Bitfenix Prodigy - Mini ITX gamerlåda

Permalänk
Medlem

Bitfenix Prodigy - Mini ITX gamerlåda

Hittade just en lovande MiniITX-låda för gaming och annat!
Klarar vanliga nätagg, 18cm kylare, har rum för 240x120 rad och 33cm långa grafikkort!
http://en.expreview.com/2012/02/06/hardware-installation-of-b...
http://www.cowcotland.com/news/30073/itp2012-bitfenix-un-boit...
http://www.youtube.com/watch?v=UYEOrZk_Y34

Schysst Mac G5 inspirerat utseende oxå

Ok, lite stor låda kanske om man vill ha en liten burk... (burken är rätt bred trots allt om man tittar efter)
Jag är även lite tveksam till plåten runt nätagget. Varför stänga in agget i massa extraplåt som bara lär göra det svårare att få i långa modulära agg??

Trevlig överlag dock!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!
Kan nog bli något för mig om det även tar mATX.
Ute efter ett i denna stilen till min htpc så tackar för tipset!

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av RainesX:

Riktigt snyggt!
Kan nog bli något för mig om det även tar mATX.
Ute efter ett i denna stilen till min htpc så tackar för tipset!

Det verkar som om monteringsplattan är allt för liten för att ett mATX ska passa, men det kan säkert gå att modda chassit lite lätt för att få plats med ett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Det verkar som om monteringsplattan är allt för liten för att ett mATX ska passa, men det kan säkert gå att modda chassit lite lätt för att få plats med ett.

Tusan.
Får invänta mer info och räkna på om det får plats med lite vilja och våld då.
*håller tummarna*

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Ser faktiskt riktigt fint ut.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Mycket intressant produkt!

Skrivet av RainesX:

Tusan.
Får invänta mer info och räkna på om det får plats med lite vilja och våld då.
*håller tummarna*

Det kan du tyvärr glömma.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Det kan du tyvärr glömma.

Japp, med tanke på att moderkortet är placerat liggande i lådan, så kan det väl aldrig gå att klämma in ett microATX utan att designa om hela innanmätet?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Hmm, en mATX låda i liknande storlek med stående moderkort vore något.
Då behöver den inte vara lika bred heller. Om man placerar nätagg framför moderkortet, hårddiskar ovan nätagget, kan man spara lite på höjden. Behövs bara en förlängning av strömsladden genom chassit.

Annars ser den här lådan rätt så kompetent ut för en mATX gamingdator, fast det går ju att få mindre lådor till det ändamålet.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Om man placerar nätagg framför moderkortet, hårddiskar ovan nätagget, kan man spara lite på höjden. Behövs bara en förlängning av strömsladden genom chassit.

Som Lian Li A05 menar du? Då blir datorn ganska ordentligt mycket djupare istället, plus att det blir stökigare att få till vettig ventilation. (du ska ju få plats med grafikkortet nånstans också)
Fast jag håller med om att ytrymmet framför moderkortet ser lite dåligt utnyttjat ut. Man borde kanske kunnat få till ett hårdiskrack med diskarna på högkant där, så de fortfarande ryms bakom grafikkortet? Eller en lite mindre bur där för SSD:er kanske?

Skrivet av DraLetterZ:

Annars ser den här lådan rätt så kompetent ut för en mATX gamingdator, fast det går ju att få mindre lådor till det ändamålet.

mITX menar du?
Det finns mindre ITX-lådor, men finns det mindre som kirrar fullstor luftkylare och 33cm långa grafikkort?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Som Lian Li A05 menar du? Då blir datorn ganska ordentligt mycket djupare istället, plus att det blir stökigare att få till vettig ventilation. (du ska ju få plats med grafikkortet nånstans också)
Fast jag håller med om att ytrymmet framför moderkortet ser lite dåligt utnyttjat ut. Man borde kanske kunnat få till ett hårdiskrack med diskarna på högkant där, så de fortfarande ryms bakom grafikkortet? Eller en lite mindre bur där för SSD:er kanske?

Mjo, du har rätt i det. jag tänkte inte igenom mitt inlägg särskilt noga, bara lite mindfarts.
Det är nog svårt för chassitillverkare att ta fram designer som klarar måttet när de har så lite utrymme att jobba med. mITX verkar också vara mer hipp för små gamingmaskiner än mATX.

Skrivet av Roger W:

mITX menar du?
Det finns mindre ITX-lådor, men finns det mindre som kirrar fullstor luftkylare och 33cm långa grafikkort?

Visst menade jag mITX.
Jag är beredd på att köra med en mindre kylare om jag ska ha en liten dator, men visst är det kul med utrymme. Samma gäller grafikkort, men du har rätt i att om man vill ha ett låååångt graffe kan det vara smidigt.

Jag är faktiskt intresserad av chassit, då jag funderat länge på att bygga om min dator i mindre storlek.
En kompis har ett CM elite 341, och visst blir man avis när han får plats med den i resväskan.

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem

såg det och det andra som kommer snart på bitfenix facebook sida
dom länka till den här killen som pratar engelska
http://www.youtube.com/watch?v=BGYmUirG3o8
båda chassina ser ju jäkligt intressanta ut

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

Synd att det inte klarar mATX-kort, finns ju inte så mycket vettiga AM3-mITX kort. Kanske en ursäkt till att skaffa SB?

EDIT: Var väll inte proppfullt med bra kort till SB heller, enligt prisjakt...

Visa signatur

Citera eller nämn gärna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.
Uppskattar du eller blir hjälpt av ett inlägg jag skrivit är jag tacksam om du gillar det.

Permalänk

Ser intressant ut, allt man behöver göra nu är att sluta skratta åt hur kul det ser ut med en NH-D14 på en mITX bräda så kanske man kan skaffa sig en sådan senare

Snabb googling visar hur det ser ut:

Permalänk

Det här chassit vill jag verkligen se en fulltowerversion av!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dispersion:

Ser intressant ut, allt man behöver göra nu är att sluta skratta åt hur kul det ser ut med en NH-D14 på en mITX bräda så kanske man kan skaffa sig en sådan senare

Snabb googling visar hur det ser ut:
http://tbreak.com/tech/files/IMG_0959-2.jpg

Heh, tar ju upp nästan hela ytan =), undrar hur nordbryggan mår med NH-D14 i den lådan

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Japp, med tanke på att moderkortet är placerat liggande i lådan, så kan det väl aldrig gå att klämma in ett microATX utan att designa om hela innanmätet?

Exakt. Modifikationer å det grövsta skulle krävas för att lyckas med det.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pannkakspajjas:

Det här chassit vill jag verkligen se en fulltowerversion av!

http://forums.bit-tech.net/showthread.php?t=121671

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Jävlar vad Bitfenix gör fina chassin, min favorit blir nog Ghost, nån som vet releasedatum på den?

Annars får det väl bli: http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/shinobi

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Det kan du tyvärr glömma.

Skrivet av Roger W:

Japp, med tanke på att moderkortet är placerat liggande i lådan, så kan det väl aldrig gå att klämma in ett microATX utan att designa om hela innanmätet?

Skrivet av Fnosk:

Exakt. Modifikationer å det grövsta skulle krävas för att lyckas med det.

Jag menar att det eventuellt är möjligt. Tyvärr saknar vissa fantasi verkar det som. Moderkortet behöver inte vara liggande ifall man moddar chassit. Det kanske inte är världens snyggaste, men ifall man verkligen skulle vilja skulle man antagligen kunna göra några borrhål och montera moderkortet på en sidopanel t ex. I/O-panelen behöver inte vara synlig på baksidan av chassit heller, med några förlängningar kan man placera moderkortet var man vill i chassit i princip. Inte sagt att man ska ge sig på det om man inte vet hur en skruvmejsel ser ut däremot.

Skrivet av hau5mau5:

Jävlar vad Bitfenix gör fina chassin, min favorit blir nog Ghost, nån som vet releasedatum på den?

Annars får det väl bli: http://www.bitfenix.com/global/en/products/chassis/shinobi

Jag kommer att lägga alla BitFenix åt sidan förutom Shinobi XL som blir ett givet köp. Klår utan tvekan Xigmatek Elysium i utseende samt att det är mindre, men med plats för lika stora radiatorer.

Permalänk

Jag har ett G5-chassi hemma som flickvännen använder för tillfället. Men tycker att detta är snyggare samtidigt som det vore skönt med ett chassi som man inte var gjort för pc och vattenkylning från första början.

Visa signatur

Asbra.

Permalänk
Medlem

Inte exakt vad man skulle kallat ett mITX chassi, är i samma storlek som ett mATX chassi ju.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hraf:

Jag menar att det eventuellt är möjligt. Tyvärr saknar vissa fantasi verkar det som. Moderkortet behöver inte vara liggande ifall man moddar chassit. Det kanske inte är världens snyggaste, men ifall man verkligen skulle vilja skulle man antagligen kunna göra några borrhål och montera moderkortet på en sidopanel t ex. I/O-panelen behöver inte vara synlig på baksidan av chassit heller, med några förlängningar kan man placera moderkortet var man vill i chassit i princip. Inte sagt att man ska ge sig på det om man inte vet hur en skruvmejsel ser ut däremot.

Med risk för att bli tjatig:

Exakt. Modifikationer å det grövsta skulle krävas för att lyckas med det.

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fnosk:

Mycket intressant produkt!

Det kan du tyvärr glömma.

:,(

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Någon som hört något mer om detta Chassi, kan inte tänka mig nå fetare än IB cpu och Asus nya feta mITX mobos i denna, och så ett gtx680 me Men när kommer det? Ta min pengar nu bitfenix!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enkei:

Någon som hört något mer om detta Chassi, kan inte tänka mig nå fetare än IB cpu och Asus nya feta mITX mobos i denna, och så ett gtx680 me Men när kommer det? Ta min pengar nu bitfenix!

Har ju lite samma tankar här får man erkänna MiniITX utan kompromisser för CPU:n (varken för kylning eller överklockning), samt fett singelkort känns helt klart som min grej

Lite kluven till chassit fortfarande dock. Gillar verkligen inte hur trångt och tillkrånglat det är vid nätagget. Måste gå att lösa snyggare och fortfarande ha en stabil plattform för moderkortet. Och storleken är lite för stor på lådan tycker jag nog ändå: Att ha moderkortet på bredden gör hela burken gränsfall till lite för bred, och handtagen+fötterna gör helheltsintrycket rätt stort. Men man kan ju inte ha kakan och äta den samtidigt
Liiite tveksam till ytmaterialet också. Ser det inte bara lite gummimatt "dammigt" ut?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Med ett grafikkort så räcker ju typ 500/600w tror inte agget blir problematiskt. Men dom kanske filar lite på det. Jag gillar att den är lite knubbig/bred det gör att den ser mindre ut nästan. Den böjbara plasten verkar riktigt sweet med. Tycker den är snygg!

Nä det känns som dom tänkt på det mesta, undra hur kabeldragningen blir bara, alla bilder är med typ två komponenter.

Permalänk
Medlem

Men den får fan komma snart! Måste ha en mITX gamerburk till D3, får bli en varmugns Sugo SG08 annars.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har ju lite samma tankar här får man erkänna MiniITX utan kompromisser för CPU:n (varken för kylning eller överklockning), samt fett singelkort känns helt klart som min grej

Lite kluven till chassit fortfarande dock. Gillar verkligen inte hur trångt och tillkrånglat det är vid nätagget. Måste gå att lösa snyggare och fortfarande ha en stabil plattform för moderkortet. Och storleken är lite för stor på lådan tycker jag nog ändå: Att ha moderkortet på bredden gör hela burken gränsfall till lite för bred, och handtagen+fötterna gör helheltsintrycket rätt stort. Men man kan ju inte ha kakan och äta den samtidigt
Liiite tveksam till ytmaterialet också. Ser det inte bara lite gummimatt "dammigt" ut?

Ett uttryck dyker upp i min skalle. "Great minds think alike!"

Visa signatur

Under uppdatering. Nästan alltid.

Permalänk
Medlem

Inet postade precis på Facebook lite uppdateringar från detta fina chassi!

http://www.facebook.com/media/set/?set=a.10150889678753260.43...

Ser mycket lovande ut

Visa signatur

NZXT H1 || ASUS ROG STRIX X470-I || Corsair 16GB DDR4 3200Mhz || ASUS GTX 1070 Dual OC || Ryzen 5 2600X || Samsung EVO 500GB || BenQ XR3501 35" 144Hz

Permalänk
Medlem

Är jäkla sugen på ett! Men det verkar som att jag måste gå över till Intel för att hitta ett vettigt moderkort, eller?
Hittade nämligen inget för min 1055T

Visa signatur

#framtiden