Tråden för hörlursgalningar! Lurar, förstärkare, dacs, pads osv osv It´s all here!

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Måste vara b-selection, eller nått fel på dom.

Eller att ingen köpt några och att de säljer ut sitt enda exemplar. Vissa butiker har tex haft demo av HD800 för under 6k.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Måste vara b-selection, eller nått fel på dom.

De är ju brutala vinstmarginaler så de behöver nog inte alls va något fel

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Mina nybörjare lurar var ett par Sennheiser HD 598, tror att många går samma väg. De kom med en uppdaterad version för några år sedan, kan vara att bara designen uppdaterades, med tyvärr till det sämre. Jag testa dom och de känns väldigt plastiga och billigare.

Dessa lurar går utmärkt till film, spel, men även musik är dom godkända för. Dock behöver man uppdatera sin kabel för att verkligen få ut skönheten ur dom.

Jag köpte från några år sedan en kabel från thecablepro.com, sidan ligger nu nere och lästa på nått forum att ägeren blev sjuk, vet inte mer.

Annars, kan jag rekommendera https://www.moon-audio.com/ för custom made kablar, och de har en hel del färdiga för HIFI lurar.

De är också från USA så ska man beställa så kan man köra genom en postpox i USA och sen skicka som gåva till sig själv, med typ reship.com.

Glöm inte byta kabeln som går mellan kontakten (där du pluggar in din thecablepro-kabel) och högtalarelementet.
Satsa på en titanpläterad kabel för att matcha 598:ornas klang. Sen kan vi snacka om att få ut skönheten!

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Glöm inte byta kabeln som går mellan kontakten (där du pluggar in din thecablepro-kabel) och högtalarelementet.
Satsa på en titanpläterad kabel för att matcha 598:ornas klang. Sen kan vi snacka om att få ut skönheten!

Kan det verkligen göra någon märkbar skillnad?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

Beyer A20 för 1995kr normalpris 4795kr.
Skyltex
Den borde ha fin synergi med Beyers egna hörlurar.

https://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/horlurar-4/horlur...

Skickades från m.sweclockers.com

Tack för det, var ju inte direkt billigt

Kan du rekommendera något i 1000kronors klassen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Kan det verkligen göra någon märkbar skillnad?

Nej.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3900x | ASUS x570 TUF Gaming Plus | Corsair Vengeance 3200MHz CL16 64GB | SSD Samsung 970 EVO Plus | EVGA GTX 1080 SC | EVGA P2 1000W | BenQ SW321C | Dell AW3821DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Var osäker på om du var sarkastisk eller inte. Min fråga var inte heller åt det seriösa hållet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim1024:

Glöm inte byta kabeln som går mellan kontakten (där du pluggar in din thecablepro-kabel) och högtalarelementet.
Satsa på en titanpläterad kabel för att matcha 598:ornas klang. Sen kan vi snacka om att få ut skönheten!

Kan bli en dyr historia. Är det nån som gör detta i Sverige? Moon-audio är ganska dyra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nicoX:

Kan bli en dyr historia. Är det nån som gör detta i Sverige? Moon-audio är ganska dyra.

🙄

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ugga:

Kan det verkligen göra någon märkbar skillnad?

Kabeln som följde med mina Fidelio X2 var hemsk så där var det ju bara byta. Om jag rörde mig lite så att kabeln flyttade på sig lät det precis i örat på en. Tror det var samma med kabeln till mina Mobius också....

Visa signatur

7800x3D | 7900 XTX | Custom loop | Samsung Neo G7 | Razer Deathadder Pro v3 | Razer Huntsman | Sennheiser HD 660S | Hifiman Arya Stealth | Denafrips Ares II | Drop THX AAA 789 | Macbook Pro 13" Retina för studier

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Kabeln som följde med mina Fidelio X2 var hemsk så där var det ju bara byta. Om jag rörde mig lite så att kabeln flyttade på sig lät det precis i örat på en. Tror det var samma med kabeln till mina Mobius också....

Har att göra på materialet och att ytan är räfflad.

Permalänk
Medlem

Hej det är så att jag försöker skaffa bra ljud till hörlurarna för tvn, jag har en hörlursförstärkare och en dac som fungerar bra till pc men när jag försöker koppla den till tvn via optiska så händer det ingenting? (högtalaren från tvn fortsätter som vanligt) Behöver jag isåfall en ny dac?

Jag har en EB01-E(dac) och en magni 3 (förstärkare) så här ser det ut på baksidan enligt manualen för dacn;
https://www.silverstonetek.com/downloads/Manual/audio/Multi-E... (andra sidan)

https://i.imgur.com/6SrvVOq.png

Om annars kan ni rekommendera en dac som fungerar till tvn?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Hej det är så att jag försöker skaffa bra ljud till hörlurarna för tvn, jag har en hörlursförstärkare och en dac som fungerar bra till pc men när jag försöker koppla den till tvn via optiska så händer det ingenting? (högtalaren från tvn fortsätter som vanligt) Behöver jag isåfall en ny dac?

Jag har en EB01-E(dac) och en magni 3 (förstärkare) så här ser det ut på baksidan enligt manualen för dacn;
https://www.silverstonetek.com/downloads/Manual/audio/Multi-E... (andra sidan)

https://i.imgur.com/6SrvVOq.png

Om annars kan ni rekommendera en dac som fungerar till tvn?

1) har du ändrat ljudutgång på tv'n från inbyggd högtalare till optisk/pcm och/eller 2) ändrat ingång på dac från USB till optisk?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Hej det är så att jag försöker skaffa bra ljud till hörlurarna för tvn, jag har en hörlursförstärkare och en dac som fungerar bra till pc men när jag försöker koppla den till tvn via optiska så händer det ingenting? (högtalaren från tvn fortsätter som vanligt) Behöver jag isåfall en ny dac?

Har du fixat en separat strömadapter till DAC:en?
Eller är den fortfarande ikopplad i datorn? Är datorn på?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av oatp1b1:

1) har du ändrat ljudutgång på tv'n från inbyggd högtalare till optisk/pcm och/eller 2) ändrat ingång på dac från USB till optisk?

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det har jag gjort det funkade inte

Skrivet av Roger W:

Har du fixat en separat strömadapter till DAC:en?
Eller är den fortfarande ikopplad i datorn? Är datorn på?

Den är ikopplad till tvns usb portar för att driva strömmen, den kanske inte ska göra det

Edit:Nepp funka inte det heller

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Ja det har jag gjort det funkade inte

Den är ikopplad till tvns usb portar för att driva strömmen, den kanske inte ska göra det

Edit:Nepp funka inte det heller

Dum fråga kanske men har du sett till att den optiska kabeln sitter ordentligt i båda ändarna? Sedan så undrar jag om du verkligen fått till ljudinställningarna ordentligt, är ljudet satt på optisk ut så ska signalen till de inbyggda högtalarna stängas av dvs att de fortfarande är igång tyder på att något troligtvis är fel i den änden.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Den är ikopplad till tvns usb portar för att driva strömmen

Ah, låter vettigt, borde funka tycker man!

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

En fråga gällande tullkostnad gällande Massdrop; finns det ett värde att köra samköp?

Jag har en THX 789 som är på väg, är dock även sugen på att skaffa SDAC-B när den släpps.

Permalänk
Medlem

@Digital8: Ingen tullkostnad på THX 789, däremot 25% moms (ca 820kr) och postens deklarations avgift på 125kr. 945kr kostade det för mig att hämta ut den. Tycker fortfarande att det finns ett värde i massdrop köpen men man får räkna på varje grej man köper separat för att se om det lönar sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5950X | Nvidia Titan V | 64GB G.SKILL TridentZ NEO 3600 | AORUS X570S MASTER | Samsung 970 EVO 2TB | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Seasonic Platinum 1200W | Alienware AW3423DW QD-OLED ]

Permalänk
Medlem

För er som har beställt via Massdrop. Hur lång tid tog det för er att få hem era lurar?
Jag la en beställning på ett par HD58x förra veckan i tisdags.
Enligt DHL anlände dem i tyskland i måndags, men det verkar inte ha hänt någonting under veckan.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | ASUS Strix Z370-F | ASUS Rog Strix 2080 Ti

i7 8700K | Noctua NH D15 | Corsair 32GB/3200MHz/DDR4 | M.2 NVME 1000gb | SSD 250gb + 500gb | Corsair RM750X

Fidelio X2 | Sennheiser HD 58X | Mayflower ARC | Vortex Pok3r | Logitech G Pro Wireless | Asus PG279Q

Permalänk
Medlem

THX 789 tog en evig tid nog nära två veckor.. Tull hanteringen kan nog dra ut lite extra om du har otur.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Digital8:

En fråga gällande tullkostnad gällande Massdrop; finns det ett värde att köra samköp?

Jag har en THX 789 som är på väg, är dock även sugen på att skaffa SDAC-B när den släpps.

Kör med reship.com. Skickas först inom USA till din postbox, sen skickar dom till Sverige.

Man säger till att det ska skickas som gåva (lämna pers. med., inte samma som gift wrap) och att du deklarerar under 500 kr inkl. post avgiften... så slipper man tullavgifter.

Är det lagligt, ja, en ny produkt skickades först till en address, och sen från en privat address till dig, då kan man använda gåva, och ha ett eget värde.

Postavgiften, billigaste är runt 150 - 200kr, och tar 2-3 veckor.

Permalänk
Medlem

Det ska tilläggas att om paketet försvinner när man undervärderat det så får man väldigt lite tillbaka. Något att ha i åtanke.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Köpte mig ett par billiga Sennheiser HD 4.30i i vit färg. Satt bekvämt och helt ok ljud. Orkade inte betala dyrt för något för att ha till pendling.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av MexxII:

Kabeln som följde med mina Fidelio X2 var hemsk så där var det ju bara byta. Om jag rörde mig lite så att kabeln flyttade på sig lät det precis i örat på en. Tror det var samma med kabeln till mina Mobius också....

börjar bli sugen på att byta kabeln på mina fidelio x2 hörlurar pga. detta, det skrapande ljudet som kommer när kabeln rör en yta, har ni något tips på bra kabel?
vill ha lite snyggare kabel och kontakter än t.ex. Anderssons med stora plastpluggar.
såg dessa utan allt för farligt pris.
https://www.ljudfokus.se/sv/artiklar/supra-mp-cable-35-till-3...

använder för nuvarande 3-meters(?) kabeln, men hade klarat mig på betydligt kortare egentligen. kan man bara klä in den i paracord eller liknande, eller blir det värre?

Visa signatur

Hette något annat förut, men kom fram till att det är dumt att ha samma namn på 78 miljoner sidor...
citera, svara osv. osv...
hot tip - ctrl + shift T öppnar senast stängda flik i vissa webbläsare

Permalänk

Jag söker ett par riktigt bra hörlurar för att använda till lyssning via CD-spelare.
Jag behöver även en hörlursförstärkare. Om någon har en bra kombo Lurar/förstärkare får ni gärna tipsa så tar jag mig en titt på dem.

Permalänk

Glömde säga att jag endast är intresserad av slutna lurar
Ska tillägga att jag tidigare har haft ett par Fidelio X2 men tyckte att dessa var lite för bastunga och hade en onaturlig diskant.

Permalänk
Medlem

Forza audioworks har 30% rabatt på hörlurskablar idag på black friday. Passade på att beställa en Noir Hybrid xlr till mina Eikon.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Deepy:

Forza audioworks har 30% rabatt på hörlurskablar idag på black friday. Passade på att beställa en Noir Hybrid xlr till mina Eikon.

Skickades från m.sweclockers.com

Ooh äntligen. Fasen att jag ska ut och äta nu. Kanske hinner sen.
Hifi headphones kör BF. Rätt bra priser på Westone tex UM 30 Pro för 221£, en mycket bra IEM tycker jag.
http://www.hifiheadphones.co.uk/headphone-sale/black-friday-d...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.