktigt läckert ut. Nu fick jag ju upp hoppet lite

Visa signatur

Main: Strix B550-F | R9 5950X | 32GB@3600MHz | ASUS 3080 TUF | KC3000 | RM850 | LG 48CX
Server: Strix B450-I | R7 2700X | 64GB | 2x1TB 970 EVO Raid | 2TB BX500 | SF450

Permalänk
Skrivet av Eyeless1983:

Tror jag har nått till tog här, rummet är 125x150cm tror jag. https://imgur.com/a/JvTc55e

Skickades från m.sweclockers.com

Vad har du de olika tangentborden till? Ett för att skriva och ett för att spela?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gullefjun:

Vad har du de olika tangentborden till? Ett för att skriva och ett för att spela?

Ja, lite så. Ett till på ingång också😁 Det är olika brytare till alla.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Tror jag har nått till tog här, rummet är 125x150cm tror jag. https://imgur.com/a/JvTc55e

Skickades från m.sweclockers.com

Vad är dom där två runda vita sakerna du har dina hörlurar hängande på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eyeless1983:

Tror jag har nått till tog här, rummet är 125x150cm tror jag. https://imgur.com/a/JvTc55e

Skickades från m.sweclockers.com

Sånt här blir jag så jävla glad av. Alla andra hade gjort det där till ett oinspirerande städskåp eller torrskafferi, men ICKE. Stor honnör

Visa signatur

Bara fanboys kallar folk för fanboy!

Permalänk
Medlem
Skrivet av luri:

Vad är dom där två runda vita sakerna du har dina hörlurar hängande på?

https://www.hifiexperience.se/produkter/horlurar/ovrigt/nunki...

Skickades från m.sweclockers.com