Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem

Ja dt 770 låter flera klasser bättre.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

Är det någon mening att sälja mina BOSE QC 35II för ett par Beyerdynamic DT 770 80ohm? kör bose med sladd när jag spelar

tack

Hade jag varit dig hade jag köpt DT770 och haft kvar QC35 för resor där du behöver noice cancelling.
DT är bättre ja.
Jag skulle även köpt DAC/AMP till dem.

Ger du dig in i det här träsket kommer du snabbt sitta med 5+ hörlurar ändå tids nog

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

Ja dt 770 låter flera klasser bättre.

tack för svar! har du testat båda?

Skrivet av ZyntaX:

Hade jag varit dig hade jag köpt DT770 och haft kvar QC35 för resor där du behöver noice cancelling.
DT är bättre ja.
Jag skulle även köpt DAC/AMP till dem.

Ger du dig in i det här träsket kommer du snabbt sitta med 5+ hörlurar ändå tids nog

fan har precis byggt en dator för 17k förra veckan, så hoppades på att sälja bose så jag går plus minus 0 efter att ha bytt lurar

har tittat på Fiio E10K Headphone Amplifier. verkar vara väldigt populär. vad tror du om den? vad exakt gör egentligen en DAC? vissa skriver ''ingenting på så billiga lurar'' andra säger att de bara ger högre ljud och sen finns det folk som säger att de finslipar ljudet.
tror jag är mest intresserad av 80ohm versionen då den har lite mer bas. är inte ute efter ett hi fi 100% korrekt ljud eftersom jag kommer använda dom mest till spelade och då är inte lite mer bas fy skam

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

80 ohms dt 770 pro var mina första lurar där jag gjorde ett försök få bra ljud

Standardljudet på många stationära blir helt förstört av rfi så oftast gör det mycket med en extern dac med renare försörjning.

Har inte haft någon lycka med ac97 kretsarna på mina asusbrädor. Så mycket brus det är löjligt.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av oqvist:

80 ohms dt 770 pro var mina första lurar där jag gjorde ett försök få bra ljud

Standardljudet på många stationära blir helt förstört av rfi så oftast gör det mycket med en extern dac med renare försörjning.

Har inte haft någon lycka med ac97 kretsarna på mina asusbrädor. Så mycket brus det är löjligt.

Sitter på ett gigabyte UD som har
HD-ljud (8 kanaler)
Audio Codec Realtek ALC887
Standarder som följs HD-ljud

Säger mig inte så mycket men på dig låter det som att jag kanske ska se hur 770n är utan DAC till och börja med? upplever jag brus och störljud så kan jag alltid köpa DAC då? Onödigt att lägga 650kr för att sen inse att jag inte alls behöver det.

eller förstår jag fel?

om det är så att 770n är flera klasser bättre än bose så kommer jag vara mer än nöjd. jag som tycker bose har bra ljud nu hehe

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Jag tycker du ska provlyssna innan du köper så har du möjlighet att ta dit beslut baserat på egna åsikter.
Allt PR snack moderkorttillverkarna bajsar ur sig kan du helt och håller lägga åt sidan med "HD-ljud", surround och annat skit. Som oqvist säger. BRUS är vad du har att se fram emot oavsett löften.
Verkligheten är att de köper ljudkretsar från Realtek som är billigt skräp med usla drivrutiner. Påstår guld och gröna skogar för detta de lagt kanske 15kr för i inköp (killgissar hejvilt på inköpspriset).
Men det är skräp. Oavsett prisklass på moderkortet. Enda legitima användningsområde är toslink möjligen.
DT770 80ohm behöver mer kraft också än vad alla moderkorts skräpljudintegrationer kan leverera, subjektivt enligt mig.
Köp 32ohm modellen annars.

Vänd dig till Google och Youtube för att hitta något lämpligt i din prisklass. Lyssna inte bara på folk i ett forum.
Väg detta i vad det kostar. Förväntar du dig "flera klasser bättre än bose" så har du siktet för högt skulle jag säga, vad flera klasser bättre nu betyder.
DT770 är en budgethörlur som råkar vara bra enligt en förhållandevis enig kör. På vissa saker.
Den har sina ljudegenskaper som du kanske gillar, delvis gillar eller rakt av ogillar. Allas öron är olika.

Svårt att rekommendera någon specifik DAC/AMP. O2DAC var väl inkörsporten för många tidigare iaf. Likaså DT770.
Det är alltså från denna kombo folk uppgraderar ifrån sen. Och även mycket sannolikt att även du gör.
Det är inte en endgame uppsättning vi pratar här vanligtvis, så vem vet. Bästa beslutet kan vara att stanna kvar med dina Bose ifall du är nöjd redan. Alternativt, håll i dig och förvänta dig en fantastiskt rolig men dyr hobby via gateway-drogen DT770 och din första DAC/AMP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ZyntaX:

Jag tycker du ska provlyssna innan du köper så har du möjlighet att ta dit beslut baserat på egna åsikter.
Allt PR snack moderkorttillverkarna bajsar ur sig kan du helt och håller lägga åt sidan med "HD-ljud", surround och annat skit. Som oqvist säger. BRUS är vad du har att se fram emot oavsett löften.
Verkligheten är att de köper ljudkretsar från Realtek som är billigt skräp med usla drivrutiner. Påstår guld och gröna skogar för detta de lagt kanske 15kr för i inköp (killgissar hejvilt på inköpspriset).
Men det är skräp. Oavsett prisklass på moderkortet. Enda legitima användningsområde är toslink möjligen.
DT770 80ohm behöver mer kraft också än vad alla moderkorts skräpljudintegrationer kan leverera, subjektivt enligt mig.
Köp 32ohm modellen annars.

Vänd dig till Google och Youtube för att hitta något lämpligt i din prisklass. Lyssna inte bara på folk i ett forum.
Väg detta i vad det kostar. Förväntar du dig "flera klasser bättre än bose" så har du siktet för högt skulle jag säga, vad flera klasser bättre nu betyder.
DT770 är en budgethörlur som råkar vara bra enligt en förhållandevis enig kör. På vissa saker.
Den har sina ljudegenskaper som du kanske gillar, delvis gillar eller rakt av ogillar. Allas öron är olika.

Svårt att rekommendera någon specifik DAC/AMP. O2DAC var väl inkörsporten för många tidigare iaf. Likaså DT770.
Det är alltså från denna kombo folk uppgraderar ifrån sen. Och även mycket sannolikt att även du gör.
Det är inte en endgame uppsättning vi pratar här vanligtvis, så vem vet. Bästa beslutet kan vara att stanna kvar med dina Bose ifall du är nöjd redan. Alternativt, håll i dig och förvänta dig en fantastiskt rolig men dyr hobby via gateway-drogen DT770 och din första DAC/AMP.

ugh. svårare att välja lurar än att bygga en dator!! sånt träsk att man önskar att någon slängde en bra setup med headphones + DAC om de verkligen behövs så jag kunde gå vidare i livet haha

känns ändå som att https://www.komplett.se/product/830580/tv-ljud-bild/horlurar/... är en bra start

tack för input!

Så, nu har jag beställt DT 770 Pro 80ohm med Fiio-e10k dac/amp! ska bli kul att se hur mycket skillnad jag kommer att uppleva. har aldrig testat en DAC/AMP förr, så bara där ser jag fram emot en ny upplevelse tillsammans med bra dedikerade lurar som är gjorda för 1 sak och inte flera

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem

Städade och hittade mina Dunu Titan 1:s. Gav dem aldrig någon större chans fördrog mina eph-100 tyckte jag då men de känns lite som mini magnis ur min asus zenphone 5z. Dock med mindre dip i övre mellanregistret. Inte jätteroliga för REM out of time massor av sibilance just av den anledningen men låter så rätt i övrigt man förlåter det. Det är ett ökänt album gällande sibilance. Och den låter inte mörk ala Magnin nog ännu närmare neutral tonbalans.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

ugh. svårare att välja lurar än att bygga en dator!! sånt träsk att man önskar att någon slängde en bra setup med headphones + DAC om de verkligen behövs så jag kunde gå vidare i livet haha

känns ändå som att https://www.komplett.se/product/830580/tv-ljud-bild/horlurar/... är en bra start

tack för input!

Så, nu har jag beställt DT 770 Pro 80ohm med Fiio-e10k dac/amp! ska bli kul att se hur mycket skillnad jag kommer att uppleva. har aldrig testat en DAC/AMP förr, så bara där ser jag fram emot en ny upplevelse tillsammans med bra dedikerade lurar som är gjorda för 1 sak och inte flera

Köpte du bägge sakerna från komplett? Funderar på att ha en E10K eller K3 som reserv/rese amp/dac nämligen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Köpte du bägge sakerna från komplett? Funderar på att ha en E10K eller K3 som reserv/rese amp/dac nämligen.

https://www.emusic.se/product/17510/beyerdynamic-dt-770-pro-8...

230kr billigare än komplett + att de har dom i lager

https://www.mobileztore.se/product.html/fiio-e10k-desktop-for...

380kr billigare än komplett och svensk återförsäljare

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

https://www.emusic.se/product/17510/beyerdynamic-dt-770-pro-8...

230kr billigare än komplett + att de har dom i lager

https://www.mobileztore.se/product.html/fiio-e10k-desktop-for...

380kr billigare än komplett och svensk återförsäljare

Bra det, var lite orolig där ett tag För K3 kostar 1090 + frakt på MZ och över 1800 på komplett
Vet dock inte om K3an är värd det mot E10K, har en gammal E10 nämligen.. liten uppgradering på bärbara sidan blir det kanske, fast nu känns det inte värt den så länge E10 fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Bra det, var lite orolig där ett tag För K3 kostar 1090 + frakt på MZ och över 1800 på komplett
Vet dock inte om K3an är värd det mot E10K, har en gammal E10 nämligen.. liten uppgradering på bärbara sidan blir det kanske, fast nu känns det inte värt den så länge E10 fungerar.

haha nejdå jag kollar alltid upp priserna

du pratar med en helt novis person här. har aldrig testat DAC/AMP förr, så har ingen aning om vilken av dom som skulle vara bättre drog till på e10k eftersom den har absolut mest reviews på både amazon .com .uk. tror inte ett steg på 300kr gör något ljudmässigt. du kan väll driva mer ohm med k3 (?) tror man måste hoppa någon tusenlapp i alla fall men återigen, jag är ny i detta

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av KlyfftPotatis:

haha nejdå jag kollar alltid upp priserna

du pratar med en helt novis person här. har aldrig testat DAC/AMP förr, så har ingen aning om vilken av dom som skulle vara bättre drog till på e10k eftersom den har absolut mest reviews på både amazon .com .uk. tror inte ett steg på 300kr gör något ljudmässigt. du kan väll driva mer ohm med k3 (?) tror man måste hoppa någon tusenlapp i alla fall men återigen, jag är ny i detta

Ja den tål mer ohm än E10K, fast jag har inte med mig sådana hörlurar när jag reser. Så din E10K kommer fungera bra med DT770 lurarna helt enkelt. E10K är liten så får du ett litet paket så var inte förvånad

Permalänk
Skrivet av moondragon84:

Är detta ett säkert köp, påstås vara inom EU och inga extra kostnader.

https://drop.com/buy/massdrop-x-sennheiser-hd-58x-jubilee-hea...

Skrivet av hipstergamer:

Tänkte precis fråga i tråden vad exakt som gäller med massdrops "EU"-varianter, 58X som du länkade t.ex. Är det nån här som beställt som kan svara på om tull & moms inte behöver betalas, samt hur lång tid det tar? Verkar inte finnas nån info på sidan om vad som gäller förutom "EU"-beteckningen i namnet.

Väldigt sent svar, har beställt 58x från Drop EU för 185 dollar som du länkade för ca 2 arbetsdagar sedan, ska försöka återkomma med frakttid osv. Men ni kanske har hunnit handla?

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av RoxonMicke:

Väldigt sent svar, har beställt 58x från Drop EU för 185 dollar som du länkade för ca 2 arbetsdagar sedan, ska försöka återkomma med frakttid osv. Men ni kanske har hunnit handla?

Ja, beställde för några måndader sen. Kom fram efter 4 dagar.

Visa signatur

CPU: 3900X | Moderkort: Aorus X570 Ultra | RAM: TridentZ F4-3600C16D-16GTZR | GPU: RTX 2070 Super | Lagring: 970 EVO Plus 1TB + 3TB WD Green EZRX + 4TB Seagate Barracuda | PSU: RM750X v2 | Chassi: Design R6 | Skärm: AOC CQ27G2U | Tangentbord: Varmilo VA109 Moonlight MX Blue | Mus: Razer Deathadder

Permalänk
Medlem

ZMF Verité Closed

Jag har sökt efter bra slutna lurar länge och fick upp ögonen (öronen?) för ZMF för nåt år sedan. Jag skaffade först ett par Eikon och sålde raskt av alla mina andra dynamiska lurar. ZMF har ett väldigt trevligt ljudideal som tilltalar mig. Det låter kanske som de vanliga hörlursflosklerna vi brukar använda för att beskriva ljudet, men jag skulle vilja beskriva ljudet som fylligt, detaljerat, bra basnärvaro och dynamik, ljudbilden och rymden står sig också bra. Efter en tids användning, och i jämförelse med elektrostater, så har jag dock känt en önskan om en tekniskt mer kompetent sluten hörlur.

I somras meddelade ZMF att de skulle släppa en sluten version av Verité som är deras TOTL lur med berylliumbelagd PEN driver. Det lät som att det kunde vara det jag var ute efter. Jag la en beställning i samband för pre-release kampanjen. På Black Friday kom posten förbi med ett paket till mig. Nu öppnar vi paketet från föregående post och tittar vad som finns inuti:

Fin förvaringslåda.

Åhå! VC i Desert Ironwood LTD edition.

På hörlursstället.

Hur låter det då? Jo, tack, bra.
Skillnaderna mot Eikon är tydliga. Men kom väl ihåg att Eikon lägger ribban rätt högt redan från start, så alla jämförelser handlar mer om hur VC toppar Eikon i vissa avseenden än om att Eikon är dålig på vissa saker.

Det jag främst önskade var ett mellanregister som presenterade röster på ett mer närvarande sätt. I Eikon kan röster låta lite distanserade och träder därmed inte fram lika tydligt som andra delar av musiken. Med VC så hör man sångpartier på ett tydligare sätt, röster ges mer närvaro i ljudbilden.

Överlag så är detaljnivån även högre i VC, plötsligt upptäcker jag saker i låtar som jag inte hade lagt märke till tidigare. Det är ganska häftigt och en av anledningarna till att det är spännande att uppgradera sina hörlurar. Diskanten har än så länge inte fallit över på fel sida och låtit jobbig, den är bara väldigt tydlig och bra på att avslöja vad som finns i mixen. En sak som gör VC väldigt speciella är att de ger en väldigt tredimensionell känsla till musiken. Det är nästan en lite psykedelisk upplevelse när man först provar dem. De placerar ut och flyttar runt ljud i ljudbilden väldigt holografiskt. Det bidrar en hel del till att göra lyssningsupplevelsen så rolig.

Basregistret är Eikons trumfkort vanligtvis. Det var den som fick mig att släppa mina Fostex TH-900 till slut. Felet med TH-900 var för mig att basen var så torr, fast och hård förvisso, men inte så rolig i längden. Eikon gav basen mera rumble och tyngd. Den skillnaden består till viss del mot VC. Jag skulle vilja säga att VC lägger sig nånstans mellan Eikon och TH-900. Så här långt tycker jag att det har varit en förändring till det bättre. Basen är tightare och bättre utmejslad. Det är lättare att höra vad som pågår i de nedre registren.

Komforten är i princip identisk med Eikon. Mina båda lurar ligger rätt nära i vikt. Eikon 580 gram mot VC 620 gram. Men detta är mycket beroende av vilket träslag man har i sina lurar. Standardträslaget för VC är "Moneky Pod" och det ligger betydligt lägre i vikt, det skiljer nästan 200 gram mot ett par lurar i det träslaget. Men jag har inte upplevt tyngden som något problem. Bygeln avlastar vikten väldigt väl mot huvudet. Jag känner inte av några hotspots eller har problem med att det trycker mot öronen. De här lurarna går att ha på sig långa stunder. De isolerar även väldigt bra mot omgivningen, både inåt och utåt.

Ett bra kriterium om en ny hörlur är rätt för mig är att jag får lust att lyssna igenom musiksamlingen från början till slut. Ja, vi kan nog säga att jag kommer att vara sysselsatt med detta ett tag framöver.

Nu går det även att köpa ZMF i Sverige via ARK Audio som är återförsäljare och finns i Borensberg. De har även ett par modeller inne för provlyssning.

Permalänk
Skrivet av hipstergamer:

Ja, beställde för några måndader sen. Kom fram efter 4 dagar.

Oj, det var smidigt! Hoppas det blir samma för mig

Visa signatur

9900k @4.7GHz VCore: 1.185v. Rtx 2080 gaming X trio. Corsair vengeance pro white 2x8gb @3200mhz. Gigabyte Aorus z390 Master. Corsair Obsidian 500D. NZXT kraken x72.

Permalänk
Skrivet av oqvist:

Nu gjorde du fel Återlämna om du nu inte vet du ska på långflygningar eller något! Bra pris men gå för bra ljud istället!

Vill du testa overear så testa Kennerton Magni. Speciellt för rock och metal. Har aldrig ägt någon hörlur som vart i närheten av denna levererar här.

Haha, ja det slutade faktiskt med att jag sålde av dem. Nu är istället ett par AKG N40 beställda som inledningsvis ska kompletteras med Dragonfly Red (Skulle egentligen ha Cobalt men den var slut i butik så kör på Red tills de får in fler).

Permalänk
Medlem

Håller på att göra mig av med mina grejer då jag inte använder dem särskilt mycket till vardags. Vad tror ni att man kan sälja en Burson HA-160D DAC/AMP för? Använt den till Hifiman och Sennheiser lurar.

https://www.headfonia.com/burson-ha-160d-review/

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Ja den tål mer ohm än E10K, fast jag har inte med mig sådana hörlurar när jag reser. Så din E10K kommer fungera bra med DT770 lurarna helt enkelt. E10K är liten så får du ett litet paket så var inte förvånad

Tur att jag beställde E10kn också. Har ju inget sätt att koppla i 770orna som dom är pga dess uttag. Trodde Fiion skulle komma idag men antar att de kommer imorgon istället. tror det kommer direkt i brevlådan

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av lindahlj:

Håller på att göra mig av med mina grejer då jag inte använder dem särskilt mycket till vardags. Vad tror ni att man kan sälja en Burson HA-160D DAC/AMP för? Använt den till Hifiman och Sennheiser lurar.

https://www.headfonia.com/burson-ha-160d-review/

Minst 3500, över 5000 om du hittar rätt köpare som uppskattar en välkonstruerad DAC/hörlursförstärkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Jag har en Marantz HD-DAC1 som jag tänkt använda till min gamingrigg då jag inte tycker ljudet nu håller måttet.
Hade också tänkt köpa nya lurar. Har ett par audio technica ath-adg1x nu. Finns det nån mening att byta upp sig innan jag satt in dac och ser hur mycket bättre ljudet blir eller finns det nån annan som jag ska titta på? Tycker just dessa lursr är lite dåliga då jag vill höra på korvöret var folk är när jag spelar mot dom i competitive, och det tycker jag är lite svårt med dessa.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hk-tray:

Jag har en Marantz HD-DAC1 som jag tänkt använda till min gamingrigg då jag inte tycker ljudet nu håller måttet.
Hade också tänkt köpa nya lurar. Har ett par audio technica ath-adg1x nu. Finns det nån mening att byta upp sig innan jag satt in dac och ser hur mycket bättre ljudet blir eller finns det nån annan som jag ska titta på? Tycker just dessa lursr är lite dåliga då jag vill höra på korvöret var folk är när jag spelar mot dom i competitive, och det tycker jag är lite svårt med dessa.

Kör du från ljudutgången på datorn nu, så testa med DAC/amp som drivare först, kika på lurar senare, eller med en gång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Kör du från ljudutgången på datorn nu, så testa med DAC/amp som drivare först, kika på lurar senare, eller med en gång.

Okej, ska göra det. Behöver dock en adc också då, duger en https://m.thomann.de/se/behringer_xenyx_302_usb.htm
?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Minst 3500, över 5000 om du hittar rätt köpare som uppskattar en välkonstruerad DAC/hörlursförstärkare.

Skickades från m.sweclockers.com

Håller med. Jag har haft den och den är grym. Det enda jag inte gillade var volympotten, dels att det knäppte när man ändrade volym och dels att det var rätt så få steg. Jag tror jag fick 5000 i inbyte när jag köpte annat.

Permalänk
Medlem

Lyssnar inte så mycket på hörlurar längre och sålt av det mesta, men har kvar lite prylar som samlat damm eller blivit över. Lyssnar en del i sängen däremot men inte haft någon bra setup där (Airpods). Tog sakerna som samlat damm och satte dem under sängen, hade en gammal Apple TV också som jag kör Tidal med via Airplay. Låter skitbra och trevligt om man inte kan sova eller vaknar för tidigt.
Burson Soloist MK2, Hegel HD11 och Sennheiser HD600.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Lyssnar inte så mycket på hörlurar längre och sålt av det mesta, men har kvar lite prylar som samlat damm eller blivit över. Lyssnar en del i sängen däremot men inte haft någon bra setup där (Airpods). Tog sakerna som samlat damm och satte dem under sängen, hade en gammal Apple TV också som jag kör Tidal med via Airplay. Låter skitbra och trevligt om man inte kan sova eller vaknar för tidigt.
Burson Soloist MK2, Hegel HD11 och Sennheiser HD600.
https://i.imgur.com/YJC5yTx.jpg

bra med en skärbräda också för den där resonans-isoleringen mot golvet

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hk-tray:

Okej, ska göra det. Behöver dock en adc också då, duger en https://m.thomann.de/se/behringer_xenyx_302_usb.htm
?

Går det inte köra optiskt till din DAC? För den du länkade till ovan, Marantz har ju USB + toslink etc., fungerar inte USB ingången med datorn kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon8870:

Går det inte köra optiskt till din DAC? För den du länkade till ovan, Marantz har ju USB + toslink etc., fungerar inte USB ingången med datorn kanske?

Det kanske det gör, är noob på detta. Tänkte koppla i usb från dac till datorn, men mick och ljud skall väl in i dac också. Menar du att jag kan köra optisk från dator till dac och sen usb i dac från hörlurarna? Just nu har jag kopplar i hörlurarna till datorn separat med mick och ljud, alltså ingen usb.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av hk-tray:

Det kanske det gör, är noob på detta. Tänkte koppla i usb från dac till datorn, men mick och ljud skall väl in i dac också. Menar du att jag kan köra optisk från dator till dac och sen usb i dac från hörlurarna? Just nu har jag kopplar i hörlurarna till datorn separat med mick och ljud, alltså ingen usb.

Testa koppla en usb sladd till ett usb2 uttag, hittar windows drivrutin så kör på det, annars skaffa en toslink kabel och kör från datorns inbyggda uttag, om ditt moderkort har digital utgång då. Sedan så kan du köra ljudet i hörlurarna från din Marantz och mic i datorns uttag.

Det finns USB drivrutiner på Marantz hemsida på din modell, så helt enkelt ladda ner installera koppla in med usb och det ska fungera. Sedan kan man sätta ljud kvalitet i windows ljud under kontrollpanelen "ljud".