Permalänk
Medlem

Problem med SLI 480GTX

Hej kära vänner. Det är på så vis att jag stött på ett problem som jag inte lyckas lösa. I samband med lansering av bf3 började mina grafikkort blackscreena datorn med felkoden 116 vilket ledde mig till att det var problem med grafikkorten. Jag började med att plocka ut dem båda och bytte plats på dem vilket fick positivt resultat men efter ca 1h i bf3 så började det om på nytt. Då provade jag att pröva båda korten individuellt vilket fungerade hur bra som helst. Inga blackscreens över 10h speltid gång på gång. Så grafikkorten funkar alltså perfekt såvida jag inte kör dom i SLI. Korten är av exakt samma modell och tillverkare och inköpte samtidigt, Asus geforce 480GTX.

Jag har även för att säkerhetställa att det inte är processorn bytt ut den, men med samma resultat, alltså fortsatt blackscreen. Ligger inne på en i7 930 som jag dessutom klockat ner till grundivariablerna utan resultat.

Kan det vara sli-bryggan som är trasig? eller är det så illa att det är moderkortet?

Jag har givetvis provat att installera alla äldre drivrutiner utan resultat, just nu kör jag på de senaste 295.51.

Specs: ASUS x58 sabertooth
6gb corsair dominator 1600
Intel i7 930
sli 480 gtx
Corsair AX 1000w

Tack på förhand / ibland

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Hedersmedlem

Testa att ändra på PCI-e strömkablarna från nätagget då jag har för mig att ditt nätagg egentligen är två 500W:are, så att balansera dessa är nog ett måste för ett så pass krävande kort som GTX480.

Ps det kan vara HX modellen jag tänker på, men men.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Du tror inte att det kan vara att du behöver mer minne för sli ? Bara en teori.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Testa att ändra på PCI-e strömkablarna från nätagget då jag har för mig att ditt nätagg egentligen är två 500W:are, så att balansera dessa är nog ett måste för ett så pass krävande kort som GTX480.

Ps det kan vara HX modellen jag tänker på, men men.

Jag såg nu att det är HX jag har! det ska jag verkligen pröva.

Visa signatur

7800x3D | Asus Strix 4090 OC | x670 MSI Pro WIFI | 6000Mhz 32GB CL30 DDR5 | SN850X 2GB | NH-DH15 Chromax Black| Fractal North Mesh | TUF 1000W Gold | Samsung Neo G8 32' 4K 240hz | Mac M2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ibland:

Jag såg nu att det är HX jag har! det ska jag verkligen pröva.

Någon uppdatering ? Problem solved?