BF3 går inte att starta - "Origin kan inte ansluta till verifieringsservrarna".

Permalänk

BF3 går inte att starta - "Origin kan inte ansluta till verifieringsservrarna".

Hej!

Som namnet på tråden antyder, så verkar Origin åter igen ha problem..

När jag försöker joina ett game på battlelog så står det bara "joining server" och sen startar origin om sig med felmeddelandet "Origin kan inte ansluta till verifieringsservrarna".

Någon som har samma problem?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Får exakt samma sak...
Alltid lika roligt när man e taggad på att spela...

Permalänk
Medlem

Samma problem här också just nu =/

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?

Permalänk
Medlem

Twitter feed:

"@INEDIBLECHICKEN THANK YOU, WE'RE ALREADY AWARE OF THIS AND WE'RE LOOKING INTO IT FURTHER. HANG IN THERE! ^BF" BATTLEFIELD
"@FRANKIE_SAMBUCA COULD POSSIBLY BE, YES. TRY WAITING AN HOUR OR SO AND TRY AGAIN THEN. THANKS! ^BF"

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Samma skit här

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

näää inte igen....
börjar verkligen bli löjligt nu...

Permalänk

Ett av många problem med det skitspelet, vanligtvis löser det sig av sig själv efter några omstarter eller lite väntan. Hade samma i går

EA-fail

Permalänk

Här med...va redan igår när jag skulle spela på kvällen...och någon kompensation lär de väl inte bli tal om...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk

Satan va glad jag är att jag inte köpte det igår, vägde mellan BF3 och MW3, blev dock MW3 och kanske ska vara glad för det då dom inte har lika mkt problem med servrarna, men vist fan är man taggad på att skaffa sig BF3 oxå BF:BC2 är grymmt kul och BF3 verkar riktigt bra det oxå.

Hur lång tid tror ni det tar innan alla dessa problem med EA är borta? eller lär dom alltid finnas där?

MVH

Visa signatur

Mobo: ASUS X58 SABERTOOTH, CPU: Core-i7 960, RAM: 3x2GB HyperX 1600MHz + 3x2GB XMS3 1600MHz, GPU: 2x ASUS RADEON HD6870 1GB Direct CU: SSD A-DATA SP900 256GB

Permalänk
Medlem

Samma här, Kan logga in på battlelog men inte Origin Skitet!

Permalänk
Skrivet av slobodan87:

Här med...va redan igår när jag skulle spela på kvällen...och någon kompensation lär de väl inte bli tal om...

Nej, det är nog högst osannolikt.. :/

Det är ju inte första gången som Origin inte fungerar som det ska. Bara för nån vecka sen så var det likadant. Tråkigt att det ska krångla när man har lite ledig tid. -.-

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Vart så för mig sen igår natt, men jag lyckades fortfarande spela BF3 med origin i offline läge.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Satan va glad jag är att jag inte köpte det igår, vägde mellan BF3 och MW3, blev dock MW3 och kanske ska vara glad för det då dom inte har lika mkt problem med servrarna, men vist fan är man taggad på att skaffa sig BF3 oxå BF:BC2 är grymmt kul och BF3 verkar riktigt bra det oxå.

Hur lång tid tror ni det tar innan alla dessa problem med EA är borta? eller lär dom alltid finnas där?

MVH

Personligen skulle jag aldrig kompromissa mellan BF3 och MW3. Finns inget i MW3 som inte BF3 har och spelglädjen är så mycket större när du faktiskt får samarbeta med dina vänner ordentligt och även använda fordon som jets och tanks.

Sen kan man ju självklart klaga på Origin, har dock aldrig själv haft problem förens nu, men har hört om en del barnsjukdomar som andra råkat ut för, men som sagt för mig har de alltid funkat.

Men ha så kul med MW3...

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av wasidop:

Vart så för mig sen igår natt, men jag lyckades fortfarande spela BF3 med origin i offline läge.

Men bara SP va?

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Skrivet av InZ-Audio:

Satan va glad jag är att jag inte köpte det igår, vägde mellan BF3 och MW3, blev dock MW3 och kanske ska vara glad för det då dom inte har lika mkt problem med servrarna, men vist fan är man taggad på att skaffa sig BF3 oxå BF:BC2 är grymmt kul och BF3 verkar riktigt bra det oxå.

Hur lång tid tror ni det tar innan alla dessa problem med EA är borta? eller lär dom alltid finnas där?

MVH

Måste bara få säga att jag tycker MW3 är världens tråkigaste spel efter att ha provat nu gratis i helgen.

Visa signatur

| i7 930 @ 3.7 ghz| FD R2 | GTX 970 | Cooler Master 850M | 3TB | Gigabyte X58A-UD3R| Corsair vengeance 1600mhz|

We stand alone, together.

Permalänk

Tillfälligt

Logga in Origin på Offilne-mode och gå till battlelog och starta därifrån. Funkade för mig!

Visa signatur

Asus P8P67 PRO / Intel i5 2500K / Nvidia Gigabyte GTX 670 Windforce 3X 2GB 2-Way SLI / Corsair Vengence 8GB 1600MHz Black / Corsair TX 750W / Fractal Design R4 Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av XtremeOgamer:

Tillfälligt

Logga in Origin på Offilne-mode och gå till battlelog och starta därifrån. Funkade för mig!

Jag är inloggad offline mode men det verkar inte fungera endå!

När jag joinar en server försöker origin bara relogga in igen och då fungerar det såklart inte.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Skrivet av edda123:

Jag är inloggad offline mode men det verkar inte fungera endå!

När jag joinar en server försöker origin bara relogga in igen och då fungerar det såklart inte.

Exakt samma här.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem

Samma här

Visa signatur

I5 750@3.8|8GB XMS3@1600MHz|Gigabyte GA-P55A-UD6|GTX460 1GB@900MHz/1,087V|Intel 320series 80GB|

Permalänk
Medlem

Funkar inte att göra som XtremeOgamer säger för mig. Kommer bara till att skriva in lösenord, och sedan kommer jag in i offline-läge. Så det blir till att vänta tills dom har fixat problemen antar jag.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av XtremeOgamer:

Tillfälligt

Logga in Origin på Offilne-mode och gå till battlelog och starta därifrån. Funkade för mig!

För mig fungerar det också

Permalänk
Medlem

“Playing with friends has never been this easy”

Visa signatur

CPU 3930K Mobo Rampage IV BE Minnen 32gb 1600 mhz SSD Samsung 850 pro 512 gb PSU Corsair 1200AX GPU Msi 980 Gaming

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Men bara SP va?

Nä, om jag joinade en server genom battlelog så startade origin mitt BF3 i mp läge och jag kunde lira på servern.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Medlem

Dice

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Medlem

jag kunde inte heller komma in men när jag valde en server utan b2k så kom jag in. Kanske bara ren tur eller servern som gick igång.

Permalänk
Medlem

Var tydligen problem med detta igårkväll också.
Lyckades att inte märka av det någon av gångerna för jag varit inloggad hela tiden.

Men vad är det för skit egentligen, och varför börjar detta hända Origin nu?
Hade aldrig hört om det förrän igår.

Visa signatur

Låda: Phanteks Eclipse P400S White TG | Mobo: ASUS ROG Strix Z390-F | CPU: Intel i9 9900K @ 5,0 GHz | GPU: ASUS ROG Strix GTX 1080 Ti | RAM: Crucial Ballistix Sport LT 32GB (4x8GB) DDR4 @ 2400 MHz | Corsair RM750x | Lagring: Samsung SSD 850 EVO 120GB | Crucial MX300 275GB | WD Caviar Blue 1TB | Hitachi Deskstar 500GB | OS: Windows 10 Professional - https://valid.x86.fr/4m66jq

Permalänk
Medlem

Fan va trött ja blir på skiten!!

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk

Ställde mig i kö på en server för en kvart sen.. Origin startade om sig 4 gånger och bad mig logga in varje gång.. Nu startade skiten! Där ser man!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Ställde mig i kö på en server för en kvart sen.. Origin startade om sig 4 gånger och bad mig logga in varje gång.. Nu startade skiten! Där ser man!

Ska pröva detta!

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem

För mig gick Origin online nu =o)

Visa signatur

Äger en sån där PC sak men en KNAPP på?